Fantaseren over zwanger worden maar ik vind het wel eng.

01-12-2013 12:37 2656 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een tijd nagedacht te hebben of ik wel weer een topic zou openen, heb ik besloten het toch maar te doen.

Vooral omdat ik viva toch wel gemist heb.

De steun, de lieve medelezers en schrijvers, de mooie plaatjes en vooral dat ik me hier kan uiten wat ik in real life toch vaak niet doe.



Ik heb een andere nick, en schreef in mijn vorig topic over de zwangerschap en vroeggeboorte van mijn twee vlinder dochters en de periode daarna.



Nu kriebelt het heel erg om weer zwanger te worden. Ik vind dit uiteraard erg spannend en eng. Ik ga er niet van uit dat het weer slecht af zal lopen maar een nieuwe zwangerschap zal vast herinneringen met zich mee brengen.



Ik hoop dit topic weer te mogen gebruiken als uitlaatklep voor mijn gevoelens en emoties. En hoop natuurlijk dat dit topic een zeer happy end zal hebben!



Update:

Op 11-12-'13 had ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen. Sneller dan verwacht.



De zwangerschap is erg spannend, vooral emotioneel gezien. Het brengt veel herinneringen en onzekerheden met zich mee. En door oa de bekken instabiliteit is het lichamelijk behoorlijk zwaar. Er word uiteindelijk besloten om de bevalling in te leiden.



14-08-'14 om 15:44 is onze Nano geboren. Een mooie zoon van 4 kilo.

Het was een zware bevalling omdat Nano een sterrenkijker was en omdat zijn schouders vast zaten. Toen de placenta geboren was, bleek het dat Nano er ook 1 van een tweeling was, er zat namelijk nog een vruchtje in de placenta.



Nano is een echt mamaskindje, heeft als bijnaam magneetje.

Hij is erg onrustig en huilt veel. Heeft Reflux en veel spierspanning.

We besluiten in overleg met de kinderarts en ook mede dankzij alle adviezen op dit topic, dat Nano opgenomen gaat worden ter observatie voor 1 week.



Op 07-11-'14 gaan Nano en ik samen een week naar het ziekenhuis.

Vlak voor de opname is Maxi (mijn man) ingestort op zijn werk. Een geluk bij een ongeluk dat hij nu thuis is. Maar het maakt de situatie er niet makkelijker op.



13-11-'14 weer thuis. Nano is een stuk rustiger en slaapt regelmatig in zijn eigen bedje. Heeft het nodig om even te huilen om in slaap te komen. Maar vaak maar 10 minuutjes. Het blijft zoeken maar het is al een enorme verbetering.

estrellas2 wijzigde dit bericht op 18-11-2014 14:29
Reden: upate op verzoek
% gewijzigd
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Hej Estrellas,

Hoe gaat het bij jullie??
Alle reacties Link kopieren
Tsja wat zal ik zeggen... Maxi zijn werk doet erg moeilijk. Ze willen hem eigenlijk kwijt. Vragen hem om zelf ontslag te nemen dan betalen ze nog 3 maanden door. Ze zeggen dat de verzekering niet uit zal betalen bij psychische klachten en vinden dat de huisarts een meer gedetailleerde brief moet schrijven met zijn klachten.

Ik vind dat dat.prive is. En zeker in zikn branche, wat toch een kleine wereld is, teken je je doodvonnis als naar buiten komt dat je psychische klachten hebt.

Ik moet nu dus uit gaan zoeken wat de rechten en plichten zijn.



Vandaag met Nano naar het cb geweest om te wegen. Zijn curve vlakt nu af maar niet zorgwekkend, hij kan het hebben. Het blijft toch lastig, uitstapjes met Nano. Hij is dan gelijk uit zijn doen en moeilijk weer in bed te krijgen.

Voor Mini heb ik een VVE verklaring gevraagd. En morgen gaan we op de psz kijken. En aangezien hij dan een VVE kindje is, moet hij er 4 dagdelen heen

Zal goed voor hem zijn, gezien zijn taalachterstand maar pittig voor mij.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Mocht he tijd hebben:

http://www.borstvoeding.c ... borst/gc/groeicurve1.html



Volgend het cb groeide mijn meisje ook maar matig. Volgens de WhO worden de verkeerde groeicurven gebruikt voor borstvoedingskindjes.



Is het mogelijk om voor maxi de vakbond te bellen?

Of anders je rechtsbijstandsverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Wat een gedoe zeg, met de werkgever van Maxi. Kan er ook nog wel bij



Je weet, dat je een werkgever niets hoeft te zeggen over medische zaken. Dat is idd prive.

Zelf ontslag nemen lijkt me niet handig. Je verspeelt dan ook je recht op een eventuele ww uitkering.

Heeft Maxi een contract voor bepaalde, of voor onbepaalde tijd. Want helaas is het wel zo, dat als ze echt van je af willen, ze dat ook wel voor elkaar kunnen krijgen. Het enige wat dan overblijft is de manier waarop. Ze zullen dan naar de rechter moeten en het gooien op verstoorde arbeidsrelatie of iets dergelijks.

Is de werkgever van Maxi een Nederlands bedrijf, of is het officieel gevestigd in het buitenland, dat maakt waarschijnlijk ook nog uit voor je rechten.

Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, zou ik daar eens informeren. Heb je die niet, dan kan je eventueel navraag doen bij het juridisch loket.



Is het misschien een optie dat Maxi zich bij elkaar veegt en gewoon weer aan het werk gaat. Al is het maar om zijn goede wil te tonen. Gaat het echt niet, kan hij zich opnieuw ziek melden.

Alle reacties Link kopieren
@ frambloosje, ik vul zelf de curve van Nano in op bv.com En hij wijkt inderdaad af. Maar ik maak me totaal niet druk over want Nano zat tegen de bovenste lijn en zakt nu wat naar de middenlijn. Zijn explosieve groei stagneert wat.



Het nadeel met Maxi zijn werk is dat hij onder Zwitserse vlag vaart en ze daar niet met Arbo artsen uwv en weet ik het wat werken.

Ik zal inderdaad onze rechtsbijstand aan moeten gaan spreken.

Hii heeft geloof ik een vast contract maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.



En ik denk niet dat hij naar zijn werk kan. Om een voorbeeld te geven, na dat telefoon gesprek was hij gelijk van slag en nam een oxazepam.



Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje irritant vind soms. Dan heb ik wat gezegd tegen hem en krijg ik later te horen, ja dat is niet doorgekomen hoor, je weet toch dat ik er met mijn hoofd niet bij ben.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel moeilijk om iets over Maxi te zeggen. Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe hij zich voelt. En ik wil jou en Maxi niet tegen de schenen schoppen. Maar wat ik me af vraag, is of Maxi zijn probleem misschien het werk is.



Ik heb de indruk dat Maxi een beetje op de vlucht is voor zijn werkgever. Op vrijdag een naar gesprek, en gelijk na zijn eerst volgende werkdag ziek naar huis.

Het kan natuurlijk de bekende druppel zijn geweest, maar ik vind het wel erg makkelijk om je dan gelijk ziek te melden.



Ook heb ik het gevoel dat Maxi wel erg aan zichzelf denkt en jou laat spartelen. Het lijkt er een beetje op dat hij de hele verantwoording voor jullie gezin op jouw bordje neerlegt.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso zou ik me heel goed laten informeren over hoe jullie alles het beste aan kunnen pakken inzake de werksituatie van Maxi, anders heb je straks geen poot om op te staan en komt hij op straat te staan zonder regeling. Verder ben ik geneigd om het enigszins met janneke44 eens te zijn. Zonder twijfel heeft Maxi het ook moeilijk op het moment, maar hij zou wel wat meer zijn schouders eronder kunnen zetten. Er is al een tijd met enige regelmaat gekloot met zijn werk en sowieso is de baan die hij nu heeft eigenlijk gewoon niet verenigbaar met jullie gezinsleven. Onregelmatig werken is altijd zwaar en als je het moet combineren met een gezin, is het eigenlijk gewoon bijna niet meer te doen. En dan komt alles wat jullie hebben meegemaakt er nog eens bovenop. Op een gegeven moment moet je keuzes maken en knopen doorhakken. Op deze manier gaan jullie er allebei aan onderdoor en daar is echt helemaal niemand bij gebaat.



Je geeft aan dat de huisarts heeft gesproken van een beginnende depressie en ik denk dat je dat heel serieus moet nemen en dat geldt ook voor Maxi. Hij moet inzien dat als hij jou nu op deze manier laat zwemmen, dat je dan op een gegeven moment verdrinkt. En wat dan? Gaat hij het dan allemaal alleen runnen? Want daar zie ik hem op dit moment dus niet toe in staat. En dan is er wel een enorm probleem.



Als ik hem was, zou ik eens goed gaan nadenken over de volgende stappen in zijn leven. Het kan zo zijn dat hij nooit een andere loopbaan heeft geambieerd dan die hij nu heeft, maar soms eist het leven op een bepaald moment andere dingen van je. Dan is het dus zaak om jezelf en je leven te herevalueren en eens te kijken wat de andere mogelijkheden zijn. Er zullen best wel dingen zijn die hij leuk zou kunnen vinden om te doen. Hij kan ook een keer met een loopbaancoach gaan praten om in kaart te brengen waar zijn krachten en interesses liggen. Dat kan behulpzaam zijn om keuzes te maken.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Estrellas ik heb het echt ontzettend met je te doen. Ben het wel met Janneke en Chrissa eens. Wat ik mij afvraag ik of Maxi jou ook alles eerlijk vertelt want er was geklaagd door collega's, en hij noemde het dat ze jaloers zijn maar wie weet wat er allemaal voorgevallen is op het werk. Misschien gaat het al veel langer niet goed. Jullie leven zo langs elkaar heen. Wie weet zit hij wel heel erg met allerlei dingen die hij niet bespreekt met jou. Dingen op het werk. Kan mij niet voorstellen dat ze hem willen ontslaan alleen door jaloerse collega's.

Denk id dat hij na zal moeten denken wat te doen, voor de toekomst.

Het klinkt wel alsof Maxi zelf vindt dat hij de enige is die het zwaar heeft in huis. Verschuilen achter zijn depressie en een pil nemen dat lost ook niet veel op. Jij trekt bijna alleen de kar. Trouwens ik vind dat je alles best goed onder woorden brengt, als jij meer support zou hebben van Maxi en jullie zouden een team zijn dan zou het met jou echt wel goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest over hoe het gegaan is dat Maxi thuis is gekomen.

Hij had inderdaad die vrijdag een gesprek wat niet echt positief was. De dingen die daar gezegd zijn hebben hem aan het denken gezet. Zoals dat hij afwezig lijkt, niet geconcentreerd en dat zijn collega's niet lekker op bed liggen als Maxi s nachts aan het varen is. Maxi is gaan nadenken of ze misschien wel eens gelijk konden hebben, klopte het dat hij er niet bij was met zijn hoofd? En tijdens een keer varen heeft hij een paniek aanval gehad, zweten, druk op zijn borst, angst. Ook had hij s nachts nachtmerries en sliep hij heel weinig. Wat ik inderdaad niet wist, is dat hij al langer slecht sliep door piekeren. Ook heeft hij een keer aan boord meegemaakt dat er een touw los schoot van de kant, welke een matroos raakte tegen zijn hoofd, een deel van zijn schedel lag er af en de jongen is in het ziekenhuis overleden. Dat voorval spookt ook vaak nog door zijn hoofd.

De jaloezie waar ik het over had, kwam doordat Maxi best zijn babbel mee heeft, en met iedereen een praatje maakt. Ook met vrouwelijke collega's. En wanneer Maxi met zijn collega kapiteins in een groepje staat en een vrouwelijke collega groet alleen hem, waar op zijn collega kapitein zegt, Hallo, wij staan er ook nog! Dat wringt gewoon. Zo zijn er meer voorbeelden te noemen, maar dan word het wel een heel lang en onduidelijk verhaal.



@ Janneke, ik denk echt niet dat hij op de vlucht is voor zijn werkgever, hij had het juist erg naar zijn zin. Vertelde me ook steeds dat hij nu echt een bedrijf had gevonden wat bij hem paste, waar weinig problemen waren en waar iedereen leuk met elkaar omging. Ik denk dat het gesprek toch de druppel was geweest die de emmer deed overlopen. Een emmer waarvan ik niet gezien heb dat deze zo vol zat.



Maxi is nu weer naar de huisarts om het gesprek wat hij met zijn werkgever heeft gehad te bespreken. Ik heb mijn maatschappelijk werker gemaild of hij met ons me wilt denken.

Hoe dan ook moet Maxi niet zijn ontslag in gaan dienen.



@ chryssa, ik zal Maxi eens gaan vragen hoe hij de toekomst ziet, wat hij zelf denkt over zijn werk. Gister na het telefoon gesprek vertelde hij me dat hij de mening van een nuchter iemand nodig had en het daarom met mij wilde delen want zelf kon hij niet meer helder denken.

En vanmiddag vroeg hij of het goed was dat hij om half 7 naar de sportschool zou gaan want dan kon hij even zijn gedachten verzetten, even wat anders aan zijn hoofd.

Hij moet van mij ook echt met een plan gaan komen want hier kan ik gewoon niet tegen. Kijk, als hij 4 op, 4 af vaart, is prima, dan weet ik waar ik aan toe ben. Maar nu maar iedere ochtend elkaar aankijken hoe elkaars pet staat, dat ga ik niet lang vol houden, mijn eigen pet zakt behoorlijk af momenteel.



@ hgjb, zo komt het inderdaad een beetje over ook hoor, dat hij de enige is die het zwaar heeft in huis. Als ik zeg dat ik moe (gezien ik er toch minimaal 2 keer per nacht uit moet om te voeden en vaak slecht weer in slaap kom) ben is hij zo mogelijk nog moeier.

Ik geloof dat hij nu naast de oxazepam ook nog slaappillen gaat vragen. Zal hem vertellen dat het voor korte duur moet zijn, anders hebben we er straks nog een probleem bij.

Ben benieuwd wat de huisarts hem zo te vertellen heeft.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Ik zou me er op voor bereiden dat Maxi voorlopig wel thuis zit. Hij moet een plan maken, maar jij misschien ook. Met mini naar de PSZ heb je daar ook iets meer de ruimte voor (waarom vind je dat pittig trouwens, dat hij vier dagdelen 'moet'?). Kan maxi ook zelf gaan uitzoeken wat zijn rechten zijn. Ik snap dat je hem wil helpen maar dit is niet gelijk jouw verantwoordelijkheid,



Stel Maxi gaat niet meer varen en komt voorlopig in de ww (max 1800 netto, als je al volledige ww krijgt na een zwitsers contract). Is dat genoeg? Moet jij dan gaan overwegen om (weer) te gaan werken? Kunnen jullie de komende tijd een 'fulltime relatie' met elkaar aan? Wat is er nodig om dat weer in balans te krijgen?



Jullie hebben twee jonge kinderen dus het is noodzaak dat jullie niet allebei onderuit gaan en ook nog eens je relatie daarin meesleuren.



Je valt van de ene in de andere rollercoaster. Moet erg zwaar zijn. Sterkte en laat je idd helpen (MW, HA, vrienden en bekenden) Jullie kunnen het goed gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Sjonge zeg, Maxi heeft anti depresiva van de huisarts gehad.

Vroeg Maxi of hij wel besefte dat je daar eerst hondsberoerd van word, dat het een paar weken nodig heeft eer het werkt en dat je er dik van kan worden.

Ik snap echt niet dat hij dit voorgeschreven heeft gekregen. Of zie ik het nou verkeerd?
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Waarom ben je zo verbaasd daarover? En je krijgt het niet voor je zweetvoeten dus dat het een tijdje nodig heeft en dat je er dik van kan worden is toch niet zo erg? Hij heeft die depressie ook niet van de een op de andere dag gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Als Maxi last heeft van paniekaanvallen op z'n werk, vind ik het niet verwonderlijk dat collega's en werkgever dit aan de kaak stellen. Want dan gaat er iets echt niet goed natuurlijk. Jaloezie omdat hij een vlotte babbel heeft en hoge ogen gooit bij de vrouwen kan geen reden zijn voor ontslag, zoiets kunnen ze nooit hard maken. Maar als hij verantwoordelijk is voor een schip en de veiligheid van de passagiers daarop, mag er natuurlijk geen twijfel over bestaan of hij dat wel aan kan. Ik vind het eerlijk gezegd echt niet goed klinken, zijn gemoedstoestand. Paniek, slaapproblemen, Oxazepam, het lijkt me duidelijk dat hij hulp nodig heeft. Niet in de vorm van pillen, maar in de vorm van therapie. Ik zou er bij hem op aandringen dat hij hulp zoekt van een psycholoog om te praten over wat hem dwars zit.



Vier op vier af varen lijkt me echt helemaal niet meer prima voor jullie gezin. Jij moet veel teveel alleen doen en dat is al zwaar voor iemand met wie alles helemaal goed gaat, maar ondoenlijk voor een vrouw in jouw positie, recent bevallen en met een herstellend lijf, nog met een vers trauma van het verlies van de meisjes en de intensieve zorg voor een peuter en een baby die niet makkelijk is. Sorry, maar ik vind het gewoon niet kunnen en jullie moeten allebei ophouden met tegen jullie zelf en tegen elkaar te zeggen dat het wel prima is. Dat klinkt misschien hard, maar ik ben echt bang dat je er anders aan onderdoor gaat. De eerste jaren met kleine kinderen worden niet voor niets tropenjaren genoemd en voor jullie geldt dat nog drie keer zo hard. Maxi zal de consequenties van zijn gezinsleven en de gebeurtenissen van de laatste tijd moeten accepteren en ernaar moeten handelen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik vind het niet gek. Daarnaast werkt AD vaak ook goed tegen angstige gevoelens. Wat is precies je probleem? Of schrik je ervan dat Maxi kennelijk (ook?) op weg is een flinke depressie te ontwikkelen?
Overigens helpt de combinatie pillen + praten vaak het best.
Alle reacties Link kopieren
Pillen én therapie is nu eenmaal de beste combinatie, blijkt uit onderzoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er verbaasd over omdat hij nog niet met een psycholoog gesproken heeft en omdat ik denk dat als hij eenmaal met een psycholoog in gesprek gaat en hij al aan de AD zit, dat het dan een vertroebeld beeld geeft.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
eens met Chryssa
Alle reacties Link kopieren
De paniek aanvallen kwamen ná het gesprek. En maxi ervoer het als jaloezie omdat hij nooit iets gemerkt heeft en ze de woorden van het gesprek (als niet kunnen slapen als hij vaart) voor hem uit de lucht kwamen vallen.

Ik vind het een beetje lastig om het hele verhaal goed duidelijk te maken hier merk ik.

Maar hoe dan, hoe dan, Maxi heeft duidelijk hulp nodig alleen denk ik dat de volgorde nu niet goed is. En dat de intake die gepland staat bij de psycholoog op 8 december misschien wel te ver weg is.

Ook moest de huisarts de brief naar de werkgever in het duits schrijven met meer specificaties. Ik vind dit niet kunnen. Zijn baas is Nederlands, het hoofdkantoor zit in Zwitserland, en hij hoeft toch niet in detail te treden?



@ chryssa, de bedoeling is dat hij 2 op 2 af gaat varen. Maar eerst maar zien of hij bij deze werkgever mag/kan blijven. Het lijkt mij nu niet het goede moment om zich om te gaan scholen of om te kijken wat hij eventueel ook leuk vind om te gaan doen.

We hebben immers ook inkomen nodig.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik wil niet zeggen dat hij geen pillen moet nemen, hoor. Dat bedoel ik niet te zeggen met mijn post. Het is meer dat ik denk dat het me overduidelijk lijkt dat Maxi nogal wat emotionele problematiek ervaart op dit moment en er klaarblijkelijk zelf niet uit komt. Dus praten met een professional lijkt me in deze situatie bepaald geen overbodige luxe.



estrellas, Antidepressiva lijken mij ook geen gek idee van de huisarts, aangezien Maxi duidelijk op z'n minst tegen een depressie aan hangt. Wellicht dat de medicijnen hem kunnen helpen om weer iets meer rust in zijn hoofd te krijgen om te kunnen nadenken over de te nemen stappen? Dat het een tijdje duurt voordat het werkt lijkt me nou eenmaal onvermijdelijk, zo gaat dat meestal met medicijnen. En dat je er dik van wordt, tja, dat is natuurlijk zeker niet leuk, maar als het in ieder geval tijdelijk wat lucht geeft, dan is het dat toch wel waard? En hij hoeft natuurlijk niet de rest van zijn leven aan de antidepressiva te zitten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Even iets heel anders... Vanmorgen op een psz wezen kijken met Mini. Nano sliep even in de wagen. En hij ligt nu vanaf half 2 in zijn bedje te tukken.

Kleine hoera voor Nano!!
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ben het met je eens Estrellas, de huisarts schrijft wel erg snel een recept uit.

Pammetjes plus AD is niet niks.

Wanneer kan hij ook al weer bij de psycholoog terecht. De huisarts had er volgens mij beter aan gedaan, te zorgen dat Maxi morgen of maandag al ergens terecht kan ipv pillen voorschrijven.



Ik begrijp nu wel, dat Maxi niet in staat is zijn werk te doen. Zou denk ik onverantwoord zijn.

Bij piloten en verkeersleiders is het zelfs zo, dat als ze thuis problemen hebben, ze niet mogen vliegen.
Ik ben bang dat details wel nodig zijn, het woord psychisch is gevallen. Dat kan van.licht depressief zijn tot zwaar psychotisch zijn; ik kan me voorstellen dat in de vaart daar een risico inschatting van moet worden gemaakt. Zo wordt je van mens ineens een verzekeringskwestie. Triest en hard maar wel de realiteit.



Bel dus vandaag nog de rechtsbijstand! Laat je goed adviseren!!
Alle reacties Link kopieren
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik niet heel veel verstand heb van dergelijke juridische zaken, maar het komt op mij ook niet heel vreemd over dat er gevraagd wordt om meer details eigenlijk. Er kan wel van alles aan de hand zijn.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
Lieverd, probeer op de professionals te vertrouwen. De huisarts zal echt niet zomaar zulke medicatie voorschrijven en de psycholoog waarbij Maxi een gesprek heeft, heeft ook vast wel eens vaker met dit bijltje gehakt. Ik begrijp heel goed dat je het goed en opgelost wil zien, maar probeer alsjeblieft stukjes zorg over te dragen. Richt je op jezelf, de kinderen en je relatie met Maxi.



En hoera voor de kleine Nano!!!!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven