Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Florine, jammer van je hoofdpijn! Ik snap dat je niet graag pijnstillers neemt nu. Hopelijk trekt het nog weg! Leuk hoor dat jullie het ook al weten, wij gaan volgende week shoppen!



Dootje, prima dat je niet veel schrijft, we zijn allang blij dat het allemaal goed gaat met je! Fijn toch dat je toen je het nodig had lekker van je af kon schrijven en je nu gewoon lekker in je vel zit!

Gefeliciteerd met jullie meisje! Ik heb het in de tabel gezet!



Biscuit, je maakt het spannend! Alleen van jou weten we nog niet wat het is! en van Jamaz, maar ik vrees dat ze hier niet meer komt vertellen hoe het gaat...



We horen het maandag meteen van je he Biscuit?! Veel plezier en hopelijk is alles helemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
@eetstokje Wat leuk een jochie!!

Ik heb heel veel pijn gehad. Nu gelukkig niet meer. zelfs overgegeven van de pijn. Ik hoop dat het echt niet meer terugkomt.

We hadden ons afgelopen maandag wel iets anders voorgesteld.



@gewicht Ik ga ook echt niet voor twee eten. Ik eet wanneer ik honger heb idd. En gewoon kleine porties de hele dag door. Want ik heb na een grote maaltijd er ook echt last van. Slaap dan 's avonds gewoon niet meer lekker door dat overvolle gevoel.



@hopen Ja ik vind het ook zo flauw dat jullie allemaal voor jullie beurt gaan met de echo's. :P En ik maar wachten. Nog 2 nachtjes slapen en dan weten wij het ook.

Hier ook zo'n drukte makkertje. Ik vind het nu ook nog wel leuk. Maar dadelijk worden we bont en blauw geschopt. :P



@Dootje leuk even wat van je te horen en een meisje. Leuk hoor, kun je je helemaal storten op de roze jurkjes. ;) (Of willekeurige andere kleertjes :P) Ik hoor steeds meer om mij heen dat de chinese kalender niet klopt. Het blijft natuurlijk ook gewoon 50% kans zoiets.

Ik heb ook allerlei zwangerschapskwaaltjes als in mijn bekken doet zeer en ben moe enz. Maar idd allemaal veel beter te doen dan de misselijkheid.



@florine aahh ook een manneke. Leuk hoor. Wel gemeen dat je stiekem voor je beurt bent gegaan qua echo. :P (Grapje hoor)

Veel shopplezier. Ik had graag met je mee gedaan. Vandaag wel bij prenatal een kinderstoel gehaald. Was een cadeautje van oma.



@kroes Tussen willen en verstandig zijn zit zo'n verschil. Als ik verstandig zou zijn zou ik rustig aan doen. En qua bezoek natuurlijk ook zo. Maar het probleem is dat ik het altijd veel te leuk en gezellig vind. En daarna op de blaren moet zitten. En in een 'normale' situatie is dat allemaal iets makkelijker dan nu ik zwanger ben. Want ik wil nog steeds zo graag zo veel. En dan vergeet ik met regelmaat verstandig te zijn.

Gisteravond wel lekker vanaf 21.00 in bed gebivakkeerd. Met een boekje erbij.

Mijn vermoeidheid is overigens alleen maar toe genomen met de weken. Helaas niet afgenomen.
Haha biscuit! Lekker puh ;)

Nee hoor meis, het is voor jou gewoon super rot gelopen met de nierstenen! Hopelijk blijft t weg nu en maandag een top echo!



Ik las dat Jamaz zelf niet weet wat t wordt in t april topic. Ik zal dat maandag nog in de tabel zetten, gelijk met jou spruit!



Ik ben ook weer vermoeider dan eerst hoor! Dus t zal misschien wat schommelen heel de tijd. Ik geef er s avonds wel graag aan toe, maar merk dat wel dat ik mezelf saai vind! Hihi, ach ja, het hoort erbij!



Tot maandag!!! Spannend, fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Nou het lang verwachte moment is daar. De 20 weken echo was helemaal top! Goed op schema, alles zat er op en aan. Geen afwijkingen gevonden. En het is een meisje! :D
Yeah!!!

Gefeliciteerd Biscuit!

En een meisje... Leuk hoor! Welkom in het roze prinsessenbestaan.... (Stel het zo lang mogelijk uit... Voor je het weet wil ze geen broek meer aan en moet alles roze of paars zijn.... Maar dan ook echt alles)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat alles goed is met de kleine beeb!! Een meisje! Wat leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Hihi is het zo erg South?
Alle reacties Link kopieren
Biscuit wat fijn dat alles goed is!!!! en een meisje, heerlijk!!!
Even een korte update hier! Heb alles gelezen maar ben zo ontzettend moe dat ik het even kort houd.



Leuk al die pret echo's! En weer wat jongens erbij ;-)!



Suikertest uitslag was helemaal goed! Gelukkig! Kreeg de uitslag de dag erna al.



Verder kan ik sinds de vakantie steeds slechter slapen. Op zich gaat alles erg goed behalve dat dus en dat wordt nu toch wel zwaar eigenlijk. Slaap nu al 2,5 week erg slecht en word heel veel wakker 's nachts. Is het niet om te plassen dan is het wel vanwege kuitkramp of het niet lekker kunnen liggen. Heb nu wel een voedingskussen om mee te slapen maar het helpt allemaal nog niet echt. Hoop dat het snel beter gaat want dit in combinatie met 40 uur werken is erg pittig.



Fijne avond allemaal en tot snel!
Hoera!! Biscuit echt super fijn dat alles er goed uitzag!



Kissy, wat vervelend dat je je niet zo lekker voelt door het slechte slapen! Hopelijk is ook dit maar van tijdelijke aard en gaat het snel weer wat beter. Is het anders een optie om iets minder te gaan werken? 40 uur is wel echt veel! Ik merk ook al dat ik het zwaarder vind worden en ik werk maar 32 uur! Je moet goed op jezelf passen he!



De tabel is helemaal bijgewerkt! De jongens en de meisjes zijn keurig verdeeld! Hopelijk komen er snel weer dames bij!
Alle reacties Link kopieren
@kissyfur fijn dat de test helemaal goed was. Is weer een zorg minder. Voor kramp wordt magnesium aangeraden. Misschien dat dat een beetje helpt.

Ik vind 32 uur werken ook al pittig dus kan mij goed voorstellen dat je de 40 ook wel veel vind. Misschien kun je het ook aangeven op je werk dat het toch wel zwaar wordt. En dat je misschien iets minder kunt werken. Bijvoorbeeld wat kortere dagen zodat je het toch langer kunt vol houden.
Hallo dames,



ook even een update van mij. Op 22 maart ben ik bevallen van onze mooie jongen. Het ging allemaal iets sneller dan verwacht. Ik was wederom opgenomen in het ziekenhuis ivm afwijkende bloedwaarden en niet duidelijk of dat met een zwangerschapsvergiftiging was of toch niet. Ze zijn op 22 maart in de middag zonder ontsluiting en geen verweekte bmm begonnen met aanbrengen van gel en dat had bij mij direct effect. 6 uur later en 12 keer persen was onze jongen er. Een prima bevalling, geen ruggenprik want daar ging het te snel voor, wel pomppijnstilling (was ruim voldoende) en zonder knip/scheur of hechting. We zitten nu echt op een blauwe wolk en de kleine doet het prima. De borstvoeding verloopt nu ook prima



@kraamvisite ook wij hebben hier de regel 1 kraamvisite per dag en niet in de avond en 1 dag in het weekend helemaal geen visite maar gewoon lekker voor onszelf. Ik had deze tip van een goede vriendin van mij gekregen en daarbij ook de tip, maak de kleine voor niemand wakker want de visite gaat weer weg en jij kan de rest van de avond met een huilende baby op je arm rond lopen omdat hij/zij compleet overprikkeld is.



Voor alle goede echo's van harte gefeliciteerd! Echt super!



Nou ik ga weer snel genieten van mijn kleine man!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Ik wil me graag hier aanmelden. Ik kom uit de "wij proberen door topic". Nu na anderhalf jaar proberen, vlak voor de start van de iui, deze week 3 x positief getest, moet ik het gaan geloven. Al is het nog heel onwerkelijk.

Ik ben 38 jaar en mijn man is 29 en dit wordt ons eerste kind. In theorie ben ik 5 weken, maar aangezien mijn eisprong later is (5dgn) ben ik 4 weken. Lastig om te kiezen welke weken ik moet gaan volgen. De 4 of de 5?

Zoals ik al schreef is het allemaal heel onwerkelijk en spannend. Uiteraard ben ik erg bezig met "ik hoop zo dat het blijft zitten waar het zit".En stuiter ik van bezorgdheid naar vreugde naar nieuwsgierigheid en weer terug.

Ook de vraag "en nu?" speelt door mijn hoofd. Wanneer moet ik een afspraak gaan maken voor zo'n eerste echo en moet ik dan eerst het ziekenhuis bellen omdat wij daar eerst onder "behandeling" waren. En uiteraard "laten we maar even wachten want het is allemaal nog zo pril".

Het enige lichamelijke signaal wat ik tot nu toe heb zijn enorme en pijnlijke borsten. Eigenlijk heb ik dat altijd een paar dagen voor mijn menstruatie, maar deze keer was al erg snel (5dgn na mijn eisprong) en is de pijn erger en zijn ze dikker. Voor mij, mijn enige controle middel dat het allemaal echt is.....



En hier ben ik dan......
Alle reacties Link kopieren
@Kamillethee, welkom!!!!!!!! fijn dat je hier nu meeschrijft.

Als ik jou was zou ik op zo'n site berekenen wat je uitgerekende datum is als je precies weet welke dag je eisprong geweest is, doe je die datum minus 14 dagen als eerste menstruatiedag. Dan zie je 'precies' hoe ver je bent.. :-)



Je moet inderdaad het ziekenhuis bellen, daar krijg je vaak de eerste echo, maar zo niet zullen ze je dat wel vertellen. Als dan alles goed is ga je verder 'gewoon' onder controle van verloskundige, maar daar meldde ik me dus pas aan met 10 weken (toen ik eerst echo in zkh had gehad)
Alle reacties Link kopieren
Net het ziekenhuis gebeld voor een afspraak voor de eerste echo. Op 1 mei zal die plaats vinden. Dat zou mijn negende week zijn. Kon niet eerder ivm de Pasen.

Daarna wordt er gekeken of ik onder controle van het ziekenhuis zou moeten blijven.

Ik vind het zo spannend allemaal en ik hoop zo dat het blijft zitten waar het zit.
Alle reacties Link kopieren
@ kamillethee: welkom!! Wat leuk eindelijk weer een doorstromer! Hopelijk volgen er snel meer! Nog even geduld tot de echo begrijp ik! Gefeliciteerd!



@ nena, gefeliciteerd! klinkt bijna als een droombevalling! Doe mij er ook maar zo 1!!



@ biscuit, even een heel ander onderwerp/vraagje: jij heb ook een kijkoperatie gehad aan jouw eileiders he? ik heb hem eind september gehad dus dat is nu alweer ruim 6 maanden geleden. Hoe geneest jouw litteken?

Ik baal er nu behoorlijk van omdat mijn litteken, ook al is hij maar 1,5 cm ongeveer nog steeds rood is en natuurlijk net zoals bij jou waarschijnlijk bij mijn navel zit. Daarbij zal hij denk ik meegroeien met mijn buik en breder gaan worden?

Ik wil over een tijdje ook trots mijn buik laten zien of mooie foto's laten maken (moet er wel eerst een Echte buik zijn natuurlijk). maar dat houdt me wel wat tegen.

Heb jij dat ook?



@ kissy, hoe gaat het met je? En op het werk?

ik herken je heel erg in het laatste stuk van jou. ben zo moe. en ik werk ook 40 uur en wil ook nog alles doen maar dat gaat niet (doe het toch), met als gevolg dat ik in het weekend bekaf ben.

Ik krijg wel steeds vaker dringend het advies om beter naar mijn lichaam te luisteren. Nadeel is dat ik, als ik verlof zou opnemen om even te rusten, alleen er zelf de dupe van wordt omdat ik alleen nog maar meer achter ga lopen in mijn werk wat ik nu al doe. Ik heb namelijk geen collega die werk van mij over kan nemen.

ik heb al aangegeven bij werkgever dat ik het te druk vind worden, waarop hij alleen antwoord dat het toch lekker is om het druk te hebben, dus hij wimpelt het weg... (nog steeds diezelfde leuke / meelevende/ baas..NOT)

Mijn vriendinnen zeggen dat ik gewoon aan het wachten ben tot mijn lichaam echt goed gaat protesteren...weet niet zo goed wat ik moet doen.

Als ik dit verhaal van iemand zou aanhoren zou ik zeggen om een afspraak te maken bij de bedrijfsarts denk ik, maar zelf ervaar ik nog een enorme drempel omdat ik dit dan ook moet melden bij mijn leidinggevende die niet bepaald meedenkend is..
Alle reacties Link kopieren
hoi meiden,



ik geloof dat een paar van jullie ook op de 9 maandenbeurs zijn geweest he? Iemand vertelde mij daar dat de IsoFix verplicht wordt in 2015 in de autos bij het gebruik van Maxicoses. Ik weet dat nieuwere wagens dit wel moeten inbouwen tegenwoordig, maar hij had het over het verplicht stellen van het gebruik van zo'n isofix.

Ik kan hier geen enkele correspondentie over vinden op internet. Dus ik denk dat het een verkooptruck is geweest... Nadeel is dus dat vriend zo'n duur ding wil aanschaffen en ik de neiging heb om te wachten tot het daadwerkelijk verplicht gesteld wordt.



Weet iemand van jullie hier iets vanaf?



xxxx
Alle reacties Link kopieren
Kamillethee welkom!!!



Eetstokje: ik weet het niet precies. Wel dat het uiteindelijk verplicht word. Maar sowieso denk ik niet dat je spijt krijgt van isofix. Het is echt zoveel handiger en beter dan het gehannes met gordels!



Hier: vandaag 33 weken!!! Alles is zo goed als af maar mén... Het word zwaar nu. Krijg ineens overal last van. Maar nog even volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik had een vraag. Ik werk met verstandelijjk beperkte clienten., waar veel agressie bij komt kijken. Nu is het bij ons op het werk al zo geregeld dat je met 12 weken al van de groep gaat en de ziektewet in gaat ( een soort van). Nu werk ik gelukkig op een rustige groep. Maar er is binnen onze instelling wel eens alarm wanneer iets uit de hand loopt en een client fysiek onder controle gehouden moet worden, waar dus wat agressie bij kan komen kijken. Nu ben ik nog maar net zwanger, maar nu weet ik niet of ik mijn collega op het alarm moet laten lopen, of dat ik toch zelf kan lopen? Wat vinden jullie?
Gefeliciteerd kamille! Super leuk weer een doorstromer.



Eetstokje ik blijf voorlopig wel 40u werken denk ik. Het gaat met vlagen en soms ga ik wat eerder weg of begin ik wat later als het niet gaat. Ook wat drukke weekenden achter de rug dus misschien daardoor wel extra vermoeid geweest. Nu gaat het wel en lekker uitrusten komend weekend.



Ik wil ook een isofix kopen. In onze auto zitten wel van die punten. En we hebben een maxicosi cabriofix (kan dat?). Betekent dat dan dat in andere auto's dat niet kan? Heb me er ook nog niet heel erg in verdiept sorry



Babykamer staat grotendeels maar de laden geleiders hebben ze niet geleverd.. Stom.. Ookde deuren van de kast zijn krom dus dat moet nog opgelost worden. Wel een domper.



Vanavond naar voorlichtingsavond bij kraamhotel en rondleiding. Ben benieuwd!



Ik zit even ergens te wachten dus vandaar even snel een bericht
Alle reacties Link kopieren
@ kamilethee, geen idee.heb je geen ervaringsverhalen van directe collega's die al bevallen zijn? je zal dan wel vervangend werk krijgen toegewezen of niet?



@ kissy ja in de auto van mijn vriend zit Isofix, want hij heeft een redelijke nieuwe auto. In mijn auto zit het niet. Ik heb begrepen dat we nog een easyfix moeten kopen om ook echt gebruik te kunnen maken van de isofix, en die zijn weer duur. Ik denk dus dat we in de auto van vriend wel isofix/easyfix gaan gebruiken, en ik denk in mijn auto de ouderwetse gordels want ik heb geen ingebouwde isofix.

Als ik me vergis meiden, corrigeer me!
Alle reacties Link kopieren
@nena goede regels qua kraambezoek denk ik zo. Zo hou je een beetje rust voor je zelf. Nadeel wel dat het bezoek ook wel over een heel lange periode wordt uitgesmeerd.



@kamillethee Welkom hier! Fijn weer een doorstromer erbij.

Ik zou je eisprong aanhouden. Maar na de echo krijg je wel te horen hoe ver het echt is. 1 mei lijkt nog zo ontzettend ver weg he.

Ik zou je collega laten lopen op een alarm. Ik werk met chemicaliën en dergelijke. En als ik maar een beetje twijfel of het wel goed is voor de baby dan laat ik het over aan anderen.



@eetstokje Ik vond mijn navel altijd erg mooi, maar nu niet meer. Ik weet ook niet of ik wel buikfoto's wil. Maar dat heeft ook wel te maken dat ik erg moet wennen aan mijn 'dikke' buik. Ik heb 4 littekentjes waarvan er 2 heel mooi genezen en de andere twee, waaronder die in mijn navel, die zijn nog dik en rood. Niet mooi dus. Mijn buik is nog niet heel dik dus ik heb nog niet een goed idee hoe mijn navel litteken gaat worden als ik dadelijk echt een dikke buik heb. Ik hoop maar dat het mooi wordt. Ik heb een nu een soort randje onderin mijn navel.



@isofix. Ik weet niet of het echt verplicht gaat worden. Maar ik denk dat als het in je auto zit het verplicht wordt. Zit het niet in de auto dan niet. Net zo'n overgang zegmaar als ze met gordels hadden.

Persoonlijk zou ik ook een isofix systeem kopen als het in je auto past. Scheelt een hoop gedoe en is echt een stuk veiliger volgens mij. Wij kopen er zelfs twee. (een tweede hands overgenomen) In beide auto's een.

Je hebt isofix in de auto daarop kun je een basis (bijvoorbeeld easyfix) vastmaken en daarop de maxicosi. De losse maxicosi kun je altijd ook met gordels vastmaken. Dus die kun je in alle auto's kwijt.
Ha meiden!

Hier weer eens een berichtje van mij.



Kamillethee, welkom op ons topic!! Wat fijn weer een doorstromer te hebben!!! Spannend allemaal he? 1 mei lijkt idd lang te duren, maar achteraf denk je: zo dat ging snel!

Wat je werk betreft: ik zou de collega in vertrouwen nemen en niet meer zelf op alarm gaan. Je bent toch kwetsbaarder nu en na alle moeite zou ik niks willen riskeren.



Eetstokje, mijn litteken bij mijn navel is ook afschuwelijk lelijk op t moment! Dik en rood en heel breed, zeker een halve centimeter, niet grappig, maar ja het zit er en we doen er niks aan... Bij mij is 1 van de 4 littekens nog mooi, de rest is rood.

Als je buikfoto's laat maken dan kunnen ze die wel wegshoppen hoor! maar aan de andere kant: het hoort nu ook bij ons, het zou mij niet echt tegenhouden foto's te maken.



Isofix: Wij hebben het in onze nieuwe auto ook zitten en we gaan volgende week een maxicosi halen, dus dan ga ik gelijk vragen hoe dat precies zit. het lijkt me wel heel makkelijk hoor!



Kissy wat leuk de rondleiding! Ik ga me opgeven voor juni. Toch wel fijn als je weet waar je terecht komt.



Hier: Zojuist de vk gebeld. Ik zit al de hele week niet lekker in mijn vel en maak me best wel zorgen. De baby beweegt wel goed, maar ik heb overal last van. Buikpijn, obstipatie, schimmelinfectie en in ben echt een beetje down. Ze bellen me zo terug en ik hoop dat ik mag komen. Ik denk ook dat ik harde buiken heb zo nu en dan, maar weet niet goed hoe ik het zeker kan weten. Het is niet zo erg dat ik ze moet wegpuffen of niet meer kan bewegen ofzo, maar toch zit het me niet lekker. En tot overmaat van ramp gaan allerlei mensen enge verhalen aan me vertellen dus ik zie het even niet meer zo zitten allemaal. Nu gaan we dit weekend eigenlijk naar de Ardennen, maar daar heb ik ook al helemaal niks mee op.

Hebben jullie ook wel eens zo'n dip tijdens je zwangerschap gehad?



Ik mag nu komen, de vk belt net terug. Getsie, ik vind het maar spannend allemaal ineens!



t beste meiden, tot horens!
Alles was gelukkig in orde! Groeispurt waarschijnlijk...

Nu een rustig weekendje Ardennen. Hopelijk even lekker genieten en bijkomen!

Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Kamille thee je staat erbij! Spannend!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven