Verwaarloosde kat

18-09-2016 22:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren van mijn oma zit altijd buiten, krijgt geen aandacht van zijn baasje en te weinig eten. Dat laatste denk ik omdat het een heel klein mager beestje is. Nu hebben verschillende mensen uit de straat al een keer geprobeerd om met het baasje te praten maar ze word altijd gelijk heel boos en slaat dan de deur dicht. Dit gaat (blijkbaar) al een paar jaar zo... en nu de zomer toch echt wel voorbij is en t straks kouder word vind ik het wel heel erg sneu voor het katje..



Ik denk alleen dat een gesprek aanknopen of vragen of k de kat mag overnemen geen zin heeft ( want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint ) dus zei mijn oma dat het beste was om het beestje dan maar gewoon mee te nemen....



Wat moet ik nou doen. Het is trouwens een onwijs lief beestje en ik kan haar makkelijk in huis nemen om voor haar te zorgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 23:30:

[...]





Ik kan niet mijn huis barricaderen want ik wil dat mijn eigen katten naar binnen en naar buiten kunnen. Buiten zetten is dan aardig zinloos. En ik moet zeker ook slapen met mijn slaapkamerraam dicht?



Het is niet mijn probleem sorry.



Ik heb nu wel een plank geplaatst bij de opening omdat zelfs een egel gezellig mee eet en gewoon in de kamer zat. Ik heb wel mijn grens.







Hier moet het egeltje ook buiten blijven hoor, maar die hebben moeite met water vinden blijkbaar, dus buiten staat wel een heel laag bakje onder de buitenkraan, waar we speciaal voor de egel altijd water in hebben. De katten klagen daar trouwens ook niet over. Egel binnen is hier dus niet gebeurd.



Maar ja, wij hebben de ramen open, en de (tuin) deuren en op die manier een aanloopkat en twee zwervers ´gekregen´. En die gaan ook gewoon naar de dierenarts als dat noodzakelijk is. Maar die hebben dus wel gewoon de mogelijkheid om terug naar huis te gaan, want die deur staat bijna altijd open. De buurkat, die ook graag komt eten, stuur ik altijd weg. Niet omdat ik die geen brokje gun en ik vermoed dat mijn katten daar ook wel eens mee snoepen, maar omdat ie de boel markeert.

En daar ligt toch wel mijn grens hoor, bah.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 20 september 2016 @ 23:30:

[...]





Ik kan niet mijn huis barricaderen want ik wil dat mijn eigen katten naar binnen en naar buiten kunnen. Buiten zetten is dan aardig zinloos. En ik moet zeker ook slapen met mijn slaapkamerraam dicht?



Het is niet mijn probleem sorry.



Ik heb nu wel een plank geplaatst bij de opening omdat zelfs een egel gezellig mee eet en gewoon in de kamer zat. Ik heb wel mijn grens.Ik heb ook 2 buurtkatten die bij mij langs komen en het eten pikken van mijn eigen katten. Al van alles geprobeerd ze komen steeds terug en als er eten staat eten ze alles op. Dat ze wat mee pikken ala maar dat ze alles op eten wat er staat vraag ik me toch af of ze thuis voldoende eten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:CleopatraVII schreef op 20 september 2016 @ 07:59:

[...]



De meeste mensen hebben hun vitrage open zodat je naar buiten kan kijken en je licht in je kamer hebt. En dan doen ze het 's avonds dicht zodat niet iedereen naar binnen kijkt als je binnen licht aan hebt en het buiten donker is. Maar het altijd dicht hebben? Dat is vreemd.Met de lampen aan dient de vitrage alleen om jezelf het zicht op alle binnenkijkers te belemmeren. Van buitenaf is het dan net alsof er er niets voor het raam hangt.
quote:Ceylon schreef op 21 september 2016 @ 08:14:

[...]









Hier moet het egeltje ook buiten blijven hoor, maar die hebben moeite met water vinden blijkbaar, dus buiten staat wel een heel laag bakje onder de buitenkraan, waar we speciaal voor de egel altijd water in hebben. De katten klagen daar trouwens ook niet over. Egel binnen is hier dus niet gebeurd.



Maar ja, wij hebben de ramen open, en de (tuin) deuren en op die manier een aanloopkat en twee zwervers ´gekregen´. En die gaan ook gewoon naar de dierenarts als dat noodzakelijk is. Maar die hebben dus wel gewoon de mogelijkheid om terug naar huis te gaan, want die deur staat bijna altijd open. De buurkat, die ook graag komt eten, stuur ik altijd weg. Niet omdat ik die geen brokje gun en ik vermoed dat mijn katten daar ook wel eens mee snoepen, maar omdat ie de boel markeert.

En daar ligt toch wel mijn grens hoor, bah.Deze egel at steeds mijn hondenbrokken op maar het duurde even voordat ik door had dat het een egel betrof. Hij is meerdere keren betrapt en als hij mij zag schoot hij snel onder een kast. Heb er foto's van gemaakt want dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lisa2 schreef op 21 september 2016 @ 08:34:

[...]





Ik heb ook 2 buurtkatten die bij mij langs komen en het eten pikken van mijn eigen katten. Al van alles geprobeerd ze komen steeds terug en als er eten staat eten ze alles op. Dat ze wat mee pikken ala maar dat ze alles op eten wat er staat vraag ik me toch af of ze thuis voldoende eten krijgen.



Hier staan doorlopend brokjes. In de ochtend krijgen ze hun natvoer (beperkt ivm vliegen en maden). Als ze dat ophebben rennen ze naar de overkant, want de buurvrouw zet een bakje brokjes klaar. Let wel; dan staat hier de deur open en de brokjes binnen pootbereik. Evengoed vallen ze op buufs bakje aan alsof ze drie weken niks hebben gehad.



Zegt dus allemaal helemaal niks.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Het is een probleem dat sommigen katten nemen, ze niet in huis willen hebben en dat deze katten vervolgens " aanbellen" bij anderen. Zij willen ook liefde, aandacht en warmte als het koud is. Het is zeker dan een vorm van verwaarlozing en als dit soort katten worden meegenomen door iemand die dat wel kan bieden heb ik daar geen problemen mee.

Maar nogmaals, dat moet je goed uitzoeken vantevoren.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 september 2016 @ 10:25:

Het is een probleem dat sommigen katten nemen, ze niet in huis willen hebben en dat deze katten vervolgens " aanbellen" bij anderen. Zij willen ook liefde, aandacht en warmte als het koud is. Het is zeker dan een vorm van verwaarlozing en als dit soort katten worden meegenomen door iemand die dat wel kan bieden heb ik daar geen problemen mee.

Maar nogmaals, dat moet je goed uitzoeken vantevoren.Mijn kat is opgegroeid op de straat en zodoende aan de wandel. Wat ze doet als ik haar niet zie weet ik niet. Maar mag hopen dat niet iedereen haar oppakt en in een eigen mandje stopt. Poes is zeer welkom en meer binnen dan haar lief is. Ze mag lang niet altijd!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 21 september 2016 @ 09:52:

[...]

Hier staan doorlopend brokjes. In de ochtend krijgen ze hun natvoer (beperkt ivm vliegen en maden). Als ze dat ophebben rennen ze naar de overkant, want de buurvrouw zet een bakje brokjes klaar. Let wel; dan staat hier de deur open en de brokjes binnen pootbereik. Evengoed vallen ze op buufs bakje aan alsof ze drie weken niks hebben gehad.



Zegt dus allemaal helemaal niks.Heeft de buurvrouw ook een kat die bij jullie langs komt
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 september 2016 @ 10:25:

Het is een probleem dat sommigen katten nemen, ze niet in huis willen hebben en dat deze katten vervolgens " aanbellen" bij anderen. Zij willen ook liefde, aandacht en warmte als het koud is. Het is zeker dan een vorm van verwaarlozing en als dit soort katten worden meegenomen door iemand die dat wel kan bieden heb ik daar geen problemen mee.

Maar nogmaals, dat moet je goed uitzoeken vantevoren.Eén van onze eigen katten komt ook van mensen een paar straten verder op. Ze lag in een koude winter altijd bij ons in de tuin op een bankje. Dat vond ik best zielig. Dus op het bankje kwam een bananendoos, vervolgens sliep ze in ons schuurtje in die bananendoos en daarna heb ik haar s'nachts maar binnen gelaten en sliep ze in de woonkamer. Uiteindelijk kwam ik erachter waar ze thuis hoorde ook met deze mensen gepraat. En vervolgens is ze gebleven.
quote:little_angel89 schreef op 21 september 2016 @ 11:45:

[...]





Mijn kat is opgegroeid op de straat en zodoende aan de wandel. Wat ze doet als ik haar niet zie weet ik niet. Maar mag hopen dat niet iedereen haar oppakt en in e



en eigen mandje stopt. Poes is zeer welkom en meer binnen dan haar lief is. Ze mag lang niet altijd!!De echte straatkat zal niet snel toenadering zoeken bij andere mensen. Die hebben vaak maar een persoon die ze vertrouwen.
quote:lisa2 schreef op 21 september 2016 @ 13:15:

[...]





Eén van onze eigen katten komt ook van mensen een paar straten verder op. Ze lag in een koude winter altijd bij ons in de tuin op een bankje. Dat vond ik best zielig. Dus op het bankje kwam een bananendoos, vervolgens sliep ze in ons schuurtje in die bananendoos en daarna heb ik haar s'nachts maar binnen gelaten en sliep ze in de woonkamer. Uiteindelijk kwam ik erachter waar ze thuis hoorde ook met deze mensen gepraat. En vervolgens is ze gebleven.Goed gedaan!!
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 september 2016 @ 13:30:

[...]





Goed gedaan!!Dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 21 september 2016 @ 07:27:

[...]





Ja wat dat zie je natuurlijk, dat dat gebeurt. Dat doe je expres Ja, zeker expres. Want als je dier buiten je toezicht laat, loop je willens en wetens het risico dat ze ergens binnendringen waar ze niet thuis horen en mogelijk schade aanrichten. Daar niet aan denken is gewoon pure gemakzucht.
Alle reacties Link kopieren
Weer een gevalletje verdwenen TO en we zullen nooit weten hoe het af liep?
668, the neighbour of the Beast
Dat is niet zo gek natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoezo, omdat niet iedereen loopt te jubelen dat het zo nobel is om de kat van een ander veel stress te bezorgen door 'm te ontvoeren naar de dierenarts?
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 21 september 2016 @ 21:30:

Hoezo, omdat niet iedereen loopt te jubelen dat het zo nobel is om de kat van een ander veel stress te bezorgen door 'm te ontvoeren naar de dierenarts?Omdat het niet haar doel is om de kat van een ander stress te bezorgen maar om de kat te helpen. Bijvoorbeeld. En als dat katje in de winter nergens terecht kan heeft ze mijn zegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 21 september 2016 @ 21:37:

[...]





Omdat het niet haar doel is om de kat van een ander stress te bezorgen maar om de kat te helpen. Bijvoorbeeld. En als dat katje in de winter nergens terecht kan heeft ze mijn zegen.



Niemand twijfelt aan de goede bedoelingen van TO.

Maar ook mensen met de beste bedoelingen kunnen de plank behoorlijk mis slaan.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 22 september 2016 @ 07:21:

[...]





Niemand twijfelt aan de goede bedoelingen van TO.

Maar ook mensen met de beste bedoelingen kunnen de plank behoorlijk mis slaan.



Wie is niemand?

Het is de buurt die aangeeft dat het met dat katje niet goed gaat toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 08:53:

[...]





Wie is niemand?

Het is de buurt die aangeeft dat het met dat katje niet goed gaat toch?



Ik ben iemand die er van overtuigd is dat de TO het zeker goed bedoelt.

Ik ben ook iemand die vind dat TO een verkeerde weg in slaat als zij de kat ontvoerd naar de dierenarts. Dat is namelijk gewoon niet de manier.



En je wil niet weten hoe veel mensen het allemaal goed bedoelen maar toch een flinke inschattingsfout maken. Ook in deze situaties.

Juiste weg is nog altijd via de buuf of een instantie.

Ik ben nergens echt overtuigd geraakt van mishandeling eigenlijk
Die zullen er best wel zijn, die inschattingsfouten maken. Maar het is nog niet bekend of het een inschattingsfout is en ik vind ontvoering en jatten dan te grote woorden. Er ligt een signaal vanuit de buurt, aan TO om het te gaan uitzoeken.

Er zijn situaties zat waarin een Dierenbescherming niets kan betekenen, dan moet het wel al zo ernstig zijn dat een onmiddelijke uithuisplaatsing volgt en dan nog gaat het dier soms weer retour eigenaar. Om een voorbeeld te geven van die inbeslag genomen broodfokpups ging een groot gedeelte terug naar de broodfokker en is er trouwens al actie ondernomen tegen die boer die hard rondreed met een levende koe wat vastzat aan een trekker? En jij wil niet weten hoe vaak ik wel niet tevergeefs de hulp heb ingeroepen van een dierenambulance voor zwerfpoezen of zwerfpoezen met kittens. Het is flut. De enige waar ik hulp van kreeg zijn de mensen die particulier katten vangen en opvangen waar je voor betaald. Ik heb uren en uren aan zwerfpoezen besteed en eten betaald uit eigen zak.



Ik ben een van die mensen wie niet automatisch rekent op 144. Over het algemeen zijn dieren afhankelijk van de mensen om hen heen.



En als dat katje in de winter dan maar buiten moet zitten en zijn heil bij anderen moet zoeken want he die heeft een eigenaar (en dat is voldoende voor een dierenambu) dan is het jatten of ontvoeren. In de wet staat niks zeker over onderdak verlenen?
Alle reacties Link kopieren
Waar gaat het hier in hemelsnaam over mishandeling?

Een kat die buiten loopt is geen mishandeling.

Een kat die elders een kroel haalt is geen mishandeling.

Een kleine rankr kat is geen mishandeling.

Een kat die ergens anders een brokje haalt is geen mishandeling.



We zijn hier nog steeds bezig met aannames van TO en een stel buurtbewoners. En dan ga je bij mij heel fout als je de kat besluit mee te nemen. Of het zelfs maar aanmoedigt.



Verder ben ik het wel eens dat er qua dierenwelzijn en dierenrechten nog een hoop te verbeteren is maar dat is de discussie nu niet.
quote:little_angel89 schreef op 22 september 2016 @ 09:48:

Waar gaat het hier in hemelsnaam over mishandeling?

Een kat die buiten loopt is geen mishandeling.

Een kat die elders een kroel haalt is geen mishandeling.

Een kleine rankr kat is geen mishandeling.

Een kat die ergens anders een brokje haalt is geen mishandeling.



We zijn hier nog steeds bezig met aannames van TO en een stel buurtbewoners. En dan ga je bij mij heel fout als je de kat besluit mee te nemen. Of het zelfs maar aanmoedigt.



Verder ben ik het wel eens dat er qua dierenwelzijn en dierenrechten nog een hoop te verbeteren is maar dat is de discussie nu niet.



Omdat jij een kat hebt die buitenleeft wil niet zeggen dat het voor elke kat fijn is om buiten te leven.



En andere mensen zitten daar dan mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 09:58:

[...]





Omdat jij een kat hebt die buitenleeft wil niet zeggen dat het voor elke kat fijn is om buiten te leven.



En andere mensen zitten daar dan mee.Omdat er meer katten buiten leven is het niet gelijk mishandeling. En als andere mensen zitten met een klein rank katje dat buiten leeft is dat hun probleem. En geen reden om een kat mee te nemen naar een dierenarts of eigen huis.
quote:little_angel89 schreef op 22 september 2016 @ 10:25:

[...]





Omdat er meer katten buiten leven is het niet gelijk mishandeling. En als andere mensen zitten met een klein rank katje dat buiten leeft is dat hun probleem. En geen reden om een kat mee te nemen naar een dierenarts of eigen huis.Nederland heeft nou niet het klimaat dat katten buiten kunnen leven. Als dit wel het geval is zul je moeten zorgen voor een geisoleerde schuilplek. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat katten bij hun eigenaar niet naar binnen mogen en bij mij naar binnen wilden vanwege de kou en soms ook voor aandacht. Neem dan geen kat. Ik vind het verwaarlozing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven