Op de PVV stemmen in maart (Deel 2)

08-01-2017 08:33 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1 zit vol dus hier een deel 2

Ga je PVV stemmen ja / nee en wat is daarvoor de reden.

Misschien weet je het nog niet en kan je hier meelezen om een mening te vormen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
Nooit
De zee is groen
Never!
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel tussen de PVV en Hidde Hiddema
Alle reacties Link kopieren
Nee omdat Geert Wilders een gevaarlijke man is en volstrekt gek.

Ik ga deze persoon niet dit land laten besturen.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, zoals bij elke verkiezing. Overigens stem ik altijd op Harm Beertema of Martin Bosma. De reden: de PVV is de enige partij die onomwonden de problemen van deze tijd benoemt en ook met oplossingen komt (hoewel dit punt altijd tegengesproken wordt). Het zijn oplossingen waar de overige kiezers zich niet in kunnen vinden, dat is iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel



Ik denk dat de PVV flink wat stemmen gaat krijgen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren




Dit kabinet krijgt een rode kaart in de vorm van Geert

Niet dat ik veel van ons Geert verwacht maar geniet nu al van de zure reacties en de internationale verontwaardiging op de verkiezingswinst van "Keert Wielders" zoals ze dat zo grappig uitspreken.



We gaan ervoor om CNN te halen



Heb me gemeld bij het campagneteam, deze lol wil ik gewoon meemaken, heb wel gezegd dat ik rare standpunten als het verbod op de koran etc. niet ga verdedigen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lumpie92 schreef op 08 januari 2017 @ 10:08:

Jazeker, zoals bij elke verkiezing. Overigens stem ik altijd op Harm Beertema of Martin Bosma. De reden: de PVV is de enige partij die onomwonden de problemen van deze tijd benoemt en ook met oplossingen komt (hoewel dit punt altijd tegengesproken wordt). Het zijn oplossingen waar de overige kiezers zich niet in kunnen vinden, dat is iets heel anders.



of het zijn oplossingen die niet mogelijk zijn



Zoals het afpakken van de Nederlandse nationaliteit van Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond, die gewoon in Nederland zijn geboren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbara1978 schreef op 08 januari 2017 @ 09:51:

Nee omdat Geert Wilders een gevaarlijke man is en volstrekt gek.

Ik ga deze persoon niet dit land laten besturen.



Helemaal mee eens.



Hij roept dingen en heeft ideeën die mensen verder uit elkaar drijven of zelfs tegen elkaar opzetten. Het is niet iemand met wie andere partijen/politici kunnen samenwerken. Met de meeste van zijn plannen ben ik het totaal oneens.



Als er straks weer een stemwijzer de lucht in gaat, eindigt de PVV bij mij ongetwijfeld weer helemaal onderaan.



Wat ik wel goed aan hem vindt, is dat hij gewoon doorgaat. Ondanks bedreigingen en de al jarenlange zeer vergaande beveiliging die hij heeft.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan maar weinig partijen vinden waar ik helemaal achter sta. Dus wordt het straks weer het beste van de minst slechtste. Vind het altijd erg lastig, Heb je een partij waar je 4 a 5 grote standpunten echt helemaal in je straatje liggen, roepen ze in verkiezingstijd weer hele domme dingen waar je echt niet achter kunt staan.

Wilders is mij té rechts, ik ben het met een paar standpunten eens, maar met het gros denk ik, mag wel een paar tandjes minder en roep het eens genuanceerd ipv overal zo bot en grof overheen.
quote:juul29 schreef op 08 januari 2017 @ 10:25:

[...]





of het zijn oplossingen die niet mogelijk zijn



Zoals het afpakken van de Nederlandse nationaliteit van Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond, die gewoon in Nederland zijn geboren.Je kunt beginnen met het intrekken van de Nederlandse nationaliteit van mensen die hier naartoe zijn gekomen, het Nederlanderschap hebben gekregen en vervolgens flink de fout zijn ingegaan.
quote:hollebollegijs schreef op 08 januari 2017 @ 10:21:

[img]http://community.boomerang.nl/sites/def ... k=qjrBhDg9[/img]



Dit kabinet krijgt een rode kaart in de vorm van Geert

Niet dat ik veel van ons Geert verwacht maar geniet nu al van de zure reacties en de internationale verontwaardiging op de verkiezingswinst van "Keert Wielders" zoals ze dat zo grappig uitspreken.



We gaan ervoor om CNN te halen



Heb me gemeld bij het campagneteam, deze lol wil ik gewoon meemaken, heb wel gezegd dat ik rare standpunten als het verbod op de koran etc. niet ga verdedigen.Hahaha succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 08 januari 2017 @ 16:26:

[...]





Je kunt beginnen met het intrekken van de Nederlandse nationaliteit van mensen die hier naartoe zijn gekomen, het Nederlanderschap hebben gekregen en vervolgens flink de fout zijn ingegaan.



Los van het feit dat ik dat een volslagen belachelijk idee vind, dat kan dus gewoon niet. Gelukkig zorgen nationale en internationale wet- en regelgeving ervoor dat je NOOIT iemands nationaliteit af mag nemen. Als je eenmaal genaturaliseerd bent dan ben je gewoon Nederlander en niet een of andere tweederangs burger.



Daarnaast zijn de zogenaamde probleem Marokkanen, waar Wilders er graag minder van wil, al de tweede of derde generatie die in Nederland is geboren. Lang niet allemaal hebben een dubbele nationaliteit, en ze zijn ook gewoon Nederlanders, hier geboren en getogen. En waar ik Wilders nou nooit over hoor is hoe je deze groep kunt helpen. Waarom hebben ze zoveel problemen? Waarom voelen ze zich geen Nederlander? Waarom is ons integratiebeleid gefaald?



Maar ja, dat bekt niet lekker op een uitslagenavond en dat scoort niet bij Henk en Ingrid. En ik ben bang dat dat zelfs Wilders op deze vragen geen pasklare oplossing heeft..
quote:juul29 schreef op 08 januari 2017 @ 19:01:

[...]





Los van het feit dat ik dat een volslagen belachelijk idee vind, dat kan dus gewoon niet. Gelukkig zorgen nationale en internationale wet- en regelgeving ervoor dat je NOOIT iemands nationaliteit af mag nemen. Als je eenmaal genaturaliseerd bent dan ben je gewoon Nederlander en niet een of andere tweederangs burger.



Daarnaast zijn de zogenaamde probleem Marokkanen, waar Wilders er graag minder van wil, al de tweede of derde generatie die in Nederland is geboren. Lang niet allemaal hebben een dubbele nationaliteit, en ze zijn ook gewoon Nederlanders, hier geboren en getogen. En waar ik Wilders nou nooit over hoor is hoe je deze groep kunt helpen. Waarom hebben ze zoveel problemen? Waarom voelen ze zich geen Nederlander? Waarom is ons integratiebeleid gefaald?



Maar ja, dat bekt niet lekker op een uitslagenavond en dat scoort niet bij Henk en Ingrid. En ik ben bang dat dat zelfs Wilders op deze vragen geen pasklare oplossing heeft..



Aan het verkrijgen van het Nederlanderschap voor nieuwkomers zitten plichten vast, dus het is helemaal niet zo raar om maatregelen te nemen als iemand zich niet aan die plichten houdt. Vrijwel altijd hebben deze mensen nog een andere nationaliteit, dus staatloos zijn ze niet. Er bestaan wel degelijk wetten waarbij je iemand het staatsburgerschap af kunt nemen. Ze worden alleen heel zelden of nooit toegepast.



https://www.rijksoverheid ... e-nationaliteit-verliezen



De volgende situatie zou je ook kunnen uitbreiden naar mensen met een nieuw verkregen Nederlandse nationaliteit die binnen een bepaalde termijn ernstige misdrijven plegen:



http://www.ad.nl/buitenla ... neller-land-uit~a4e9bcb4/
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 08 januari 2017 @ 19:10:

[...]





Aan het verkrijgen van het Nederlanderschap voor nieuwkomers zitten plichten vast, dus het is helemaal niet zo raar om maatregelen te nemen als iemand zich niet aan die plichten houdt. Vrijwel altijd hebben deze mensen nog een andere nationaliteit, dus staatloos zijn ze niet. Er bestaan wel degelijk wetten waarbij je iemand het staatsburgerschap af kunt nemen. Ze worden alleen heel zelden of nooit toegepast.



https://www.rijksoverheid ... e-nationaliteit-verliezen



De volgende situatie zou je ook kunnen uitbreiden naar mensen met een nieuw verkregen Nederlandse nationaliteit die binnen een bepaalde termijn ernstige misdrijven plegen:



http://www.ad.nl/buitenla ... neller-land-uit~a4e9bcb4/

Met een dubbele nationaliteit vind ik niks mis. Dit verschijnsel bestaat al zo lang mensen een nationaliteit hebben. Onze koning heeft zelfs drie nationaliteiten, en onze kroonprinses vier.

In de VS zijn er gouverneurs geweest met twee nationaliteiten en wellicht zelfs twee presidenten (Kennedy en Reagan), Israël heeft ministers, generaals en premiers met meerdere nationaliteiten gehad. Verder had Churchill twee nationaliteiten.



Wel zou het moeilijker moeten worden voor mensen met een permanente verblijfsvergunning om Nederlander te worden. Je kun de taaleisen aanscherpen, eisen dat iemand 10 jaar hier heeft gewoond en gewerkt en geen ernstige vergrijpen heeft gepleegd.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
quote:juul29 schreef op 08 januari 2017 @ 19:01:

[...]





Los van het feit dat ik dat een volslagen belachelijk idee vind, dat kan dus gewoon niet. Gelukkig zorgen nationale en internationale wet- en regelgeving ervoor dat je NOOIT iemands nationaliteit af mag nemen. Als je eenmaal genaturaliseerd bent dan ben je gewoon Nederlander en niet een of andere tweederangs burger.



Daarnaast zijn de zogenaamde probleem Marokkanen, waar Wilders er graag minder van wil, al de tweede of derde generatie die in Nederland is geboren. Lang niet allemaal hebben een dubbele nationaliteit, en ze zijn ook gewoon Nederlanders, hier geboren en getogen. En waar ik Wilders nou nooit over hoor is hoe je deze groep kunt helpen. Waarom hebben ze zoveel problemen? Waarom voelen ze zich geen Nederlander? Waarom is ons integratiebeleid gefaald?



Maar ja, dat bekt niet lekker op een uitslagenavond en dat scoort niet bij Henk en Ingrid. En ik ben bang dat dat zelfs Wilders op deze vragen geen pasklare oplossing heeft..Ik moet altijd denken aan Pim Fortuyn toen ze hem vroegen of hij criminele Marokkanen wilde uitzetten. Hij zei toen: "Het zijn ONZE rotjongens, het is ONS probleem en we moeten het hier oplossen, in Nederland!" Wat een verschil met Geert-deportatie-Wilders.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds niet. Niet alleen omdat ik niet achter zijn denkbeelden sta, maar ook omdat hij nergens toelichting geeft op hoe hij het A4 in werkbaar beleid om wil of kan zetten en het niet door laat rekenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 08 januari 2017 @ 19:53:

[...]



Ik moet altijd denken aan Pim Fortuyn toen ze hem vroegen of hij criminele Marokkanen wilde uitzetten. Hij zei toen: "Het zijn ONZE rotjongens, het is ONS probleem en we moeten het hier oplossen, in Nederland!" Wat een verschil met Geert-deportatie-Wilders.
Ik denk dat ik op de Vrijzinnige partij ga stemmen, omdat deze het Onvoorwaardelijk Basisinkomen willen invoeren en ik daar groot voorstander van ben



Ik denk dat de PVV nog veel meer zetels haalt dan de peilingen nu. De meeste mensen durven er niet voor uit te komen, maar straks in het stemhokje ben je anoniem. 40 zetels zou me echt niks verbazen.
quote:waterlelieke schreef op 08 januari 2017 @ 20:30:

Ik denk dat ik op de Vrijzinnige partij ga stemmen, omdat deze het Onvoorwaardelijk Basisinkomen willen invoeren en ik daar groot voorstander van ben



Ik denk dat de PVV nog veel meer zetels haalt dan de peilingen nu. De meeste mensen durven er niet voor uit te komen, maar straks in het stemhokje ben je anoniem. 40 zetels zou me echt niks verbazen.Een basisinkomen is onhaalbaar in een immigratieland met open grenzen.
Nee. Vandaag is mijn reden dat ik het teleurstellend voor de democratie vind dat iemand in Nederland een niet-democratische beweging heeft opgericht, met maar twee leden (de Stichting Groep Wilders en Geert Wilders), zonder verdere inspraak of ruggespraak of controle.
Alle reacties Link kopieren
quote:waterlelieke schreef op 08 januari 2017 @ 20:30:

Ik denk dat ik op de Vrijzinnige partij ga stemmen, omdat deze het Onvoorwaardelijk Basisinkomen willen invoeren en ik daar groot voorstander van ben



Ik denk dat de PVV nog veel meer zetels haalt dan de peilingen nu. De meeste mensen durven er niet voor uit te komen, maar straks in het stemhokje ben je anoniem. 40 zetels zou me echt niks verbazen.



Was het bij de vorige verkiezingen niet zo dat de PVV juist hoger stond in de peilingen dan de uiteindelijke uitslag?



Bij Vrijzinnig denk ik aan strenge gereformeerden... Maar dat zal wel een heel verkeerde associatie zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 08 januari 2017 @ 20:45:

Nee. Vandaag is mijn reden dat ik het teleurstellend voor de democratie vind dat iemand in Nederland een niet-democratische beweging heeft opgericht, met maar twee leden (de Stichting Groep Wilders en Geert Wilders), zonder verdere inspraak of ruggespraak of controle.Ik vind dat elke dag een goede reden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven