KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Ik heb het met de verloskundige gehad over NIPT, dat ik die graag wilde en die gaf me toen een telefoonnummer wat ik kon bellen. Ik had dus geen reden om ervoor in aanmerking te komen maar wilde gewoon graag die zekerheid ipv de kansberekening die uit de nekplooimeting komt.

Vanaf april wordt de test vergoed (behalve eigen risico), nu heb ik dus omdat ik het zelf wilde volledig zelf moeten betalen, maar dit had ik er graag voor over!
Alle reacties Link kopieren
@ manawa

het gaat een stuk beter. Ik heb besloten nu geen pauze in te lassen. Maar denk er wel over na omdat na deze poging te doen.



@ nora15

ik heb niemand meegenomen naar de intake. Ik heb wel iemand meegenomen naar de donorselectie. En een keer is er iemand mee geweest naar de behandeling maar dat was meer omdat we daarna samen een dagje uit gingen.



@lievekleine

Toen ik me aan het oriënteren was heb ik ook gekeken naar mijn woonsituatie en het financiële plaatje, ik woonde gehuurd en kwam erachter dat ik geen huurtoeslag zou krijgen als ik minder ging werken een kleintje heb. Ik ben daarom op zoek gegaan naar een koopwoning. En heb hierbij rekening gehouden dat ik de hypotheek nog kan betalen als ik een dag minder ga werken.
Alle reacties Link kopieren
Thanks beach ik zal t ook vragen als ik mijn eerste afspraak heb... zit dan ook nog net voor 1 april als ik de nipt wil uitvoeren voor de 12e week
Alle reacties Link kopieren
Vraagje; hoe deden jullie dat met sporten na in de inseminatie?

Ik doe aan boksen en dan met name de bokszaktraining. Dus er is niemand die in mijn buik kan slaan, maar twijfel of zo 'intensief' sporten wel mag.



Als het goed is heb ik dit weekend mijn 2e poging, dus wil me vast voorbereiden
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net terug uit Zwolle.

Gesprek verliep super relaxed, ik moest nog even bloed prikken.

Ik sta dus sinds vandaag op de wachtlijst (nu 16 maand) en mocht eigenlijk direct beginnen met mijn deense donor.

Vanwege de borstvoeding heb ik mijn cyclus nog niet terug, dus zodra ik die weer heb kan ik weer met de ovulatietesten beginnen en bellen zodra hij positief is.

Nou rustig aan de bv afbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Hey wannabe, fijn dat het gesprek relaxed was. Je had nog 1 rietje van je Deense donor bij isala in de vriezer liggen of verwar ik jou met iemand anders? Weet je al of je nog meer rietjes van dezelfde donor zou kunnen krijgen?

Fijn dat je nu any time verder kunt zodra je er klaar voor bent.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, er ligt er nog 1.

Ik hoop zelf dat ik die begin zomer juni/ juli zou kunnen gaan gebruiken, maar dat is dus even afwachten of dat lukt.

Of ik bij kan bestellen moet ik overleggen met een klinisch embryoloog ivm. Een "conditie" bij de donor. (Er schijnt ergens een kind geboren te zijn met een zesde teen) maar ik vermoed dat dat niet zo'n punt zal zijn. En dan kan ik contact op nemen met cryos.

Dan zal er denk ik tussen poging 1 en 2 misschien een maand pauze zitten (ivm bestellen-verzenden-ontvangen in zwolle), maar dat is dan maar zo.
Alle reacties Link kopieren
Wannabe79 wat fijn dat je kan beginnen! Spannend weer zeg. Toi toi toi
Alle reacties Link kopieren
Fijn wannabe! Een goed gesprek en starten wanneer je wilt! Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 23-11-2017 23:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Wannabe dat je kan gaat starten en dat het een goed gesprek is geweest!



Andere dames succes op t wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog steeds het gevoel ongesteld te worden, dit weekend weet ik meer. Nog ff geduld hebben, vooral de laatste dagen zijn het leukst!



Linnie, hoe gaat het bij jou? Voel jij al iets??



Fijn dat het een goed gesprek is geweest wannabe!
Alle reacties Link kopieren
Xx
anoniem_317865 wijzigde dit bericht op 24-11-2017 00:01
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed. Ik voel wel van alles maar denk dat het tussen mijn oren zit en mijn lichaam me voor de gek houd! Steeds steekjes in mijn linkerzij en gerommel in mijn buik. De laatste dagen sta ik sochtends misselijk op en last van mijn onderrug. Maar ik probeer er geen aandacht aan te geven en te hopen dat het een goed teken is, want dan is de teleurstelling volgende week woensdag (dan mag ik testen) des te groter.

Maar verder alles goed hier op het wachtbankje
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend allemaal weer dames. Ik duim voor jullie hoor.
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaat het avontuur hier echt wat meer beginnen; mijn eerste gesprek bij het UMC. Vooral leuk maar toch ook best een beetje spannend! Neem aan dat ze vooral de procedure gaan uitleggen, maar heb eigenlijk geen idee..#benbenieuwd! Zijn hier nog meer mensen bezig in de startfase bij het UMC?
Alle reacties Link kopieren
Marleen wel bij het UMC maar niet meer in de startfase. Veel succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
quote:marleen.vivaforum schreef op 21 februari 2017 @ 23:09:

Morgen gaat het avontuur hier echt wat meer beginnen; mijn eerste gesprek bij het UMC. Vooral leuk maar toch ook best een beetje spannend! Neem aan dat ze vooral de procedure gaan uitleggen, maar heb eigenlijk geen idee..#benbenieuwd! Zijn hier nog meer mensen bezig in de startfase bij het UMC?



Niet meer in de startfase, maar wel geweest. Ik vond het gesprek (en de afdeling) bij het UMC prima. Ik neem aan dat je naar de psycholoog/counselor gaat? Vond ik een aardige vrouw, die zelf ook heel goed begreep dat het best spannend is. Ze leggen inderdaad de procedure van gesprekken etc uit, en ze vroeg wat dingen over hoe ik er over nagedacht had, of ik het er met mijn omgeving over gehad had, etc.



Ik zit zelf momenteel een beetje in een soort niemandsland. Ik ben bij het AMC door alle procedures, maar moet nu wachten op een soort tweede wachtlijst omdat de donoren op waren. Ze hadden wel veel nieuwe aanmeldingen, maar konden nog geen indicatie geven hoe lang het ging duren, kon een maand zijn, kon zeven maanden zijn. Dus nu kan ik elk moment horen dat ik mag beginnen, maar het kan ook nog een half jaar duren. En daar word ik dus heel onrustig van.

Het ene moment denk ik: schiet op, ik wil beginnen! En het andere denk ik: oh jee, maar wat als ze vandaag zeggen dat het zo ver is?

Maar goed, ik denk dat dat er wel een beetje bij hoort, en ik twijfel eigenlijk niet of ik het uberhaupt wil. Dus wachten we maar weer gewoon verder.
Alle reacties Link kopieren
Succes op het wachtbankje Manawa en alle anderen!
Alle reacties Link kopieren
dansje voor alle wachters! En wat extra springen, zodat mijn ei ook een sprong gaat maken



Marleen, ik zit ook in het umc. Alleen niet meer in de startfase. Mijn collega wel, zij heeft over twee weken haar 1e gesprek!



Is er misschien nog iemand die zin/tijd heeft om antwoord te geven op mijn sport-vraag?
Alle reacties Link kopieren
Hoi pat, ik heb gewoon gesport was wel een paar dgn later maar veel hard gelopen en crossfit gedaan en je weet t resultaat



Volgens mij kan t dus geen kwaad
Alle reacties Link kopieren
Pat als je eenmaal zwanger bent moet je zorgen dat je hartslag niet te ver omhoog gaat. Contactsporten en dingen als veel springen en alles wat veel schokken veroorzaakt is dan ook niet meer zo slim.



Maar tussen inseminatie en innesteling kan er volgens mij eigenlijk nog helemaal niks mis gaan. Gewoon lekker sporten dus!
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de antwoorden!



Marleen hoe ging je gesprek?



Linnie, Manawa en hope, hoe gaat het met wachten?



Saffron en polonium , hoe ver zijn jullie in het proces?



Biebke, denk nog steeds aan je!
Alle reacties Link kopieren
Lief Pat
Alle reacties Link kopieren
Hi Pat,



Ik ben net terug uit Zwolle. Echo liet 1 follikel zien van 12 mm en aan de andere kant een aantal kleiner dan 12 mm. Nog niet groot genoeg en daarom nog even door gaan met Puregon spuiten. Ik voel me prima, heb zin in deze nieuwe ronde, positieve energie. Morgen weer acupunctuur, zaterdag een massage. Gezond(er) eten weer opgepakt. Is bij jou je eisprong al bijna aanstaande?



Linnie, Manawa en Hope: wachten duurt zo lang he..wanneer mogen jullie testen? Veel sterkte op het wachtbankje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven