Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Dank je lieve Noah, en voor jou dan ook maar Goedemorgen!



Zijn werk zal er geen probleem van maken als hij thuis komt en het blijkt loos alarm.

Maar het punt is een beetje dat dan zijn vier vrije weken ook weer in gaan. En hoe zwaar ik het ook vind nu, ik heb hem liever zo lang mogelijk thuis ná de bevalling, omdat ik dan ook de tijd nodig heb om aan te sterken en te wennen.



En het ziekenhuis kan er helemaal niets over zeggen, konden ze dat maar!

Vandaag heb ik weer een afspraak en ga ik eens polsen hoe ze denken over eerder inleiden. Met 38 weken bijvoorbeeld. Dan heb ik ten 1e een datum waarop ik zeker kan zeggen dat Maxi naar huis moet, ten 2e is Nano toch al aan de forse kant, ten 3e ik zie er zo tegenop om nog zeker 5 weken te moeten (emotioneel en lichamelijk).

Vannacht moest ik en paar keer uit bed, ik heb gewoon een wang stuk gebeten door de pijn bij het opstaan!



Denk dat ik er nog maar eens een was in ga gooien... kan maar hangen als het vandaag toch zo warm gaat worden!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ziekenhuis polsen over inleiden is een goed idee

Alledrie je redenen zouden ook voor hen een rol moeten spelen als je het mij vraagt.

En ik snap dat je maxi er liever na de bevalling bij hebt dan nu.



Wel vervelend dat je zoveel pijn hebt. Hou je taai, maar niet groot.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Estrellas, lijkt me heel redelijk van je om te vragen of ze Nano een zetje willen geven bij 38 weken. Kan me eigenlijk ook niet voorstellen waarom ze het niet zouden doen. Het wordt gewoon te zwaar voor jou, zowel geestelijk als lichamelijk. Als ik jou was, zou ik proberen daar vandaag duidelijkheid over te krijgen. Heb je gelijk een zorg minder, want dan weet je dat je man er bij kan zijn.



Ik heb net het weerbericht gehoord en vandaag nog een lekkere dag, daarna wordt het warmer
Alle reacties Link kopieren
Dank je Janneke, dat zetje had ik net even nodig om het te gaan vragen vandaag.

Aan de ene kant ben ik namelijk wel iemand die vind dat een baby komt als hij klaar is... maar aan de andere kant of het nou zo gezond is om langer in de stress te zitten?

Ook wil ik niet als zeurende zwangere overkomen, maar ik denk dat ze vasr wel erger gewend zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Als wij hetzelfde ziekenhuis hebben (waar ik niet van uit ga), dan zijn ze zeker erger gewend
Alle reacties Link kopieren
Haha, ben jij zo'n zeurende zwangere?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Vooral zenuwachtige zwangere.

Alle reacties Link kopieren
De klinisch verloskundige zag eerder inleiden niet zo zitten, tenzij er een medische rede voor is.

En ik snap dat ook wel hoor. Het blijft gewoon afwachten en spannend. Niemand kan eenmaal zeggen wanneer Nano zich aan gaat dienen. En inleiden geeft natuurlijk wel meer kans op complicaties.

Ook zei ze dat als ik volgende week dezelfde vraag aan de gynaecoloog voor zal leggen, hij waarschijnlijk gelijk een datum zal prikken.

En zoals ik er uit zie, lijk ik ook wel een stuk verder.



En dat is het ook een beetje, zo voelt het ook. Het voelt nu echt alsof ik al op mijn eind ben. Net als bij Mini. Maar feitnis gewoon dat ik nog een kleine 5 weken te gaan heb!

*mag ik even huilen?*
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat de klinisch verloskundige niet gelijk een eind heeft willen maken aan jouw onzekerheid.



Hoe sta jij zelf tegenover de kans op eventuele complicaties. Als jij daar zelf een goed gevoel over hebt, zou ik volgende week gewoon de vraag voor een afspraak met inleiden aan de gynaecoloog voorleggen.

Ook kan je met de gynaecoloog bespreken hoe hij tegenover die eventuele complicaties staat.

En wat denk je van een baby die flink aan de maat is, dat kan ook complicaties geven.

Bij week 40 is hij echt groter dan bij week 38 En als Nano blijft zitten tot week 41 gaan ze je alsnog inleiden.



Doe waar jij je goed bij voelt. Als dat is, bevallen met 38 weken, ga er dan voor.



Sterkte met het nemen van je beslissing
Alle reacties Link kopieren
Aan wat voor complicaties denkt ze?

Ik zou de vraag hoe dan ook ook voorleggen aan de gyn volgende week.
Vanaf week 37 mag het geboren worden. Bij 38 weken een zetje geven vind ik dan ook best kunnen. Vraag het volgende week gewoon aan de gynaecoloog. Hoe verliep je bevalling van Mini?
Alle reacties Link kopieren
Complicaties als een kunstverlossing of bij 38 weken evengoed een premature baby.



Bevalling van mini werd ingeleid en duurde 3 dagen, dus ja, inleiden kan ook nog wel even duren. Maar dit is natuurlijk bevalling nummer 3 in 2 jaar dus ik heb zo het vermoeden dat het niet weer 3 dagen zal duren.



Denk dat ik het nu maar even loslaat en me er maar bij neer leg dat ik niets anders kan dan afwachten en hopen en bidden dat mijn man erbij kan zijn!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Tegen die tijd hou je een open verbinding met je telefoon. Die zet je op speaker. Hij chartert een collega die hem naar het ziekenhuis rijdt zodat hij de hele tijd via de telefoon bij je kan zijn. Een verpleegster is in charge over het in stand houden van de lijn, zolang het duurt Of je neemt iemand mee, speciaal met dat doel.

Ik zie mogelijkheden!
Alle reacties Link kopieren
Open verbinding zal lastig worden als hij is het vliegtuig zit

Sowieso heb ik iemand die mee gaat hoor. Ik zal zeker niet alleen in de verloskamer zijn.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn vliegmaatschappijen waar je gewoon kunt bellen hoor.

Ik vlieg regelmatig met Singapore Airlines en daar kan je gewoon in economy class telefoneren. Kost je wel 10,= euro per minuut



Maar even alle gekheid op een stokje.

Als jij denkt dat je het los kunt laten....doen.

Als jij denkt dat het met 38 weken wel klaar moet zijn....ga ervoor.



Doe waar jij je het beste bij voelt.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte vandaag met de hitte Estrellas! Ik zeg, voeten in het water, Mini in een zwembad en veeeeeeel ijsjes eten.
Can I perhaps turn that question round and say "because it was short".
Hou je het een beetje vol vandaag? Je zit natuurlijk wel in de betere provincie qua temperatuur. Hier in Groningen is het smoor benauwd en heet. Heb alle ramen en deuren dicht, gordijnen dicht tegen de zon en zo is het goed toeven in huis. Buiten loop je tegen een muur van hitte op. Ach de bbq is zo warm met dit weer
Alle reacties Link kopieren
Mijn enkels zijn verdwenen! ! ik kan er knikkerpotjes in maken.



Het is pittig hoor met dit weer. Heb een wapper beneden staan en inderdaad overdag alles dicht.

Vandaag weer was wasjes gedaan. Ben nu zo goed als klaar.

Ook mijn ziekenhuistas ingepakt.



Ik word he-le-maal gestoord van de fruitvliegjes! Ik heb niet eens fruit of wat dan ook in de keuken staan.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom je nog even weer een knuffel brengen!! Liefs wensput
Alle reacties Link kopieren
Dank je wensput! Hoe gaat het met jou?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Jaaa, ik heb ook fruitvliegjes.. maar ontdekte ook 3 beschimmelde sinaasappels... Je voeten in het water en ook je voeten hoger leggen dan je hart, helpt tegen dikke enkels!
Sterkte vandaag met het warme weer, Estrellas!

Heb je een badje staan voor mini en stiekem ook voor jou? Of heb je wat anders bedacht?

Ik hoop iig dat je goed door de dag komt!



Hier lukt dat wat minder helaas. De warmte gaat op zich nog wel, maar met een buikgriep erbij is het een stuk lastiger. Ik zit dus aan de ors en droge beschuit...
Alle reacties Link kopieren
Trek je het nog een beetje Estrellas? Lig hier al de hele dag op bed niks te doen en dat vind ik al puffen met mijn 20-wekenbuik. Lag al te bedenken hoe jij dat als hoogzwangere met mini en nano doet?

Hou je taai (en koel)!
Alle reacties Link kopieren
Denk aan je
Alle reacties Link kopieren
1 week om! Nog 3 te gaan



Djeezz wat is het zwaar zeg! Moest gisteren echt even huilen omdat ik mezelf zo zielig vond.

Ik ben echt blij hoor met de hulp die ik krijg maar er is er maar 1 van wie ik echt hulp wil, bij wie ik mezelf kan zijn en ik me op mijn gemak voel.



Laatste loodjes zijn kut!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven