Wat is er nou zo lastig aan huishouden?

15-01-2017 13:29 1130 berichten
Er zijn hier wel honderd topics op het forum over tegen aan kijken van huishouden. Of geen tijd hebben om het huishouden te doen. Mij gaat het makkelijk af ik vind het niet vervelend, het gaat juist heel snel.



Onze routine



We staan staan op als ik eerder moet werken dan droogt vriend de douche na.

Ik loop door naar het washok ( als de was heeft gedraaid) dan hang ik op of doe het in de droger. Het bed wordt gelucht en voordat we weggaan maakt een van ons het bed op. Dan ga ik naar beneden pak ik de vaatwasser uit en maak ik de wc's schoon. Onbijt maak ik en koffie en bespreken we de dag even. Voordat ik de deur ga maak ik een rondje door het huis om alle doekjes die gebruikt zijn in de badkamer en wc's in de was te doen en dan gaan we weg. Als ik vrij ben rij ik langs de supermarkt om verse groenten te halen voor het gerecht dat ik kook. Ik kom thuis loop naar de droger of de was om op te vouwen of in de droger te doen. Daarna heb ik uren om te relaxen en thee te drinken



Avondeten: ik kook meestal doordeweeks omdat ik eerder thuis ben. Ik duik de keuken in maak het eten en als vriend er is kunnen we samen aan tafel eten en praten over de dag. Daarna samen tafel opruimen en de keuken pannen afwassen, keuken stofzuigen tafel afnemen en alles is weer netjes en dan kunnen we de hele avond relaxen. Voordat we naar bed gaan ruimen we op wat we gebruikt hebben en ruimen we de vaatwasser in kussens recht op de bank en dan kijkt vriend of ik naar de wasmand of er wat gewassen moet worden en doen we in de wasmachine die dan s'nachts draait.



Weekend: we beginnen s'ochtends gelijk al zodat we s'middags er niet over hoeven na te denken de een strijkt de ander stoft,stofzuigt en dweilt het het hele huis . Badkamer Wc's schoonmaken doe ik omdat ik dat leuk vind. En de was kijken we samen naar.



We hebben zeeën van tijd over om met elkaar leuke dingen te doen en te relaxen. Ik zie geen moeite in het huishouden, het is heel makkelijk zelfs vind ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 20:29:

[...]





Wat? (Oprechte vraag, zeg toch niks geks?)Nou, het scheelt dat ik geen badmatjes, douchegordijn, toiletmatje, bakjes voor producten in te zetten heb, maar de tegels afschrobben heb ik werkelijk nog nooit gedaan. Lichtknopjes afnemen ook zelden en de kasten uitsoppen mss één keer per jaar. Wel geen kinderen. Douche en bad worden nooit echt vies eigenlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 20:29:

[...]





Wat? (Oprechte vraag, zeg toch niks geks?)



Schuursponsjes maken de boel ruwer en wordt het juist viezer want meer vuil blijft plakken.



Je pakt alles uit??? Elke keer?
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 17 januari 2017 @ 20:35:

[...]



Nou, het scheelt dat ik geen badmatjes, douchegordijn, toiletmatje, bakjes voor producten in te zetten heb, maar de tegels afschrobben heb ik werkelijk nog nooit gedaan. Lichtknopjes afnemen ook zelden en de kasten uitsoppen mss één keer per jaar. Wel geen kinderen. Douche en bad worden nooit echt vies eigenlijk.Lichtknopjes zit iedereen aan. Net als deurklinken. Hier man met eeuwige vetten klauwen die dat soort dingen zwart maakt.
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 20:29:

[...]





Wat? (Oprechte vraag, zeg toch niks geks?)





Ik vind het ook gek.

Ik vind mezelf al heel wat als ik de vloer dweil met een dweil. In een drukke week kan natmaken en dan de twist op een oude handdoek door de badkamer ook vind ik.

Douchedeel schoonmaken doe ik ook weleens onder het douchen.

In een goede week boen ik ook weleens maar max 30 min.

Ik ken iemand die 3 uur doet over haar badkamer. Ik zal wel bijzondere tegels hebben maar zelfs als ik de voegen boen wordt het echt niet langer.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 17 januari 2017 @ 20:35:

[...]





Schuursponsjes maken de boel ruwer en wordt het juist viezer want meer vuil blijft plakken.



Je pakt alles uit??? Elke keer?



Niet elke keer, dat deed ik vroeger wel maar in de loop der jaren is mijn standaard wat naar beneden bijgesteld. Laten we zeggen dat ik denk ik gemiddeld 1 op de 3 keer inderdaad alles even eruit haal / afhaal.



Dat van die schuursponsjes zal wel meevallen, ik gebruik de allergoedkoopste, van die gekleurde sponsjes omdat ik die gewoon het fijnst vind werken. Niet omdat ik per se heel hard sta te schuren ofzo.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 17 januari 2017 @ 20:16:

[...]





Die data inleveren levert wat op: geld. Doe je niet voor ander, doe je voor geld.



Woon je in provincie Utrecht? Ik zoek nog een goede werkster.Neuh, ik woon een eindje bij je vandaan. Maar voor 30 euro per uur plus reiskosten wil ik wel een keer langskomen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 17 januari 2017 @ 20:35:

[...]



Nou, het scheelt dat ik geen badmatjes, douchegordijn, toiletmatje, bakjes voor producten in te zetten heb, maar de tegels afschrobben heb ik werkelijk nog nooit gedaan. Lichtknopjes afnemen ook zelden en de kasten uitsoppen mss één keer per jaar. Wel geen kinderen. Douche en bad worden nooit echt vies eigenlijk.Oh, tegels worden in een badkamer, zeker in de douche, echt heel vies hoor. Ik heb 2 badkamers en heb een tijd er maar 1 gebruikt en dus de ongebruikte niet schoongemaakt anders dan even de stofzuiger erdoor. Dan zie je op een gegeven moment gewoon echt een film op de wandtegels liggen als er bijvoorbeeld zonlicht op schijnt. En dat is dus in een schone badkamer die helemaal niet gebruikt wordt.
Am Yisrael Chai!
Waarom met een schuurspons? Je beschadigt alleen maar het glazuur en ik ga er van uit dat je niet de vuilkorsten op jemuur hebt staan.
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 20:29:

[...]



Wat? (Oprechte vraag, zeg toch niks geks?)Voor de jaarlijkse voorjaars deap-clean.. nee. Voor de (twee) wekelijkse poetsbeurt; ja. Nogal.
Alle reacties Link kopieren
FV, elke keer die kasten op de badkamer uitsoppen? Wauw.



De schuurspons vind ik gek. Je schuurt alles weg.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 17 januari 2017 @ 20:47:

[...]





Neuh, ik woon een eindje bij je vandaan. Maar voor 30 euro per uur plus reiskosten wil ik wel een keer langskomen.Ai. Goede werksters zijn moeilijk aan te komen, maar 30 euro is wel veel. En een keer langskomen doet de marokkaanse werkster van mijn moeder al. Dan krijg ik er ook leuke verhalen bij. Ik zoek een vaste.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 17 januari 2017 @ 21:00:

FV, elke keer die kasten op de badkamer uitsoppen? Wauw.



De schuurspons vind ik gek. Je schuurt alles weg.





Welnee, ik bedoel gewoon deze sponsjes:







Die schuren echt niet hoor, ze boenen alleen net effe wat lekkerder dan een gewone spons, vind ik.
Am Yisrael Chai!
Die schuren net als schuurpapier hoor Zijn heel handig als je zoon met viltstift op de houten vloer heeft getekend, maar dan is de toplaag ook weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 17 januari 2017 @ 21:48:

[...]





Welnee, ik bedoel gewoon deze sponsjes:



[img]https://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1115/1115216.gif[/img]



Die schuren echt niet hoor, ze boenen alleen net effe wat lekkerder dan een gewone spons, vind ik.Ik ken iemand die haar nieuwe tweedehandsje er schoon mee heeft geboend. Auto zag er gelijk 10 jaar ouder oud
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik heb er geen last van. Mijn hoogglans tegels glanzen nog net zo hoog als toen ze op de muur gekwakt werden.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Bij hhet douchen de koude waterstraal op de tegels, dan heb je minder kans op kalkaanslag.

Proberen zeep/douchegel gebruik te minderen, ook goed voor je huid.

Natuurlijk na het douchen minimaal met trekkertje over de tegels.

Afnemen met groene zeep bevalt mij goed.

Evt. Met iets vettigs bijv. Babyolie dr overheen, daar glijdt het water zo af.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Stoom. Ik ben echt fan van mijn stoomreiniger. Ik heb hem eigenlijk gekocht voor die hoeren vervelende anti-slipvloer in de badkamer, maar ik gebruik hem nu zooooooooo vaak. Ik spuit de douche in met azijn, zet een raam open en ga met de stoomtrekker over de tegels. Kloar is Klara.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die sponsjes ook FV.

Maar ik poets m'n badkamer echt alleen onder de douche. Als ik onder de douche sta dus.

Met ultragoedkoop douchespul met megachemische dennengeur. Want daar heb ik sentimenten bij.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ik vind zelfs het lezen van een topic over schoonmaken al teveel werk. Dus: jullie doen het allemaal prima, chapeau! Wie het eerst klaar is, mag ook nog wel even de strijk bij mij komen doen.
quote:Pruttie schreef op 17 januari 2017 @ 22:11:

Stoom. Ik ben echt fan van mijn stoomreiniger. Ik heb hem eigenlijk gekocht voor die hoeren vervelende anti-slipvloer in de badkamer, maar ik gebruik hem nu zooooooooo vaak. Ik spuit de douche in met azijn, zet een raam open en ga met de stoomtrekker over de tegels. Kloar is Klara.Dit inderdaad. Had ik vele jaren eerder moeten doen. Gebruik hem bijna overal voor en maakt het vele malen makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Het huishouden is niet moeilijk, het is vooral niet zo heel leuk. Ik kan mezelf ook slecht motiveren het dagelijks bij te houden.



Ik doe het met handdoeken nog anders trouwens: na het douchen hang je je handdoek uit op de radiator. De volgende keer dat je doucht, kun je hem hergebruiken of alsnog droog in de wasmand gooien en een schone pakken. Ik gebruik dan vaak de oude om de vloer droog te maken en mik die daarna in de wasmachine, of als hij weer droog is in de wasmand. Op de dag dat ik de was sorteer, pluk ik sowieso de handdoeken uit de badkamer om ze in de was te doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, strijken vind ik een risico. Als ik niet strijk, draagt vriend geen blousen. Of wel eens eentje als het nodig is, die strijkt hij dan zelf op die ochtend.



Als ik wel strijk, strijk ik de hele mand in één keer. Hij ziet zijn kast vol gestreken goed, trekt dat dus veel eerder aan, na een week heb ik dan 7 blousen in de strijkmand en begint het feest weer opnieuw.



Van hem hoef ik niet te strijken, maar soms kan ik die volle kreukelmand niet meer aanzien. Eigenlijk zouden we één keer alles moeten wegstrijken en dan de discipline op moeten brengen om direct als er 3 kledingstukken in liggen die weer te strijken... maar ja... er is zo veel leukers te doen.
quote:Fiorah schreef op 17 januari 2017 @ 23:27:

Oh ja, strijken vind ik een risico. Als ik niet strijk, draagt vriend geen blousen. Of wel eens eentje als het nodig is, die strijkt hij dan zelf op die ochtend.



Als ik wel strijk, strijk ik de hele mand in één keer. Hij ziet zijn kast vol gestreken goed, trekt dat dus veel eerder aan, na een week heb ik dan 7 blousen in de strijkmand en begint het feest weer opnieuw.



Van hem hoef ik niet te strijken, maar soms kan ik die volle kreukelmand niet meer aanzien. Eigenlijk zouden we één keer alles moeten wegstrijken en dan de discipline op moeten brengen om direct als er 3 kledingstukken in liggen die weer te strijken... maar ja... er is zo veel leukers te doen.Gouden tip: hang die blousjen ongestreken in zijn kast. Zie jij ze niet in de mand liggen en draagt hij ze niet zodat hij ook geen nieuwe strijk produceert
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 18 januari 2017 @ 00:13:

[...]





Gouden tip: hang die blousjen ongestreken in zijn kast. Zie jij ze niet in de mand liggen en draagt hij ze niet zodat hij ook geen nieuwe strijk produceertNog beter, nat ophangen. Grote kans dat het niet meer gestreken moet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pruttie schreef op 17 januari 2017 @ 22:11:

Stoom. Ik ben echt fan van mijn stoomreiniger. Ik heb hem eigenlijk gekocht voor die hoeren vervelende anti-slipvloer in de badkamer, maar ik gebruik hem nu zooooooooo vaak. Ik spuit de douche in met azijn, zet een raam open en ga met de stoomtrekker over de tegels. Kloar is Klara.Kun je daar ook laminaat mee doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven