Oops! voel opeens kittens bij mijn poes?

16-04-2015 20:18 3049 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, even kijken waar ik ga beginnen...

Onze lieve poes van bijna 5 is toen ze 6 maanden was geholpen...

Ze speelt dan ook vrolijk buiten en niks aan de hand...

tot zo ver.....



De laatste tijd viel het ons al op dat ze toch echt wel heel veel dikker werd, echt zo'n drachtige buik.

Aangezien ze een aantal jaar geleden geholpen is dachten we dat dat echt uitgesloten was.

Maar toen ze vanavond op haar rug lag (doet ze normaal ook niet) kon ik toch echt niet om die buik heen.. Heb mijn hand erop gelegd en ik voel duidelijk beweging van binnen!! op meerdere plekken ook !!

Meteen mijn man erbij geroepen en jaaa hoor die voelt het ook, overduidelijk.



Oke even relaxt.... morgen de dierenarts bellen denk ik maar.

Maar goed om me zo snel mogelijk toch even in te lezen wat info opzoeken op internet. Daar lees ik dat je kittens kunt voelen vanaf 7 weken en dat een kat ongeveer 8 weken drachtig is..

Dus om alvast zoveel mogelijk info te verzamelen, voor het geval dat..... Wie voelde er duidelijk kittens bij de poes en hoelang daarna beviel ze?

Wat kan ik ala minuut nog regelen en wat moet ik echt in huis hebben of weten (mocht het opeens toch beginnen)



Ik hoop dat iemand me hier een beetje op weg kan helpen zodat ik iniedergeval met een gerust hart kan gaan slapen vannacht.



Dankzij een tip; hieronder de linkjes naar de filmpjes met dagelijkse updates van ons leven met 9 pups, 4 kittens en 3 kinderen



Geboorte kitten nummer 3

Geboorte kitten nummer 4

Mauw met haar kittens + nieuwtje!

Update 1# Met Bo lopen en de kittens zijn aan het spelen

Update 2# Nieuw plekje voor Mauw en Bo heeft er moeite mee

Update 3# Kittens wegen Bo is onrustig en over de bevalling van Mauw

Update 4# Fase 1 van Bo haar bevalling

Update 5# Fase 2 van de bevalling van Bo van 9 pups

Update 6# Kittens puppies Kittens Puppies Kittens Puppies

Update 7# Kwispelende staartjes en valse noten

Update 8# Puppies wegen naar de markt en nog meer

Update 9# Kittens goed bekijken en slapende puppys

Update 10# Moederdag met 9 puppies 4 kittens en 3 kinderen + wat ik van ze kreeg

Update 11# Nieuw huisje voor donderstraaltje en de keuzes uit de pups

Update 12# Knuffelen in pyjama's en wankelende puppy's

Update 13# Bambi's onder de puppy's

Update 14# Pups ontworming geven en meer

Update 15# Kittens aan de wandel + geboortegewicht vs gewicht nu

Update 16# Pups en kittens beter bekijken

Update 17# even kort voorstellen

Update 18# Een definitieve keuze

Update 19# Pups en kittens steeds actiever

Update 20# Change of plans en speelparadijs

Update 21# Een rustig dagje

Update 22# Puppy meets kitten

Update 23# Hier wordt ik blij van na slecht nieuws

Update 24# Playtime

Update 25# Pups en kittens ontwormen en stiekem naar de overkant

Update 26# Pups voor het eerst pap en kittens aan het spelen

Update 27# Weer terug

Update 28# Heerlijk genieten met al die spelende en slapende beestjes

Update 29# 3e keer ontwormen vast voedsel en kittens op onderzoek uit

Update 30# Naar de dierenarts uitslag puppytest en voor het eerst naar buiten
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, heeft poes dan nooit tekenen van krolsheid vertoond?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 21:51:

[...]



Tja ik laat niet tegen me schreeuwen nee

Als je dat niet bevalt gooi je ne toch onder de negeer

Jij leest dus jij maakt de leestoon en het volume zelf en niet de schrijver.

Ik zet nooit iemand onder negeer en als het mij niet bevalt wat jij schrijft dan hoor je dat nét zo goed.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 16 april 2015 @ 21:54:

Tickel een poes is dan gesteriliseerd en een kater gecastreerd.

Niet om flauw te doen hoor... Poes was ook gecastreerd, de eierstokken waren weggenomen. Later voor de zekerheid ook de baarmoeder weggenomen. Dat was de eerste (mislukte) keer niet gedaan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:annavanandelle schreef op 16 april 2015 @ 21:53:

[...]



Dat is bullshita

Onderbouw je argumenten eens. Hier hebben we niets aan.



(also, even een verkapte tvp )
Alle reacties Link kopieren
Oh ok zo.

Ik wist niet dat ze dit zo benoemen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 16 april 2015 @ 21:58:

Oh ok zo.

Ik wist niet dat ze dit zo benoemden.

Een sterilisatie is officieel het afsluiten van eileiders. Poes kan dan nog wel krols worden onder invloed van hormonen.

Juist doordat er weefsel van de eierstokken was achtergebleven kon mijn poes weer krols worden. Normaal worden ze dat niet meer na die ingreep.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Bromelia schreef op 16 april 2015 @ 21:52:

[...]



Ik dacht dat je met een co ouderschapsplan kwam aanzetten wie is de vader?

Ik vermoed dat de zwangerschap het gevolg van een ONS is, dus erkenning, gezag en omgang gaat hoogstwaarschijnlijk problematisch worden.



Eerst de aanstaande moeder maar eens door de bevalling heen helpen
het klinkt erg onwaarschijnlijk, heeft ze ook dikke tepels?
Alle reacties Link kopieren
Ow ok.

Dat wist ik niet.

Maar wat is dan de reden om alles weg te halen bij een poes?

Voorkomen dat ze nog krols kan worden? Of zijn er ook nog andere redenen voor?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Mijn beestje is gesteriliseerd (of gecastreerd begrijp ik?) toen ze drachtig was, en toen is heel de baarmoeder weggehaald Enn. (Heel triest verhaal, heb er toen ook een topic over geopend hier).
als poes echt zwanger is: binnenhouden, extra voeding en een doosje regelen. Verder gaat het hopelijk vanzelf. Probeer de kittens kwijt te raken aan bekenden. Zo niet, verkoop ze dan tegen kostprijs, dat wil zeggen de kosten van twee inentingen, chippen, ontvlooiien, ontwormen en checkup, dan zit je al gauw op de 100 euro. Doe de kittens niet eerder weg dan met 12 weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 16 april 2015 @ 22:03:

Ow ok.

Dat wist ik niet.

Maar wat is dan de reden om alles weg te halen bij een poes?

Voorkomen dat ze nog krols kan worden? Of zijn er ook nog andere redenen voor?

Baarmoederontstekingen

Melkkliertumoren

Tumoren in de baarmoeder
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:SpringDing schreef op 16 april 2015 @ 22:04:

Mijn beestje is gesteriliseerd (of gecastreerd begrijp ik?) toen ze drachtig was, en toen is heel de baarmoeder weggehaald Enn. (Heel triest verhaal, heb er toen ook een topic over geopend hier).Goed dat je dat hebt laten doen, maar dit kan alleen als de poes net drachtig is. Niet als ze op het punt staat van bevallen
Sterilisatie (in de praktijk dus altijd castratie want: verwijderen van de gonaden) omvat meestal het verwijderen van de ovaria. Als de baarmoeder er normaal uit ziet, laten ze die zitten. Dat scheelt wondbed. Als daar echter een afwijking aan is (denk tumor, ontsteking, gezwel) nemen ze hem mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 16 april 2015 @ 22:04:

Mijn beestje is gesteriliseerd (of gecastreerd begrijp ik?) toen ze drachtig was, en toen is heel de baarmoeder weggehaald Enn. (Heel triest verhaal, heb er toen ook een topic over geopend hier).Dat heb ik ook gehad met een poes. Was op de kop af 6 maanden tijdens de ingreep en 4 weken zwanger. Dan kiezen ze inderdaad voor verwijdering van de baarmoeder. Dit was trouwens een andere poes.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
quote:Enn schreef op 16 april 2015 @ 21:57:

[...]



Jij leest dus jij maakt de leestoon en het volume zelf en niet de schrijver.

Ik zet nooit iemand onder negeer en als het mij niet bevalt wat jij schrijft dan hoor je dat nét zo goed.

In forumtaal gelden hoofdletters als schreeuwen, dat is algemmen bekend

Dus begin nu niet Over leestaal
Alle reacties Link kopieren
Oef dat zijn nare redenen.

Wist je niet dat ze drachtig was Springding? Wat naar zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kunnen jullie dit per PB uitvechten? En vraag de moderator effe om jullie offtopic berichten te verwijderen. Wel zo netjes voor TO.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me echt heel onwaarschijnlijk omdat katten eigenlijk altijd gecastreerd worden (dus eierstokken weggehaald). En natuurlijk kan daar was misgegaan zijn, maar dan zou je kat krols geworden zijn. En in het algemeen merk je dat echt wel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 16 april 2015 @ 22:06:

[...]



Goed dat je dat hebt laten doen, maar dit kan alleen als de poes net drachtig is. Niet als ze op het punt staat van bevallenHet asiel dacht dat ze rond de 40 dgn zat, en ze moest eerst nog twee weken in quarantaine, dus ze was wel echt tegen het bevallen aan. (Asiel zei ook dat als de bevalling tijdens de quarantaine zou beginnen, dat ze het dan gewoon zouden laten gebeuren).
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 16 april 2015 @ 21:25:

[...]





Kind, geef nou eens gewoon toe dat je weer wat geroepen hebt dat helemaal niet blijkt te kloppen. En check de info die je meent te moeten plaatsen de volgende keer even. Scheelt een hoop gezeik.

Heb geen enkel idee wat dierenartsen nu allemaal doen. Bij mijn oude kat waren destijds de eileiders geknipt.



Maar met de jonge kat (nu 10 maand) zei de dierenarts toch ook dat de baarmoeder verwijderd werd. Zodat ze geen baarmoederkanker kon krijgen. Weet niet of dit standaard procedure is of niet, want bij onze kleine kat hebben ze ook meteen haar navelbreuk hersteld.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
quote:baukje schreef op 16 april 2015 @ 22:09:

Het lijkt me echt heel onwaarschijnlijk omdat katten eigenlijk altijd gecastreerd worden (dus eierstokken weggehaald). En natuurlijk kan daar was misgegaan zijn, maar dan zou je kat krols geworden zijn. En in het algemeen merk je dat echt wel.wat zou het dan kunnen zijn, wormen?
Ik ben heeeeel benieuwd!!!! Laat het morgen snel weten he to, plan maar een afspraak om half negen speciaal voor ons ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:olivia1 schreef op 16 april 2015 @ 22:12:

, plan maar een afspraak om half negen speciaal voor ons ;)
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 16 april 2015 @ 21:58:

Oh ok zo.

Ik wist niet dat ze dit zo benoemen.

Ik ook niet. Heb hetzelfde als jou geleerd.

Kater: gecastreerd.

Poes: gesteriliseerd.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven