Verwaarloosde kat

18-09-2016 22:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren van mijn oma zit altijd buiten, krijgt geen aandacht van zijn baasje en te weinig eten. Dat laatste denk ik omdat het een heel klein mager beestje is. Nu hebben verschillende mensen uit de straat al een keer geprobeerd om met het baasje te praten maar ze word altijd gelijk heel boos en slaat dan de deur dicht. Dit gaat (blijkbaar) al een paar jaar zo... en nu de zomer toch echt wel voorbij is en t straks kouder word vind ik het wel heel erg sneu voor het katje..



Ik denk alleen dat een gesprek aanknopen of vragen of k de kat mag overnemen geen zin heeft ( want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint ) dus zei mijn oma dat het beste was om het beestje dan maar gewoon mee te nemen....



Wat moet ik nou doen. Het is trouwens een onwijs lief beestje en ik kan haar makkelijk in huis nemen om voor haar te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:plucky schreef op 20 september 2016 @ 12:09:

Oh my, is dit serieus



Goed, op hoop van zegen dan maar..... TO, ik heb bij de dierenambu gewerkt. Jij kan deze kat niet zomaar meenenemen, dat is diefstal/ ontvoering.

Je wilt niet weten hoe vaak wij zijn uitgereden voor zielige poesjes, waar uiteindelijk niks mee aan de hand was. Mensen bedoelen het goed maar hebben weinig kennis van katten. Zoals hier al ergens stond, een gezonde kat is mager! De meeste huiskatten in Europa zijn te dik! Verder kan het beestje oud zijn, dan worden het ook wandelende bottenzakkies, maar nog wel fit.

Misschien is deze kat gewend buiten te zijn, vind ze dit fijn, dat is geen misdaad ofzo. Verder ken ik zoveel katten die buiten een kroel gaan halen bij iemand, dat betekend niet dat ze thuis niet worden aangehaald.

Wat geeft jou het recht te bepalen dat deze kat dun/zielig/verwaarloosd is? Je bekijkt dit op de menselijke manier en niet op z'n kats.

Wat je zou kunnen doen: aanbellen bij die mensen en je zorgen uiten over hun kat. Je hebt dit immers nu alleen maar via via. Ik geef die vrouw trouwens alle recht om je niet te woord te staan.

Daarna kun je evt contact opnemen met de dierenambulance voor een evaluatie van hun.

Onder geen enkele voorwaarde vind ik het kunnen dat jij deze kat mee gaat nemen naar de dierenarts en je verhaal wat je daar op wilt hangen, vind ik ronduit schandalig.

Ik wens je veel wijsheid!



Dit.



Ik zou echt heel blij zijn als mijn kat meegenomen werd door iemand die op eigen houtje besloot dat mijn kat verwaarloosd wordt.
668, the neighbour of the Beast
Als ik het goed begrepen heb, heeft de hele buurt het er over. Dat is vast niet zomaar en dat zou ik gaan uitzoeken.



En de dierenambulance heb je verder niks mee van doen, in een aantal provincies doen ze hun werk ook niet.
Een gezonde kat is trouwens helemaal niet mager, hoogstens slank of rank.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 19:53:

Als ik het goed begrepen heb, heeft de hele buurt het er over. Dat is vast niet zomaar en dat zou ik gaan uitzoeken.



Uitzoeken, prima. Maar TO kan niet deze kat meenemen omdat de buurt zegt dat er slecht voor gezorgd wordt. Tenzij die mensen allemaal een achtergrond in dierenwelzijn hebben.



Wat betreft mager/slank, mager wil ik bij deze aanpassen in slank, inderdaad beter woord. Een gezonde kat is slank, wat bij veel mensen overkomt als mager. Eerste wereldland, ook voor katten
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat een kat mager is wil niet zeggen dat hij verwaarloosd wordt, nogmaals.



Ik heb een kat van 18 die inderdaad mager is. Als je hem aait voel je elke wervel op zijn rug. Is het beest ondervoed of slecht verzorgd? Nee. Hij is gewoon oud.

Niet alles is wat het lijkt.



En dat je dat wilt onderzoeken, prima, maar om zomaar iemands kat te gaan kidnappen en mee te nemen naar de dierenarts? Dat is echt een no-go.
668, the neighbour of the Beast
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 19:55:

Een gezonde kat is trouwens helemaal niet mager, hoogstens slank of rank.



Mijn kat is ook rank. Maar iedereen noemt haar mager hoor. 'Oooooooo wat zielig, geef je die kat wel te eten?!' Roept iedereen. Wij hebben ook een dikzakje, die krijgt veel minder dan de ranke, maar blijft toch dikker.

Eigenlijk is de dikkerd dus zieliger.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 20 september 2016 @ 18:25:

[...]





Tot het jouw huisdier is dat meegenomen wordt..

Als ik mijn huisdier niet goed behandel, dan is dat toch mijn verdiende loon?



Stel je voor dat je verwaarloosd wordt en je kunt niet voor jezelf op komen. De wet helpt je ook niet, en niemand kan je daarom helpen.



quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 19:53:

Als ik het goed begrepen heb, heeft de hele buurt het er over. Dat is vast niet zomaar en dat zou ik gaan uitzoeken.



En de dierenambulance heb je verder niks mee van doen, in een aantal provincies doen ze hun werk ook niet.Dit. Als meerdere mensen dit opvalt, is dat dus niet de perceptie van één persoon. Kennelijk storen meerdere mensen zich er aan. En als die eigenaresse een goede verklaring had kunnen geven, had ze dat vast wel gedaan. Maar het lijkt erop dat ze weet dat ze fout zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 20 september 2016 @ 20:34:

[...]





Mijn kat is ook rank. Maar iedereen noemt haar mager hoor. 'Oooooooo wat zielig, geef je die kat wel te eten?!' Roept iedereen. Wij hebben ook een dikzakje, die krijgt veel minder dan de ranke, maar blijft toch dikker.

Eigenlijk is de dikkerd dus zieliger.Mijn Antiekpoes vreet ook als een bootwerker. Je zou zweren dat ie inmiddels al zo rond als een ton zou zijn, maar nee, oude botjes blijven blijkbaar mager
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 20 september 2016 @ 20:35:

[...]



Als ik mijn huisdier niet goed behandel, dan is dat toch mijn verdiende loon?



Stel je voor dat je verwaarloosd wordt en je kunt niet voor jezelf op komen. De wet helpt je ook niet, en niemand kan je daarom helpen.





[...]



Dit. Als meerdere mensen dit opvalt, is dat dus niet de perceptie van één persoon. Kennelijk storen meerdere mensen zich er aan. En als die eigenaresse een goede verklaring had kunnen geven, had ze dat vast wel gedaan. Maar het lijkt erop dat ze weet dat ze fout zit.



Misschien is ie vrouw al dat ge-bemoei wel helemaal beu. T.O stond zelfs door de vitrages te gluren, waar ze twee honden op de bank zag zitten.



Jij bent toch ook goed bekend met dieren. Jij weet toch ook dat niet iedere dier hetzelfde gebouwd is.

De kat is niet gewond, niet ziek.

De kat is kennelijk dunner dan de gemiddelde kat en zit vaak buiten. Zou jij dan echt deze kat jatten?

Als je je zorgen maakt dan licht je toch de verantwoordelijke instanties in.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:iones schreef op 20 september 2016 @ 20:35:

[...]



Als ik mijn huisdier niet goed behandel, dan is dat toch mijn verdiende loon?



Stel je voor dat je verwaarloosd wordt en je kunt niet voor jezelf op komen. De wet helpt je ook niet, en niemand kan je daarom helpen.





[...]



Dit. Als meerdere mensen dit opvalt, is dat dus niet de perceptie van één persoon. Kennelijk storen meerdere mensen zich er aan. En als die eigenaresse een goede verklaring had kunnen geven, had ze dat vast wel gedaan. Maar het lijkt erop dat ze weet dat ze fout zit.Maar dat is een dikke aanname in dit geval. Begrijp me niet verkeerd, ik zou bij ernstige zorgen ook ermee naar de DA gaan. Sterker nog, dat heb ik weleens gedaan. Maar eerst met de eigenaar in gesprek gaan, want dat heeft TO nog niet gedaan.
Ik heb eens een buurhond meegenomen zonder de baas te informeren. Deze heb ik trouwens wel overgedragen aan de verantwoordelijke instanties omdat ik de hond zelf niet kon hebben natuurlijk, deze dringend medische zorg nodig had want zeer mager, vacht vol gaten en stond buiten in de regen. Hij zat aan een zeer lange oude touw warmee hij mijn tuin kon bereiken. De eigenaar was een junk. Ze hebben hem weer helemaal opgeknapt in het asiel en daarna moesten ze hem weer teruggeven aan de junk.
quote:Marels schreef op 20 september 2016 @ 20:40:

[...]





Mijn Antiekpoes vreet ook als een bootwerker. Je zou zweren dat ie inmiddels al zo rond als een ton zou zijn, maar nee, oude botjes blijven blijkbaar mager



Die van mij is pas 2 maar heeft hetzelfde. En de buren haar maar voeren terwijl ze blaasgruis heeft. Zo zielig voor haar, ik zie het meteen als het weer raak is. Plasjes in huis, likt ze haar halve vacht kaal van de stress, wordt ze koortsig, kreunen. Dus dan weer naar de dierenarts en ja hoor. Mag ik weer 80 euro aftikken voor de goede bedoelingen van mijn buren en m'n arme beestje pijn en moet ze medicijnen. Dus ik hou haar maar gewoon uit de buurt van al die mensen die zogenaamd weten wat goed is voor een kat. Wel zo veilig voor haar.



En ik zeg niet dat mishandeling/verwaarlozing niet bestaat en dat je niet alert moet zijn, maar mensen doen heel vaak juist dingen die helemaal niet goed zijn voor het diertje helaas, hoe goed ze het ook bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 21:15:

Ik heb eens een buurhond meegenomen zonder de baas te informeren. Deze heb ik trouwens wel overgedragen aan de verantwoordelijke instanties omdat ik de hond zelf niet kon hebben natuurlijk, deze dringend medische zorg nodig had want zeer mager, vacht vol gaten en stond buiten in de regen. Hij zat aan een zeer lange oude touw warmee hij mijn tuin kon bereiken. De eigenaar was een junk. Ze hebben hem weer helemaal opgeknapt in het asiel en daarna moesten ze hem weer teruggeven aan de junk.

Wat verschrikkelijk! Kwam de hond dan niet tenminste nog onder controle te staan? Dit is nu wat ik bedoel met de wetteloosheid aangaande dierenwelzijn. Zo iemand moet toch geen huisdier kunnen hebben!



quote:lux. schreef op 20 september 2016 @ 21:20:

[...]





Die van mij is pas 2 maar heeft hetzelfde. En de buren haar maar voeren terwijl ze blaasgruis heeft. Zo zielig voor haar, ik zie het meteen als het weer raak is. Plasjes in huis, likt ze haar halve vacht kaal van de stress, wordt ze koortsig, kreunen. Dus dan weer naar de dierenarts en ja hoor. Mag ik weer 80 euro aftikken voor de goede bedoelingen van mijn buren en m'n arme beestje pijn en moet ze medicijnen. Dus ik hou haar maar gewoon uit de buurt van al die mensen die zogenaamd weten wat goed is voor een kat. Wel zo veilig voor haar.



En ik zeg niet dat mishandeling/verwaarlozing niet bestaat en dat je niet alert moet zijn, maar mensen doen heel vaak juist dingen die helemaal niet goed zijn voor het diertje helaas, hoe goed ze het ook bedoelen.Goed, maar dan leg je toch uit waarom je kat er slecht uit ziet? En dat is toch nog geen reden om het dier veel buiten te sluiten in de kou? Ipv iedereen nijdig af te wimpelen aan de deur.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 20 september 2016 @ 20:51:

[...]





Maar eerst met de eigenaar in gesprek gaan, want dat heeft TO nog niet gedaan.want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint

Zie OP.

Iedereen, dus er zijn er al meerdere mensen over begonnen.
Bij mij komen zeker 3 buurkatten mijn huis in om te snaaien. Ik ben zelfs recent wakker geworden met een slapende buurkat naast mijn hoofdkussen. Is het mijn probleem dat ze extra eten krijgen of liever binnen zijn, nou echt niet.
quote:iones schreef op 20 september 2016 @ 21:24:

[...]



Wat verschrikkelijk! Kwam de hond dan niet tenminste nog onder controle te staan? Dit is nu wat ik bedoel met de wetteloosheid aangaande dierenwelzijn. Zo iemand moet toch geen huisdier kunnen hebben!





[...]



Goed, maar dan leg je toch uit waarom je kat er slecht uit ziet? En dat is toch nog geen reden om het dier veel buiten te sluiten in de kou? Ipv iedereen nijdig af te wimpelen aan de deur.



Mijn kat ziet er helemaal niet slecht uit, mijn buren vinden dat ze er slecht uitziet. En vinden het ook zielig als ik haar 's ochtends buiten laat terwijl ik naar m'n werk ga, zodat ze niet direct naar binnen kan zodra ze eventueel zou willen (wil ze helemaal niet, als ze binnen is zit ze binnen voor de deur te wachten tot ik haar buiten laat, buiten loopt ze af en toe eens aan).



Ik wil dus maar aangeven: de hele buurt vindt mijn poes zielig maar dat is ze allerminst. En eerlijk gezegd ben ik hun bemoeizucht behoorlijk beu en als ik minder goed opgevoed was zou ik denk ik ook gaan snauwen. Het is gewoon echt heel irritant als iedereen denkt het beter te weten voor jouw beestje dan jijzelf. Ik zorg perfect voor mijn katten, dus laat me met rust.
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 21:37:

Bij mij komen zeker 3 buurkatten mijn huis in om te snaaien. Ik ben zelfs recent wakker geworden met een slapende buurkat naast mijn hoofdkussen. Is het mijn probleem dat ze extra eten krijgen of liever binnen zijn, nou echt niet.



Nou denk dan maar eens aan mijn kat die door dat soort grapjes nu binnen moet blijven van mij, hoewel ze zo graag buitenspeelt. Omdat ze van dat gesnaai bij anderen 'dat niet jouw probleem is' doodziek wordt en heel veel pijn krijgt en 1 of 2 weken lang elke dag pijnstillers moet nemen!



En dat noem je dan het beste voor hebben met een dier je weet niet of zo'n beest wel dat eten mag!
quote:lux. schreef op 20 september 2016 @ 21:48:

[...]





Nou denk dan maar eens aan mijn kat die door dat soort grapjes nu binnen moet blijven van mij, hoewel ze zo graag buitenspeelt. Omdat ze van dat gesnaai bij anderen 'dat niet jouw probleem is' doodziek wordt en heel veel pijn krijgt en 1 of 2 weken lang elke dag pijnstillers moet nemen!



En dat noem je dan het beste voor hebben met een dier je weet niet of zo'n beest wel dat eten mag!



Ik geef ze geen eten, ze pakken van mijn eten. Of het komt binnen via het dak en dan door mijn slaapkamerraam of ze komen binnen via de achterzijde. Dus andermans katten komen bij mij binnen en dat is dan mijn schuld ofzo?

Hahaha.
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 21:56:

[...]





Ik geef ze geen eten, ze pakken van mijn eten. Of het komt binnen via het dak en dan door mijn slaapkamerraam of ze komen binnen via de achterzijde. Dus andermans katten komen bij mij binnen en dat is dan mijn schuld ofzo?

Hahaha.Eh... Ja?! als een kat die niet van jou is in je huis komt dan zet je hem er toch uit??? Ik heb nooit katten van anderen in mijn huis en als er eens eentje naar binnenglipt dan zet ik hem buiten. Straks sluit ik 'm per ongeluk op ofzo, zijn zij hun beestje kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het straalbezopen als mensen hun huisdier bij anderen binnen laten dringen eerlijk gezegd.
quote:iones schreef op 20 september 2016 @ 21:30:

[...]



want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint

Zie OP.

Iedereen, dus er zijn er al meerdere mensen over begonnen.



En wie is 'iedereen'? 2 roddelende buurvrouwen?

Eerst zelf poolshoogte nemen, dan pas conclusies trekken.
quote:lux. schreef op 20 september 2016 @ 21:59:

[...]





Eh... Ja?! als een kat die niet van jou is in je huis komt dan zet je hem er toch uit??? Ik heb nooit katten van anderen in mijn huis en als er eens eentje naar binnenglipt dan zet ik hem buiten. Straks sluit ik 'm per ongeluk op ofzo, zijn zij hun beestje kwijt.



Ik kan niet mijn huis barricaderen want ik wil dat mijn eigen katten naar binnen en naar buiten kunnen. Buiten zetten is dan aardig zinloos. En ik moet zeker ook slapen met mijn slaapkamerraam dicht?



Het is niet mijn probleem sorry.



Ik heb nu wel een plank geplaatst bij de opening omdat zelfs een egel gezellig mee eet en gewoon in de kamer zat. Ik heb wel mijn grens.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik vind het super dat je je bekommert om deze kat en zou er een dierenartsbezoek op wagen. Jouw oma en de buurt zullen echt wel weten hoe de omgang is met het beestje. Succes en benieuwd hoe het afloopt!
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 23:30:

[...]





Ik kan niet mijn huis barricaderen want ik wil dat mijn eigen katten naar binnen en naar buiten kunnen. Buiten zetten is dan aardig zinloos. En ik moet zeker ook slapen met mijn slaapkamerraam dicht?



Het is niet mijn probleem sorry.



Ik heb nu wel een plank geplaatst bij de opening omdat zelfs een egel gezellig mee eet en gewoon in de kamer zat. Ik heb wel mijn grens.Ik heb mijn deur altijd open, maar toch komen er geen andere katten binnen hoor. Als jij ze lekker laat eten van jouw voer, ipv dat je ze eruit jaagt, dan komen ze natuurlijk wel terug ja
quote:iones schreef op 20 september 2016 @ 22:01:

Ik vind het straalbezopen als mensen hun huisdier bij anderen binnen laten dringen eerlijk gezegd.Ja wat dat zie je natuurlijk, dat dat gebeurt. Dat doe je expres

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven