Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
@ cheery, hier ook buikloop inderdaad door het weer. Vervelend, maar ook een welkome afwisseling gezien ik normaal helemaal verstopt zit.



Mini is net weer wakker, heb een badje in de tuin, maar niet heel veel schaduw nog.

Het lijkt nu wel wat te waaien.



Ben even rustig op de bank gaan liggen en mini met een smootie voor de tv. Ik vond Nano verdacht rustig maar gelukkig is hij weer aanwezig.

Hij zal het ook warm hebben.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Fijn dat je er het positieve van inziet Estrellas.

Evengoed beterschap gewenst, het zou toch het lekkerste zijn als je weer 'gewoon' naar de wc zou kunnen.



Hopelijk nu wat schaduw om toch in het badje te kunnen.



Verder een heeeeeeeeeeel dikke knuffel voor jou! Ik zou cheeryman ook enorm missen als hij nu niet hier zou zijn! Ik begrijp je dus zeker! Ook omdat je nog een aantal weken verder bent, retevermoeiend!



Mijn cheerybaby is ook vrij rustig nu, maar laat gelukkig ook van zich horen af en toe. Het zal zeker de hitte zijn!



Relaxze op de bank of waar dan ook en hou vol!

Ik vind je erg dapper en heb groot respect voor hoe je door alles heen wandelt.
Alle reacties Link kopieren
Zo... Mini ligt! Ik met mijn mega stalpootjes omhoog. Er zit weer een dag op! Ik hoop dat de voorspelde buien ook voor wat verkoeling gaan zorgen.



@ cheery, kan me niet voorstellen dat een ander het anders zou doen.of aanpakken.

Ik meen me te herinneren dat Mini.op warme dagen ook rustiger was in mijn buik.

Hoe is het nu met je buik? Beterschap in ieder geval!



Vannacht tijdens mijn nachtelijke overpeinzingen lag ik te denken dat ik het als alles goed blijft gaan, het na deze zwangerschap echt wel gehad heb en niet kan wachten tot ik mijn lijf weer terug heb.

Ik begeef me inmiddels al zo lang in "zwangerland".

In 2010 raakte ik voor het eerst spontaan zwanger. We waren toen al een lange tijd bezig en net doorverwezen naar de gynaecoloog voor onderzoeken. Maxi had zijn zwemmers al laten onderzoeken en toen we een afspraak hadden voor de uitslag, bleek ik zwanger te zijn.

Helaas een missed abortion met 10 weken. 2 maanden later nog een vroege miskraam.

Daarna lukte het niet meer en ging in echt de medische molen in. Hormoonpillen en spuiten en maandelijkse echo's om de ei-groei te meten.

Uiteindelijk nog een operatie en toen was het gelijk raak.

Eind 2011 raakte ik zwanger van Mini.



5.5 maanden na Mini zwanger van de meisjes, en ongeveer 5 maanden na de meisjes weer zwanger van Nano.



Inmiddels is het half 2014 en ben ik bij elkaar zo'n 111 weken zwanger geweest.



Best een heel verhaal als ik er zo op terug kijk...
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Wauw! Als je het zo samenvat, snap ik je gevoel om je lijf graag weer ten dienste van jezelf te willen hebben. Respect hoor, hoewel je, wanneer je eraan begint, dit niet had voorzien natuurlijk.



Dorian was ook hartstikke rustig op deze warme dagen, dus imo niets raars aan de hand als ik het zo lees.



Ben al de hele dag met hem in de weer, kan zijn warmte niet kwijt en onze prachtige tuin heeft geen zuchtje wind of schaduw. Groningen was de warmste provincie geloof ik vandaag. Vannacht veel eruit geweest, hij had dorst. Vannacht verwacht ik weer zo'n nacht. En morgen doen we weer even helemaal niets!



We steunen je waar we kunnen vrouw! Ook al neemt dat het gemis van je echte steun en toeverlaat niet weg
Alle reacties Link kopieren
Nee, zo is het, als je alles van te voren wist?! Is maar goed dat dat niet zo is.



Arme kleintjes ook met die warmte. Geef je nog bv? En de natte washandjes truc?

Ik hoop, ondanks dat je het niet verwacht, toch een goede nacht voor jullie!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ja nog altijd! Al 9 maanden lang! nooit verwacht, en het gaat als een trein.



Hij zit regelmatig met zijn voetjes in de wasbak te spetteren. washandje is paraat, flesje water voor vanavond ook. Ventilator staat in de deuropening door een kier te ronken, hij ligt in een romper zonder deken in bed, ik zou niet weten wat ik nu nog meer kan doen. Zelf koel blijven
Alle reacties Link kopieren
Goed joh! Fijn dat de bv zo goed gaat en dat jullie het beide fijn vinden.



Ja, meer kan je denk ik ook niet doen nog.

Ik zie op de beeld babyfoon dat Mini nog aan het draaien is in zijn bedje. En dat het 28° is op zijn kamertje. Zolang hij niet huilt en wel lekker ligt te duimen, kan ik er ook niet veel meer aan doen. Hij heeft alleen een slaapzakje aan.



Ik heb weer veel harde buiken. Maar nano steekt ook regelmatig zijn kontje naar buiten.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Even over zijn kontje aaien Drink voldoende, rust. Je lijf is hard aan het werk om je koel te houden.



Ik wens jou ook succes met je mannen! Ik ga nog even buiten zitten, nu het wat aangenamer weer is.
Alle reacties Link kopieren
Verdorie Nano, dit voorwerk is allemaal niet nodig hoor! Hou je koest
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Arme jij....
Nano, hier spreekt tante Doreia: jaag je moeder niet zo op de kast. Lekker rustig blijven liggen/zitten/zwemmen in je mama's buik. Buiten je moeder is het snikheet en je vader is er nog niet, dus je moet nog even verder afbakken en geduld hebben. Vanaf 14 augustus willen wij hier graag een live topic van jouw bevalling hebben, niet op deze zondagavond. Dus lieve Nano, effe blijven zitten nog.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het Estrellas??
Alle reacties Link kopieren
Hoi estrellas, het gaat prima met me. Lief dat je het vraagt! Wel heel warm ook hier, kan ik niet zo goed tegen. Vandaag zijn we naar de Apenheul geweest, maar dat was qua warmte net te doen.



Veel succes en sterkte met de laatste loodjes! Ik hoop dat het de komende dagen wat koeler wordt, dan zakken je enkels ook wat af misschien. Nog even volhouden en dan straks je lieve nano in je armen.



Liefs wensput
Alle reacties Link kopieren
Net onder de douche geweest, paar flinke steken gehad vooral in mijn liezen.

Ik hou het er maar op dat Nano aan het indalen is.

(Hoewel dat bij een volgende zwangerschap niet vaak voor komt toch?)

Nu op de bank, beetje tv kijken ter afleiding en mijn buik maar proberen te negeren.



Boodschap aan Nano doorgegeven hoor Tante Doreia
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Oh ja, ik had dat ook in week 34. Indalingsweeën. Jonge jonge, wist niet meer hoe ik moest staan, zitten of liggen. Zakte met 3 uur weer af en hij lag toen een handbreedte lager. Nano weet vast niet dat hij niet hoort in te dalen, als zijnde niet-eerste baby. Check af en toe of hij nog op dezelfde hoogte ligt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt. En verder eens met Doreia
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kan je een beetje ontspannen en neemt Nano er voorlopig even zijn gemak van.
Alle reacties Link kopieren
Lig inmiddels in bed. Ben onrustig dus hoop dat ik een beetje redelijke nacht maak.

Als ik loop doet het behoorlijk zeer in mijn onderbuik en steken in mijn liezen.

Ik word een beetje moedeloos van dit gezeur.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik word helemaal gestoord hier! Ik was een beetje in slaap gevallen en voelde steeds ergens in de verte wel die onrustige buik.

Rond 1 uur werd Mini overstuur wakker en sindsdien kan ik ook niet meer slapen.

Nano is zo ongelofelijk druk! Óf hij is gedraaid, óf hij is enorm gezakt. Zijn beweging zijn ronduit irritant en pijnlijk af en toe.

Daarnaast weet ik me ook slecht een houding aan te geven door de steken in mijn linkerbeen. Deze komen uit mijn bekken.

En de huid van mijn buik voelt aan alsof hij tussen 12 en 3 blootgesteld is aan de zon en dus flink is verbrand.

Oh, en ik heb honger!

Aangezien dat het enige is waar ik wat aan kan doen, ga ik mijn bed maar uit om iets te eten.



*nachtelijke klaagmodus uit*
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd toch....ik hoop toch zo dat jij nu heerlijk ligt te slapen.



Het valt ook allemaal niet mee hé. Eigenlijk hoort er nu een man naast je te liggen.

Een man die zegt, blijf maar lekker liggen, ik ga wel even bij mini kijken.

Een man die zegt, heb je honger, ik ga iets lekkers voor je pakken.

Een man waar je even lekker tegen aan kunt kruipen.

Een man die zegt dat je het zo goed doet, maar nog paar weekjes moet volhouden.



Jij zou nu niet alleen moeten zijn, het wordt te zwaar voor je.



Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen!



Heb je niet een vriendin die een keer kan komen slapen om voor man te spelen? :P
Ook herkenbaar vrouw. ZO'n beurse plek dat je buik is door de constante spanning. Hopelijk zorgt de regen (ook bij jou daar?) voor de verkoeling en de rust.



Hier ook elk uur weer hommeles. Er staan 2 tandjes op springen, het is benauwd warm geweest gisteren en er trok een enorme onweersbui over. Doordat de ramen open stonden, hadden we visite van steekmuggen, dus de wallen kan ik over mijn schouders zwiepen.



Mag Mini bij je slapen in het Grote Bed?
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk vanmorgen tegen vijven in slaap gevallen en Mini was er weer rond 8 uur.

Hij is nu bij mijn ouders, ik doe en poging om te tukken maar dat wil ook niet echt lukken.

Ik denk echt dat nano gezakt of gedraaid is, voel ook steeds felle steken in mijn vagina.



Verder echt de laatste dingetjes nog in orde maken. Zoals het geboortekaartje en adreslijst in de computer. En ik heb een geboortesticker voor op het raam besteld.



Vandaag 36 weken! Jeetje het begint nu echt op zn eind te lopen! En als ik bezig ben alle dingen van mijn lijstje af werken, schiet er evengoed nog wel eens door mijn hoofd; ja maar wat als....

Maar het vertrouwen dat ik over een paar weken met Nano mag kroelen, groeit met de dag!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Vanaf volgende week mag Nano komen. Wanneer mag je weer op controle? Gelukkig is hij al heel groot en zal je niet zomaar 'ontkomen'. Hoever was je van Mini toen hij ter wereld kwam? (misschien al eens gevraagd, maar ik heb het niet onthouden dan).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven