Dreamgirls the Sequel

24-08-2013 14:40 2728 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dreamgirl!



Kijk jij ook al rond op de zwangerpijler? Ben je nog niet zwanger? Twijfel je nog of is het juist je partner die twijfelt? Zijn er andere redenen waarom je nog niet begonnen bent: een studie, trouwen, die grote reis, een verbouwing, door ziekte of onzekerheid over je baan?



Wij zijn de 'Dreamgirls', een groep meiden die dromen over/van een kindje, maar vanwege uiteenlopende redenen nog wachten tot het DE maand of HET jaar is om er voor te gaan.



Hoewel een aantal van ons inmiddels zwanger is, zijn nieuwe dames altijd welkom. Dus droom je ook van een kindje maar moet je ook nog wachten? Klets dan gezellig met ons mee !



Let op: Wij zijn geen maand topic, de bedoeling is dat dit topic oneindig door kan blijven gaan en steeds doorgegeven gaat worden aan meiden die nog moeten wachten! Ook mag je blijven meepraten als je als zwanger bent geworden om de nog wachtende dames van goed advies te voorzien en voor de nodige 'moral support' die we elkaar hier graag geven.



Hier nog onze 'mores':

Ego-posts bestaan niet. We zijn er hier voor elkaar om elkaar te steunen. De vrijheid om hier te kunnen praten over wat je dwarszit moet er dus gewoon zijn.Echo-posts bestaan, vooraf superspannend en achteraf leuk om te lezen!het is hier dpo (days past ovulation) of MBD(maybe baby/bloody day) niet nod, want hoe zeker weet je dat je niet ongesteld wordt? Bovendien pijnlijker qua terminologie als je dus idd ongesteld bent geworden.Een inwijdingsrite willen we de dreamgirl newbies wel mee geven. Schrijf een monsterpost, je weet wel zo'n heeeeeeeeeele lange post. Pas als je die hebt geschreven, ga je op voor de volgende stap op weg naar een volwaardig dreamgirlslidmaatschap U zult slechts klussen aan uw huis. Oké oké aan de auto mag ook. In bed doen wij andere dingen.

Hier zijn we begonnen met dromen

Ons vorige topic





Deze dames zijn al gericht aan het dromen



NaamStart BijzonderhedenMissBalou 💗 👶🏼 MissMystique 💗 👶🏼 Celine 💗 uitgerekend begin sept!Ariadne83 💙 uitgerekend eind sept!Endomiel 💗 uitgerekend eind sept! Butterfly uitgerekend half dec! Syllie_87 uitgerekend dec/jan! Druifjegestartonregelmatige cyclus/pcos?Star30gestartpcos?Floepertgestartonregelmatige cyclusJannaKruidentheetjeLauraKStrikje gestopt met de pil in april '15 getrouwd! 👰🏼 .... .....



Deze dames gingen ons al voor : NYC, Liene, Kim2013, Zonnebloem87, Lorelay, Bloem1988, Nearly, Klaprooss, Isabella, Tink, Whoosy, Leonita, Cheery, Soshanna, Sjalalaan, Loveisdancing, xTulp
Travelbird, ik zal je er ook inzetten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dreamgirls, ik ben ook weer terug in het land. Wat hebben we een fantastische vakantie gehad!



Allereerst het geweldige nieuws van MissBalou, gefeliciteerd!!



Welkom aan de nieuwe dames, travelbird en ariadne.



Ik wil ook wel in de tabel. Leeftijd 27, leeftijd partner 30, start voorjaar 2015.



Ik denk dat de omgeving zeker van invloed is op kinderwens, Vooral wanneer vrienden/familie in de omgeving kinderen krijgt.



Ik maak me ook wel eens zorgen over mijn baan en zwangerschap. Ik heb momenteel wel een vaste baan, maar wil eigenlijk nog doorgroeien naar een andere functie, eventueel buiten mijn huidige werkgever. Vind het wel lastig om te starten wanneer dat nog niet gerealiseerd is, want solliciteren met een zwangere buik zie ik niet echt zitten.



Hoe ging je gesprek deze week Endomiel?



Spicy gefeliciteerd met jullie huwelijk en spannend dat jullie begonnen zijn! Hopelijk is het snel raak.



MissM jullie dag en huwelijksreis klinkt geweldig! Hier alweer bijna een jaar getrouwd, gaat snel!
Alle reacties Link kopieren
Jeee wij hebben ook een 'datum geprikt'. Voorjaar/zomer 2015. kunnen we aan het idee wennen en even afwwachten hoe het gaat met mn baan (zit begin 2015 reorganisatie aan te komen). ook mijn vriend moet er mogelijk nog 3 maanden uit ivm 3e contract.

Ik hoef niet in de tabel hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Op aanraden van Cheery in een andere topic heb ik de laatste maanden van jullie avonturen gelezen en zoals Cheery al zei, hoor ik hier precies thuis



Ik ben 27 jaar en mijn verloofd is 28 jaar. Wij zijn 8 jaar samen en hebben allebei een vaste baan. Wij doen alles mooi stap voor stap en zouden nog ons huis nog verder willen afwerken maar het laatste jaar - 1,5 jaar (sinds we terug in ons vernieuwd huis wonen) kan ik aan niets anders denken als een kindje!



Wij hebben eerst een oud huis volledig vernieuwd. We hebben 4 jaar hard gewerkt en nu zijn we onze trouw (in april 2015) aan het plannen. De week van de trouw zou ik graag met de pil willen stoppen. Mijn verloofde is het daar mee eens maar op voorwaarde dat de bovenverdieping tegen dan verder is afgewerkt. Hij blijft eigenlijk zaken vinden om het uit te stellen dus ik denk dat hij ook wat schrik heeft



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Welkom Dreamgirls generation 2015!!

De tabel is weer bijgewerkt



Oh ik zie een crosspost! Strikje, we kunnen je ook in de tabel zetten als je wilt. Welkom iig
Hi Strikje!



Wat leuk dat je ons gevonden hebt, zoals je ziet ben je niet de enige (en ook niet de eerste) die met de twijfels rondom het starten zit, of ze nou van jou zijn of van je lief



Leuk ook dat je gaat trouwen! En spannend dat je dan rond die datum ook hoopt te kunnen stoppen met de pil. En hoe zit het met de koudwatervrees van je verloofde? Heeft ie al vaker toezeggingen gedaan waar hij later op terugkwam? Het is natuurlijk ook een spannende beslissing!



Ik hoop in ieder geval dat je hier - net als ik en ik denk ook alle andere schrijfsters - een fijne uitlaatklep kunt vinden voor je kinderwens en alles wat daar bij komt kijken.



Hier:

Het derde trimester is nu echt full-pull bezig! Ik merk dat ik veel sneller moe ben en dat ik mijn lichaam nu moet delen met een ander kleiner wezentje

Baby begint nu echt groot te worden en dat voel ik in mijn heupen en ribben, waar met regelmaat tegenaan wordt geduwd en soms zelfs tegelijkertijd. Slapen is daardoor ook een uitdaging geworden. Ik hoop dat jullie dat (ondanks dat ik er nu lekker over zeur) ook mogen ervaren!!



Tot schrijfs

Xx
Alle reacties Link kopieren
Welkom hier Strikje!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Ha strikje; welkom! Leuk dat jullie ook nog gaan trouwen eerst. Denk dat mannen de dingen wel graag geregeld willen hebben. Wellicht soms ook stukje koudwatervrees, maar denk ook dat mannen wat dat betreft heel praktisch denken en zoiets hebben van 'het huis moet wel in orde zijn voor de baby'. Die hebben die baby-kriebels denk ik minder acuut waardoor ze dit soort rationele afweginge maken.



Leuk te lezen dat er inderdaad n mooi aantal dames zijn die ook de eerste helft van 2015 willen starten.



@Cheery; ja, dat soort klachten zijn minder. Maar met het 'doel' in het achterhoofd lukt het vast om ook dit te doorstaan. Je gaat dan al (bijna) aftellen voor je verlof! Stop je 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum?



@Butterfly: ook n 2015-starter . Ik kan me de werktwijfels wel voorstellen. Bij zo'n verandering helpt, hoe oneerlijk ook, het meestal niet als je een zwangere buik hebt. Wat dat betreft ben ik blij dat ik me nu lekker op mijn plek voel op t werk.
Ik ben al niet meer aan het werk Ariadne. Door de harde buiken die ik al een paar weken heb en in week 32 vrij ernstig werden, moet ik meer bedrust houden. Dus ik ben nu thuis.



Ik vind het heel leuk dat er weer een nieuw groepje meiden is! Ik hoop echt dat jullie veel aan elkaar hebben hier natuurlijk blijf ik jullie volgen en waar mogelijk doe ik mijn ervaringen tot nu toe ook graag uit de doeken.



Nu wordt het tijd om te gaan slapen. Morgen heb ik een high tea en die wil ik niet missen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van in het begin van onze relatie gezegd dat we zouden wachten met kinderen tot we 27-28 jaar waren. Dan hebben we er niet meer echt over gesproken tot zijn oudere zus zwanger werd. Vorige zomer bij de geboorte van ons nichtje zijn de kriebels bij mij verschrikkelijk geworden en toen hadden we gezegd binnen een jaartje ofzo. Ik had dus al helemaal in mijn hoofd van bij mijn 27ste verjaardag te stoppen dus vorige maand. In mei heeft hij dan gezegd dat hij liever nog wat verder in het huis wilt werken want op dat moment was de badkamer nog niet af (zonder plafond dus open tot aan het schuin plafond wat best koud was in de winter) dus mijn hoofd gaf hem volledig gelijk ook al schreeuwde de rest van mijn lichaam om een baby. Toen de badkamer af was dacht ik ja nu gaan we ervoor want ondertussen was ook mijn beste vriendin hoogzwanger. Tot hij mij ten huwelijk vroeg in juni! Ik heb altijd gehoopt/gedroomd van getrouwd te zijn voor we een kindje hebben dus dan hebben we besloten om te wachten tot de trouw. Een hele historie dus Mijn hoofd is elke keer overtuigd door zijn argumenten want ook nu denk ik ja die laminaat en de wc vanboven moeten in orde zijn. Dus vandaag direct een prijsofferte gevraagd voor de laminaat en dat bedrag kan ik gemakkelijk nog sparen bovenop het sparen voor mijn trouwkleed dat 400 euro boven het oorspronkelijk budget is



Succes allemaal en ik kijk al uit om de rest van jullie avonturen te lezen :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe schrijfsters!

Hopelijk gaan jullie je een beetje thuis voelen hier en de ervaringen met elkaar delen!



Even een kort berichtje van hier, volgens mij gaat alles goed, het voelt ook goed dus ik ben positief Sinds afgelopen week wel wat misselijk in de ochtend, maar gelukkig, na iets kleins eten, zakt het vrij snel weer af. Ook wel regelmatig kleine beetjes oud bruin bloedverlies, maar daar maak ik me op zich geen zorgen om. Ik denk dat ik gewoon wat gevoeliger ben van binnen en dat er na een lach-, hoest- of niesbui een bloedinkje onstaat. Verder nog steeds dezelfde kwaaltjes als vanaf het begin

Aankomende dinsdag ben ik (volgens mijn berekening) alweer 7 wkn, de vk denkt dat ik 4 dgn verder ben, dus we zullen het zien bij de echo wie gelijk heeft



Later zal ik even wat uitgebreider op iedereen reageren, vandaag een drukke dag!



Byebye!!
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
@Cheery: oh, wist niet dat je al thuis bent. Op zich goed natuurlijk dat je die rust kan nemen, maar wel heel vervelend dat je klachten hebt. Hopelijk helpt de rust.



@Strikje; soms komen er inderdaad tussendoor waardoor het dan toch nog uitgesteld wordt. Je kunt jezelf afvragen of je ook wilt wachten met proberen totdat je getrouwd bent, of zou het niet erg zijn als je zwanger in het huwelijksbootje stapt? En wat betreft zoiets als laminaat leggen; je hebt, al zou je nu starten, nog minimaal 9maanden he, om dat te doen!! Ook goed om te vriend steeds even te doen beseffen, dat die baby niet pardoes uit de lucht komt vallen.



@ missbalou; fijn dat het goed gaat! Hopelijk wordt de misselijkheid niet erger en blijft t met n klein hapje onder controle. Morgen de echo dan: spannend. En dus te kijken wie er nu gelijk heeft over de duur van de zwangerschap



Hier alles goed Als; met n vriendin wel wat over gesproken over dat vriend en ik langzaam aan plannen aan t maken zijn. Zij heeft al n kindje, maar kon zich het gevoel van voor die tijd nog goed herinneren. Ook dat zij er wat meer over wilde praten dan haar partner, er meer mee bezig was, hoewel haar vriend ook zeker wist kinderen te willen. Ach, zal wel n vrouwending zijn om in veel gevallen degene te zijn die het initiatief hierin neemt.
Alle reacties Link kopieren
Ariadne, helaas morgen nog geen echo, sorry had beetje krom geschreven. Volgende week woensdag intake en 10 sept pas echo (10 wkn)...
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Alle reacties Link kopieren
Oh, vond t ook al wat vroeg voor n echo, maar zie ook dat ik er iets te snel overheen gelezen had. Suf van me
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te zien dat ik niet de enige ben die graag zwanger wil worden maar vriend nog niet helemaal mee heeft. Ik probeer niet over het onderwerp te praten totdat we samen op het strand met een cocktail in de hand op bali zitten. En dat is nog zo'n 5 weken, pfff duurt lang! Wat is jullie mening over mijn volgende dilemma: zal ik nu alvast aankondigen dat ik het ergens op vakantie t graag over kinderwens wil hebben of zelf een moment op vakantie kiezen? Ik wil graag een goed gesprek voortbouwend op onze laatste talk en dat hij niet volledig dichtklapt.



Intussen heeft mijn zus een hele lading ovulatietests van de Action bij mij gedropt en houd ik nu ook mijn temperatuur bij. Ik vind t fijn om op die manier beetje bij beetje mijn cyclus te begrijpen. Call me crazy . Morgen moet ik overduidelijk weer ongesteld worden, voel t aan alles. En dat betekend dat ik op gemiddeld 30 dagen cyclus uitkom. Daar ben ik in ieder geval al blij mee!



Liefs



Travelbird
Even kort voor Travelbird, ik zou het er vooraf niet over hebben. Hou maar even lekker je mond, dan jaag je m ook minder op. Als jullie samen van een cocktail genieten, praat het gegarandeerd makkelijker.



En leuk zo'n zus, die alles pontificaal bij jou dumpt

Temperaturen deed ik pas toen we twee maanden(rondes) voor het 'echie' bezig waren. Ik wilde het in eerste instantie rustig aan doen, maar toen we eenmaal begonnen waren toen kwamen de kriebels echt en wilde ik opeens snel zwanger zijn.



Cyclus van 30 dagen is iig heel netjes!!
Travelbird, ik zou het ook even laten rusten! Mijn ervaring is dat het makkelijk praat als je loopt, omdat je dan naast elkaar staat en het schijnt voor je hersenen een beweging te zijn waar je kalm en helder van wordt, dus misschien een goed gesprek tijdens een (strand)wandeling?

Je hebt in ieder geval een mooie cyclus! Maar maak jezelf niet te gek met temperaturen en ovulatietesten he



Cheery, fijn dat je al met verlof kon met je klachten!



Strikje, ik zou nog even tot de bruiloft wachten met zwanger worden hoor, wat als je je hele bruiloft misselijk bent of ontzettend moe? En het is toch ook wel leuk om met een glas champagne op je bruiloft te toosten. Maar verder heb je inderdaad een hele zwangerschap om nog dingen te regelen. Ik geloof dat het een beetje een mannen ding is om te denken dat als je voor een kindje gaat, dat die er dan ook de week daarop al is. Gelukkig (helaas?) gaat dat niet zo snel.



MissB, fijn dat alles goed gaat! Hopelijk wordt de misselijkheid net ergen en blijven de andere klachten ook weg.



Mijn gesprek ging goed! Morgen ga ik een dagje meelopen en als dat allemaal goed gaat mag ik eind september beginnen het is maar voor 3 maanden, want een zwangerschapsvervanging, maar daarna kan ik part time blijven dus dat is in ieder geval wat.

Sinds vrijdag ben ik in m'n stopweek, normaal wordt ik dan zondag avond/nacht ongesteld maar tot nu toe gebeurt er nog niets... Ik heb afgelopen maand een antibiotica kuur van een week gehad (die geen invloed heeft op de pil volgens de bijsluiter) waar ik een goede week van aan de diarree ben geweest, maar toentertijd maakte ik me daar niet zo druk om. Nu denk ik toch wel goh, het zou toch niet he. Ik verwacht er niets van maar stiekem hoop ik er wel een beetje op, al is het natuurlijk eigenlijk ook weer niet de bedoeling... De afgelopen week hebben we het best geregeld over een baby gehad, maar ik geloof dat hij snapt dat het bij mij een "groot" issue aan het worden is, al probeert hij nog lekker te doen alsof zijn neus bloedt. Ik wacht het even af, als ik vrijdag wanneer ik met m'n nieuwe pilstrip moet beginnen en ik ben nog niet ongesteld dan ga ik maar eens even testen...



Ik ben net wel met een vriendin naar de sauna geweest, dit hadden we al gepland, dus ik hoop dat ik het niet te heet heb gemaakt. Volgens mij viel het wel mee. Wel even leuk gekletst, zij vertelde dat zij en haar man voor een tweede kindje willen gaan en zij was erg blij dat ik zei dat wij misschien binnenkort ook wel gingen beginnen. Hopelijk lukt het ons om een beetje tegelijk te beginnen en misschien zelfs wel zwanger te raken. Haar vorige zwangerschap was ongepland, dus zij is ook nog helemaal onbekend met het bewust proberen zwanger te worden. Het is natuurlijk wel anders als je echt probeert zwanger te raken dan wanneer je ineens zwanger bent zonder daar verder over nagedacht te hebben. Wel leuk in ieder geval om er in het "echte leven" ook met iemand over te kunnen praten
Alle reacties Link kopieren
@ Cheery: krijg je de tijd een beetje om? Enkele dagen thuis zijn is leuk maar na een tijdje is dat rusten toch om gek van te worden. Hebben jullie de belangrijkste spulletjes al gekocht?



@Ariadne: ik wil ook wachten tot de bruiloft. Momenteel zijn we het eens over de planning maar ik heb schrik dat hij het weeral gaat uitstellen.

Ja het is precies typisch vrouwelijk om er over te willen praten. Voor een man zijn we al snel aan het zagen!



@MissB: wat een spannende periode! Heb je moeite om te zwijgen tegen iedereen? Ik denk dat ik zo blij zo zijn dat ik enorme moeite moet doen om mijn mond te houden tegen iedereen.



@Travelbird: ik heb hier al gemerkt dat ik er best niet te vaak over begin dus ik zou wachten tot op vakantie. Ik heb de indruk dat ze het snel als pushen zien. Ben jij al gestopt met de pil?



@Endomiel: ik wil zeker wachten tot de bruiloft want ik wil cava en wijn drinken + ik zou het verschrikkelijk vinden moest ik mijn regels hebben op de trouw. Naar de WC gaan met dat kleed gaat niet gemakkelijk zijn! Nu heb ik uitgeteld hoe ik mijn pil moet nemen zodat ik zeker mijn regels niet heb bij de trouw. Dan heb ik ze wel bij de vrijgezellen maar dat is niet zo erg.

Ik heb hem al verteld dat die baby er niet direct is als we met de pil stoppen want zoals jullie ook zeggen, we hebben dan nog 9 maanden om zaken in het huis te doen. En dat is als het direct lukt waar ik niet van uit ga. 3 tot 6 maanden denk ik toch wel dat het zal duren. Ik kan gerust nog werken in het huis. Het zijn toch geen stoffige zaken meer. Laminaat aangeven zal nog wel lukken
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik kwam hier weer eens even bijlezen en zag dat de groep nog steeds groter wordt en "ververst"! Wat leuk! Veel van jullie zullen mij niet kennen maar ik sta nog bovenaan in de OP, als oudgediende. Mijn inmiddels bijna 10 weken oude zoon ligt in de draagdoek op mij te slapen nu, en wat is dat heerlijk! Inmiddels alweer netjes aan de pil want hoe leuk en geweldig zo'n kleintje is, meteen nog 1 lijkt me geen goed plan.. Ik wens jullie allemaal veel geduld, maar weet: het is het allemaal waard! Het lange wachten (ik droomde al zo'n 5 jaar), het verdriet (mk in juli '13) en dan 9 maanden wachten tot je je baby kunt ontmoeten. Het is ook heftig, dus geniet in de (al dan niet gedwongen) tussentijd van je vrijheid en van elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden,

Ook ik zou graag nog met jullie meeschrijven als dat mag. Ik lees al een tijdje mee, en zie zo ongelooflijk veel herkenbare thema's de revue passeren, van eigen babypaniek tot man die er niet makkelijk over praat en tot het (op het neurotische af) bijhouden van je cyclus na het stoppen met de pil.



Ik ben 31, mijn vriend ook. We zijn komende november 2 jaar samen. Heel kort natuurlijk, maar ook wel op een leeftijd dat het allemaal wat sneller gaat misschien. We willen beide kinderen, maar sinds een half jaar klapper ik wel echt beheurlijk. Ik ben overigens in maart al gestopt met de pil, maar dat was meer omdat ik klachten had en de hormonen zat was. Mijn vriend gaf voor de zomer aan dat hij er ook wel steeds meer klaar voor was, maar we hadden toch besloten om nog te wachten t/m april 2015 (mede omdat ik na het gesprek dat hij het ook echt wilde juist in paniek raakte over het idee), omdat we dan 3 weken op reis zouden kunnen. Ik vond dat ook prima en had de babyhysterie weer een beetje losgelaten... tot ik eind juli een paar dagen over tijd was. Vriendlief wist het zeker: ik was zwanger. We voelden allebei een enorme rust en een positieve opwinding bij het idee: als het nu voor ons werd besloten was het goed. Maar natuurlijk: negatieve test en een uur later werd ik ongesteld. Ik was zo teleurgesteld! Sindsdien is de wens weer opgelaaid, maar er kwam zo'n dwangmatigheid bij mij los, vooral qua plannen, dat vriend ineens helemaal op slot ging. Nog steeds wil hij het onderwerp eigenlijk even niet bespreken, wat ik heel moeilijk vind, want ik ben er toch dagelijks mee bezig. Normaal gesproken bespreken wij echt alles, maar nu heb ik het gevoel dat ik iets niet kan delen... Maar goed: des te blijer was ik met de vondst van het viva forum!



Waar ik nu nog mee zit is het wachten en alle factoren die daar in meewegen. Onze reis in april is nog niet geboekt (kan niet eerder, want ik doe nu nog een opleiding die dan is afgelopen) en omdat we nog niet heel lang samen zijn is het natuurlijk ook heerlijk om nog samen van zo'n reis te genieten. En april is het vast sneller dan je denkt. Aan de andere kant, ik ben er nu al zo mee bezig... ook met het idee dat ik er niet jonger op word en dat het misschien wel eens heel lang kan duren als we dan eindelijk beginnen... zucht. Klinkt jullie bekend?



Nou, zo is het wel een heel verhaal ter introductie van mezelf. Ik vind het ook ontzettend mooi om te lezen hoe eerdere dreamgirls ook twijfelden/klapperden en nu zwanger zijn of zelfs al bevallen (gefeliciteerd meiden!)! Heerlijk om al wat van mee te krijgen. En ook fijn dat er weer nieuwe meiden aanhaken die in dezelfde fase zitten als ik!
Alle reacties Link kopieren
Welkom hier dopje!! Leuk dat je ook mee komt schrijven!



Leonita!

Wat fijn dat alles goed gaat met jou en je kleine vent! Leuk dat je je zoon draagt!



Ik heb het druk met name met werk, later weer wat uitgebreider een reactie!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Alle reacties Link kopieren
Welkom dopje! schrijf lekker met ons mee
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
Na lang lezen, toch maar eens besloten om een berichtje te plaatsen. Ik weet alleen nog niet of dit me helpt of averechts werkt!



Ik heb dit bericht ook in wachten wachten wachten geplaatst. Ik wist niet helemaal het verschil tussen deze en die, dus plaats hem hier ook even! Moet nog even thuis worden in forums.



Ben 24, woon 3jr samen met mijn vriend(26)



Sinds onze vakantie eigenlijk dit jaar heb ik een hele sterke kinderwens. Sterk was die altijd wel.. Maar nu dat echte gevoel dat ik super veel fantaseer over wij als gezinnetje. Ik als mama, hij als papa. Maar, wat ik altijd heb geroepen en nog steeds achter sta: eerst trouwen. Nu heeft mijn vriend al wat ingeschikt en is t plan om volgend jaar zomer te trouwen ipv over 2 jaar. Dat is in 4 maandag van 2 jaar naar volgend jaar gegaan. Al betekend dat, dat starten met zwanger worden ook minimaal nog een jaar duurt! Ik ga er vanuit dat we daar dan meteen mee starten, daar hebben we het nog niet heel precies over gehad maar hij weet dat ik zo in elkaar zit;)..

Trouwen is nog geen concreet plan, moet eerst gespaard worden. Het is eventueel een optie om dan te trouwen.



Hoe overbrug ik die tijd?! Minimaal een jaar klinkt nog zo lang! Soms flitst er door me hoofd om eerst kindjes te krijgen en dan te trouwen. Maar zo hebben we het nooit gewild en is totaal niet praktisch! Maar het gevoel is zo sterk geworden bij me.



Me vriend wil nog samen genieten en van hem hoeft het allemaal niet zo "snel". Maar voor mij kan het niet snel genoeg! Soms ben ik bang dat het gaat botsen, dat ik hem onbewust pusht. Dat is het laatste wat ik wil over deze grote beslissing ! Werk zelf op de kinderafdeling in een ziekenhuis waardoor ik elke dag omringt ben met kinderen, gezinnetjes, kinderen etc.



Tja, t is lastig. Als trouwen nou vast stond en beginnen met zwanger worden dus ook.. Zou misschien wat schelen. Maar kan nog wel half jaar duren voor dat er een trouwdatum vaststaat!



Door me te gaan verdiepen in zulke forums kan ik het misschien helemaal niet laten rusten.. Maar misschien lukt het laten rusten sowieso al niet meer? Ik weet het niet zo goed....
anoniem_119692 wijzigde dit bericht op 20-08-2014 09:15
Reden: Typfout
% gewijzigd
Heeee wat leuk, nog meer nieuwe dreamgirls!



Welkom Dopje en Banaantje

En Leonita, wat een leuke update! Fijn dat het zo goed gaat met je zoontje



Dopje, om met jou te beginnen. Wat herkenbaar dat jij zelf ook met twijfels hebt rondgelopen en vervolgens helemaal omsloeg, dat heb ik ook gehad. Nu natuurlijk hoogzwanger, maar soms word ik nog weleens heen en weer geslingerd tussen de gedachten: 'het is helemaal geweldig!' en 'Kunnen we het wel aan?'

Het lijkt erop dat jij niet de enige bent die heen en weer wordt geslingerd tussen die gedachten. Het zal vast te maken hebben met aan de ene kant jullie leeftijd en aan de andere kant dat jullie nog niet heel lang (denk vijf jaar oid) samen zijn.

Misschien helpt het om met je vriend te praten vanuit wat meer twijfel, dan voelt hij de druk wellicht wat minder. Vertel dat je weliswaar dolgraag kinderen wil, maar dat je ook nog niet helemaal weet hoe en wat; én heel belangrijk dat je het ook heel spannend vindt. Als je dat op een relaxt avondje vertelt of tijdens een wandeling samen, dan zal het gesprek vast wel goed verlopen.

En misschien kun je het ook in stapjes opbreken, zoals op een bepaald moment na jullie reis stoppen met de pil en dan nog even met condooms, om vervolgens er voor te gaan.

Succes! En april is nu nog best ver weg, of het lijkt zo iig, maar echt het gaat sneller dan je denkt.

Voor nu: richt je vooral op het succesvol afronden van je opleiding en het zoeken van de mooiste trip voor jullie tweeën, dan komt het babyverhaal ook wel.



Banaantje, aan de ene kant kan hier meeschrijven je rammels versterken, maar gelukkig zit iedereen (de nieuwe schrijfsters dan ) in hetzelfde schuitje. Ik heb ook eerder gemerkt dat in dit topic niet alleen over baby's, maar ook over werk, studie, trouwplannen en alles wat je nu bezig zou kunnen houden wordt besproken, dus je wordt er gelukkig niet de hele tijd mee geconfronteerd. Ook kunnen de andere meiden je weer wat doen aarden, waardoor je je kinderwens ook wat meer een plek kunt geven.

Het komt vast goed en zelf vind ik het heel fijn om hier mee te schrijven omdat je vrij luchtig hier kunt schrijven, want geen risico op heftige discussies met je lief en je kunt testen of je gedachtenspinsels echt zo vreemd zijn of dat het eigenlijk wel meevalt en je gewoon een normale piekerende meid bent met toevallig een kinderwens die je graag wil vervullen.

Ook kun je hier makkelijk vertellen over je werk en wat dat met je kinderwens doet, wellicht dat anderen dan ook tips voor je hebben.



Nogmaals welkom en ik wens jullie veel schrijfplezier!
En nog even over hier



Strikje, het lukt me gelukkig wel om de tijd te vullen. Ik heb ontdekt dat ik als hoogzwangere aardig wat langzamer ben dan normaal, ook ben ik sneller moe dus ik doe veel dutjes (daar gaat al een deel van mijn tijd aan op) en we hebben nog niet alles in huis of geïnstalleerd, dus ik hoef me ook niet te vervelen

Daarnaast mag ik inmiddels ook elke week naar de verloskundige en ga ik naar de yoga. En een beetje relaxen als voorbereiding op 'de marathon' kan ook geen kwaad.



Je bent trouwens een heel nieuwe lading aan nieuwe dreamgirls om je heen aan het verzamelen dus ik hoop dat je je hier ook gauw thuis voelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven