Zijn hier nog meer breisters/breiers?

14-01-2015 20:06 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben dol op breien. Ik brei sinds 2012, ik heb in de tussentijd best veel geleerd. Ik heb vroeger wel opzetten, recht en averecht leren breien, maar mijn moeder is niet echt heel erg goed in breien. In 2008 heb ik nog geprobeerd een trui te breien samen met mijn schoonmoeder, dat was echt een ramp. Ik zit al jaren op naailes en heb sinds 2008 een nieuwe lerares die heel goed is in handwerken. Een leuke jonge vrouw. Die helpt mij sinds 2012 met mijn breiprojecten. Ik vind het heerlijk om te breien en ben eigenlijk op zoek naar meer breifanaten om lekker te kletsen over breien enzo. Ik ben nu bezig met een trui, daar hoef ik alleen nog maar een col aan te breien en de mouw in te zetten. En ik ben bezig met sokken, dubbelgebreide pannenlappen voor mijn zus en een sjaal in boordsteek. Ik merk nu mijn vader siek is, het breien mij echt ontspanning en ontlading geeft. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen.

Groetjes,
Zeker altijd goed! Dat zijn de betere souvenirs, die waar je ook echt iets fijns mee kunt
Gaaf zeg, wol uit Scandinavie.



Ik heb een tomaat gebreid, alleen het kroontje nog.



Ik heb nog heel veel (tientallen) bollen garen voor naalden maat 6/7. Het zijn verschillende kleuren. Iemand nog ideetjes/tips?

Ik vind het zo lastig om patronen te vinden die aansluiten bij deze garen. Gebreide truien staan mij niet. Omslagdoeken heb ik inmiddels. En een tomaat (poef) ook...
Alle reacties Link kopieren
Smart, misschien kun je er mooie wanten van maken, met een ingebreid patroon of streepjes ofzo?

Een warme muts is ook altijd snel klaar, mocht het nog winter worden.



Ik ben uiteindelijk met tien strengen wol thuisgekomen
Smart, zijn er nog mensen aan wie je dingen als omslagdoeken cadeau kunt doen bij een verjaardag?

Beenwarmers zijn ook erg leuk om te maken, met wat dikkere wol worden ze lekker stoer. Of een dekentje voor in huis met heel veel kleuren?
@Stippensokken, al een idee wat je ermee gaat maken? Het klinkt wel erg mondaine 'deze wol?, o die komt uit het hoge noorden'



Waar kan ik een patroon vinden voor een muts?



@schattigmeisje, beenwarmers zijn misschien ook wel leuk ja. Heb ze nog nooit gedragen maar wie weet kan ik straks niet meer zonder



Had op internet wel een leuke fel gekleurde streepjes colsjaal gevonden maar de kleuren die ik heb zijn minder fel helaas.
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat grappig, een tomaat als poef! Heb je toevallig een foto om te laten zien? Met die bollen voor naald 6/7 zou ik gestreepte sjaals, mutsen, wanten maken om cadeau te doen of een deken. Of een paar dikke 'huis-sokken'?



Ik ben nog altijd bezig met de sokken voor mijn vaders verjaardag en een kraamcadeautje (vestje).
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar een foto :-)
Alle reacties Link kopieren
Smart, heb je een Ravelry account?



In hun database staan ruim 10.000 gratis breipatronen voor naald 6-7. De keuze is er reuze!

http://www.ravelry.com/patterns/search# ... &sort=best

Dit patroon komt daar als 'best match' naar voren: http://www.purlsoho.com/c ... g-with-erin-bandana-cowl/
Die zijn gaaf geworden zeg!

En ik geef toe: tegen de tijd dat ik die 200 posts gehaald heb ben ik er waarschijnlijk ook te lui voor
Alle reacties Link kopieren
Mooie wanten stippensokken!

Ik vind het bijna jammer dat het zo warm is nu, helemaal geen zin om warme sjaals e.d. te dragen.
Wat leuk, een breitopic! Ik heb van Sinterklaas breinaalden en wol gekregen dus ben maar net bezig. Ik heb al een sjaaltje gebreid voor onze kater (die hem nog omhoudt ook, de schat ). Nu ben ik bezig met een sjaal voor mezelf, van meerkleurige wol dus er komt vanzelf een leuk patroontje in, in tricotsteek dus nog even niets ingewikkelds. Als mijn sjaal af is wil ik even wat dingetjes gaan oefenen, boordsteek, een simpel patroontje, meerderen en minderen (dat heb ik zelfs nog nooit gedaan), en dan eens kijken wat voor echt project ik kan aanpakken. In de tussentijd blijf ik lekker hier meelezen.
Een foto van de tomaat heb ik niet. Wel een voorbeeld.Poef deze in het rood. Er moet nog een kroontje op maar ik moet nog even kijken hoe ik dat ga doen.



Ik heb een inlog aangemaakt bij Ravelry, er staat inderdaad enorm veel op. Zal eens gaan neuzen wat ik wil gaan maken.



Het gaat mij om het bezig zijn, afwerking of ingewikkelde patronen heb ik geen geduld of concentratie voor 's avonds. Daarom is de ijsbeer ook nog steeds niet af
@Minke, wat een lieve kat heb jij. Hij heeft erkenning voor de moeite van het werk dat je hebt gehad voor de sjaal
Dat is zeker lief van de kat

Ik ben nu van een paar bollen een truitje aan het breien voor een van de poppen die ik nog heb liggen. Het was te weinig wol om echt iets anders leuks mee te maken, en ik vind het stiekem ook wel leuk om nog wel eens met die poppen uit mijn jeugd bezig te zijn haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek op ravelry ook wel eens op garensoort. Kijken wat andere mensen gemaakt hebben.

Ik wil in 2016 leren breien.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Smart, wat een mooi patroon voor een poef. Die is vast heel mooi geworden.



Ravelry is echt geweldig. Zoveel manieren om in de database te zoeken, echt geniaal!

Ik hou er ook bij wat ik gebreid heb en met welk garen en welke naald enzo. Een soort digitaal notitieboek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven