Wie is wat aan het haken? Deel 3

16-12-2012 22:21 2781 berichten
Wie is wat aan het haken nummertje 3 alweer!!!!

Linkjes naar de vorige delen:

Deel 1

Deel 2



Linkjes waar je o.a. wol en haaknaalden kunt kopen:

www.haakidee.nl

www.hobbydoos.nl

www.hetwolhuis.nl

www.ltcleiden.nl

www.echtstudio.nl

www.robbelien.nl

www.kuddelz.nl



Sites om inspiratie op te doen:

Ravelry (gratis registreren en dan gratis patronen downloaden)

Lionbrand (gratis registeren en dan patronen downloaden)

Etsy (betaalde patronen, vaak in het Engels)

Delicious Crochet

Ma-ak



Handige linkjes:

Streepjesmaker



En wees niet bang om foto's van jullie creaties te posten, daar zijn we dol op!



Kun je nog niet haken? Google dan eens op Haken voor Dummies, daar vind je veel informatie en links naar YouTube filmpjes zodat je lekker aan kunt sluiten bij ons gezellige groepje.
Goede kant


Links goed rechts de achterkant .

Het ligt er maar net aan hoe je je haakwerk vast houdt . Ik haak met de goede kant naar buiten mijn zus met de goede kant naar binnen daarna even goed draaien .
Beste haaksters,

Ik breek even in met een vraagje:

Binnenkort ga ik met het vliegtuig naar Amerika en het leek mee ideaal om tijdens de vlucht lekker te haken. Een tijdje geleden las ik hier dat iemand een soort schaartje had, dat mee mag in de handbagage. Weet iemand welk schaartje ik bedoel?
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval niet een neushaar schaartje. Dat had mijn man laatst bij zich en dat moest 'ie inleveren. Da's dus zo'n schaartje met rondjes aan de uiteinden...



Mirjam, ik vond al die beschrijvingen in het begin ook zo lastig te begrijpen, maar het went en op youtube staan goeie filmpjes.



Ik ben begonnen met een African Flower babygiraffe. Jedi staat er nu zo alenig bij....
quote:Lena27 schreef op 16 september 2013 @ 13:08:

Beste haaksters,

Ik breek even in met een vraagje:

Binnenkort ga ik met het vliegtuig naar Amerika en het leek mee ideaal om tijdens de vlucht lekker te haken. Een tijdje geleden las ik hier dat iemand een soort schaartje had, dat mee mag in de handbagage. Weet iemand welk schaartje ik bedoel?Ik denk een draden snijder van Clover oa bij echtstudio te koop .
Die bedoel ik inderdaad, bedankt! Mag die ook mee naar de VS?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik toch echt iets fout gedaan heb...



Mirjam, volgens mij haak je alleen in het achterste lusje van de steek, terwijl je door de hele steek (dus twee lusjes) moet haken.
Ja denk het ook zo te zien haak je maar door een lus Ipv door allebei .
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt ja... Was ik al bang voor toen ik plaatjes hierboven zag.

Kon het op YouTube ook niet goed zien wat ze precies deden.
Alle reacties Link kopieren
Deze legt het wel duidelijk uit. En anders de filmpjes van 'handwerkles'die heeft ook hele duidelijke uitleg filmpjes.



http://www.youtube.com/watch?v=FvTbYgI4W2c



Heb je al eens een proeflapje geprobeerd te maken? Om even de steken en zo te oefenen?
Alle reacties Link kopieren
De steken leken prima te gaan met het maken van een proeflapje. Ze zijn ook best gelijkmatig volgens mij..
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er inderdaad gelijkmatig uit, voor zover ik het kan zien. Fijn dat het nu lukt!!



Ik ben nu begonnen aan een lading Pluisjes van Stip en Haak. Nu moet ik hierbij regelmatig van kleur wisselen en ik blijf het lelijk vinden.. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd (o.a. Needlenoodle ), maar het blijft zo ontzettend zichtbaar... Ik weet dat het een veelgestelde vraag is, maar hoe doen jullie het? En zouden jullie eens een foto willen maken hoe jullie kleurwisseling eruit ziet? Niemand in mijn omgeving haakt, dus ik kan het ook niet vergelijken...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die methode 1 van needlenoodle goed zat... ik probeer 't wel altijd zo uit te kienen dat de kleurwisselingen zo recht mogelijk onder elkaar zitten en dan op zo'n plek vallen dat er een armpje overeen valt of dat ze net in een vouw zitten of zo...
Alle reacties Link kopieren
Vanavond bij de naailes mijn rondje nog even laten zien. Ze was verbaasd dat ik überhaupt zo ver gekomen was en idd moest ik door beide draden haken.

Ze heeft me meteen de magische ring geleerd. Dus ik ga nu vrolijk door
Ik heb gisteren zo'n draadjessnijder gekocht, maar hij mag dus niet mee in de handbagage naar de VS...



Dit is van de Transportation Security Administration website:



"Knitting needles are permitted in your carry-on baggage or checked baggage.



Items needed are permitted in your carry-on baggage or checked baggage with the exception of circular thread cutters or any cutter with a blade contained inside which cannot go through the checkpoint and must go in your checked baggage"
Alle reacties Link kopieren
Spuit 11 komt ook even om een hoekje kijken



Hier bezig met een grote uil, van Fresh Stitches. Raar patroon, er staat niks over kleurwisselingen in enzo. Super stom. Maar jeetje, wat haakt Grande fijn! :D



Door een ingreep aan mijn arm heb ik de afgelopen 2 weken weinig gehaakt. Nu kan ik eindelijk weer een beetje meer



De haaksels die hier voorbij komen zijn echt prachtig, zo leuk!
quote:josehaakt schreef op 16 september 2013 @ 20:42:

Het ziet er inderdaad gelijkmatig uit, voor zover ik het kan zien. Fijn dat het nu lukt!!



Ik ben nu begonnen aan een lading Pluisjes van Stip en Haak. Nu moet ik hierbij regelmatig van kleur wisselen en ik blijf het lelijk vinden.. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd (o.a. Needlenoodle ), maar het blijft zo ontzettend zichtbaar... Ik weet dat het een veelgestelde vraag is, maar hoe doen jullie het? En zouden jullie eens een foto willen maken hoe jullie kleurwisseling eruit ziet? Niemand in mijn omgeving haakt, dus ik kan het ook niet vergelijken...



Wat je ook kunt doen is echt helemaal afhechten.

Dan met de nieuwe kleur een opzetlus maken, en dan de opzetlus als eerste steek gebruiken, verlengd met 1 of meerdere lossen...
Ik vind het bijzonder hoor, met een breinaald kun je iemand overal behoorlijk vervelend steken en een kleine schaar met ronde punten mag niet... raar volk, die Amerikanen
Alle reacties Link kopieren
quote:paling schreef op 17 september 2013 @ 16:13:

[...]





Wat je ook kunt doen is echt helemaal afhechten.

Dan met de nieuwe kleur een opzetlus maken, en dan de opzetlus als eerste steek gebruiken, verlengd met 1 of meerdere lossen...Dat wilde ik net posten. Als je het echt netjes wil moet je gewoon iedere keer afhechten maar dat is wel veel meer werk.
Dat valt best mee, als je dan elke loshangende draad gelijk meehaakt, ben je daar ook gelijk vanaf..
Mag je wel een doosje flosdraad meenemen? Dan kan je het "mesje" waarmee je de draad doorsnijd gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:PeetjeP schreef op 16 september 2013 @ 21:47:

Ik vind die methode 1 van needlenoodle goed zat... ik probeer 't wel altijd zo uit te kienen dat de kleurwisselingen zo recht mogelijk onder elkaar zitten en dan op zo'n plek vallen dat er een armpje overeen valt of dat ze net in een vouw zitten of zo...



Dankjewel voor je reactie. Ik zorg er zelf ook voor dat ze op de meest onopvallende plek zitten. Ik heb de methode van needlenoodle nog eens goed bekeken en ik kwam er achter dat ik het toch nog net anders deed (gewoon verkeerd gekeken/gelezen). Hoe ik het nu doe vind ik al weer wat beter, maar perfect nog niet. Maar ik denk dat dat niet gaat lukken... ;) Het blijft gewoon zichtbaar.



@Tumtummetje: flosdraad...slim bedacht!
quote:josehaakt schreef op 18 september 2013 @ 17:23:

[...]





Dankjewel voor je reactie. Ik zorg er zelf ook voor dat ze op de meest onopvallende plek zitten. Ik heb de methode van needlenoodle nog eens goed bekeken en ik kwam er achter dat ik het toch nog net anders deed (gewoon verkeerd gekeken/gelezen). Hoe ik het nu doe vind ik al weer wat beter, maar perfect nog niet. Maar ik denk dat dat niet gaat lukken... ;) Het blijft gewoon zichtbaar.



@Tumtummetje: flosdraad...slim bedacht!En mijn manier dan? Dan zie je de kleurwisseling niet
Alle reacties Link kopieren
Sorry Paling! Helemaal vergeten te noemen! Jij natuurlijk ook bedankt voor je reactie!! ;) Ik heb het ook zo geprobeerd in het projectje waar ik mee bezig ben, maar als ik de toer afsluit krijg ik zo'n bobbeltje/verspringing er in (lastig uit te leggen).

Jij niet??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven