Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Vandaag de 20 weken echo! Alles zit erop en eraan, inclusief een pieletje!! Was t eerste wat we zagen toen de echokop erop ging! Hij lag er perfect voor! Dus wij krijgen een zoon! Hoewel ik het al heel de zwangerschap denk, moet ik er toch aan wennen nu het definitief is! We zijn vooral heel blij dat alles helemaal goed was natuurlijk! Nu snel op zoek naar een jongensnaam!! Pff, dat wordt nog moeilijk...



en de Chinese kalender klopt voor ons dus NIET! haha!
Alle reacties Link kopieren
hopen, wat moet het een spannende dag geweest zijn vandaag! Gefeliciteerd met de goede echo! Alles zit er op en eraan dus, inclusief piemeltje haha!!

hihi de chinese zwangerschapskalender klopt dus niet!

Ben je lekker gaan shoppen na de 20 weken echo? Had je vrij vandaag?



Ik heb 28 maart de 20 weken echo, 's morgens...ben zooooo benieuwd!!
Zeker Eetstokje, blijft spannend. En nu een zoon! Das nog spannender. Ineens zo echt! Moest er gewoon even van huilen. Nog niet geshopt, koffer ingepakt voor Marokko! Daarna lekker shoppen. Even laten zakken wat er allemaal gebeurt, ik merk dat ik t momenteel best een roller coaster vind!



Spannend voor jullie hoor! Wel heel leuk. Laat t meteen weten he? ;)

Ik kom die dag terug van vakantie dus kan ik gelijk bijlezen!
Alle reacties Link kopieren
@ Druppel en Visje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Ik hoop dat het goed met jullie gaat!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was, en je nu weet wat het wordt!!! erg leuk!!
Alle reacties Link kopieren
@hopen Gefeliciteerd met jullie jochie! gek he dat je toch nog moet wennen. Maar wat fijn dat de echo verder goed was. Toch weer een geruststelling. Wij nog een weekje wachten......Spannend!

Leuk hoor. Toch wel wat speciaals van je trouwen maken. Ik heb altijd gezegd dat ik niet wil trouwen met een dikke buik en niet overhaast. Dus niet omdat ik zwanger ben. Komt misschien later nog wel eens.

En gezellig nog op vakantie met nog een zwanger stel. Dat is wel heel gezellig en kun je ook makkelijker rekening met de zwangerschappen houden dan wanneer je met een niet zwanger stel zou gaan. Geniet er van!



@bewegen De bewegingen mogen van mij ook wel wat duidelijker worden. Want ik twijfel er toch wel veel over. Of ie het nog wel doet maar ook of ik uberhaupt wel wat voel zegmaar.

Stomme onzekerheid ook altijd. Nog een weekje wachten en dan hebben we weer een echo dus dan eventjes weer een weekje gerustgesteld.



@gewicht inmiddels ook een kilootje ongeveer aangekomen. Maar sinds een weekje is mijn buik wel een stuk prominenter aanwezig. Moet er nog wel aan wennen, dat je nu 'dikker' wordt en er ook nog trots op moet zijn ook.



@rollercoaster. Ik merk ook dat de tijd wel heel snel vliegt en het ene moment denk ik compleet voorbereid en klaar te zijn. En het andere moment dan denk ik aan alles wat nog geregeld moet worden of gedaan moet worden. Dan heb ik weer ernstig tijd gebrek.

We gaan deze week het kindje erkennen bij de gemeente. Het was er nog niet van gekomen. Maar het wordt er toch wel eens tijd voor. Ivm vakantie en de 20 weken echo.
@lavendel: ik las dat jouw eerste spuit gezet is.... Ik hoop maar dat je net als eetstokje (toch?!) ook na de eerste poging hier mag aansluiten.

Sowieso lijkt het me fijn als er weer eens wat dames mogen doorstromen. We staan een beetje stil....



@hopen: ik vind het zoooo leuk voor je, een jongen... En zo bijzonder dat ook jullie nu alweer op de helft zitten. Waar we de eerste spannende weken nog zover uit elkaar leken te liggen, voelt het voor mij nu alsof we echt bijna tegelijk zijn uitgerekend. (Als onze kindjes er later zijn, dan wordt dat verschil op een gegeven moment zelfs nihil)



@gewicht... Oeps... Ik zit al op 10 (!) kilo er bij.... Dat is twee kilo boven het schema.... Heel anders dan in mijn eerste zwangerschap. En toen ging ik nog wel bijna elke nacht er uit om iets te eten (zou ik nu ook moeten doen, want honger is de reden dat ik nu wakker lig. Maar die 10 kilo zijn de reden waarom ik er niet aan toe wil geven)



@rollercoaster: doe vooral rustig aan. Je hebt nog alle tijd.

Bij ons begint het nu wel echt te dringen overigens. Over 9 wkn zou ze al mogen komen.... Maar er moet nog heel wat verbouwd worden. Ik ben ondertussen wel al lekker aan het hamsteren geslagen. Spuugdoekjes, hydrofielen, waskussen, beddengoed, flesjes, dat soort spul.... De commode (die nu alleen maar in de weg staat tijdens de verbouwing) begint behoorlijk vol te raken.

Wat wel een beetje tegenviel is dat er best heel wat kleertjes van oudste dochter vergeeld zijn van het liggen. Ik hoop maar dat ik het schoon gewassen krijg, want er zitten nog hele lieve dingetjes tussen.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Ook hier even een teken van leven.

Dank voor de felicitaties.



Hier gaat het hartstikke goed. We zitten heerlijk op de roze wolk. R. Is een fantastisch tevreden baby-meisje, ze slaapt, poept en plast goed. De borstvoeding loopt als een trein.



Het is echt genieten saampjes. Ik vind het heerlijk om met haar te kroelen en te verzorgen. En daar gaat best wel veel tijd in zitten.

Dus nog maar weinig tijd voor andere dingen. Maar kleintjes worden zo snel groot dat ik er geen seconde van wil missen!
@druppel; wat fijn om te lezen. Geniet maar lekker op die roze wolk van jullie meisje.
Alle reacties Link kopieren
he meiden,



biscuit, jij ook volgende week de 20 weken echo, spannend!! Wanneer heb jij hem? Ik vrijdag.



south, ja idd bij mij was het de eerste keer raak, ik hoop het ook voor jou Lavendel!! We duimen hier nog steeds voor alle dames, en het is tijd voor een nieuwe doorstromer!

Is er trouwens een schema wat je gemiddeld aan komt bij bijvoorbeeld 20 weken en 25 weken enzovoorts? ik ga eens googlen. Heb ook al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan dus ik ben benieuwd.

Hoe gaat de verbouwing thuis? Is alles voor de do-date af?



druppel, wat fijn dat jullie op een roze wolk zitten en dat het zo goed bevalt allemaal!!

Ik hoop dat ik dat ook kan zeggen straks..



even een vraag, ik krijg opeens folders van een of andere stomme winkel Van asten Babysuperstore op mijn thuisadres.

Ik heb een nee nee sticker, en ben nooit in deze winkel geweest en ik geef ook nooit mijn adres op aan commerciele doeleinden.

vind het gewoon irritant dat ze op de een of andere manier aan mijn adres zijn gekomen! Ik wilde ze net al een mail gaan sturen maar die hebben ze natuurlijk niet ,alleen een telefooonnummer.

Hebben jullie dit ook?

Deze week ook aangevraagd of ik de woensdag en vrijdag vrij zijn/ouderschapsverlof mag opnemen en gelukkig mogen deze dagen. Ben er zo blij mee, en het geeft ook wat rust. Het schema van de opvang is nu ook allemaal geregeld.



xx
Alle reacties Link kopieren
@eetstokje morgen hebben wij dd 20 weken echo. Ik vind het best spannend. Ik hoop maar dat alles goed is. En ben ook erg benieuwd naar wat het is. Of ik dadelijk roze jurkjes kan gaan kopen of stoere broekjes.

Ik moet ook nog naar het ziekenhuis voor een echo van mijn nieren. Ben vanmorgen met flinke pijn in mijn zij/rug naar de huisartstenpost gegaan. En het lijkt erop dat ik nierstenen heb. Hopelijk kan de echo tegelijk met de 20 weken echo.

Heb je je opgegeven voor een van de babydozen? Want dan heb je je gegevens weggegeven aan allerlei commerciele instanties en krijg je een hoop reclame.

@opvang/ouderschapsverlof. Daar moeten we nog even goed naar gaan kijken. Maar het lijkt erop dat we daar wel uit gaan komen. Werkgevers werken wel mee. En kdv is geen wachtlijst voor.



@druppel heerlijk zo'n roze wolk. Geniet er van.
@ eetstokje; vervelend van die post maar het is wel een hele leuke winkel (hebben er de hele babykamer enz gekocht haha). Vaak als je van die boxen aanvraagt worden je gegevens ook doorgestuurd naar bedrijven misschien is het zoiets?



Spannend al die aankomende 20w echo's! En leuk weer een jongetje in aantocht. De meiden waren toch wel in de meerderheid haha



Qua aankomen; echt een grote angst hier maar tot nu toe nog geen 2 kilo. Doe echt m'n best om het beperkt te houden en veel te bewegen en gezond te eten. Aankomende week ook de Suikertest. Zie er best tegenop omdat ik er best veel nare verhalen over heb gehoord. Hopelijk valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
ah ja ik heb 1 keer zo'n box aangevraagd idd! Had ik ook beter niet kunnen doen, waren 1 en al kortingsbonnen waar ik weinig mee zal doen omdat ik veel via marktplaats aan het kopen ben Hebben jullie een leuke en/of handige box kunnen scoren?



Heb trouwens grote moeite met het feit dat 40 uur werken icm een heel actief sociaal leven me bijna te veel wordt. Zondag de hele dag niks kunnen doen omdat ik gewoon helemaal ' op' was. dat het ook nog super druk is op het werk heb en ik aan niemand mijn werk kan overdragen helpt ook niet bepaald. Ik kan nog maar moeilijk accepteren dat ik sneller moe ben dan voor de zwangerschap. Vanmiddag nog controle gehad, nog niets aangekomen, maar dat zal wel snel komen want de buik groeit wel.



Kissy, is dat de test waar je bepaalde drankjes moet drinken die niet heel lekker zijn? Succes! ik snap dat je er geen zin in hebt nee. hopelijk is de uitslag goed en hoef je niet nog een keer de test te doen.



Maar ik kom eigenlijk kijken of er een update is van biscuit! Hoe ging de 20 weken echo?? En hoe gaat het met jouw nieren?
Alle reacties Link kopieren
biscuit, hoe gaat het met je? Was de 20 weken echo goed?



xx
@ Eetstokje; klopt dat is inderdaad die test. Heb hem vanmorgen gehad. Het innemen van het drankje viel me erg mee, maar na een minuut of 20 werd ik toch wel erg misselijk en toen moest ik nog ruim 1,5 uur. Gelukkig alles binnen kunnen houden. Nu wachten op de uitslag, maar ga er van uit dat alles goed is want heb verder geen symptomen die wijzen op zwangerschapssuiker.



Gaat met jou alles goed?



Verder gisteren nog controle gehad bij de vk. Alles was prima! Was bang dat ik best al wat aangekomen was. Net op vakantie geweest e.d. en de periode van weinig eetlust is echt wel voorbij. Maar het viel me reuze mee, ben in totaal nog maar 1 kilo aangekomen dus dat valt me mee.



Gaat met de rest ook allemaal alles goed?
Alle reacties Link kopieren
he kissy, fijn dat de test weer achter de rug is! Moet je na het drinken van dat drankje een paar uurtjes wachten voordat je opnieuw geprikt mag worden?

Wanneer krijg je de uitslag



Hoe was de vakantie trouwens geweest? Ik geloof dat ik dat nog niet gevraagd had!



Hier alles wel okay, maar ik moet nog leren om te rusten en dat kan ik niet, dus mijn lijf protesteert nu een beetje....lees = moe, niet fit enz dus moet echt maar meer gaan rusten want hoop niet dat het invloed heeft op ons kindje. Vind het soms nog steeds raar dat het gewoon gelukt is bij ons het zwanger worden, ik ben daar zo dankbaar voor!
Eerst prikken en daarna drankje drinken en twee uur wachten en weer prikken. Ze zouden bellen als het niet goed was maar ben eigenlijk vergeten te vragen hoe lang het duurt etc. Haha stom.



Vakantie was heerlijk! Alleen op de laatste dag (kort gezegd) al onze bagage weggehaald. Duur grapje :(



Herkenbaar hoor dat teveel willen doen! Heb er ook moeite mee . Wilde je straks het geslacht ook weten?
Alle reacties Link kopieren
@eetstokje Lief dat je even komt kijken naar een update van mij. Maar ik moet opnieuw wachten tot maandag voor de 20 weken echo. Mijn nieren gooiden een beetje roet in het eten. Want opnieuw verschrikkelijke pijnen. Ik moest en zou naar de 20 weken echo. Maar vriendlief heeft mij op de eerste hulp gedropt ipv bij de echo. Uiteindelijk heb ik daar een soort morfine gekregen tegen de pijn en ben ik opgenomen in het ziekenhuis. We hebben wel een snelle blik op de baby gehad. Om te kijken of nog alles goed ging. Woensdag mocht ik naar huis. Maar de 20 weken echo werd dus opgeschoven. Nog eventjes geduld dus.



Ondanks alle hectiek is onze baby wel lekker actief. Ik voel echt dagelijks flinke koprollen en schopjes. En mijn vriend heeft z'n eerste schop ook gehad. :D Vond hij toch ook wel heel apart. Echt zo leuk ook erg fijn trouwens hoor de afgelopen dagen. Toch een geruststelling dat de baby er nog is en het nog doet. Al vond ik het niet leuk want tijdens dat ik zo'n pijn had, had ik toch ook echt het idee dat de baby dat ook niet leuk vond.



Qua werk en sociaal leven is het hier net zo hoor. We proberen activiteiten te verspreiden door de week en over de weekenden. Maar meestal ben ik ook echt de zaterdag nodig om bij te komen van de drukke werkweek. Maar accepteren dat je niet alles meer kan kost mij ook moeite. Ik heb al een paar keer huilend op de bank gezeten omdat ik zo moe was en ik nog van alles wilde doen.



Ik herken ook wel dat het nog steeds onwerkelijk is. Ik kan mij soms nog steeds niet indenken dat de schopjes die ik voel echt een baby is die in mij groeit. En dadelijk bij ons gezinnetje hoort.



@kissy Meestal lees je natuurlijk ook de slechte verhalen op internet. Gelukkig viel het voor je mee. Wanneer krijg je de uitslag?

Qua eten heb ik juist wel eens het tegenovergestelde. Dat ik bang ben dat ik te weinig aankom. Ik zit nog steeds onder mijn oorspronkelijke gewicht (Door het vele overgeven) en ook ongeveer 2 kilo aangekomen. In mijn omgeving zie ik veel dames die al veel meer zijn aangekomen. Soms ben ik wel bang dat ik te weinig eet. Of niet gezond genoeg.
Alle reacties Link kopieren
biscuit, jeej wat naar! je hebt dus gewoon een paar nachten in het ziekenhuis moeten slapen!

Hoe gaat het nu met jouw nieren? heb je veel pijn (gehad?)? Wat een hechtische dag moet dat geweest zijn, je hoopt naar de 20 weken echo te kunnen gaan en je eindigt op de eerste hulp.

Iig fijn dat de snelle blik op de baby goed was! Jullie geduld wordt op de proef gesteld.

Wat fijn dat je de baby ook al voelt!



'fijn' om te horen dat ik niet de enige ben die het moeilijk vind te accepteren dat je sneller moe bent.

ook met eten heb ik hetzelfde als jou biscuit. Ik was eigenlijk al iets aan de lichte kant volgens BMI en ben nog steeds niks aangekomen maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat nog wel komt.

Ik ga iig niet tegen mijn zin in meer eten, ik eet wanneer ik honger heb en mijn lichaam het aangeeft, ik ga niet letterlijk voor twee eten maar gelijkertijd ben ik ook alles behalve aan het lijnen. Heb de aanleg denk ik gewoon niet zo om snel aan te komen.



Hier alles goed, vandaag heb ik de 20 weken echo gehad, met 19 +1. Het kindje ligt wat voor op schema zeggen ze, maar wij weten door de MMM precies wanneer de bevruchting is geweest dus de baby is gewoon wat langer dan gemiddeld.:)

Maar dat is ook niet gek want wij zijn beiden lang. De moederkoek ligt bij mij vrij aan de achterkant, dus tegen mijn ruggengraat aan. Alles was gezond dus ben helemaal happy, geen klompvoetje of hazenlip, het hartje, hersenen, ruggengraat e.d. zagen er goed uit. En ondanks dat de verloskundige afgelopen maandag aan de hand van de hartstlag inschatte dat het een meisje zou worden, heeft ze het hartstikke mis gehad!

Het is een jongen!!!

Ben der erg blij mee! Ook mijn ouders vandaag blij gemaakt dat ze kleinzoon krijgen, want ze hebben zelf alleen maar meiden gekregen
Fantastisch Eetstokje! Gefeliciteerd!!

Welkom bij de jongensmoeders-club ;)

Ik ga straks alles bijlezen en verwerken in de tabel! Ik was even snel nieuwsgierig naar je, dus nu mobiel! ;)
Alle reacties Link kopieren
Eetstokje: Gefeliciteerd!!



Moeheid: Bij mij was het zo.

Eerste weken (toen het nog een GROOT geheim was) was ik op een gegeven moment erg moe. Die moeheid hebben jullie al gehad.

Toen na een paar weken ging het weer erg goed! Kip lekker! En rond 22 week werd het steeds zwaarder....

T hoort erbij dames!

Ik was in totaal 12 kg aangekomen waarvan er nog 4 rond mijn buik zitten denk ik... die flubbert nog :(

Dus wees blij met +2 kg nu. Als je maar gezond en gevarieerd eet en eet wanneer je honger hebt!

Misschien is het nu ook wel tijd om te kijken hoe je straks je sociale leven wil indelen.



Ik merk wel dat een bezoekje met een kindje voor veel prikkels zorgt. Daarna extra moe en moeilijker in slaap te komen.

Ha! En een hele organisatie als je op visite wilt, hihi! Vooral als je alleen bent. Maar oefenen baart kunst!



En met kraambezoek. Wees duidelijk dat het geen verjaardagsvisite is. Vooral mensen zonder kinderen snappen het niet zo goed heb ik gemerkt.

Dus 2x koffie/thee en beschuitje en dan naar huis!

Laat ze evt al om 19.30 komen dan zijn zo rond 21u weer de deur uit. En voor jullie. Gewoon zeggen tegen de visite. "he, leuk dat jullie er waren maar ik ga op bed" Of "Leuk dat jullie er waren. Kom gerust later nog eens maar wij hebben ook onze rust nu nodig" Zo kunnen jullie lekker vroeg op bed! De nachtelijke voedingen + herstel bevalling breken je wel op...



Hier verder alles goed! Verlof is bijna afgelopen....
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik 15+2 weken, en.... we krijgen een zoon!!
Florine ook een zoon! Wat leuk! en wat weten jullie het al vroeg!

Gaat alles verder goed met je?



Bewegen: onze zoon is een drukteschoppertje! Nu nog erg leuk, als het straks krachtiger gaat worden zal ik nog af moeten zien! hihi!



Rollercoaster: ook hier heel herkenbaar. net nog even lekker een potje zitten huilen "omdat ik nog zoveel moet doen en ik over 19 weken al ga bevallen". Vriendje was heel lief en nu gaat het wel weer, maar het zal vast niet de laatste keer zijn dat ik ineens stres heb Ook vaak moe en nog veel willen doen, een verschijnsel dat ik niet ken, dus ik moet me ook echt aan leren passen! Maar dat gaat vast nog lukken...



South, je groeit dus goed! Maar het is voor een goed doel. Je hoeft natuurlijk niet voor 2 te eten, maar honger lijden is ook niet goed lijkt me. Hopelijk kun je een mooie balans vinden en ga je niet heel veel meer aankomen ondanks dat je lekker eet.

Bijzonder he, dat we van de mensen voor ons denken; jeetje zij is al bij 12/20/40 weken! daar kom ik nooit! Om je vervolgens idd te beseffen dat je al bijna net zo ver bent! En idd, dat die 2 maanden van een eeuwigheid verschil, veranderen in nihil.



Druppel: heerlijk! Lekker door blijven genieten!



Eetstokje, hier ook allerlei boekjes en mailtjes etc. van babywinkels dat ik er soms gek van word! Als ik bedenk dat ik dat allemaal moet lezen krijg ik direct tijdgebrek... Ik heb dan ook besloten ze voorlopig te negeren :D



Biscuit wat een narigheid voor jou! Hopelijk voel je je nu weer helemaal ok en blijft dat ook zo. En wat spannend dat je weer een weekje moest wachten! Hopelijk maandag alles goed! We volgen je op de voet.



Opvang: hier gelukkig geregeld. 1 dag kdv en 1 dag schoonouders. Vriend (a.s. man!!) werkt 4 dagen en ik straks 3 dagen dus voor mij nog goed te overzien met de opvang.



Kissy, fijn dat alles weer goed was!!



Kroes wat een goede tips voor de visite! Ga ik onthouden.



hier verder alles goed. Gister terug gekomen van vakantie Marokko wat zo ontzettend leuk is geweest dat ik er waarschijnlijk nog maanden op kan teren, een heel gelukkig gevoel heb ik er van. Ik was wel iets nerveus mbt eten, maar ik heb veilige dingen gekozen en volgens mij heb ik mij nog nooit zo lekker gevoeld op vakantie! haha! Wel een beetje moe, want je doet toch ongemerkt veel, dus nu snel slapen!



Gezellig weer al die berichtjes meiden! We'll keep in touch!
Alle reacties Link kopieren
@hopen, fijn dat de opvang geregeld is! is inderdaad goed te overzien op die manier zeg! heerlijk! fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad!



Hier gaat alles goed, heb soms een paar dagen hoofdpijn en helaas is dat nu weer, wil niet te veel paracetmol nemen dus dat maakt het soms lastig. Verder gaat het perfect en heb eigenlijk nog amper een buikje..

we hebben een pretecho geboekt bij iemand die al vanaf 14 weken geslachtsbepaling doet, vandaar dat we het zo vroeg weten! dit weekend lekker shoppen eindelijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen! Ik merk toch dat ik er nu wat minder behoefte aan heb dan toen ik graag zwanger wilde worden ener met niemand over kon praten. Maar alles is hier helemaal goed! Ik ben vandaag 16 weken. Deze week hebben we ook een pretecho gedaan omdat ik zo nieuwsgierig was naar wat het wordt. We vertellen het nog even aan niemand, maar wij krijgen een meisje! De Chinese kalender klopt bij mij dus ook niet, haha.



Jeetje ik ben wel jaloers als ik lees dat jullie allemaal nog zo weinig aan komen, ik zit al op 4 kilo.. :( Maar ik was ook net een beetje afgevallen toen ik zwanger raakte dus dat zit er inmiddels weer allemaal aan. Ik heb ook echt al wel een buikje. Maar goed, maak me er maar niet te druk om of althans dat probeer ik ;) verder ben ik ook nog steeds wel moe, vooral s avonds. Ik lig er meestal al rond 9:30 in... En ik heb een beetje last van mijn bekken. Maar dat is allemaal goed vol te houden. Zeker in vergelijking met de misselijkheid tot 13 weken.. Wat ben ik blij dat dat zo goed als over is.



Fijn om te lezen dat het hier ook allemaal (relatief) goed gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven