Welk kledingstuk ben jij aan het maken?

06-03-2012 09:46 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op naailes en ben er erg enthousiast over! Ik koop stofjes en speur Knipmode en Burda's af naar leuke kledingstukken om te maken!!!



Het lijkt me leuk om hier te schrijven over wat je aan het maken bent, welk stofje je gebruikt, waar je mooie/leuke/goedkope stoffen kunt kopen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een vraag. Ik heb voor mijn dochte zo'n soort teddy achtige stof gekocht. Ze wil er een kort simpel jasje van, met lange mouwen. Een soort bolero zeg maar, met 1 knoop of strikje.

Kan alleen geen patroon vinden. Weet iemand waar ik dat kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Leuk en snel gemaakt beelicous! Misschien dat ik straks wel even naar mijn werkplek ga.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 24 oktober 2015 @ 20:20:

Ik heb nog een vraag. Ik heb voor mijn dochte zo'n soort teddy achtige stof gekocht. Ze wil er een kort simpel jasje van, met lange mouwen. Een soort bolero zeg maar, met 1 knoop of strikje.

Kan alleen geen patroon vinden. Weet iemand waar ik dat kan vinden?Welke maat zoek je?
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
134-140
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 24 oktober 2015 @ 20:35:

134-140



Voor mijn dochter maakte ik de meeste kleding zelf. Inmiddels is ze 14 jaar en heb ik laatst alle bladen eens bij elkaar gezocht.

Aangezien er niets op tv is, ga ik nu naar de zolder om de bladen te halen en dan ga ik eens even lekker op de bank met een bakje verse koffie voor je zoeken.

Ik post een berichtje of het wel / niet gelukt is.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 24 oktober 2015 @ 20:17:

[...]



Wauw, even gegoogled, maar dat is een mooie! Zit heel veel op volgens mij. Een nieuwe naaimachine is altijd zooooo fijn.

Ja heerlijk he!

Ik had een singer confidence en deze motor is zoveel beter en zitten allerlei handigheidjes op.

Naden zijn zoveel strakker.
Hier ook een naaister. Bijna 20 jaar geleden begonnen en met tussenpozen actief. Wel al die jaren al wekelijks naailes. Nu bezig voor dochterlief aan een paardrijjasje uit een Burda. Vroeger maakte ik alleen dingen voor mezelf, maar sinds de komst van de kinderen alleen nog voor hun.



Ik naai al die tijd al op een Leeuwenstein naaimachine die ik ooit van mijn oma heb gekregen toen zij stopte met naaien. Die zal alles bij elkaar nu zo'n 30 jaar oud zijn. Heel beperkt qua mogelijkheden, maar ik naai nog steeds het liefst op deze machine. Ook heb ik een lockmachine staan, ook een Leeuwenstein oud model. Ik denk een van de eerste.



Mijn volgende project na dit jasje worden nieuwe gordijnen voor de woonkamer. Ik ga altijd naar de lappenmarkt in Utrecht. Ik wil de stof voelen en ik vind het een leuk uitje op de vroege zaterdagmorgen.
Alle reacties Link kopieren
Mooi, Beelicious! En Mirjam, ik heb ook even gegoogled, ziet eruit als een mooie naaimachine zeg!



Helena, kun jij je PB even aanzetten?
Alle reacties Link kopieren
@Helena2, helaas heb ik niets gevonden. Ik zag wel in de Knip Winter 2005 een bolero, kort model met 1 knoop, maar dat was een breipatroon in maat 140.

Mocht je hiervoor belangstelling hebben, laat me maar weten dan stuur ik je een PB.
Enjoy the little things in life
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat lief van jullie dat jullie zo meedenken! En Ikke, zelfs helemaal boekjes doorgekeken, thanks. Ik kan niet goed breien, dus dat breipatroon is niks voor mij.



Beelicious, moet ik dan aanvinken: anderen mogen mij berichten sturen? Dat heb ik nu gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg het, en je hebt een PB!
Leuk beelicious!
Alle reacties Link kopieren
O sorry Beeldig! Ik haalde even twee namen door elkaar. Ik ga even lezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:seol schreef op 18 oktober 2015 @ 21:39:

[afbeelding]



Oke dit is het jurkje in maat 80. Deze ga ik ook in een paarse nicky velours maken. Komende weken wil ik 2 dekentjes naaien, voor mijn mams en een hoogzwangere vriendin.Voor de feestdagen? Je hebt Nicky wel in verschillende kwaliteiten, de wat dunnere meer strechy draagt fijner.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 24 oktober 2015 @ 20:07:

Ik ben net een blij kind. Heb nieuwe naaimachine aangeschaft.

Een pfaff expression 3.5. Nu alweer zin in mijn naailes maandag.Leuk! Kan me goed voorstellen dat je staat te springen
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 24 oktober 2015 @ 20:18:

Ik heb nog een babytruitje gemaakt van lief stof met peertjes. Ik wil hem alleen niet posten ivm mogelijke herkenbaarheid Nou ik heb nog geen tikje op de schouder gekregen met de vraag of dit de jas van het viva plaatje was denk echt dat dat wel meevalt hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 24 oktober 2015 @ 20:20:

Ik heb nog een vraag. Ik heb voor mijn dochte zo'n soort teddy achtige stof gekocht. Ze wil er een kort simpel jasje van, met lange mouwen. Een soort bolero zeg maar, met 1 knoop of strikje.

Kan alleen geen patroon vinden. Weet iemand waar ik dat kan vinden?Kun je niet iets zelf maken? Een shirtje aandoen of blousje wat toch niet alles is. Daarop aftekenen hoe kort en hoe de ronding?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maand of wat geleden prachtige stof gekocht voor een regenjas. Stof is met zijde er in (denk ik) want is van nature waterdicht, mooie binnenkant van zachte stof dus voeren hoeft niet.

Nu nog wat voor model..... Ik had iets in mijn hoofd maar ja, ik word er ook niet jonger op en het is nogal gothic van stijl wat ik in mijn hoofd heb.

Zoiets als dit, maar dan als jas en met capuchon

Of toch wat hippie achtiger zoals rechts...



Ben er nog niet uit helaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 26 oktober 2015 @ 13:56:

[...]

Kun je niet iets zelf maken? Een shirtje aandoen of blousje wat toch niet alles is. Daarop aftekenen hoe kort en hoe de ronding?Ik ben inmiddels voorzien van een patroon. Inderdaad een beetje aanpassen, maar dan lukt het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 26 oktober 2015 @ 13:53:

[...]

Nou ik heb nog geen tikje op de schouder gekregen met de vraag of dit de jas van het viva plaatje was denk echt dat dat wel meevalt hoor.Ja, misschien wel. Maar ik heb het kado gedaan en zou niet willen dat er, hoe klein de kans ook, verwarring door ontstaat. Ofzo. Ik weet niet, het is nogal een herkenbaar truitje. Misschien de volgende creatie.
Alle reacties Link kopieren
Aah Nina, ik vind dat je nooit te oud bent voor die jassen op de eerste foto. Kan namelijk heel klassiek en mooi staan. Dus gewoon kiezen wat jij wilt!



Ik heb inmiddels nog een broek gemaakt en ben begonnen aan een blouse, maar had even geen zin meer in alles dus ik ben naar mijn ouders met een borduurwerkje haha!
Alle reacties Link kopieren
Gave jas Nina!Ik ben er dol op. Niet allemaal in hetzelfde! En je kunt hem altijd korter maken ( al zou dat zonde zijn)



Mijn rok is geknipt, nu nog bezig met de bodywarmer en het huiswerk van de cursus. Zo leuk allemaal.
some of the best moments in life are the one's you can't tell anyone about
Alle reacties Link kopieren
He leuk topic! Ik ben met een broekje bezig voor zoonlief, maatje 74/80.

Het lijkt het eerste project te worden waar ik echt tevreden over ben. Nu hopen dat hij het gaat passen..



Waar halen jullie de meeste patronen vandaan? Ik vind het aanbod in de knippie wat tegenvallen. Veel grotere maten of meisjesspul.
Alle reacties Link kopieren
Soms is er opeens een knippie baby. Vol met alleen babymaten. Ik weet alleen niet wanneer.
Alle reacties Link kopieren
Grappig, Theia, ik vind de Knippie juist te kleine kleding hebben. Mijn grote dochter draagt maat 146/152 en voor die maat moet ik scharrelen heb ik het idee. Maar babymaatjes staan er wellicht ook niet veel in.

Ik werd hier gewezen op de Ottobre, daar staan wel veel babymaatjes in. Ook met jongenskleding. Misschien dat dat wat is? Er ligt nog niet zo lang een nieuwe in de winkel.



Nina, mooi, dat eerste model! Daar zou ik gewoon voor gaan!



Ik heb net een trui af. De boord aan de onderkant heb ik alleen te ruim gemaakt, dus die kronkelt onbedoeld. Ik ben er nog niet over uit of ik dat eigenlijk best leuk vind staan en laat zitten of dat ik 'm toch moet loshalen afknippen (los gebreide stof, loshalen is geen doen) en er een nieuwe boord op moet zetten. Ik ga nu aan een rok beginnen van denim. Eens kijken of mijn naaimachine dat trekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven