Schoonmaakster gebruikt wifi. Wat vinden jullie?

20-05-2016 08:28 304 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik zit met het volgende. Bij mij komt iedere 2 weken een schoonmaakster m'n huis schoonmaken. Heerlijk! Nu kwam ik laatst wat vroeger thuis en toen hoorde ik dat de radio aan stond. Geen enkel probleem natuurlijk alleen mijn radio werkt via wifi en ik heb nooit mijn wifi code aan de schoonmaakster gegeven.



Mijn modem staat in de meterkast. Dit betekent dus dat de schoonmaakster naar de meterkast is gegaan (wetende dat daar mijn modem staat?), vervolgens de wifi code heeft genoteerd en is ingelogd in mijn internetomgeving om vervolgens de app van mijn stereoinstallatie te downloaden en deze te gebruiken.



Ik heb hier een beetje een vreemd gevoel bij. Je gebruikt toch niet zomaar ongevraagd de wifi code van iemand? Op zich vind ik het geen probleem áls ze het had gevraagd. Nu krijg ik het idee dat ze door mijn huis aan het snuffelen is en ongevraagd gebruik maakt van mijn spullen.



Vinden jullie dat ik een punt heb of moet ik me er niet zo druk om maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:2east schreef op 20 mei 2016 @ 11:35:

Overigens blijft het lastig. Wanneer iemand via jouw wifi iets illegaals doet (kinderen, drugs, wapens) op het internet, ben jij volgens de wet wel aansprakelijk want jij faciliteert het IP adres!Onzin. Hooguit de gebruikersvoorwaarden van je provider, en het ergste wat die kunnen doen is je afsluiten. De wet overtreed je niet.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:Minienoush schreef op 20 mei 2016 @ 11:15:

Wat valt iedereen over TO heen zeg!



"Wat ben jij dom..."

"Wat een fijn leven heb je als je je daar druk om maakt...."



Uhhh.... Sorry??!!



Ze vraagt om ieders mening. Niet om veroordeeld te worden.Dit is viva for your information
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 10:29:

[...]



Nee, maar mijn geluidsinstallatie kun je ook alleen maar bedienen vanaf een telefoon of tablet via het netwerk. Geen WiFi = geen geluid. Je kunt hem niet 'gewoon aan doen', er is ook geen afstandsbediening of iets dergelijks.Maar ook jij zal toch wel gewoon een tv hebben die je wel gewoon aan kunt doen? En dan zet je toch op de tv gewoon de radio aan?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2016 @ 11:55:

[...]





Maar ook jij zal toch wel gewoon een tv hebben die je wel gewoon aan kunt doen? En dan zet je toch op de tv gewoon de radio aan?Is ook een optie idd, dat standaard het tv geluid wordt aangezet wanneer de tv aangaat. Kies je een radio programma uit je zenderlijst, voila, je luistert ook gewoon radio, zonder een app te gebruiken.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2016 @ 11:55:

[...]





Maar ook jij zal toch wel gewoon een tv hebben die je wel gewoon aan kunt doen? En dan zet je toch op de tv gewoon de radio aan?

Nee, nooit tv gehad ook.



Maar dat was het punt niet, TO zei dat de radio aanstond en dat dat alleen kon met wifi-wachtwoord. En dat is bij mij dus ook zo. Of er daarnaast nog een TV is of niet doet niet ter zake.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 11:58:

[...]



Nee, nooit tv gehad ook.



Maar dat was het punt niet, TO zei dat de radio aanstond en dat dat alleen kon met wifi-wachtwoord. En dat is bij mij dus ook zo. Of er daarnaast nog een TV is of niet doet niet ter zake.



Tja, als ik zeg " de radio stond aan" bedoel ik gewoon dat het geluid van Q music door mijn huis heen te horen is. Of dat nu via de telefoon, de tv, de iPad, de computer of de echte radio is, ik noem dat allemaal " de radio staat aan".



Excuse me dat ik niet gelijk begrijp dat er kennelijk hele volksstammen bestaan bij wie radio luisteren een soort hogere wiskunde met beveiligingscodes is. Bij mij is dat gewoon een kwestie van knop indrukken of afstandbediening pakken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, aan de werkster vragen hoe ze de radio aan heeft gekregen is kennelijk geen optie?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2016 @ 12:02:

Excuse me dat ik niet gelijk begrijp dat er kennelijk hele volksstammen bestaan bij wie radio luisteren een soort hogere wiskunde met beveiligingscodes is. Bij mij is dat gewoon een kwestie van knop indrukken of afstandbediening pakken.Echt geen hogere wiskunde, het enige verschil is dat de afstandsbediening en je telefoon hetzelfde apparaat is. Geen code nodig (nouja, je moet die app ooit installeren). Voordeel is dat je niet hoeft te richten, niet hoeft op te staan, niet op zoek hoeft naar de afstandsbediening, je hem vanuit meerdere ruimtes kunt bedienen, en die app ook nog eens spotify e.d. aankan, zodat je gewoon een nummer kunt kiezen dat je wil horen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 12:26:

[...]





Echt geen hogere wiskunde, het enige verschil is dat de afstandsbediening en je telefoon hetzelfde apparaat is. Geen code nodig (nouja, je moet die app ooit installeren). Voordeel is dat je niet hoeft te richten, niet hoeft op te staan, niet op zoek hoeft naar de afstandsbediening, je hem vanuit meerdere ruimtes kunt bedienen, en die app ook nog eens spotify e.d. aankan, zodat je gewoon een nummer kunt kiezen dat je wil horen.



Onze afstandsbediening ligt gewoon voor het grijpen bij de zithoek. Dus ik hoef niet op te staan, ik hoef dat ding niet te zoeken, en erg precies richten is ook niet nodig (althans, niet met onze afstandsbediening).



Maar goed, iedereen moet gewoon doen wat hij het makkelijkste vindt.



Blijf ik het vreemd vinden dat je je vreselijk opwindt over een werkster die de radio aanzet...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik wind me helemaal niet op? :confused:



(En ik kan dus ook vanaf de keukentafel de radio aan en uitzetten. En vanaf het terras. En vanuit de slaapkamer. En dan kan ik kiezen of ik de speakers in de slaapkamer en in de woonkamer hetzelfde wil laten afspelen, of juist iets anders... Maar dan wordt 't wel hogere wiskunde misschien...)
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 12:37:

Ik wind me helemaal niet op? :confused:



(En ik kan dus ook vanaf de keukentafel de radio aan en uitzetten. En vanaf het terras. En vanuit de slaapkamer. En dan kan ik kiezen of ik de speakers in de slaapkamer en in de woonkamer hetzelfde wil laten afspelen, of juist iets anders... Maar dan wordt 't wel hogere wiskunde misschien...)



Dat opwinden sloeg op TO, niet op jou.



Tja, en wat dat bedieningsgemak betreft, ik ben denk ik een ouderwets mens. Ik hoef mijn radio niet vanuit de badkamer te kunnen bedienen, of vanaf het terras, die behoefte heb ik niet en dat gemak mis ik dus ook niet. Dus vandaar dat ik het dan nog maar ouderwets blijf doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 20 mei 2016 @ 12:34:

[...]





Blijf ik het vreemd vinden dat je je vreselijk opwindt over een werkster die de radio aanzet...Tja..... dat is nou net niet waar het hier over gaat...
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 12:26:

[...]





Echt geen hogere wiskunde, het enige verschil is dat de afstandsbediening en je telefoon hetzelfde apparaat is. Geen code nodig (nouja, je moet die app ooit installeren). Voordeel is dat je niet hoeft te richten, niet hoeft op te staan, niet op zoek hoeft naar de afstandsbediening, je hem vanuit meerdere ruimtes kunt bedienen, en die app ook nog eens spotify e.d. aankan, zodat je gewoon een nummer kunt kiezen dat je wil horen.



Tja, wij hebben thuis ook zo'n systeem. Althans, mijn man heeft zo'n systeem. Die vindt dat dan reuze handig want overal zussemezo, en dit-en-dat, en geen afstandsbediening nodig want bladiebla.



Ik vind dat allemaal veel omslachtiger en tijdrovender en onhandiger, want het enige wat ik hoef te doen als ik een keertje een muziekje aan wil tijdens het schoonmaken is gewoon de afstandbediening pakken en de radio aan te zetten. Ik heb geen app nodig, geen code nodig, hoef mijn telefoon (die ik lang niet altijd op of bij me draag) niet te zoeken, gewoon een kwestie van knop indrukken en klaar.



Ik ging er dus kennelijk ten onrechte vanuit dat ook in huizen waar mensen net zoals mijn man van allerlei ingewikkelde toestanden voor simpele dingen houden, er net als bij ons thuis een veel simpeler en minder ingewikkelde manier is om een muziekje te luisteren tijdens het schrobben van de plee.



My bad.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 12:37:

Ik wind me helemaal niet op? :confused:



(En ik kan dus ook vanaf de keukentafel de radio aan en uitzetten. En vanaf het terras. En vanuit de slaapkamer. En dan kan ik kiezen of ik de speakers in de slaapkamer en in de woonkamer hetzelfde wil laten afspelen, of juist iets anders... Maar dan wordt 't wel hogere wiskunde misschien...)Kan ik ook allemaal. Zonder app of wificode. Gewoon met de afstandbediening van de tv.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:Samske06 schreef op 20 mei 2016 @ 10:36:

Maar TO; waar ben je nou? Even snel je wachtwoord aan het wijzigen, want stel je voor.... (ps: als jouw poetsmevrouw je dumpt, kun je haar naar mij doorsturen? Ik zoek nog een goede, en zeg haar maar dat ze direct mijn wifi code krijgt )
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ik had nooit een radio. Alleen een CD-speler met boxen. En dan moest je voortdurend CD's wisselen, en zoveel had ik er niet dus was ik het wel eens zat. Tot ik spotify ontdekte, toen nog via de computer. En dat is gedoe: computer aan, spotify starten, instellen dat hij via de boxen speelt. Dus toen ik dit systeem ontdekte was dat veel handiger: 1 app, niet op de computer maar gewoon op je telefoon. En dan ook nog eens allerlei internetradiodingen erbij.



Dus voor mij is dit een vooruitgang, ik vind het juist geen ingewikkelde toestand meer.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 20 mei 2016 @ 13:22:

[...]





Tja, wij hebben thuis ook zo'n systeem. Althans, mijn man heeft zo'n systeem. Die vindt dat dan reuze handig want overal zussemezo, en dit-en-dat, en geen afstandsbediening nodig want bladiebla.



Ik vind dat allemaal veel omslachtiger en tijdrovender en onhandiger, want het enige wat ik hoef te doen als ik een keertje een muziekje aan wil tijdens het schoonmaken is gewoon de afstandbediening pakken en de radio aan te zetten. Ik heb geen app nodig, geen code nodig, hoef mijn telefoon (die ik lang niet altijd op of bij me draag) niet te zoeken, gewoon een kwestie van knop indrukken en klaar.



Ik ging er dus kennelijk ten onrechte vanuit dat ook in huizen waar mensen net zoals mijn man van allerlei ingewikkelde toestanden voor simpele dingen houden, er net als bij ons thuis een veel simpeler en minder ingewikkelde manier is om een muziekje te luisteren tijdens het schrobben van de plee.



My bad.





Hahaha! Ik heb ook zo´n man...



En als ik dan (om bij het voorbeeld te blijven) aanstalten maak de radio aan te zetten, veert hij op en roep "Dat kan toch véél handiger"... om vervolgens zijn gadgetterie te trekken. In de tussentijd heb ik die radio dan allang tien keer aangezet, gewoon met de knop...



Maar goed, af en toe gun ik hem de lol, kijk bewonderend en zeg "Goh, wat hándig..." terwijl hij met zijn schermpje in de weer is. En stop dan die wijsvinger die jeukt om gewoon op dat knopje te drukken, even diep in een broekzak.



Niet aan mij besteed, moeilijk doen als het simpel kan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 20 mei 2016 @ 11:37:

Ik zou gewoon eens vragen hoe ze de radio heeft aangekregen. Is maar een idee hoor. Misschien heeft ze dat wel heel simpel gedaan. En mocht ze de wificode hebben gepakt - je hebt die op je modem geplakt zitten, zou voor mij denk ik wel een teken zijn dat die dus niet geheim is en gebruikt mag worden.



Waarom heb je er in de eerste plaats niet voor gezorgd dat ze iets te luisteren had. Zo zonder geluid is zo saai

Eens. Waarom niet eerst vragen hoe ze de radio aan heeft gekregen?

En ik moet bekennen dat ik geen radio meer aan zet, sinds het allemaal digitaal via slimme kastjes gaat. Ik vond het vroeger gemakkelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 20 mei 2016 @ 10:47:

Er zit geen knop op, want het 'muziekkastje' zelf zit naast mijn server ergens in de meterkast.Wat is dat dan voor kastje, hoe werkt dat?
Alle reacties Link kopieren
als je het echt zo'n ding vind (ze kan er niets mee met die wifi van je.. ze kan alleen lekker radio luisteren en internetten, ze kan nergens bij als je alles beveiligd hebt), dan zou ik de wifi code veranderen en die niet noteren.. hoe simpel kan het toch zijn..
quote:pejeka schreef op 20 mei 2016 @ 13:31:

[...]





Hahaha! Ik heb ook zo´n man...



En als ik dan (om bij het voorbeeld te blijven) aanstalten maak de radio aan te zetten, veert hij op en roep "Dat kan toch véél handiger"... om vervolgens zijn gadgetterie te trekken. In de tussentijd heb ik die radio dan allang tien keer aangezet, gewoon met de knop...



Maar goed, af en toe gun ik hem de lol, kijk bewonderend en zeg "Goh, wat hándig..." terwijl hij met zijn schermpje in de weer is. En stop dan die wijsvinger die jeukt om gewoon op dat knopje te drukken, even diep in een broekzak.



Niet aan mij besteed, moeilijk doen als het simpel kan.



Hahaha, bij ons thuis komt het van mij af. We hadden eerder de internetaansluiting dan de tv geregeld hier. Mijn man snapte 15 jaar geleden niet waarom ik dat zo graag wou.

We hebben ook al heel lang zo een draadloos muzieksysteem met op iedere kamer een kastje. En nog wat electronica die pure luxe is.



Wat nu de chrome audio kan, wilde ik 10 jr geleden al. Maar dat was er gewoon nog niet.



Mijn meeste (mannelijke) collega's zijn jaloers op mijn man. Die krijgen dat er thuis niet in. Ik vind het geweldig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Schandaaaaaaaaaaaaaaaalig meteen ontslaan dat mokkel die mevrouw, daarna aangifte doen bij de politie van diefstal en erop staan dat ze haar in een donkere kerker(zonder wifi) gooien op water en brood. Dat zal haar leren.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:prik schreef op 20 mei 2016 @ 13:37:

[...]



Wat is dat dan voor kastje, hoe werkt dat?Als je nu naar zoiets op zoek bent, zou ik eens kijken naar chromecast audio. Kost een stuk minder en kan in principe hetzelfde. Je moet nog wel je muziek ergens in mp3 formaat neerzetten binnen je netwerk.
Alle reacties Link kopieren
Onze werkster heeft ook gewoon de wifi code. Ik weet niet eens zeker of we die haar hebben gegeven of dat ze die zelf heeft gevonden (staat ook op de modem). ik vind het de gewoonste zaak van de wereld dat ze gewoon gebruik kan maken van de wifi. En ik vind het ook niet raar als ze dat zelf op zou zoeken.

Waarschijnlijk dacht je werkster: handig, hier staat de code. Dan hoef ik werkgever niet voor zoiets kleins op te bellen. Zelfredzaamheid en zo.

Onze werkster belt mij ook niet op als ze een keer sap of fris wil pakken ipv koffie en ze neemt ook wel eens ijsje uit de vriezer of zo.

Tijdens haar pauze leest ze onze krant of zet ze de tv aan. Allemaal zonder te vragen (de enige reden dat ik het weet is dat ik wel eens thuis ben als ze er is en dan nemen we samen pauze & toen zei ze dat als ik er niet was ze vaak even de krant las).

Ik vind dat allemaal echt binnen normale grenzen vallen.
Het begint met je radio, en het eindigt bij de kluis waarin je je kostbare familiejuwelen bewaart. Goed dat je de vinger aan de pols houdt, TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven