KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit morgen aan op het wachtbankje! Met 2 eitjes :yes:
Gister ovitrelle gesproten. Vandaag even de instructies van de die andere spuiten doornemen. Om de paar dagen spuiten.
Iedereen succes op 't bankje, ik duim voor ons allemaal
Alle reacties Link kopieren
@maris86 volgens mij duurde het niet langer dan 4 weken eer ik bij de psycholoog zat. 2 maanden na mijn intake gesprek bij de gyn had ik mijn hsg en dat was na het gesprek met de psych.
Alle reacties Link kopieren
Lee83 schreef:
15-11-2017 09:25
Ik sluit morgen aan op het wachtbankje! Met 2 eitjes :yes:
Gister ovitrelle gesproten. Vandaag even de instructies van de die andere spuiten doornemen. Om de paar dagen spuiten.
Iedereen succes op 't bankje, ik duim voor ons allemaal
Lee, wat fijn! 2 nog wel :). Fingers crossed.
Alle reacties Link kopieren
Maris ik had binnen een week meteen gesprek met psycholoog. Ze had toevallig nog een gaatje.
anoniem_156322 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 22:55
3.26% gewijzigd
Ik hoorde vandaag pas dat je zelf contact moest opnemen, dat was mij niet verteld.. Er is nu een patiëntenstop, ze gaan overleggen of ik er toch nog bij kan.. op hoop van zege dus..
Alle reacties Link kopieren
Angelaloes spannend he?! Ik zit 6 dagen voor nod, ga denk ik zondag testen!

Maris, balen zeg dat je dit niet wist en er nu een stop is! Hoop dat je er nog bij kan! Welk ziekenhuis/kliniek zit je?
Alle reacties Link kopieren
Dan lopen wij volgens mij gelijk jootje!
Alle reacties Link kopieren
Dus ook eerder testen. Twijfel er deze keer over. Vorige keren gedaan. Was opzich prima en toch ging ik verder denken "ja.. maar het kan toch nog gelukt zijn want..". Het leverde me uiteindelijk meer getest op ;-). Dus ik doe het deze keer denk ik niet.
Spannend met zoveel op de bank! Wel prettig. Voelt echt minder 'alleen'.

Vervelend Maris. Ik hoop dat er een plakje voor je is.
Ik zit bij het Reinier de Graaf in Voorburg. Ik heb geen mega haast maar ik vind het zonde om te moeten wachten, ben niet zo geduldig :-)
Alle reacties Link kopieren
@maris86 hebben ze in voorburg een patientenstop?

Hier wakker geworden met enorme hoofdpijn. dus ben bang dat het dinsdag door gaat breken.
innerpeace schreef:
16-11-2017 10:24
@maris86 hebben ze in voorburg een patientenstop?
Nee, bij de psycholoog
Alle reacties Link kopieren
@maris. oh. maar dat zou betekenen dat de wachtlijst in voorburg ook oploopt als men niet naar de psych kan. Ik hoop dat je er nog tussen kan hoor!
innerpeace schreef:
16-11-2017 12:02
@maris. oh. maar dat zou betekenen dat de wachtlijst in voorburg ook oploopt als men niet naar de psych kan. Ik hoop dat je er nog tussen kan hoor!
Ik had gehoopt vandaag gebeld te worden.. Nou is de dag nog niet om, maar toch..
Vind het ook best vreemd dat mijn huisarts moet doorverwijzen terwijl het zkh dit gesprek wil..
Alle reacties Link kopieren
maris86 schreef:
16-11-2017 14:39
Ik had gehoopt vandaag gebeld te worden.. Nou is de dag nog niet om, maar toch..
Vind het ook best vreemd dat mijn huisarts moet doorverwijzen terwijl het zkh dit gesprek wil..
ja nu je het zegt heeft mijn huisarts ook die verwijzing moeten maken. vond ik toen ook maar raar.
Alle reacties Link kopieren
angelaloes schreef:
15-11-2017 19:57
Dan lopen wij volgens mij gelijk jootje!
Jaa!! Spannend!! Ook eerste poging iui toch? En dinsdag nod?
Alle reacties Link kopieren
Innerpeace en maris; jk hoefde geen verwijzing. Ik kon met een week ook al terecht.

Jootje ja klopt 1e poging en dinsdag Nod. Zo spannend ik voel dat menstruatie er aan komt of t is tocj wat anders... Ik weet t niet meer
Alle reacties Link kopieren
spannend allemaal zeg. Ik voel dat mijn menstruatie eraan komt en heel eerlijk gezegd nu na poging 5 en de miskramen zakt de moed mij in de schoenen. Ben heel verdrietig en de angst dat het nooit zal lukken wordt steeds groter. Weet even niet wat ik met dit gevoel aan moet.
Alle reacties Link kopieren
@innerpeace Ik hoop toch echt dat je lichaam je voor de gek aan het houden is. Zou het je potverdorie zo gunnen! Kan me bijna niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. 5 pogingen is al zwaar, maar ook nog miskramen erbij is zo onmenselijk hard. Kun je er wel met iemand over praten? Bij de Isala zit er iemand speciaal voor dit traject waar je mee praten kan. Niet dat je je daar dan beter door voelt. Het is zo begrijpelijk ook dat je de moed in de schoenen zakt. Ik blijf hopen dat je het mis hebt en dat je lichaam je voor de gek houd met buikkrampen. Gun het je zo! Dikke digitale knuffel.

Voor de andere dames, wat spannend allemaal. Ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
@Nora_reCaptcha
Nee alleen ik (Cynthia)
Alle reacties Link kopieren
Ach Innerpeace, wat vervelend dat je je zo voelt! Ik hoop dat die menstruatie toch wegblijft. Maar 5 pogingen is helemaal niet buitensporig veel, gemiddeld duurt het een half jaar om zwanger te raken, dat is volgens mij niet heel anders bij onze methode. Je angst is voorstelbaar, je hebt tenslotte nog niks in handen en je weet ook niet of het nog komt. Mij hielp de gedachte dat ik me onder de 12 pogingen me nog geen zorgen hoefde te maken. En na 6 pogingen zouden ze iets meer onderzoek gaan doen naar mijn vruchtbaarheid.
Je verdrietige gevoel mag er ook zijn, op deze manier zwanger worden is voor veel vrouwen al plan B, als het dan ook nog niet zou lukken (wat nog helemaal niet het geval is nu!) is dat heel moeilijk te verteren.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, met al een dochter. Maar kan me nog wel die gevoelens van voor mijn eerste zwangerschap voor de geest halen.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1november mijn 3de poging gehad met clomid en deze keer pregnyl erbij.
En na 5 positieve testen mag ik wel zeggen : ik ben zwanger :yes:
Mag 8 december komen voor de eerst echo

Iedereen die op het wachtbankje zit veel succes :thumbsup:
en sterkte voor diegene die er net zijn afgevallen :hug:
Alle reacties Link kopieren
dankjewel Lee83 en Nora_reCaptcha Lief van jullie. dankjewel. Ik weet dat ik niet op moet geven. En als deze poging mislukt is dan moet ik ook niet opgeven. Maar heb even een enorme dip. Komt ook wel weer goed.
innerpeace schreef:
17-11-2017 08:52
spannend allemaal zeg. Ik voel dat mijn menstruatie eraan komt en heel eerlijk gezegd nu na poging 5 en de miskramen zakt de moed mij in de schoenen. Ben heel verdrietig en de angst dat het nooit zal lukken wordt steeds groter. Weet even niet wat ik met dit gevoel aan moet.

Accepteren dat de angst er is in je gevoel omdat het heel belangrijk voor je is, en je in je ratio beseffen dat 'het nooit zal lukken' nog een hele ver van je bed show is!

hier:
2 miskramen
23 ZI pogingen
2 IVF -en waarvan 3 terugplaatsingen
na 3,5 / 4 jaar : 1 prachtige prachtige dochter.

Laat je emoties toe, knuffel ze even dat het nu nog niet lukt, maar het is nog lang niet klaar!

Nu kijk ik naar mijn meisje en denk; dat lange pad was nodig, want ik had precies DAT ene eitje, en DAT ene zaadje nodig om PRECIES DIT meisje te maken.

Wees maar lief voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ilona!
Innerpeace wat moeilijk zeg allemaal! Heb je met je Arts het al besproken? Je hebt na 3x een evaluatie toch?
Alle reacties Link kopieren
@rosings wat mooi gezegd! dankjewel. dat doet mij goed. wat een reis heb jij gemaakt zeg. Ik ga het dit weekend even goed stilstaan bij mijn verdriet.

@angelaloes nee nog niet besproken. heb nog 1 poging liggen, dan heb ik er 6 achter de rug en dan heb ik de 2e evaluatie. even kijken wat we gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven