Zijn hier nog meer breisters/breiers?

14-01-2015 20:06 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben dol op breien. Ik brei sinds 2012, ik heb in de tussentijd best veel geleerd. Ik heb vroeger wel opzetten, recht en averecht leren breien, maar mijn moeder is niet echt heel erg goed in breien. In 2008 heb ik nog geprobeerd een trui te breien samen met mijn schoonmoeder, dat was echt een ramp. Ik zit al jaren op naailes en heb sinds 2008 een nieuwe lerares die heel goed is in handwerken. Een leuke jonge vrouw. Die helpt mij sinds 2012 met mijn breiprojecten. Ik vind het heerlijk om te breien en ben eigenlijk op zoek naar meer breifanaten om lekker te kletsen over breien enzo. Ik ben nu bezig met een trui, daar hoef ik alleen nog maar een col aan te breien en de mouw in te zetten. En ik ben bezig met sokken, dubbelgebreide pannenlappen voor mijn zus en een sjaal in boordsteek. Ik merk nu mijn vader siek is, het breien mij echt ontspanning en ontlading geeft. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
quote:CaptainJaneway schreef op 15 augustus 2015 @ 15:42:

nu ik hier toch ben, heb ik een vraag.



stel je bent een trui aan het breien. panden en zo zijn af en ze moeten aan elkaar.

hoe krijg je dan je breisel plat? hoe doe jij dat?

met stoom? gewoon strijkijzer erop zetten? spannen?



ik heb heel lang niet gebreid en ik kom straks bij het stuk in het traject dat ik delen aan elkaar moet gaan zetten. ik weet verdraaid toch niet meer hoe het moet. Als je ze aan elkaar zet met de matrassteek heb je geen dikke naad.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zus, wat mooi!



Stippen, ik ben dus niet de enige die niet altijd even goed leest



Het stomme is dat ik juist dit ging breien om ervaring op te doen met breien volgens een patroon. Hierna wil ik deze maken
Die is zeker mooi!

En het is wel vaker, dat iets echt rommelig lijkt in het begin, en uiteindelijk heel mooi wordt. :-)
Wat een schatje smart!
quote:Fame schreef op 24 augustus 2015 @ 08:47:

[...]



Als je ze aan elkaar zet met de matrassteek heb je geen dikke naad.Yep, matrassteek zou het goed moeten doen. Handleiding: http://www.purlbee.com/2013/11/11/mattress-stitch/
Zojuist de weer 2x geprobeerd om een vlaggetje te maken maar mijn garen is denk ik toch te dik om mooi te laten worden.



Van de week nog een keer proberen en anders misschien toch wat ander garen kopen.



Hij lijkt zo makkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier is er 1. Ik heb de afgelopen maanden niet veel gedaan. Beetje gehaakt aan tig granny squares dat een vest moet worden. Dit laat ik liggen voor volgend jaar.

Nu moet ik van mezelf eerst een omslagdoek afmaken, voor er wat nieuws op de pen komt.
Wie de schoen past, krijgt geen blaren.
De trui waar ik aan begon gaat een vest worden. Het voorpand vond ik zo raar worden als ik het één geheel maakte, en ik heb genoeg shirts om onder een fijn vest te dragen :-) Zoals ik hem ga maken ga ik waarschijnlijk nog wat minder garen kwijt zijn ook kan ik wat overhouden om een bijpassende sjaal te maken of zo.
Ik mag graag breien, ben verschrikkelijke stilzitter van daar. ;) vooral sjaals cols en mutsen. Iemand nog een leuke site, met een beetje hippe patronen? Wolfabriek.nl over de kop schijnbaar kwam ik net achter...
Alle reacties Link kopieren
quote:larajosjeannewil schreef op 10 november 2015 @ 22:22:

Ik mag graag breien, ben verschrikkelijke stilzitter van daar. ;) vooral sjaals cols en mutsen. Iemand nog een leuke site, met een beetje hippe patronen? Wolfabriek.nl over de kop schijnbaar kwam ik net achter...Wat mij betreft is Ravelry 'the place to be' voor moderne patronen.
Ravelry heeft inderdaad enorm veel :-)
Ik ben ondertussen toch maar weer bezig aan een omslagdoek/dekentje (ik heb veel garen, dus hij wordt vast groot!). Bij de Zeeman hadden ze garen in een hele gave, grijsgroene kleur, en ik kon het niet laten Ondertussen mag ik trouwens wel een aparte kast krijgen voor mijn stash aan wolletjes en zo haha
Alle reacties Link kopieren
Ach joh, ik vind het wel makkelijk zo'n voorraadje. Kan altijd met een nieuw project beginnen...

Ik ben bezig met een paar vingerloze wanten. Een mooi projectje om restjes op te maken.
Alle reacties Link kopieren
Veel stash is essentieel

Ik heb net fairisle gebreide wanten afgerond en ga even snel een paar sokken voor een vriendin breien. Daarna ligt er wol klaar voor nog een paar wanten (wat dikker) en een Shetlands trui.
Dank dames, ik voel me meteen beter over mijn voorraadje
Hahaha, herkenbaar, ik vind steeds weer nieuwe opbergmogelijkheden in mijn niet hele grote huisje
Ik had ook een hele boel! Een poos terug alles uit gepluist, alles wat ik niet meer kon of ging gebruiken aan een basisschool gegeven als knutselmateriaal. Ik ben nu bezig met een ijsgrijze sjaal met een steek fluor roze door het midden. Ben heel benieuwd wat het wordt. Ben wel benieuwd wat jullie breien! #foto's
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze aan het maken: http://eunnyjang.com/knit/2006/11/endpaper_mitts.html.

Ik gebruik wit garen en blauw verloopgaren. Ze worden mooi vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Die Endpaper mittens staan al een hele tijd op mijn to-knit lijstje, ze zijn mooi!



Ik ben met sokken bezig, en daarnaast net aan deze begonnen: http://www.ravelry.com/patterns/library/hierro in rode merino.
Op deze foto staat in ieder geval al een stuk van mijn omslagdoek

Ik vind die kleur nog steeds zo gaaf!
Alle reacties Link kopieren
Hoe staat het met de projecten op de naalden? Ik heb inmiddels mijn endpaper mitts af en ook een paar sokken. Ik heb net een nieuw paar sokken opgezet voor mijn vader.
De omslagdoek is af, nu staat er weer een nieuw vest op de breinaalden, en een omslagdoekvest op de haaknaald (ik wil ook graag wat dunners voor op een feestje of zo). Verder heb ik nog wat bollen licht, zacht garen waar ik beenwarmers van wil gaan maken. Genoeg plannen dus!
Alle reacties Link kopieren
Het is weer het seizoen om warme dingen te breien, fijn!



Ik ben momenteel op reis in Scandinavië, er komt niet zoveel van breien, maar ik heb wel al 5 strengen hele mooie plaatselijke wol gekocht. En er kan nog meer in mijn rugzak
Alle reacties Link kopieren
Wat gaaf stippensokken! Heb je al een idee wat je met de wol wil gaan maken? Een hele warme trui?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, Leunde. Het zijn verschillende strengen, niet vijf dezelfde. Ideaal voor wanten, mutsen, dat spul. Altijd goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven