Dreamgirls the Sequel

24-08-2013 14:40 2728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dreamgirl!



Kijk jij ook al rond op de zwangerpijler? Ben je nog niet zwanger? Twijfel je nog of is het juist je partner die twijfelt? Zijn er andere redenen waarom je nog niet begonnen bent: een studie, trouwen, die grote reis, een verbouwing, door ziekte of onzekerheid over je baan?



Wij zijn de 'Dreamgirls', een groep meiden die dromen over/van een kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.



Hoewel een aantal van ons inmiddels zwanger is, zijn nieuwe dames altijd welkom. Dus droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !



Let op: Wij zijn geen maand topic, de bedoeling is dat dit topic oneindig door kan blijven gaan en steeds doorgegeven gaat worden aan meiden die nog moeten wachten! Ook mag je blijven meepraten als je als zwanger bent geworden om de nog wachtende dames van goed advies te voorzien en voor de nodige 'moral support' die we elkaar hier graag geven.



Hier nog onze 'mores':

Ego-posts bestaan niet. We zijn er hier voor elkaar om elkaar te steunen. De vrijheid om hier te kunnen praten over wat je dwarszit moet er dus gewoon zijn.Echo-posts bestaan, vooraf superspannend en achteraf leuk om te lezen!het is hier dpo (days past ovulation) of MBD(maybe baby/bloody day) niet nod, want hoe zeker weet je dat je niet ongesteld wordt? Bovendien pijnlijker qua terminologie als je dus idd ongesteld bent geworden.Een inwijdingsrite willen we de dreamgirl newbies wel mee geven. Schrijf een monsterpost, je weet wel zo'n heeeeeeeeeele lange post. Pas als je die hebt geschreven, ga je op voor de volgende stap op weg naar een volwaardig dreamgirlslidmaatschap U zult slechts klussen aan uw huis. Oké oké aan de auto mag ook. In bed doen wij andere dingen.

Hier zijn we begonnen met dromen

Ons vorige topic





Deze dames zijn al gericht aan het dromen



NaamStart BijzonderhedenMissBalou 💗 👶🏼 MissMystique 💗 👶🏼 Celine 💗 uitgerekend begin sept!Ariadne83 💙 uitgerekend eind sept!Endomiel 💗 uitgerekend eind sept! Butterfly uitgerekend half dec! Syllie_87 uitgerekend dec/jan! Druifjegestartonregelmatige cyclus/pcos?Star30gestartpcos?Floepertgestartonregelmatige cyclusJannaKruidentheetjeLauraKStrikje gestopt met de pil in april '15 getrouwd! 👰🏼 .... .....



Deze dames gingen ons al voor : NYC, Liene, Kim2013, Zonnebloem87, Lorelay, Bloem1988, Nearly, Klaprooss, Isabella, Tink, Whoosy, Leonita, Cheery, Soshanna, Sjalalaan, Loveisdancing, xTulp
Alle reacties Link kopieren
Thx dreamgirls, volgens de echo ben ik 6 weken, maar eigen berekening 7 weken. De gynaecoloog zei ookal dat het nog niet duidelijk en met zekerheid te zeggen was. Want dat zou betekenen dat ik al hartactie met 5weken en 3 dagen had. Is erg vroeg. Nu wachten tot 6 september en dan heb ik de intake bij de vk en die zei gelijk...en we doen dan gewoon weer een echo.



*gaap* slaperig op het werk. Vraag me af hoe ik het de komende 24weken ga volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Whoosy! Had ik ook dat ik 7 weken was en terug gezet werd naar 6. Uiteindelijk met de 10 weken echo weer een week vooruit gezet. Het is een kwestie van mm werk dus komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Whoosy!!!



Cheery, ik zou iets semi grappigs en oppervlakkigs schrijven. Zoiets als dat het dan vast een ... als sterrenbeeld wordt of dat je zus dan de wijntjes moet laten staan. Niet te lang over nadenken.



Voor iedereen
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
@Cheery, je hebt een hele tijd met een goede vriendin gepraat over zwangerschappen e.d. Misschien kun je iets schrijven met die ervaring/dat gevoel in je achterhoofd. Wat dacht je toen je het van haar hoorde.. En dan later iets verbouwen naar je zus en dat je een trotse tante bent etc. etc. Stukje over sterrenbeeld, zoals Janna zegt, is sowieso leuk en wat minder persoonlijk



Succes! Lukt je vast!!

Ook met het afronden van je studie
Dank, meiden! Dat gaat me helpen
Alle reacties Link kopieren
@whoosy: Fijn dat je er meer in begint te geloven! Het moet nu gewoon goed gaan, met een fijne zwangerschap. Dat heb je zo verdiend!



@cheery: Spannende week voor jou dus!!

Ik zou het boekje voor je zus gewoon wat algemeen en sociaal wenselijk houden. Komt vast goed!



@druifje: Ik had juist een kortere onttrekkingsbloeding dan normaal en veel lichter. Woensdagavond tot zaterdagochtend ongeveer. Herken wel de spanning van het out of control zijn nu. Normaal was het zo fijn te plannen en nu komt het zoals het komt, ook al komt het niet handig uit.

Hoe lang zat er bij de stoppers tussen de laatste pil en eerste echte menstruatie? Of moet je tellen vanaf de laatste dag onttrekkingsbloeding?



@reactie man op foliumzuur: was super! Ik vertelde dat ik na de kapper ook meteen bij de etos foliumzuur had gekocht en hij zei: heel goed! Geen benauwdheid, hyperventilatie, wit wegtrekken etc

We kunnen er echt beter over praten sinds ik daarin duidelijker mijn gevoel heb uitgesproken. Heel fijn! En het haalt om de een of andere reden ook de druk er wat af bij mij. Al wil ik wel heel graag snel in het rijtje bij de zwangere dreamgirls hoor!
Alle reacties Link kopieren
@Druifje/Sjalalaan, ik merkte niet veel aan menstruatie met en zonder pil, wel dat je de rest van je cyclus bewuster bent van je lichaam.. Eisprong e.d.

Ik had na de ontrekkingsbloeding een cyclus van 25/26 dagen. Je telt vanaf de eerste dag van je menstruatie (dit is cylcusdag 1), dat geldt bij een ontrekkingsbloeding in principe precies zo. Het kan alleen wel zo zijn dat je eerste cyclussen wat wisselend qua lengte zijn. Bij mij was dit overigens niet zo



@Cheer, goed zo!



@ Whoosy: alleen even een



naar de andere dreamgirls!!!



Alle reacties Link kopieren
even een vraagje. Vorige week voelde ik me ongesteld. Ik had alleen 1 druppel rood bloed en verder met het afvegen bruin bloed. Het gevoel van menstruatie is steeds minder geworden net als bij een normale menstruatie. Herkennen mensen dit? Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik heb een heel onregelmatige cyclus dus ik zat toen wel op mijn 28e dag toen dat menstruatie gevoel begon. Maar voor hetzelfde geld heb ik deze maand een cyclus van 42 dagen. Hoop dat iemand dit herkent.
Hmm, ik snap het. Lastig hoor! Ik zou er een test aan wagen. Ik heb begrepen dat het ook een innestelingsbloeding zou kunnen zijn, maar ik denk dat de zwangere dames dat beter weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het niet, maar heb helemaal geen bloedverlies gehad sinds mijn laatste menstruatie. Dus ook geen ervaring mee.

Innestelingsbloeding zou theoretisch kunnen.. Testen is dan het meest betrouwbaar als je het zeker wil weten!

Maar als dit echt de innesteling was, zal het een duren voordat die positief is
Alle reacties Link kopieren
Geen idee. Testje kost 2,50 dus als je het zeker wilt weten is dat het makkelijkste. Ik geloof dat een innestelingsbloeding niet echt heel vaak voorkomt..
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Overigens veel succes Mila!



Liefs
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel!



Ik heb een test gedaan maar was negatief. Maar ik kan dan beter 1 week wachten met testen? Ik vind het wel vreemd. Ben nog steeds niet echt ongesteld. Menstruatiegvoel is nu ook zo goed als weg. vreemd.
Ja, dan kun je beter nog even wachten met testen lijkt me zo.



Dan nog iets hier.

Deze post komt van outerspace. Nee ik ben geen astronaut, maar mijn hoofd zweeft wel ergens hierboven rond. Vriendelijk verzoek mij weer met beide benen op de grond te zetten.



Ik heb sinds vrijdag kramp en steekjes in mijn onderbuik. Ze stralen af en toe uit naar mijn vagina. Ik wilde het in eerste instantie niet hier posten, want ik dacht CHILLAX, het is morgen weer over! Maar nee, dat is dus niet zo. Het houdt me op de achtergrond stiekem toch de hele tijd bezig.



Willen jullie de ballonnen van mijn Ava doorprikken en me weer op aarde zetten? Many thnx!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoeveelste cyclusdag zit je nu Cheer?



Alles kan, altijd en we gunnen het je allemaal.. Maar ik zou niet op één kwaaltje afgaan.. Ik lees zo vaak vrouwen die pijnlijke borsten hebben en de kinderkamer al gaan bestellen en een paar dagen later toch ongesteld worden..



Maar goed, wanneer zou je kúnnen testen, want eerder is speculeren alleen maar rottig..
Alle reacties Link kopieren
Whoosy, het was echt mijn telefoon die met het egoïst-verhaal begon! Hoogst onvriendelijk, en die hormonen zijn niet jouw schuld natuurlijk. 9 maanden van heerlijke ontoerekeningsvatbaarheid Fijn dat je weer een goede controle hebt gehad! En jammer van de misselijkheid, maar je bent dus wel 'gewoon' hartstikke zwanger he! Geloof het maar.



Cheery, leuk en spannend om er zo met een vriendin over te kunnen praten, en interessante gesprekken ook zo te lezen! Ik kan me voorstellen dat het dan erg gaat kriebelen. Zelf durf ik dat nog niet heel goed (terwijl vriend daar blijkbaar veel minder moeite mee heeft haha.) Ik weet dat als ik dit tegen mijn vriendinnen zeg sat het dak eraf gaat! Sta nog steeds bekend als de vrouw zonder rammelende eierstokken.

Daarbij: heeeeel veel succes deze week! Doe je wel een verslagje dat je wellicht later weer weghaalt? Spannend hoor, maar hopelijk ook leuk.



Tinkerbel, spannend van je echo! Ben benieuwd hoe het gegaan is, heerlijk om bevestigd te zien dat je je geen zwangerschap inbeeldt .



Druifje, lijkt me gek de eerste tijd zonder pil. Jaren geprogrammeerd om vooral op tijd je pil te nemen en voorzichtig te zijn, misschien voelt het zelfs als hoogst onverantwoord gedrag haha! Succes met er niet te veel mee bezig zijn (as if...)



Fijn dat je man zo goed op het foliumzuur reageerde Sjalalaan! Het is toch wel een echte stap hoor. Ik snap dat het de druk een beetje weghaalt, je hoeft er voor je gevoel misschien minder hard aan te trekken.



Alle andere Dreamgirls: ZWAAI!! Lekker om hier zo over alle zwangerschapsplannen te kunnen praten, en ook nog eens retegezellig :-)
Alle reacties Link kopieren
Mila wacht een paar dagen en test dan weer. Kan innestelingsbloeding zijn.



Cheery, de symptomen van een naderende menstruatie lijken op de symptomen van een prille zwangerschap. Vice versa. Dus help je niet echt.
Alle reacties Link kopieren
O Cheery! Ik help je wel even.



Aaaaaa! Zou het? Kan het cyclus-gewijs, en wanneer kun je testen eventueel?
Alle reacties Link kopieren
@ bluum, haha ja ik kan er niet om heen.



@ Tinkerbel, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, stom. Ze zouden gewoon echt duidelijk 3 verschillende symptomen moeten bedenken voor ovulatie, aankomende ongesteldheid en zwangerschap...

Cheery, alles zou kunnen, maar de kans is theoretisch groter dat het gewoon een toevallig kwaaltje is natuurlijk...
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Ok, even nog wat meer info voor de duidelijkheid. Het kan volgens mij geen naderende menstruatie zijn, mijn MBD is pas op 5 september. Dat zou wel heel vroeg zijn en ik ben altijd heel regelmatig geweest, ik heb ook tot een paar jaar terug lange tijd geen AC gebruikt en ben altijd behoorlijk regelmatig geweest, het zou dus ook erg vreemd zijn als ik nu na 20 dagen al ongesteld zou zijn, dat heb ik namelijk nog nooit meegemaakt.



Verder ovulueerde ik als ik mijn symptomen goed heb begrepen afgelopen donderdag, de dag ervoor hebben we gesext. Ik ben nu dus op 4dpo, dus ik zou pas over twee weken kunnen testen.



En Janna, je hebt helemaal gelijk. Het zou prettig zijn als de symptomen eenvoudig te duiden zijn, maar helaas... vandaar dat ik nu ook zo aan het rommelen ben in mijn hoofd.



Ik weet ook eigenlijk dat ik me niet moet laten gek maken, want ik kan me nog heel goed herinneren dat Klaproos toen ook ineens allemaal symptomen had en dat er niets aan de hand was. Maar goed hè die hersens.....
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan puur theoretisch he, want alles kan als het anders is.

Maar als donderdag je eisprong (/bevruchting) was, de ev innesteling is geloof ik pas rond een week daarna. Google maar even voor de gemiddelde duur.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Lastig cheery! Ik had idd een maan lang echt klachten en was overtuigt en wat het ook niets. Maand erna zonder klachten en ik was zwanger. Dusja.. Ben bang dat je toch even moet afwachten . Maak je niet te gek, voorkomt weer een grote teleurstelling .



Al duimen we natuurlijk voor je!

Morgen 13 weken! Officieel echt in het tweede trimester en baby spieken! Want we hebben de nekplooimeting. Wel onwijs spannend maat ben blij dat we ook ons baby'tje te zien krijgen dat haalt weer wat spanning weg!



Fijne dag, ik mag maar 4 uur werken maar zie et tegenop vanwege vermoeidheid. Maar we bikken verder!



aan alle dreamgirls
Alle reacties Link kopieren
Lastig cheery en mila! Hoop voor jullie beide dat het gewoon raak is.



@sjalalaan wat fijn dat je man zo reageerde!



Specifieke kwaaltjes zal inderdaad wel heel makkelijk zijn als ik dit zo hoor. Het zijn gewoon dezelfde kwaaltjes dus moet je maar afwachten of je ongesteld wordt of zwanger bent



Hier: Ik voel me net een klein kind... Vanmorgen de wasmachine klaar gezet met uitgestelde timer, viel de wasbol om. Ik die nog snel grijpen en verder met alles. Bleek er toch wasmiddel aan mijn vinger te zitten en jawel wrijf ik uitgebreid in mijn oog



Meteen maar gespoeld maar moet zeggen dat het toch niet heel fijn voelt nog. Dus nu (te laat) op mijn werk met een oog die mega traant en dicht wil. Had wel de assistente van de huisarts gebeld en moest het in de gaten houden anders vanmiddag even langs komen voor een antibiotica zalfje



Dit kleine kind gaat weer in werk- en mee -lees- stand *zwaait*
Hoi dames!



@Cheery, ik ben over het algemeen niet heel goed in dingen schrijven voor een boek o.i.d. maar misschien is het leuk als je alvast een woord tot de baby richt?

En dan iets over zijn of haar mama, dat je trots bent tante te mogen zijn etc.

En natuurlijk hoop ik met je mee dat je eigen klachten wijzen op een vroege zwangerschap!

Het zou toch te gek zijn als jij ook een achter je naam kunt zetten?

Het lijkt me inderdaad vroeg voor een menstruatie dan!

Ik duim met je mee!



@Sjalalaan, wat fijn dat je man zo goed reageerde! Mijn vriend lijkt nogal nuchter te blijven. Als ik jullie zo lees hoe lief man meegaat in de gevoelens enzo. Mijn vriend ziet zichzelf wel echt als papa etc, maar ik denk dat hij het nog niet zo voelt. Voor hem is het natuurlijk ook ver weg, eerst nog maar kijken of het lukt.

Hij is in alles altijd heel nuchter dus dat zal hierin ook wel zijn.



@Bluum, haha ik probeer er inderdaad niet te veel mee bezig te zijn, maar ik vind het zo spannend en eng wat mijn lichaam nu allemaal kan doen, dat me het nog niet echt lukt.

Volgens de app zou ik volgende week al een eisprong moeten krijgen, maar daar geloof ik nog niet zo in....



@Floepert, Au! Jeetje, goed in de gaten houden hoor! Ik kan ook zo onhandig zijn,

Een kleine maand geleden heb ik ook zo'n antibiotica zalfje moeten gebruiken.... mijn lens was kapot gescheurd IN mijn oog.

Dus de huisartsenpost heeft het eruit gehaald. Maar moest voor de zekerheid een zalfje vanwege evt. ontsteking. (stomme opticien had ook niet de juiste meegegeven, de nieuwe krijg ik er zo uit!)

Hopelijk herstelt het snel, sterkte ermee!



@Hier, vanmorgen naar de osteopaat geweest. Wat is dat bijzonder zeg! Iemand die helemaal aan je staat te trekken en in je vetjes zit te porren haha.

Hij vond wel een storing inderdaad bij mijn darmen (=altijd die opgezette buik), en ook wel wat spanning bij de blaas (ontstekingen die ik steeds heb) en er kan ook een verband zijn met de baarmoeder, dus de onregelmatige cyclus gaat ie ook aanpakken.

Al vond hij daar nu geen echte afwijkingen. Dat kan dus zijn dat het misschien nog niet voelbaar is omdat ik net gestopt ben, of mijn lichaam doet het goed



Werkse voor vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven