Wat is er nou zo lastig aan huishouden?

15-01-2017 13:29 1130 berichten
Er zijn hier wel honderd topics op het forum over tegen aan kijken van huishouden. Of geen tijd hebben om het huishouden te doen. Mij gaat het makkelijk af ik vind het niet vervelend, het gaat juist heel snel.



Onze routine



We staan staan op als ik eerder moet werken dan droogt vriend de douche na.

Ik loop door naar het washok ( als de was heeft gedraaid) dan hang ik op of doe het in de droger. Het bed wordt gelucht en voordat we weggaan maakt een van ons het bed op. Dan ga ik naar beneden pak ik de vaatwasser uit en maak ik de wc's schoon. Onbijt maak ik en koffie en bespreken we de dag even. Voordat ik de deur ga maak ik een rondje door het huis om alle doekjes die gebruikt zijn in de badkamer en wc's in de was te doen en dan gaan we weg. Als ik vrij ben rij ik langs de supermarkt om verse groenten te halen voor het gerecht dat ik kook. Ik kom thuis loop naar de droger of de was om op te vouwen of in de droger te doen. Daarna heb ik uren om te relaxen en thee te drinken



Avondeten: ik kook meestal doordeweeks omdat ik eerder thuis ben. Ik duik de keuken in maak het eten en als vriend er is kunnen we samen aan tafel eten en praten over de dag. Daarna samen tafel opruimen en de keuken pannen afwassen, keuken stofzuigen tafel afnemen en alles is weer netjes en dan kunnen we de hele avond relaxen. Voordat we naar bed gaan ruimen we op wat we gebruikt hebben en ruimen we de vaatwasser in kussens recht op de bank en dan kijkt vriend of ik naar de wasmand of er wat gewassen moet worden en doen we in de wasmachine die dan s'nachts draait.



Weekend: we beginnen s'ochtends gelijk al zodat we s'middags er niet over hoeven na te denken de een strijkt de ander stoft,stofzuigt en dweilt het het hele huis . Badkamer Wc's schoonmaken doe ik omdat ik dat leuk vind. En de was kijken we samen naar.



We hebben zeeën van tijd over om met elkaar leuke dingen te doen en te relaxen. Ik zie geen moeite in het huishouden, het is heel makkelijk zelfs vind ik.
quote:2koffie schreef op 17 januari 2017 @ 11:52:

[...]





Hier in de buurt is een man die 's morgens zijn tanden poetst op de fiets. Niet eenmalig; ik heb het hem vaker zien doen.



Wat gevaarlijk zeg! Hij slikt dat ding vast in bij een noodstop. En met dit gladde weer, hoop ik voor hem dat hij de tijd ook meerekent, die hij eventueel in een ziekenhuis moet doorbrengen.



Ja die timesaver mensen, he-lemaal gek. Hun partners werden er ook gestoord van natuurlijk. Het is zo'n onzin om te zeggen, zo, ik heb vier uur bespaard dit jaar omdat ik tegelijk douche en koffie drink. Wanneer krijg je dat uitbetaald dan?
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig wordt alles wetenschappelijk onderzocht:

http://www.rivm.nl/Docume ... peratuur_van_het_waswater

en

https://www.naturetoday.c ... eports/message/?msg=21968
Wat eten we vanavond?
quote:Ttass30 schreef op 16 januari 2017 @ 18:44:

Ik vind het best grappig om te lezen dat mensen zeggen mijn als je kinderen hebt dan kan je huis niet op orde houden. Ik ben in een über schoon huis opgegegroeid mijn moeder haate zooi en speelgoed dat rondslingerde we zijn ook met een regime opgevoed. Spullen wat rondsingerde werd weggegooid. Wat denkje dat wij deden? Onze zooi opruimen bed opmaken. Ik durfde echt niets rond te laten slingeren.dat klinkt echt gezellig.
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 17 januari 2017 @ 12:33:



https://www.naturetoday.c ... eports/message/?msg=21968goed scheldwoord in het artikel: opportunistische menselijke ziekteverwekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 17 januari 2017 @ 11:34:

Ik zag een programma op tlc over 'timesavers'. Mensen die nergens teveel tijd aan willen besteden, zeg maar. Bv de vaat doen terwijl je staat te douchen. Of koffie drinken terwijl je doucht. En ze rekenden dan steeds uit hoeveel tijd ze ermee bespaarden, op jaarbasis. Hele rare mensen dus.



Maar 1 ding vond ik toch wel slim. Een man, die slechts vier keer per jaar de was deed. Hij had van alles heel veel gekocht zodat ie drie maanden elke dag iets schoons kon pakken. En dan ging ie naar een wasserette waar ze gigantische wastrommels hebben. Dan kostte dat hem een paar uur, om alles te wassen en drogen. Daar bespaarde hij veel tijd mee.



Ik doe dat ook eigenlijk, ik spaar de was meestal op tot ik 4-5 wasjes moet draaien. Die droog en ik vouw ik op, achter elkaar en ben dan een paar uur bezig. Ik heb niet zo'n grote wasmachine natuurlijk. Maar dat vind ik prettiger dan elke dag een wasje, of erger, een half wasje. Dat vind ik verspillend. Ik denk dat ik ongeveer eens in de twee weken de was doe. We hebben de wasmachine in de berging staan met vier grote wasmanden en dat gaat prima.



Ik ben dus geen rommelkont, ik ben een time-saver.



Maar vind je dat dan niet vies, dat bijvoorbeeld het vuile ondergoed zo lang ligt te smoren in de wasmand? Of sportkleding?

Zeker dat laatste meurt na een dag al de wasmand uit hier!
Alle reacties Link kopieren
Tja, het is maar net wat je definitie is van het "huishouden op orde" hebben. Dat is voor de één ook weer totaal anders dan voor de ander. En wat versta je dan precies onder "het huishouden". Hoort daar het gras maaien ook bij? Of onkruid wieden? Of de rampen lappen? Of gaat het om de dagelijkse klusjes? Maak je schoon voor het zicht of keer je ieder laatje om?



Bovendien zijn er volgens mij nog meer factoren dan alleen het hebben van kinderen en huisdieren:



- Hoe groot is je huis? Hoe groot zijn de kamers? Hoeveel kamers heb je?

- Sommige huizen zijn nu eenmaal stoffiger/vochtiger dan andere huizen en geven dus meer werk

- Heb je überhaupt een partner (die mee kan helpen)?

- Hoeveel werk je zelf en hoeveel uur je partner?

- Welke elektrische apparaten heb je?

- Hoe belangrijk vind je het überhaupt?



Ik steek liever tijd in quality time met mijn partner dan de hele dag het huishouden te doen.
quote:Chickeletta schreef op 17 januari 2017 @ 13:36:

[...]





Maar vind je dat dan niet vies, dat bijvoorbeeld het vuile ondergoed zo lang ligt te smoren in de wasmand? Omdat de bacteriën er dan uit springen en de rest van het huis besmetten? Nee, dat interesseert me echt geen moer. Ik doe alleen op zondag de was, 8 wassen achterelkaar en dan is het weer klaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 17 januari 2017 @ 11:34:

Ik zag een programma op tlc over 'timesavers'. Mensen die nergens teveel tijd aan willen besteden, zeg maar. Bv de vaat doen terwijl je staat te douchen. Of koffie drinken terwijl je doucht. En ze rekenden dan steeds uit hoeveel tijd ze ermee bespaarden, op jaarbasis. Hele rare mensen dus.



Maar 1 ding vond ik toch wel slim. Een man, die slechts vier keer per jaar de was deed. Hij had van alles heel veel gekocht zodat ie drie maanden elke dag iets schoons kon pakken. En dan ging ie naar een wasserette waar ze gigantische wastrommels hebben. Dan kostte dat hem een paar uur, om alles te wassen en drogen. Daar bespaarde hij veel tijd mee.



Ik doe dat ook eigenlijk, ik spaar de was meestal op tot ik 4-5 wasjes moet draaien. Die droog en ik vouw ik op, achter elkaar en ben dan een paar uur bezig. Ik heb niet zo'n grote wasmachine natuurlijk. Maar dat vind ik prettiger dan elke dag een wasje, of erger, een half wasje. Dat vind ik verspillend. Ik denk dat ik ongeveer eens in de twee weken de was doe. We hebben de wasmachine in de berging staan met vier grote wasmanden en dat gaat prima.



Ik ben dus geen rommelkont, ik ben een time-saver. Ik vraag mij oprecht af wat je kan/wil combineren met het WC bezoek?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 17 januari 2017 @ 13:47:

[...]





Ik vraag mij oprecht af wat je kan/wil combineren met het WC bezoek? Ontbijten? Groente snijden/aardappels schillen? Boekhouding doen? Kinderen overhoren?
Alle reacties Link kopieren
De achterkant van de shampoofles lezen of de teksten op de tubes tandpasta. Tenminste, dat doe ik altijd. Ik weet nog niet hoe ik daar tijd mee kan besparen maar ik ben blij dat ik mezelf nu 'time-saver' kan noemen door mijn multi tasken.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
quote:makreel schreef op 17 januari 2017 @ 13:57:

De achterkant van de shampoofles lezen of de teksten op de tubes tandpasta. Tenminste, dat doe ik altijd. Ik weet nog niet hoe ik daar tijd mee kan besparen maar ik ben blij dat ik mezelf nu 'time-saver' kan noemen door mijn multi tasken.die kleine lettertjes kan ik zonder mijn leesbril niet (meer) lezen. En ik neem over het algemeen mijn leesbril niet mee naar de wc.
quote:Jaja007 schreef op 17 januari 2017 @ 13:47:

[...]





Ik vraag mij oprecht af wat je kan/wil combineren met het WC bezoek? Ik heb een kind van 2,5. Ik kan inmiddels àlles combineren met wc-bezoek
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 17 januari 2017 @ 13:47:

[...]





Ik vraag mij oprecht af wat je kan/wil combineren met het WC bezoek? gamen, mails versturen, je haar borstelen, je nagels lakken. Ik noem maar wat.
quote:Jaja007 schreef op 17 januari 2017 @ 13:47:

[...]





Ik vraag mij oprecht af wat je kan/wil combineren met het WC bezoek?

Forummen natuurlijk!



ik lees wel graag het buurtkrantje op de plee, naar verder niet.
quote:Pantax schreef op 17 januari 2017 @ 13:44:

[...]





Omdat de bacteriën er dan uit springen en de rest van het huis besmetten? Nee, dat interesseert me echt geen moer. Ik doe alleen op zondag de was, 8 wassen achterelkaar en dan is het weer klaar.Een normale was (niet verkort programma) doet er meer dan 2 uur over, lijkt mij niet heel handig. En met een een semi-zindelijke kleuter die door minimaal 3 onderbroeken, 2 lange broeken en een pyjama per dag gaat moet ik dan echt veel te veel kleding kopen.
Mijn normale 40 graden-was doet er een uur over. En mijn kinderen zijn zindelijk, dat helpt Ik heb verder geen tijd behalve op zondag, dus er is ook geen alternatief.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 17 januari 2017 @ 13:47:

[...]





Ik vraag mij oprecht af wat je kan/wil combineren met het WC bezoek? en hoe lang zit je daar nou helemaal?
Alle reacties Link kopieren
quote:RegretteRien schreef op 17 januari 2017 @ 14:25:

[...]





Een normale was (niet verkort programma) doet er meer dan 2 uur over, lijkt mij niet heel handig. En met een een semi-zindelijke kleuter die door minimaal 3 onderbroeken, 2 lange broeken en een pyjama per dag gaat moet ik dan echt veel te veel kleding kopen.ik draai alleen maar verkorte programma´s trouwens.
quote:RegretteRien schreef op 17 januari 2017 @ 14:25:

[...]





Een normale was (niet verkort programma) doet er meer dan 2 uur over, lijkt mij niet heel handig. En met een een semi-zindelijke kleuter die door minimaal 3 onderbroeken, 2 lange broeken en een pyjama per dag gaat moet ik dan echt veel te veel kleding kopen.Bij mij een hoofdwas 1.18 uur stuk minder dus , draai ook het liefst zoveel mogelijk wassen achter elkaar .
Alle reacties Link kopieren
Of het huishouden makkelijk te doen is of niet, kun je niet voor een ander bepalen. Dat hangt van zoveel dingen af. Ons huis is bijvoorbeeld gigantisch veel werk. De badkamer heeft zoveel hoekjes en gaatjes, dat ik een paar uur bezig ben om hem goed schoon te maken. En dan hebben we achter in het huis nog een badkamertje en in totaal 3 wc's die allemaal gebruikt worden. Er wordt door iedereen (man, ik en 2 kinderen) veel gesport en ik heb erg weinig ruimte om de was op te hangen, dus dat is een heel gedoe en ik kan meestal maar 1 of 2 wassen per dag draaien. De stiefkinderen hebben ook bedden die verschoond moeten worden etc. Het vloeroppervlak is groot, we hebben alleen in de woonkamer en keuken al 14 ramen. De kat verhaart veel, heeft een kattenbak die verschoond moet worden en heeft wel eens een ongelukje. En dan moeten er buitenshuis ook nog allerlei dingen gebeuren. Je blijft bezig, zeker met kinderen. Dat is gewoon niet te vergelijken met bijvoorbeeld iemand die in zijn eentje in een klein appartement woont en fulltime buitenshuis werkt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 17 januari 2017 @ 15:18:

Of het huishouden makkelijk te doen is of niet, kun je niet voor een ander bepalen. Dat hangt van zoveel dingen af. Ons huis is bijvoorbeeld gigantisch veel werk. De badkamer heeft zoveel hoekjes en gaatjes, dat ik een paar uur bezig ben om hem goed schoon te maken. En dan hebben we achter in het huis nog een badkamertje en in totaal 3 wc's die allemaal gebruikt worden. Er wordt door iedereen (man, ik en 2 kinderen) veel gesport en ik heb erg weinig ruimte om de was op te hangen, dus dat is een heel gedoe en ik kan meestal maar 1 of 2 wassen per dag draaien. De stiefkinderen hebben ook bedden die verschoond moeten worden etc. Het vloeroppervlak is groot, we hebben alleen in de woonkamer en keuken al 14 ramen. De kat verhaart veel, heeft een kattenbak die verschoond moet worden en heeft wel eens een ongelukje. En dan moeten er buitenshuis ook nog allerlei dingen gebeuren. Je blijft bezig, zeker met kinderen. Dat is gewoon niet te vergelijken met bijvoorbeeld iemand die in zijn eentje in een klein appartement woont en fulltime buitenshuis werkt.Maar doe jij dat dan allemaal?! Waarom?
Precies pamelac.

Hoeveel relaxter mijn leven is sinds de kat dood is.

Plus dat wij om de 1 of andere reden heel veel stof in huis hebben. Na 3 dagen alweer stof.
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 17 januari 2017 @ 15:28:

Precies pamelac.

Hoeveel relaxter mijn leven is sinds de kat dood is.

Plus dat wij om de 1 of andere reden heel veel stof in huis hebben. Na 3 dagen alweer stof.Twee weken geleden is ons stokoude dwergpapegaaitje dood gegaan. Ondanks dat we hem best missen, scheelt het enorm in het huishouden. Hij maakte zó'n troep, ik moest iedere dag stofzuigen. En als ik net gezogen had en mijnheer ging eten, was het na 5 minuten weer zooi rond zijn kooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:permis schreef op 17 januari 2017 @ 15:22:

[...]



Maar doe jij dat dan allemaal?! Waarom?Op dit moment wel, mijn man heeft een eigen bedrijf en vanwege allerlei redenen moet hij zich over de kop werken. Ik werk nu heel weinig. Over een tijdje zal het zich wat meer rechttrekken, ik wat meer werken en hij minder. Ik vind het zonde om nu een schoonmaakster in te huren als ik veel tijd heb, maar ook daar ga ik binnenkort wel naar op zoek. Het is wel echt teveel werk nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 16 januari 2017 @ 23:27:

[...]





Een vriendin van mij heeft haar eigen huis ontworpen. Die heeft in de badkamer op de eerste verdieping een gat in de grond waar je de was in kan vegen. Dat valt dan IN de wasmand in het washok op de begane grond.

Geniaal!!!Dat heb ik ook! Boven in de badkamer idd een gat (met een kast rondom, anders te gevaarlijk natuurlijk) en als je de was erin gooit, komt het onder in het washok terecht.
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven