+30 en zwanger willen worden vanaf jan/febr

25-02-2016 20:50 3575 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal



Ik lees al een tijdje mee

Wil graag meeschrijven maar overal zitten de topics vol



Ik ben 31 en zou heeeeel graag nog 1 kindje willen krijgen.

Nu ronde 2



Helaas vandaag ongesteld geworden 4 dagen te vroeg 😥

Snap niks meer van m'n cyclus

Heb 1,5 jaar de implanon gehad



Nog meer meiden die pas begonnen zijn met proberen?
@ Kaatje: inderdaad. Vorige maand echt heel veel symptomen maar dus niet raak. Hadden ons er toen echt op verheugd. Nu staan we er een stuk nuchterder in en we verwachten ook niet dat het zo snel raak zal zijn. De tijd zal t leren.



Mijn libido schoot omhoog toen ik gestopt was met de prikpil. Niet meteen maar rond mijn 1e menstruatie was t al flink verhoogd. Vind manlief niet erg en ik ook niet
@ Kaatje: serieus, de luiers in huis zonder dat er überhaupt een zwangerschap is? Jeetje dat gaat voor mij ook echt veel te ver. Ik vraag me dan ook af hoe dat werkt. Je kunt je niet bedwingen als je bij de Kruidvat staat en de boel is in de aanbieding?



@Maiskip, goed dat je wacht met testen! Ik hoop ook op een hoger libido. Niet dat het nu een en al treurnis is maar de frequentie mag wel wat omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vraag me dat ook af Smolla, maar die meiden konden zich niet bedwingen op de baby afdeling etc. Opzich wat Deesje ook al eerder zei proberen er zo min mogelijk mee bezig te zijn, en met dat soort mutsen lukt dat natuurlijk niet ;)



Haha al die wensen om een hoger libido, wel grappig, dat wil iedereen wel ;)
Alle reacties Link kopieren
@kaatje: oh jee nu al luiers dat zou ik nooit durven. Wat als het niet lukt ?

Zul je zien dat dat degene zijn die gelijk zwanger zijn



@maiskip: spannend!!! Dat je nog kan wachten goed zeg!



@serieas: welkom!!

Wanneer zijn jullie begonnen voor een kleine ?



@smolla: ja aftellen nu spannend



Hier niet veel nieuws

Maak me alleen af en toe druk

Ben bang dat ik niet meer op de normale manier zwanger kan worden

En met allerlei behandelingen ga ik ook niet beginnen wil mijn man ook niet. Van hem mag het zo maar omdat we er al 3 hebben vind hij weer een fertiliteitstraject niet meer nodig. Begrijp dat ergens ook wel



Maar moet me af en toe moed inspreken
Wauw Deesje het wordt de 4e voor jou! Wat gaaf zo'n groot gezin. Zijn je drie kinderen op de natuurlijke manier verwekt?



Haha Kaatje, nee, straks wordt je nog aangestoken met dat wilde virus. Ik heb wat dat betreft nuchtere vriendinnen en familie, misschien dat dat scheelt. Ik zie mijn zus al aan komen zetten met zulke hysterie. En mijn vriendinnen, 1 heeft een kind en momenteel is 1 vriendin zwanger. Mijn zwangere vriendin werkt net zoals ze altijd deed 40+ uur (ik snap ook wel dat dat van je zwangerschap afhangt), er is een babyshower voor haar georganiseerd en ik ben heel benieuwd hoe ze daar op gaat reageren.
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen hier een knuffel! Ik wilde dat ik mee kon schrijven merk ik. Ik ben 34, maar heb helaas niet zoveel geluk in de liefde so far. En ik heb toch niet zo'n dringende kinderwens dat ik het alleen wil doen. Ik zie dan toch een situatie voor mij dat je het met z'n tweeën doet. Om mij heen is m'n beste vriendin bevallen en een andere vriendin is net zwanger. En eentje wil na haar huwelijk gaan starten met proberen. Ik zit er middenin.



Ik hoop dat alle schrijvers in dit topic snel zwanger zijn (en dan word ik weer een meelezer).
Alle reacties Link kopieren
@smolla: ja klopt

Jongste is al 5 geworden.

Idd via natuurlijke weg

Bij de eerste gestart bij fertiliteitsarts maar 2de afspraak bleek ik zwanger



2de en 3de ging vrij vroeg binnen een jaar

Maar hierna problemen gekregen met cyclus. Bloedverlies tussendoor. Veel verschillen pillen hierdoor gehad prikpil en implanon maar nog bloedverlies er doorheen. Bleek dus te dun slijmvlies



Alleen dat heb je dus wel nodig om zwanger te raken.

Hopenlijk hersteld het zich na enkele maanden weer maar ben hier wel bang voor. Tussendoor ook een tijd van de pil afgeweest en toen heeft het zich niet hersteld.

Ik ben heeeel blij met ons gezin maar voelt niet compleet.



@yogayup: wat lief van je dankje.

Zou je het in de toekomst wel zien zitten een kindje alleen? Mocht de ware nog niet onderweg zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
@deesje: ik zie dat niet echt zitten, maar wie weet hoe ik er over een (paar) jaar naar kijk.



Ik kan ondertussen wel genieten van jullie verhalen (met natuurlijk mooie afloop).
Welkom Yogapup.



Wie weet hoe het zit met warmtekruiken? Ik gebruik nu dagelijks een kruik omdat ik buikkrampen heb ( ook wss van mijn darmonsteking). Kan dit kwaad? Weet nog niet of ik zwanger ben maar kan dit kwaad als je bezig bent?? ( wss een hele domme vraag)
Yogajup, ik lees een kinderwens maar alleen mét partner?



Maiskip, volgens mij kan dit geen kwaad. Als je al zwanger bent zit het vruchtje goed beschermd in je baarmoeder.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan een kruik prima, mits je wel met leidingwater de kruik vult. Niet met kokend water.



En Smolla: ja, dat klopt. Ik heb heel lang geen partner gehad (7 jaar) en ook niet echt een wens gehad. En ik heb mijn relatie van iets korter dan een jaar in januari verbroken. Liever gelukkig alleen dan ongelukkig samen. Nu ik bijna 35 ben en mijn vriendinnen om mij heen getrouwd zijn/gaan trouwen en kinderen krijgen (zij zijn allemaal jonger), begint nu echt een beetje een gevoel te bekruipen dat de einddatum steeds sneller dichterbij komt.



Ik ben altijd dol geweest op kinderen en zij op mij, maar toch had ik niet een echte kinderwens. Wellicht ook omdat het met de mannen niet wilde vlotten en ik eigenlijk ook een heel leuk leven heb zonder. Maar nu merk ik dat ik toch langzaam durf toe te geven sinds een tijdje dat moeder worden wel iets is dat ik wil en dat ik het ook wel aandurf. Maar toch zie ik het niet voor mij in mijn eentje. Wellicht heb ik een te romantisch plaatje, maar samen voor een kindje gaan, als het je gegeven is, is toch wel het plaatje dat ik erbij heb. Alleen die leeftijd he? En die man...



Aanvulling: ik ga nu niet desperate op zoek naar een man overigens. Ik heb vertrouwen in dat het wel op een bepaalde manier op m'n pad komt.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik wil jullie topic niet verder bevuilen. Ik wilde alleen iedereen veel succes wensen met hun wens. Wie weet 'mag' ik ooit zelf meeschrijven met zo'n soort topic.

*gaat in meelees modus*
Alle reacties Link kopieren
Deesje, wat fijn dat je direct doorverwezen bent/wordt. Wat je bms betreft. Ik dacht dat dat los kan staan van je luteale fase. Ik had altijd een luteale fase van 9 of 10 dagen (ook relatief kort dus). Ik heb een tijdje in het ziekenhuis gelopen en toen hebben ze mijn bms opgemeten en dat was goed.

Wellicht is dit iets wat zich met medicijnen laat oplossen en waarvoor je niet heel lang de medische molen in hoeft. Misschien scheelt dat voor je man?



Weet iemand trouwens of je luteale fase ineens kan veranderen? Volgens mij is het namelijk de laatste tijd 12 dagen ipv 9 of 10. Heel gek.



Vanessa wat een heftige ervaring. Het lijkt me echt heel erg als het op zo'n moment nog mis gaat. Ik heb zelf met 8 weken een miskraam gehad en dat vond ik al verschrikkelijk. Sterkte! Dan is elke keer dat je ongesteld wordt wel een enorme domper.



Kaatje, verstandig dat je wacht als er nog veel dingen geregeld / gedaan moeten. Die paar maanden maken het verschil ook niet. Maar wel gezellig dat je op deze manier al voorpret hebt.



Maiskip, volgens mij mag een beetje warmte wel. Alleen met behoorlijk veel warmte moet je uitkijken. Ik kan me herinneren dat sauna en een bad wat warmer is dan lichaamstemperatuur werden afgeraden.



Yogayup, wat een lastige situatie. Wel mooi om te merken dat je bij jezelf merkt dat de wens er is en ook belangrijk is voor je. Ik kan me ook voorstellen dat je het als een totaalplaatje ziet. Man en dan samen een kind.

Voor ik mijn man ontmoette had ik helemaal geen kinderwens. En eigenlijk waren we al best lang samen. Op een moment hebben we besloten om het te proberen en ik was direct zwanger. Dat werd dus die miskraam en daarna duurde het meer dan een jaar voor ik weer zwanger werd. In dat jaar heb ik ontdekt dat mijn kinderwens echt wel veel dieper zat dan ik zelf dacht.
Alle reacties Link kopieren
Hoi



@ yogayup je vervuild ons topic niet hoor, je mag van mij mee teuten. Ik kan me voorstellen dat je het nu als een einddatum voelt. Echter alles kan nog he... In een jaar kan zo Mega veel veranderen.



@ deesje, ik dus ook niet, en vind het ook onzin om nu van alles in huis te slepen. Als het zover is zijn er weer aanbiedingen hoor ;) maar in dat topic waren veel jongere meiden dan wij, misschien scheelt dat ook een beetje in relativeren.

Hoelang ben je nu bezig? Het lijkt me Mega spannend, maar maak je je niet veel te druk om wat als het niet lukt?



Maiskip kruik kan je volgens mij gewoon gebruiken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Kaatje! Ja, er kan zoveel veranderen. Het fijne is dat ik zoveel gelukkiger ben met mijzelf en mijn leven dan een paar jaar geleden. Dus dat alles goed en mooi is, zorgt misschien voor deze langzaam ontluikende wens.
Alle reacties Link kopieren
@yogayup: nee joh schrijf lekker mee als je wil

Hopelijk komt die leuke man gauw op je pad



@Kaatje: dat zal het idd vast wel zijn.

10 jaar terug stond ik er ook anders in.

Vanaf januari gestart na verwijderen implanon



Ja maak me best druk. Ben een hypochonder ????

Hoop dat dit meevalt

Maat stress zal m'n cyclus ook geen goed doen

Als m'n luteale fase nu langer word ben ik superblij



@serieas: volgens mij kan dat altijd wel een paar dagen wisselen.

Ik heb het jaren terug nooit zo kort gehad

Volgens mij altijd rond de 14 dagen

Was er denk ik ook niet achter gekomen zonder die ovulatietesten



Mijn cyclussen waren altijd tussen de 34 dagen tot ruim 45

Nu dus 28 en 22 dus verwacht wel dat dit langer word maar hoop dat dan van de 2de fase ook
Alle reacties Link kopieren
@yogayup zenn met jezelf zijn helpt vaak een heleboel ;) ik hoop dat je snel een partner vind. Onderneem je daar ook dingen voor middels dating oid?



@ deesje wat is de tijd welke er voor staat na impanon dat je zelf weer op de rit bent?

Stress helpt idd niet denk ik maar het is natuurlijk ook moeilijk om het Los te laten.denk dat ik dat straks ook wel krijg ongeacht dat ik er nu nog erg rustig onder ben.



@ maiskip hoe is het bij jou?
@kaatje. Vandaag zou ik ongesteld moeten worden maar op het beetje bloedverlies van dinsdag na heb ik geen bloed meer gehad.

Wel snel misselijk en hoofdpijn maar weet niet of ik dat vorige maand ook al had.

Buik is ondanks de darmontsteking rustig. Amper krampen.



Vorige maand had ik 1 dag voor mijn nod fikse steken in mijn buik. Kon toen niet lopen dus ben opgehaald van t werk. Deze keer maar een paar steekjes gehad en iets bloedverlies. We wachten het ongeduldig af
Alle reacties Link kopieren
Wanneer wil je testen als t niet doorzet Mais? Spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat wordt er veel geschreven zeg, ik kan het bijna niet bijhouden. Iemand die zich geroepen voelt een tabel te maken of hoeft dat van jullie niet zo.



@maiskip, spannend zeg



@deesje, hopelijk snel duidelijkheid



@nieuw meiden, welkom



Hier op het wachtbankje
Alle reacties Link kopieren
Hey, is er nog plek voor een 35plusser



Ook hier is de beslissing genomen om voor een derde kindje te gaan.

Er zitten in ons geval heel wat haken en ogen aan, dus ik hoop dat het ons gegeven is.



Ik zal een beetje uitleg geven......

ik ben 38 mijn vriend in 22......ik heb een dochter van 12 en een zoon van 10....hij nog geen kinderen.

nooit gedacht dat we een realtie zouden krijgen, maar nu we een jaar verder zijn is het wel duidelijk dat het goed zit.

Wat het zo lastig maakt is dat ik per 1 april een tijdelijke baan heb voor 10 maanden en niet gelijk wil vertellen dat ik zwanger ben, maar ik kan ook niet al te lang meer wachten gezien mijn leeftijd.

En......mijn oudste heb ik gekregen door hormonen te slikken en bij de jongste ging het te snel......

Stoppen met de pil durf ik niet, want misschien ben ik snel zwanger, net als bij mijn zoon, maar misschien duurt het wel weer heel lang net als bij mijn dochter (ik heb geen regelmatige cyclus) en dan gaat het misschien niet lukken.



Kortom het is een chaos in mijn hoofd, gelukkig is mijn vriend super lief en steunt me enorm en toen hij gisteren terug kwam van een kraambezoek van zijn collega was hij helemaal verliefd op dat babytje.

Zo schattig dacht dat alleen vrouwen dat konden, hihi.



Ik hoop gezellige verhalen van jullie te lezen en dat we dit jaar allemaal zwanger zullen raken!!!
Blomster, van mij hoeft een tabel niet per se maar als de rest wel wil ook prima.



Hoi Beetje-vreemd! Dat is een behoorlijk leeftijdsverschil inderdaad. Waarom dacht je dat jullie geen relatie zouden krijgen?

Ik snap je dilemma m.b.t. de baan. Aan de andere kant, je weet niet hoe snel/langzaam het gaat. Heeft je vriend werk? Ik begin m.i.v. 1 april ook met een nieuwe baan maar ik ga mijn kinderwens daarom niet on hold zetten. Er zal altijd wel een reden zijn waarom de situatie niet 'goed genoeg' is.

Life is what happens to you while you're busy making other plans....



Spannend maiskip!



Yogayup, het kan snel gaan hoor. Mijn zus heeft net een jaar een relatie, woont een paar maanden samen en nu zwanger. Ze zag zichzelf anderhalf jaar geleden nog als oude vrijster eindigen (gekscherend) en see what happened.
Ghehe... Zitten er aan te denken als ik morgen nog geen menstruatie heb om er een (goedkoop) testje tegen aan te gooien. Ben wel benieuwd
Alle reacties Link kopieren
Spannend maiskip, kruidvat heeft 2 voor 5€ hoorde ik.



@blomster, tabel heb ik niet zoveel mee, werkt misschien ook averechts voor de dames die geen stress willen ;)



@ beetje vreemd , tuurlijk is er hier plek voor je ;) wat een grappige situatie hebben jullie, maar alleen maar leuk toch, als jullie het samen zien zitten is het goed toch.



Leuk dat er veel geschreven wordt.ik vind het leuk jullie verhalen te lezen en mee te denken, Daarnaast dat er met mij mee gedacht wordt en ook nog dat je ergens je verhaal kwijt kunt ;) ;) ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde alleen even succes wensen, ik lees mee en ben van plan om over een paar maanden te beginnen. Het 30+ issue maakt me toch wel zenuwachtig. Ik had altijd gehoopt jong moeder te worden, maar ja toen had ik nog geen partner. Dus in de tussentijd lees ik graag mee om mezelf een beetje voor te bereiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven