Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Alle reacties Link kopieren
@jose, ik heb mezelf inmiddels de simpele steken idd aangeleerd. De vaste, halve vaste, stokjes.. Maar ik krijg het niet netjes voor elkaar om de spiraal netjes rond te krijgen voor het begin van de beestjes. Het is toch de bedoeling dat als er staat dat je een toer moet doen dat je precies rond bent?? En als ik het in de 2e v moet steken dan doe ik dit volgens mij ook regelmatig fout..

Maandag maar eens advies vragen aan de 'naai-juf'
Alle reacties Link kopieren
Gaaf die giraffes! Vooral met die bloemen vind ik erg mooi gemaakt.



De rups van paar pagina's geleden die is wel echt een voorbeeld voor me!!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag 2 badmatjes gehaakt voor een poppenhuis. Met heel dun draad en naaldje. Maar ze zijn mooi!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
@Mirjam: hoe bedoel je dat je precies rond moet zijn? Dat als er staat 18 vasten, je dan ook weer bij het begin uit moet komen? Of dat het precies aan moet sluiten? Hm...lastig te omschrijven wat ik bedoel... Aan het begin van een rondje, bij het meerderen, is het inderdaad veel tellen om ervoor te zorgen dat je goed uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
José, dat je aan het einde van je toer weer aan het begin van je toer uitkomt. Met dat tellen heb ik nog erg veel problemen. Waarschijnlijk omdat mijn steken niet netjes genoeg zijn.
Mirjam misschien eerst wat proeflapjes proberen met heel dik garen en bijbehorende naald dan zie je de steken beter.

Action bv heeft dat wel in zijn assortiment.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook een goed idee Pretzel!



Mijn kussenhoesje is nu groot genoeg (eigenlijk een beetje te groot...). Nu ga ik even een eenvoudig randje eromheen haken. Ik had al een leuk randje gevonden, maar dat komt nu niet mooi uit, omdat hij ietsje te groot was..

Ik had steeds op het kussentje gemeten, maar het hoesje waar hij op komt, is wat kleiner, dus weer wat geleerd! ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn probleem momenteel is dat ik de beschrijvingen niet snap. Voel me best heel dom...

Het lijkt de eerste 3 toeren nog best wat, maar dan staat er 2v in elke 3e v (=24v). Dan haak ik braaf in elke 3e v, 2 vasten. Maar na een paar steken trekt mijn werk helemaal krom, want zoveel steken is mijn werk helemaal nog niet. Heb wat foto's gemaakt die ik morgen maar eens op les laat zien. Ik doe iets fout, maar begrijp niet wat. Ik heb echt niet fout geteld, want heb al meerdere keren zelfde probleem nu..
Op youtube staan heel veel tutorials ook voor beginners even op amigurumi zoeken daar heb ik veel van geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele rare/domme vraag, maar haak je rond?
Alle reacties Link kopieren
Mirjam, misschien nog een andere hele rare/domme vraag... maar haak je ook wel in die andere 2 steken dan 1 vaste...?

Dus: vaste, vaste, 2 vasten, vaste, vaste, 2 vasten, enz...

Dan zou 't namelijk gewoon goed moeten gaan...
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh echt? Nee daar ga ik dus fout!!

Dat heb ik ook nergens gelezen (of niet zo begrepen).

Zie je wel, ik voelde me al zo dom...



Dus bij 2v in elke 3e v moet je doen:

V1: een v

V2: een v

V3: 2v

???



Dat zou mijn probleem wel oplossen nl. Heb nu een tekort aan steken.
Alle reacties Link kopieren
Boekje nog eens opengeslagen.

Het staat idd uitgelegd onder het kopje Vaste vermeerderen. Maar had me totaal niet beseft dat ik dat aan het doen was in eerste instantie en dat kopje dus niet gelezen..
Alle reacties Link kopieren
Het klopt inderdaad zoals je (en Peetje) het beschreven hebben! Anders kom je inderdaad veel steken tekort op het laatst.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, wat fijn dat je nu weet waar het 'probleem' ligt! Dan kun je nu weer verder oefenen ;). Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 'blij' dat ik mijn fout gevonden heb met jullie hulp.

Voor jullie heel erg basis maar ik heb met de YouTube filmpjes dit dus gewoon gemist.
Alle reacties Link kopieren
Als je ziet wat ik vorige week maandag kon (lees: niet eens een ketting maken) en nu heb ik wel al veel geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verschil, nu lukt het me wel
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar Mirjam! ;)
Alle reacties Link kopieren
Plaatjes plakken moet je geloof ik aanvragen hier. Dat heb ik nooit gedaan. Dus even een linkje.

Is dit nou de bedoeling?

[IMG]http://i314.photobucket.com/albums/ll43 ... 2b6cdf.jpg[/IMG]



http://i314.photobucket.c ... 1982/null_zps1d2b6cdf.jpg
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er vrij aardig op ja, alleen zien we nu volgens mij de achterkant/binnenkant... de andere kant is de kant die buiten moet komen te zitten als je een beestje maakt.
Alle reacties Link kopieren
Daar zie ik verdikkingen.. Heb ik dan vast niet goed gedaan..
Alle reacties Link kopieren
quote:Mirjam82 schreef op 15 september 2013 @ 23:23:

Daar zie ik verdikkingen.. Heb ik dan vast niet goed gedaan..Volgens mij is het wel goed want de begindraad zit aan de binnenkant.
Alle reacties Link kopieren
Post dan eens een wat grotere foto, zodat we de steken beter kunnen zien... deze is nogal klein....
Alle reacties Link kopieren
Huh? Moet je het nog binnenstebuiten draaien? Heb ik bij mijn poppetjes een beestjes nooit gedaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven