Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
Die larkfootstitch ben ik al een keertje tegen gekomen, maar was ik weer vergeten! Ik vind het een mooie steek voor een kussentje voor het jongetje.



Ik vind het leuk dat jullie zo mee denken! Dankjulliewel!
Alle reacties Link kopieren
Even een upje voor dit topic, anders zijn we hem zometeen kwijt! ;)



Wat zijn jullie allemaal aan het haken nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:josehaakt schreef op 12 september 2013 @ 17:03:

Even een upje voor dit topic, anders zijn we hem zometeen kwijt! ;)



Wat zijn jullie allemaal aan het haken nu?Ik zal morgen even foto's plaatsen. Ben nu bezig met het konijn van Stip en Haak. De oren zijn nu steviger. Heel raar, hetzelfde materiaal, dezelfde haaknaald en hetzelfde aantal toeren en steken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag Roosje aan d'r nieuwe eigenaresse gegeven!!



En voor 't eerst ook mijn eigen labeltje aan een haakwerkje kunnen maken ;)

Alle reacties Link kopieren
Wat is ie gaaf peetje!!!



Ik ben druk bezig met grannys voor mijn sprei en moet nog steeds ook het teckeltje afmaken...
Alle reacties Link kopieren
Hij is mooi geworden Peet, vooral de kleuren, lekker vrolijk.



Ik las op Fok over een vrouw die met pensioen gaat en die nu haar patronen weggeeft. Er zitten wel leuk patronen tussen.





http://www.ravelry.com/stores/sue-pendleton-designs
Hier ben ik ook weer een keertje.



Peet, wat een mooie kleurencombi en heel stoer zo je eigen labeltje er aan.

Jose, ik heb een deken gehaakt met de larkfoot stitch. Het is echt een leuke steek.



Ik ben nu bezig met de drie giraffen uit amigurum & more. Het is wel turbo haken want ze moeten maandag af zijn. De eerste (de grootste) is bijna af.



Verder heb ik nog een olifantje en een ezel gehaakt en moet ik de vleugels nog van Dirk de Draak.
Oja, ik zal binnenkort even foto's plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eend is af!











Succes met je giraffen Tum! Je schiet wel al op dat de eerste al af is!



De rups is ook super Peetje!



Ik ga vandaag beginnen met het haken van een yorkie (zo'n harig hondje )
Alle reacties Link kopieren
Hij is geweldig Zaphod. Die komt op mijn to-do lijst.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Hij is erg leuk om te haken!
Alle reacties Link kopieren
Even een paar van mij.



Ik had ook nog een groene maar die hadden de katten weggemaakt. Hij lag onder de bank































Alle reacties Link kopieren
Ik had deze ook nog gemaakt zonder strikje en stippen. Die heb ik weggeven zonder er een foto van te maken



Alle reacties Link kopieren
Wat een schatjes Aminah! Vindt die kleine (wuppies?) op je eerste foto super leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik leef ook nog. Alleen de laatste weken geen tijd gehad om over dag te forumen en s'avonds zo moe dat ik geen computer meer kon zien. Ik ga rustig door met mijn limeaux granny sprei. Ik ben met de laatste 2 rijen van 10 bezig, maar ik kom net een bol wol te kort, maar volgende week ga ik bij echtstudio langs om het aan te schaffen. Dus alles gaat zijn gangetje
Alle reacties Link kopieren
Ik had toch een foto gemaakt





Alle reacties Link kopieren
Ik zie alleen op de laatste pagina al zoveel mooie haakwerkjes, wat onwijs gaaf!!



Afgelopen maandag heb ik na de naailes uit de winkel een haaknaald, bolletje katoen en boekje meegekregen met diertjes, maar heb me vergist zeg. Ben nu al de hele week aan t oefenen met mijn haaknaald. Simpele basissteken, zodat ik ooit een klein beestje hoop te kunnen haken.. Ik dacht na een week best een leuk begin te hebben, maar het kost toch wel (veel meer) tijd en finesse.

Inmiddels krijg ik wat meer handigheid erin, maar jullie creaties zijn nog ver weg voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Zie nu dat de avatar van peetjep het haakwerk is wat ik wilde gaan maken als eerste ;) was niet lastig zei ze bij de naailes...
Alle reacties Link kopieren
Die valt ook best mee Mirjam... alleen de pootjes is een beetje priegelwerk...
Alle reacties Link kopieren
PeetjeP, ik ga ook zeker doorzetten! Maar eerst de basis ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu al een hele poos mee (ik ben die van die haakpols een paar bladzijden terug...) en ik moet toch even posten: wat een leuke dingen hebben jullie gehaakt!! Die eend is geweldig en de rups ook. Ik ben sinds een poosje ook weer aan de haak, zij het minder fanatiek dan eerst, want de pols wil nog steeds niet echt.



Ik ben in een giraffen fase. Heb Guusje gehaakt die volgens mijn man een koe is ipv een giraffe. Dus die heet nu Koeraf:





En deze:





Die laatste vond ik erg leuk om te maken. Ik heb 'm alleen aan elkaar genaaid ipv gehaakt.

Het nijlpaard van een paar bladzijden terug is ook zo leuk!
Alle reacties Link kopieren
Wat een gave foto's zeg!!! Ik ga vaker vragen wat jullie aan het haken zijn :D haha!



@PeetjeP; wat een supergave rups! Ik vind de kleurencombinatie erg mooi, het kan voor een jongetje en een meisje. Is hij van stip en haak?



@Zaphod: ik vind je eend erg mooi geworden!!! Ik vind dat je hem snel hebt gehaakt!!!



@Aminah: wat een geinige wuppies! Katten die je spullen kwijtmaken heb ik hier ook....ik ben zo ook mijn clover amour naald kwijtgeraakt... Kan hem nog nergens vinden (en heb inmiddels dus een 2e in huis gehaald).

Ik vind je haaksels echt mooi! Moosje het poesje en Sam het teckeltje staan ook nog op mijn to-do-list! Je Snufjes zijn ook mooi zeg, heldere kleurencombinatie! En dat bloemetje in de nek is ook een leuk idee!

En over de oren van Snuf; misschien haak je ietsje strakker waardoor de oren wat steviger worden?? Fijn dat het in ieder geval goed gaat nu!



@Mirjam: leuk dat je ook aan het haken geslagen bent! Welke steken ben je aan het oefenen? Vaak hoef je voor de beestjes alleen maar losse, vasten en halve vasten te kunnen.



@Mayou; leuk dat je foto's post! Ik vind je Koeraf ( ) en giraffe erg leuk! Ik wist niet dat dat patroon van die zeshoekjes er ook al was, leuk!!



Ik ga verder met mijn granny stripe kussenhoesje. Het haakt wel lekker, omdat je niet na hoeft te denken. Ook vind ik het leuk om het te zien 'groeien'. Toch vind ik het haken van beestjes leuker! Dus ik denk dat ik, tussen de 4 hoesjes door, ook maar wat anders ga haken! Het scheelt dat de hoesjes geen haast hebben!



Haakse dames!
Alle reacties Link kopieren
@Jose, er is ook een African Flower olifant, kikker, paard en een beer. Kan niet kiezen!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie Zaphod en José.

Die Snuf met dat bloemetje heb ik niet gemaakt. Die had ik als voorbeeld van internet geplukt omdat ik dacht dat ik vergeten was een foto van mijn eigen Snuf te maken. Dat bleek dus niet zo te zijn, dat is de laatste Snuf.

Snap je het nog
Alle reacties Link kopieren
@Mayou: wat leuk zeg! Ik zou ze gewoon allemaal maken :D



@Aminah: haha, ja, ik snap het! :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven