Werk & Studie alle pijlers

Carriereswitch...?

26-10-2016 18:55 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is ie weer, mijn strikt geheime dubbelnick. Die alleen uit de kast gehaald wordt als ik iets moet posten waarvan ik niet wil dat mijn werkgever het makkelijk terug kan vinden.



Anyhow.

Ik doe mijn werk op zich graag maar ik zie mezelf niet nog 30 jaar hetzelfde doen. Of toch niet waar ik nu werk.

Dus ik zit ernstig te overwegen wat ik ga doen... Ik denk dat ik er sowieso nog wel een gesprek met mijn baas aan waag hoor, maar ik wilde gewoon heel graag even wat andere input, zelf ben ik niet zo handig met dit soort dingen.



Ik werk in België in een verpleeghuis.

Enerzijds ben ik een beetje klaar met de reistijd (bijna een uur enkele reis), anderzijds voel ik me niet meer helemaal op mijn plek waar ik nu werk. Er zijn ook wat veranderingen in het verschiet waar ik niet heel blij van wordt, en ik voel me gewoon niet meer zo thuis ofzo. Op dit moment zou ik het liefst gewoon ergens een winterslaap willen houden en nergens aan hoeven denken, ik sleep me elke dag met tegenzin naar het werk. En dat is niks voor mij.

Maar, ik wil dus op zich wel verder kijken maar ik weet niet zo goed hoe of wat. Omdat ik dus altijd in België gewerkt heb ben ik er helemaal uit qua solliciteren in NL.

Ik wil eventueel wel graag terug naar Nederland om te werken, maar er moet werk zijn.

Nu voer ik een vrij specifieke functie uit (ergotherapeut), maar misschien wil wel eens iets anders. Ik zou eigenlijk wel graag als begeleider in de gehandicaptenzorg willen werken, of op een woongroep voor dementerende ouderen, maar ik wil graag kleinschaliger denk ik.

De vraag is alleen of ik met mijn opleiding voor die functie in aanmerking kom. Ergo in Nederland wordt hem niet, geen of nauwelijks functies in mijn regio.



Nu is dus een beetje mijn punt... Ik weet ongeveer wel waar ik naartoe wil, maar ik heb geen idee hoe ik dat aan ga pakken.

Zou het wijs zijn om gewoon te solliciteren op functies als begeleider in de gehandicaptenzorg, dan maar op MBO-niveau met het idee om zo verder te gaan en me eventueel op te werken? Is het eerder wijs om door te sukkelen zo en SPH in deeltijd te gaan doen?

Ik weet het niet zo goed.

Ik wil dus op zich wel in de zorg blijven maar niet meer persé wat ik nu doe.



Zijn er nog andere carriereopties die ik niet zie?

En een hele stomme, wat zijn de efficiëntste vacaturesites voor de zorg hier in NL? Ik ben daar dus helemaal uit en kom niet veel verder dan Monsterboard



Bedankt voor het meedenken in elk geval, ik zie het gewoon even niet zo goed meer.
Alle reacties Link kopieren
Wmo-consulent een idee?

Nee, je kent de regelgeving niet, maar die kun je leren.

Hij verandert namelijk toch om de haverklap;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbelnick schreef op 26 oktober 2016 @ 20:33:

Ik weet dat je een AOW-verzekering af kunt sluiten, maar ik heb hem ook niet.

Zullen we ons er samen in verdiepen?Niet goed gelezen
Waarom kies je niet eerst een paar leuke werkopties uit in de buurt en vraag je of je een paar dagen mag meelopen?

Krijg je een beter idee over het werk en of dat echt een verbetering gaat worden, en je maakt meteen contact wat een sollicitatie positief kan beïnvloeden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven