Schoonmaakster gebruikt wifi. Wat vinden jullie?

20-05-2016 08:28 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met het volgende. Bij mij komt iedere 2 weken een schoonmaakster m'n huis schoonmaken. Heerlijk! Nu kwam ik laatst wat vroeger thuis en toen hoorde ik dat de radio aan stond. Geen enkel probleem natuurlijk alleen mijn radio werkt via wifi en ik heb nooit mijn wifi code aan de schoonmaakster gegeven.



Mijn modem staat in de meterkast. Dit betekent dus dat de schoonmaakster naar de meterkast is gegaan (wetende dat daar mijn modem staat?), vervolgens de wifi code heeft genoteerd en is ingelogd in mijn internetomgeving om vervolgens de app van mijn stereoinstallatie te downloaden en deze te gebruiken.



Ik heb hier een beetje een vreemd gevoel bij. Je gebruikt toch niet zomaar ongevraagd de wifi code van iemand? Op zich vind ik het geen probleem áls ze het had gevraagd. Nu krijg ik het idee dat ze door mijn huis aan het snuffelen is en ongevraagd gebruik maakt van mijn spullen.



Vinden jullie dat ik een punt heb of moet ik me er niet zo druk om maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 20 mei 2016 @ 18:10:

Ik zou er dus ook niet van gediend zijn dat ze in kasten zit te snollen waar ze niet moet zitten.Weer zo'n aanname. Misschien maakt ze er wel gewoon schoon.
quote:Mietrot schreef op 20 mei 2016 @ 18:10:

Stereoketens en radio's genoeg hier in huis.

Die ze rustig zou mogen gebruiken na een simpele vraag.

Ik wil zelfs nog haar favo zender gaan zoeken ...



Van de wifi zou ze dus toch echt mogen afblijven hier.

Ik zou er dus ook niet van gediend zijn dat ze in kasten zit te snollen waar ze niet moet zitten.

Ik betaal haar om haar werk te doen, niet om te zitten internetten (want wees maar zeker dat als ze de code heeft ze niet alleen radio luistert).







Wat een taal zeg. Het was een meterkast, for god sake. De meeste mensen bewaren hun familiejuwelen, belangrijke papieren en seksspeeltjes echt ergens anders hoor. En dan nog, jij kijkt nooit eens op je mobiel tijdens je werk? Echt, helemaal nooit? En je denkt werkelijk dat schoonmaaksters nog nooit gehoord hebben van 4G dus nooit zullen internetten tijdens hun werk als jij ze maar onthoudt van wifi?
Ik zou dus écht wel kwaad worden om het stiekeme.

Hier staan 3 stereo's en 2 gewone radio's.

Vraag dan de eerste keer gewoon hoe die spullen werken (lees: waar de aan- en uitknop staat), dan heb je geen wifi nodig.

Ga niet stiekem zonder vragen wachtwoorden stelen.



Ik weet weer waarom mijn man hier geen poetsvrouw in huis wil.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cathelyne schreef op 20 mei 2016 @ 15:23:

Tevens had de poets vrouw ook haar eigen openbare wifi (ziggo) kunnen gebruiken. Dat is eenmalig instellen op je mobiel en bijna overal in nl heb je dan op straat etc gratis WiFi. Had ze dus jou ww helemaal niet nodig gehad.

Heb ik ook en werkt perfect, tevens hoef ik andere niet om hun wifi ww te vragen!



Dit.

Verder vertrouw ik mijn hulp de hele keet met inboedel toe en dat vertrouwen is nooit geschonden. Ik ga er dan vanuit dat ze ook niet aan iedereen de WiFi code gaat geven.

Ik weet dat mijn hulp graag een muziekje heeft aanstaan en ze neemt het miniding van zoon mee naar boven en naar de zolder. Dat kleine prul heeft overal goede ontvangst.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst bij een nieuw adres gewerkt. Drie uur en ik had geen muziek. Ik vond dat best stil. Ik zat al te denken mijn mobiel mee te nemen om de volgende keer dan maar te streamen.

Maar ik weet niet, heeeeel misschien, als ik bij mensen ben en ik kom die modem gewoon tegen incl. wachtwoord, dat ik gewoon zou inloggen op een muziek app. zonder dat ik daarbij denk dat dit een probleem is. Ik kan verder nl. geen gegevens zien van ze toch? Alleen even muziekje opzetten voor tijdens het werken.



Als je verder tevreden bent over je schoonmaker, zou ik er zelf geen punt van maken. Is vast niet met kwade bedoelingen gedaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 20 mei 2016 @ 18:10:

(want wees maar zeker dat als ze de code heeft ze niet alleen radio luistert).Hoe kom je daar nou weer bij? Niet iedereen heeft een arbeidsethos van lik me vestje hoor. Dan ben je niet secuur genoeg geweest met iemand aannemen.
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 18:16:

[...]









Wat een taal zeg. Het was een meterkast, for god sake. De meeste mensen bewaren hun familiejuwelen, belangrijke papieren en seksspeeltjes echt ergens anders hoor. En dan nog, jij kijkt nooit eens op je mobiel tijdens je werk? Echt, helemaal nooit? En je denkt werkelijk dat schoonmaaksters nog nooit gehoord hebben van 4G dus nooit zullen internetten tijdens hun werk als jij ze maar onthoudt van wifi?



Ongelooflijk.

Je zal werken voor zo iemand.

Verschrikkelijk.
quote:Mietrot schreef op 20 mei 2016 @ 18:20:

Ik zou dus écht wel kwaad worden om het stiekeme.

Hier staan 3 stereo's en 2 gewone radio's.

Vraag dan de eerste keer gewoon hoe die spullen werken (lees: waar de aan- en uitknop staat), dan heb je geen wifi nodig.

Ga niet stiekem zonder vragen wachtwoorden stelen.



Ik weet weer waarom mijn man hier geen poetsvrouw in huis wil.Gelukkig maar voor die poetsvrouw dan. Godskolere zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 18:32:

[...]





Gelukkig maar voor die poetsvrouw dan. Godskolere zeg.
Het bedrijf waar ik schoonmaak hebben we allemaal de wifi code. In begrijp niet helemaal waar men zich druk ommaakt. Ik heb afgelopen week nog geklaagd dat hij niet goed werkt omdat mijn muziek steeds uitvalt. Word even naar gekeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 20 mei 2016 @ 18:20:

Ik zou dus écht wel kwaad worden om het stiekeme.

Hier staan 3 stereo's en 2 gewone radio's.

Vraag dan de eerste keer gewoon hoe die spullen werken (lees: waar de aan- en uitknop staat), dan heb je geen wifi nodig.

Ga niet stiekem zonder vragen wachtwoorden stelen.



Ik weet weer waarom mijn man hier geen poetsvrouw in huis wil.Grappig, ik weet het denk ik ook
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 18:32:

[...]





Gelukkig maar voor die poetsvrouw dan. Godskolere zeg.



gelukkig voor die poetsvrouw?

je zal dergelijk teksten tijdens het diner, na een lange dag werk over je heen krijgen.

hemel!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 20 mei 2016 @ 18:10:

Stereoketens en radio's genoeg hier in huis.

Die ze rustig zou mogen gebruiken na een simpele vraag.

Ik wil zelfs nog haar favo zender gaan zoeken ...



Van de wifi zou ze dus toch echt mogen afblijven hier.

Ik zou er dus ook niet van gediend zijn dat ze in kasten zit te snollen waar ze niet moet zitten.

Ik betaal haar om haar werk te doen, niet om te zitten internetten (want wees maar zeker dat als ze de code heeft ze niet alleen radio luistert).



Ik vertrouw mijn schoonmaakster. Daarom heeft ze een sleutel. Ze doet haar werk goed, of ze dat nou doet met de radio aan of niet, en of ze tijdens haar werk ook zit te internetten of te bellen met haar vriendin, dat zal mij een worst wezen.

En ja, ze ziet mijn ondergoed, ziet bankafschriften (als ze niet heel goed is in de andere kant opkijken als ik die laat slingeren), ze kan bij flink wat contant geld, ze neemt pakjes aan, en ze heeft de wifi code. Heerlijk.



Ik betaal haar om haar werk te doen, maar ik weet dat ze dat goed doet, en kan dat elke week weer met eigen ogen zien. Ik betaal haar niet om dat werk exact in het aantal uren te doen dat we hebben afgesproken. Als zij dat werk kan terwijl ze zit te internetten: leuk voor haar. Als zij nieuwsgierig is en graag wil weten wat er op mijn bankrekening staat (geloof ik niks van, zo is ze niet): prima, zo interessant zijn die getallen niet. Waar ben je precies bang voor? We hebben allebei evenveel te verliezen: zij is blij met haar baantje, ik ben blij met haar.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Mij kan het dus echt wel geen biet schelen of ze de radio aan wil tijdens het werk of niet.

Vraag het en je krijgt die radio zo gratis en voor niets.

Wel kan het mij schelen dat ze daarvoor stiekem in mijn papieren / achterkant modem gaat zitten neuzen.



Ik zou haar niet direct ontslaan.

Wel vanaf dat moment met een serieus vergrootglas naar haar en haar werk kijken.



Ik betaal voor mijn internet.

Zij mag betalen voor haar internet. (Ze kan dus gratis radio krijgen als ze 't vraagt.)

Internet gaat hier nadien echt wel serieus trager als iemand uren loopt te streamen.
quote:ardni schreef op 20 mei 2016 @ 18:36:

[...]





Grappig, ik weet het denk ik ook
Nou het is hier al vaak geopperd en ik doe het nog een keer , vraag het gewoon eens .
Alle reacties Link kopieren
De vrouw die zo lief is om af en toe hier te komen poetsen kan veel doen, want ik weet het toch niet. Maar gek genoeg heb ik de indruk dat ze heel betrouwbaar is. En als ik al zou ontdekken dat ze eens een kop koffie zou drinken (want dat heeft ze zelfs nog nooit gedaan) of zou bellen met mijn telefoon, of radio afspelenvia mijn wifi, dan zou ik dat heel acceptabel vinden voor iemand die de sleutel van mijn huis heeft en ook al jaren hier rondstruint zonder dat ik erbij ben. Dat wachtwoord heeft ze toch niks aan als ze weer naar huis gaat, want daar is ze buiten bereik van mijn wifi.
Alle reacties Link kopieren
Nee joh, vragen? Ik zou even appen. Via je eigen WiFi. O nee, de code is gestolen
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
En je staat wel voor lul als je erachter komt dat je zelf de radio vergeten was uit te zetten en vervolgens de poetsvrouw op het matje hebt geroepen.
quote:pammie78 schreef op 20 mei 2016 @ 15:16:

[...]





Het gaat mij er niet om dat mensen een andere mening hebben. Ik vraag juist naar de mening van anderen; ik ben benieuwd hoe hierover gedacht wordt. Wat mij tegenvalt is dat je maar zo voor van alles en nog wat wordt uitgemaakt. Kennelijk is het op een anoniem forum geoorloofd om iemand lekker af te zagen. Jammer vind ik dat. Het kan ook anders en dan weet ik ook hoe men er over denkt. Hoeft echt niet zo.



Maar goed, ik kan me de reacties hierop ook al wel weer voorstellen.... Enjoy all!Jezus. Geef dan gewoon antwoorden, hoeven we ook niet te speculeren. Slecht topic zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 18:39:

[...]





Ik vertrouw mijn schoonmaakster. Daarom heeft ze een sleutel. Ze doet haar werk goed, of ze dat nou doet met de radio aan of niet, en of ze tijdens haar werk ook zit te internetten of te bellen met haar vriendin, dat zal mij een worst wezen.

En ja, ze ziet mijn ondergoed, ziet bankafschriften (als ze niet heel goed is in de andere kant opkijken als ik die laat slingeren), ze kan bij flink wat contant geld, ze neemt pakjes aan, en ze heeft de wifi code. Heerlijk.



Ik betaal haar om haar werk te doen, maar ik weet dat ze dat goed doet, en kan dat elke week weer met eigen ogen zien. Ik betaal haar niet om dat werk exact in het aantal uren te doen dat we hebben afgesproken. Als zij dat werk kan terwijl ze zit te internetten: leuk voor haar. Als zij nieuwsgierig is en graag wil weten wat er op mijn bankrekening staat (geloof ik niks van, zo is ze niet): prima, zo interessant zijn die getallen niet. Waar ben je precies bang voor? We hebben allebei evenveel te verliezen: zij is blij met haar baantje, ik ben blij met haar.

Naar aanleiding van jouw nick zou ik dat dus wel willen weten

iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
quote:landylover schreef op 20 mei 2016 @ 19:23:

[...]



Naar aanleiding van jouw nick zou ik dat dus wel willen weten

Genoeg om een leuk huis van te kopen, niet genoeg om te stoppen met werken.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Nou, als ik me druk moet maken om mijn WIFI code.



Ze loopt rond in ons huis, kan letterlijk overal bij.

Ze kan bij al onze administratie, als we moeten reizen ligt er ook contant geld.

Privacy gevoelig info? Nou daar heb je bij onze geen WIFI voor nodig.



Maar bij onze hulp mag gewoon middels wifi radio luisteren, bluetooth mag ook.Het is immers 2016 dus we hebben dat tussen dit tijdens de grandtour door het huis(stofzuiger,dweil,strijbout,poetsdoek,ijskast,koffiemachine(owja) wifi) verteld.

Ze mag ook frisdank pakken en ons espressomachine gebruiken, ze mag even pauze nemen en zitten,met koffie,frisdrank en telefoon.

Ze is er om te poetsen en daar betalen haar voor, dus of ze er nu 2 uur over doet of 5 uur door pauzes.



Maar let wel iedereen doet het anders, maar we zijn werkgevers en ik verwacht zelf ook dat mijn werkgever op een bepaalde manier met mij omgaat.





Lekker belangrijk!We zijn allemaal anders, we pakken het allemaal anders aan.
@Ardni: mag de jouwe pauze nemen en dan op haar telefoon kijken??? Zo dan, al te goed is buurmans gek zei mijn oude oma altijd zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 20 mei 2016 @ 19:36:

@Ardni: mag de jouwe pauze nemen en dan op haar telefoon kijken??? Zo dan, al te goed is buurmans gek zei mijn oude oma altijd zeg.



Ja, straks komen we thuis en ligt ze in een hoekje door de hoeveelheid strijk



# overwerkt





Ik dacht,het is ook net een mens met behoeftes.

Beetje raar, misschien moet een pakje met schort voor haar kopen en met mijn wijsvinger alles controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven