Geen roze wolk..

15-02-2017 20:19 409 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,



Ik ben op dit moment precies 9 weken zwanger, helemaal gepland en elke maand dat het niet lukte was een domper, uiteindelijk was ik toch snel zwanger ( half jaar )

Ik schrijf gezellig mee in andere topics maar daar vind ik niet helemaal aansluiting, omdat ik helaas niet echt op een roze wolk zit.

Vanaf ongeveer de 5de week begon ik heel extreem te piekeren en voelde ik mij somber, dit heb ik helaas nog steeds waardoor ik slecht blij kan zijn, en dit frustreert vervolgens weer.

Ik had verwacht dat zodra ik zwanger was ik lekker in tijdschriften zou gaan neuzen en weg zou zwijmelen bij babypakjes ed. Maar helaas is dit dus niet helemaal zo.

Inmiddels aangemeld bij pop poli en tot die tijd loop ik bij een psycholoog.



Zijn er meer die dit herkennen? Bij hoeveel weken nam dit bij jullie af? Tips wat wel of niet te doen?

Ik hoor graag van andere!
Alle reacties Link kopieren
Hey Sabina, bij mij is het sombere denken en heel veel huilen gelukkig wel iets minder geworden. Ben nu 20 weken en hoop dat het ook voor jou zo zal zijn als je wat verder bent. Ik heb wel de afspraak staan met de psych volgende week en denk dat ik aan praten genoeg zal hebben en geen medicatie nodig heb. Ik ben wel echt extreem bang voor de bevalling en dat speelt ook wel mee bij mijn doemdenken en niet kunnen genieten.



Zie het als positief dat je werk met je meedenkt, en probeer het om te denken: stel je voor dat je gewoon fulltime zou moeten werken terwijl je je zo voelt en dat ze niet anders van je zouden verwachten.. Dan zou het dubbel zo zwaar zijn! Dikke knuffel voor jou!
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook gelijk wanhopia, heb mij er inmiddels ook bij neer kunnen leggen.

Ik hoop ook dat ik naar de 20 weken toe toch nog wat verder opknap, nog 4 weken om het aan te kijken!

Zit jij nu echt voor je gevoel op een roze wolk ? ( voor zover dat reëel is )
Alle reacties Link kopieren
Just Sabina: wat moet jij je rot voelen zeg.. ik heb globaal wat pagina's doorgelezen maar wat jij doormaakt lijkt me ook zwaar!



Ik werk zelf niet (we hebben een bedrijf) mijn man doet nu alles alleen omdat ik het niet trek met de kindjes erbij ik wil straks wel alles weer mee oppakken.

Ik voel me nog steeds rot maar dat is meer het feit dat ik gewoon echt niks meer kan betreft lopen (mijn nieuwe rekband voor onder mijn buik werkt maar heel lichtjes) kan er in ieder geval niet heel veel meer door lopen, mijn dag bestaat uit kindjes naar school brengen en weer ophalen en zo af en toe maak ik een uurtje tussendoor schoon (wassen vouwen ect) en dan ben ik bekaf.. dus mijn dagen gaan niet zo snel. Ik ben nu 31,5 week zwanger ik hoop zo dat het snel gaat en de andere kant ook weer niet want dit zal mijn laatste zwangerschap zijn en het is toch ook weer iets heel moois om mee te maken.

De verbouwing van de keuken zit er bijna op (heeft 2 weken geduurt) dus misschien dat ik dan ook wat meer rust in mijn hoofd krijg want dat was een rommeltje! We hebben een hele nieuwe keuken dus eerst moest alles gesloopt worden tegels eraf nieuw stucwerk alles schilderen ect ect dus gelukkig is dat bijna af op de vloer na die komen ze morgen leggen.
Ik schreef hier een paar weken terug ook wat over mijn zwangerschap. Eerste en tweede trimester waren compleet bagger, maar nu, derde trimester, gaat het eigenlijk echt heel goed. Ben met verlof, dat helpt enorm, baby is al een paar weken volledig ingedaald en ligt vast in mijn bekken, wat gigantisch helpt tegen de bekkenpijn, sinds ik met verlof ben is m'n bloeddruk weer gezakt en sind ik 32+ weken ben, ben ik eindelijk niet meer zo bang dat mijn zoontje dood zal gaan. Heb nu een gevoel van veiligheid, omdat hij buiten de buik gewoon prima kan overleven en het dus 'alleen' nog maar een kwestie is van er op tijd bij zijn.



En ik kan voor het eerst zeggen dat ik eigenlijk best van mijn zwangerschap geniet ik vind het derde trimester iig by far het makkelijkst, fijnst en lichamelijk het prettigst. Omdat hij is ingedaald en heel laag ligt heb ik ook niet zoveel last van kortademigheid en/of maagzuur, m'n grootste probleem nu is eigenlijk dat ik toch nog op het laatste moment wat striae heb gekregen op m'n buik. Nou als dat het ergste is



Nu 35 weken en eindelijk op een roze wolk (of een blauwe in mijn geval). Geniet er nu echt van.



Dus ook als het na 20 weken niet beter wordt, kan het nog gebeuren, zelfs met 32 weken nog



Sterkte voor jullie allemaal
Alle reacties Link kopieren
Lux wat fijn!! Heel blij voor je dat je zo fijn van dit laatste stukje kan genieten! Super! Succes met de laatste loodjes en dat je maar snel je kindje vast mag houden!

Hoor graag van je hoe het met de bevalling is gegaan!
Thanks Sabina! Ben ik ook heel blij om. Hoop dat dit alle slechte momenten verdringt zodat ik veel positieve herinneringen aan mijn zwangerschap heb straks



Ik zal zeker even een update komen geven als ik ben bevallen!
Zekers en als je eenmaal bevallen bent .

Veel succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Fijn lux, ben blij voor je en geeft me hoop!



Sabina, neuh heb niet echt een roze wolk idee hoor, ben nog steeds wel 'emotioneel incontinent' en vind het verdomde lang duren allemaal..maat ben er niet echt continu meer mee bezig. Heb afleiding door bv boeken te lezen en zoek vaak goeie vriendinnen op. Ben enorm blij dat de extreme misselijkheid over is en ik weer kan genieten van eten. Misschien doe ik dat wel een beetje teveel want ben nu 8kg aangekomen. Ach ja, als ik het zo hoor van de verloskundigen en vriendinnen zit ik op gemiddeld qua aankomen en ga ik me niet ook nog eens zorgen daarom maken.



Ik kijk heel erg uit naar eind mei, dan heeft vriend belooft dat alles klaar is qua klussen en verbouwen en dan kan ik eindelijk gaan schoonmaken en inrichten en opbergen enzo. Door het zonnetje krijg ik echt een beetje last van al het stof en haar ( heb een hond en kat) wat ik zie en ben van de week ook stevig aan de schoonmaak geweest. Mocht een van jullie nog de ultieme tip hebben tegen haar van beesten in huis: ik houd me van harte aanbevolen!

Wat ik zeg: afleiding is mijn beste remedie momenteel en oh ja: beseffen dat doemdenken geen zin heeft, met het denken kan ik er toch niks aan veranderen mocht het fout zijn/gaan.

Heb mijn angst voor bevalling uitgesproken naar vriend en die reageerde gelukkig erg lief en wilt me zo goed mogelijk steunen. Misschien maar een bevallings cursus in de buurt opzoeken voor ons beiden.
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden!



Fijn dat het allemaal een beetje beter gaat. Lux, goed om te horen dat je toch nog op die wolk bent beland!

Nog maar een paar weekjes en dan zijn onze baby's er al!



Wanhopia, goed om te horen idd dat de misselijkheid over is en je wat meer afleiding hebt.



Ik vind het momenteel lastig wat ik precies van de zwangerschap vind. Ik moet erbij vertellen dat ik de baby ook weinig voel bewegen en ik dat lastig vind, omdat ik nu elke keer heel geconcentreerd moet kijken/voelen/opletten of ze überhaupt beweegt. Maargoed, dat is in principe het enige waar ik last van heb, naast het slechte slapen dus ik probeer "er nog even van te genieten"



Ik kijk wel heel erg uit naar het moment na de bevalling, als ze er eindelijk is!



Fijn weekend alvast allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister voor het eerst het gesprek gehad met de verpleegkundige die mij gaat begeleiden. Fijne vrouw. Komt elke 4 weken tot aan de zwangerschap, na de bevalling 2 keer in de week, dat vond ik nogal wat. Maar goed, ik blijf blij met het vangnet.

Als over 4 weken de situatie nog hetzelfde is moet ik beslissen of ik aan de medicatie ga. Lastig. Hopelijk knap ik nog wat op in 4 weken.
J-Sabina; wij zijn begonnen aan een cursus hypnobirthing. Het klinkt heel zweverig, maar dat is het juist niet. Het gaat om ontspanning en positieve gedachten. Ook leert het je om om te gaan met onverwachte wendingen tijdens de bevalling (goed voor de controlfreak in mij).

Wellicht is dit ook iets voor jou.

Zoals je wellicht nog uit het andere topic weet was de start van mijn zwangerschap zeer emotioneel, echt een achtbaan. Voor mij past deze cursus beter dan met een clubje gaan zitten puffen.
Alle reacties Link kopieren
Elf12 bedankt voor je tip! Ik ga hier eens naar kijken en info over opzoeken! Lief van je!
Alle reacties Link kopieren
Hey Sabina, fijn dat het een leuke vrouw is en dat je het vangnet als positief beschouwt. Ik hoop dat je je over 4 weken beter voelt. Ik heb deze week 1e afspr met de dokter die mij psychisch gaat begeleiden, ik heb dr al gezien met de afspr bij de pop-poli maar ben toch nog steeds wel benieuwd en nieuwsgierig.



Ik heb op aanraden van een vriendin een boek over hypnobirthing gekocht en zij adviseerde me dat echt te lezen omdat het zeer geschikt is voor iemand zoals ik die super bang is voor de bevalling. Heb het boek nog niet ingekeken omdat ik gewoon nog steeds soort van in denial ben ofzo. Ik kijk dan ook echt niet naar bevallings programma's oid. Maar misschien is zo een cursus wel wat, samen met partner want hij wilt me wel echt steunen.
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk heb jij er ook wat aan wanhopia! Ik ben gelukkig nog niet bang voor de bevalling. Baal juist dat ik me nog steeds zo weinig kan bezig houden met de zwangerschap.

Vanavond weer naar de verloskundige, hopelijk doet hartje luisteren weer goed.

De keus voor de medicatie vind ik zoooo moeilijk, hoop dat er in deze weken wat verandert of dat ik voor mezelf helder heb of ik wel of niet medicatie wil.
quote:just_sabina schreef op 11 april 2017 @ 14:24:

Hopelijk heb jij er ook wat aan wanhopia! Ik ben gelukkig nog niet bang voor de bevalling. Baal juist dat ik me nog steeds zo weinig kan bezig houden met de zwangerschap.

Vanavond weer naar de verloskundige, hopelijk doet hartje luisteren weer goed.

De keus voor de medicatie vind ik zoooo moeilijk, hoop dat er in deze weken wat verandert of dat ik voor mezelf helder heb of ik wel of niet medicatie wil.Hoe was het? Deed de kleine het goed?
Alle reacties Link kopieren
De kleine doet het super, op het apparaat hoorde je duidelijk dat hij/zij steeds aan het bewegen was.

En ik had een mooie lage bloeddruk wat ik erg fijn vond gezien het feit dat ik niet lekker in mijn vel zit.

Nu op naar de 20 weken echo.
Wat verschrikkelijk voor jullie @JaneBunny! Geen woorden voor, wat erg dat je dit moet meemaken



@TO: ik heb niet alles gelezen, maar zag dat je wel inmiddels via de POP-poli hulp had. ik had zelf tijdens mijn zwangerschap een prenatale depressie. ik heb zelfs buien gehad waarin ik overwoog mijn aanstaande kind voor adoptie op te geven en uiteindelijk ook 2/3 van de zwangerschap bij een psycholoog gelopen. ik was angstig, verdrietig, in de war.

en tegelijkertijd voelde ik me ook heel schuldig want ik had daarvoor met 14 weken een zwangerschap moeten afbreken wegens niet-levensvatbare aandoening. nu was ik zwanger van een gezond kind, dat wilde ik toch?



met goeie hulp heb ik me redelijk door de zwangerschap heen geworsteld. uiteindelijk heb ik een prima bevalling gehad (ik beval liever nog een keer dan dat ik zo'n zwangerschap moet meemaken) en ik zat meteen daarna op een roze wolk. in overleg met POP-poli heb ik wel flesvoeding gegeven zodat ik zo snel mogelijk zou ontzwangeren. onze zoon is inmiddels 1 en ik ben nog altijd helemaal verliefd.

maar ik weet nog heel goed hoe bang en verward ik ben geweest, dat ik 's nachts wakker lag en dacht: 'Wat heb ik gedaan?'



Ik vind het heel goed van je dat je hulp hebt gezocht. En zeker niet voor schamen. Ik vond het ook wat heftig dat hulpverleners me na de bevalling extra scherp in de gaten hielden. Maar weet je, ze zijn er juist voor jou.



Zet 'm op!
Alle reacties Link kopieren
Wat lief laura! Dankjewel!



Ik ga idd ook flesvoeding geven, en dat vangnet van de pop poli voelt ook heel prettig.

Wat fijn dat jij zo goed opgeknapt bent, dit soort verhalen geeft de mens hoop!
Alle reacties Link kopieren
Onverwacht een extro echo gedaan! We krijgen een meiske!
Proficiat!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Voor het eerst voelde ik even die roze wolk bij het zien vd echo en het horen dat het een meisje is! Hopelijk komt dat gevoel nu vaker terug.
Jippie, wat leuk, Sabina!!



Hou dat fijne gevoel vast en als dat niet lukt, lekker hier komen klagen
Alle reacties Link kopieren
Just Sabina: leuk een meisje! Wij krijgen ook een meisje en moet zeggen dat ik/wij daar heel blij mee zijn we hebben een meisje en een jongen en dan nu een meisje erbij en je kan ook hele leuke kleertjes shoppen voor meisjes
Alle reacties Link kopieren
Ah wat leuk Sabina: gefeliciteerd. En hoop met je mee dat het fijne gevoel vaker terug komt.



Ik heb donderdag gesprek gehad met de psychiater en er is een behandelplan opgesteld waar ik achter sta. Voorlopig geen medicatie maar gesprekken om de angsten en sombere gedachten te minderen/om te buigen. Ik vond het een fijn gesprek en vind het idee van een vangnet ook erg fijn.



Fijn paasweekend allen!
Slowly getting there....
Alle reacties Link kopieren
Wanhopia wat fijn!



Fijn paasweekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven