KIND IN JE UPPIE - DEEL 7

14-04-2016 22:19 3203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Blij_ei32Geertgenwachtlijst sinds augustus 2016
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Eeffie138MCK Leiderdorpwachtlijst sinds november 2016
Plien198531nijGeertgenintake januari 2017
Macarinata 34 n.v.t. oriëntatie
Jootje29 ? Rijnstate intake gehad, nu wachtlijst
Maris86 31 Reinier de Graaf, Voorburg Intake gehad, nu onderzoeken
Patroesj31RijnstateWachtlijst voor intake sinds november 2017

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Zara8828ZIdecember 2016
Linnie_198333UMC UtrechtIUI november 2016
BiebkeBrabant39Nij Geertgen2 pogingen, nu on hold
Simply_Me3737AMCdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Pat3637UMC Utrechtdecember 2016
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8333Nij Geertgenfebruari 2017
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Roosje-8927Nij Geertgenstart iui juni/juli 2017
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
deb87-UMC Utrecht start september 2017 voor 2e kindje
CCB5331Nij Geertgenstart iui augustus 2017
Nausicaa36AMCstart okt 2017
NoraRecaptcha37start okt 2017, 2e kindje
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgstart iui okt/nov 2017

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Mitakuye Oyasin 33 NijGeertgen Januari 2017 24 oktober 2017 Een jongen!
Jessy010 ? ? ? ?
Wannabe79 37 Isala Mei 2017 03-07 eerste echo

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie.
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 23-12-2017 21:56
44.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Linnie!! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend kut Linnie!! Hoe voel je je?



Welkom Maris!..
Alle reacties Link kopieren
Thnx al! Voel me best kut en merk dat het elke keer moeilijker word om goed met de emoties om te gaan.
Alle reacties Link kopieren
He Linnie, Super kut....ook logisch dat het iedere x zwaarder wordt... je hoop wordt steeds groter net als dat gevoel van het moet toch een x lukken...Voor nu gewoon even aan die emotie toegeven en laten zakken.... hopelijk vind je daarna de kracht weer om weer door te gaan...sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel jessy!
Alle reacties Link kopieren
quote:linnie_1983 schreef op 01 maart 2017 @ 14:33:

Thnx al! Voel me best kut en merk dat het elke keer moeilijker word om goed met de emoties om te gaan.Dit is zo herkenbaar!! Dikke knuffel..
Alle reacties Link kopieren
Mita en simpy, hoe is het met jullie.... vind dit bankje bijna net zo frustrerend als toen ik niet wist of het gelukt was....ook dit bankje brengt weer een hoop onzekerheid mee... gisteren last van een beetje (oud) bloed en een klont stolsels/slijm (sorry voor deze nasty beschrijving) dus gelijk in de stress... ik vertrouw maar even op de berichten die ik overal lees dat een eventuele miskraam gepaard gaat met meer bloed en buikkrampen... vandaag nergens meer last van en mijn symptomen als misselijk zijn juist volop aanwezig maar ik zou zo blij zijn als maandag de echo is geweest en alles goed zit... nog een paar dagen aftellen....
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel hope! Mezelf maar even getrakteerd op sushi!
Alle reacties Link kopieren
quote:linnie_1983 schreef op 01 maart 2017 @ 18:10:

Dank je wel hope! Mezelf maar even getrakteerd op sushi!



Groot gelijk!! Heerlijk



Jessy, wat gaat de tijd snel zeg! Succes maandag..
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk Linnie!



Dat is ook spannend Jessy! Ik zit nu nog heel relaxed op t wachtbankje, maar ben ervan overtuigd dat ik iets minder relax word als ik weer zwanger blijk te zijn. De spanning in de eerste periode is er nu eenmaal! Blij voor je dat het bijna maandag is, hopelijk krijg je na de echo een klein beetje meer rust!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel pech. Ik bel net het UMC om de volgende ronde in te plannen zit deze al helemaal vol en moet ik dus weer een maand overslaan. Ik baal hier echt flink van!
Alle reacties Link kopieren
quote:linnie_1983 schreef op 02 maart 2017 @ 10:41:

Dubbel pech. Ik bel net het UMC om de volgende ronde in te plannen zit deze al helemaal vol en moet ik dus weer een maand overslaan. Ik baal hier echt flink van!



Dat meen je niet? Hoe kan dat nou?

Ik vind dat wel erg lullig.

Alsof het niet al moeilijk genoeg is en dan moet je om zo'n reden alles weer uitstellen.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dank je senso! Ze zaten helaas al aan de max aantal behandelingen. Net al even flink uitgehuild bij mijn manager die overal van op de hoogte is.
Dat dat mogelijk is zeg! Gebeurt dat vaker?

Dan hebben ze mensen toch te vroeg van de wachtlijst gehaald??
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat stom Linnie! Ik ben blij dat ik niet bij t UMC zit. Ik vind dat eigenlijk echt belachelijk. Is dit nog vanwege de nasleep van al t gedoe in Utrecht?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet vanwege de nasleep als het goed is. Toen ik het traject begon hebben ze deze mogelijkheid wel benoemd. Ze mogen maar zoveel behandelingen per week plannen. Maar ze gaven hierbij wel aan dat het in de praktijk bijna nooit voorkomt. Maar het komt mij Ff rauw op mijn dak omdat ik januari ook al over moest slaan vanwege de perikelen. En het eigenlijk iets is waar ik dan ook geen rekening mee had gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Nou linnie idd een tegenvaller... dan lijkt t even of alles tegelijk komt.. kun je niet op een reservelijst dat als iemand uitvalt bijvoorbeeld dat je opgeroepen wordt?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje linnie, wat is dit balen zeg! Ook ik vind dit wel erg bijzonder dat dit kan maar daar heb je niks aan.. Kan je idd niet op een reservelijst terecht komen?



Ik heb vandaag een evaluatie gehad en ze gaan eindelijk doorpakken..

Hebben gelijk bloed afgenomen om zeker te zijn dat ik geen chlamydia heb. Blijkbaar hebben ze niet de volledige bloeduitslag van het maasstad gekregen.



Als dat negatief is gaan ze een eileideronderzoek doen om te kijken of mijn eileiders niet verstopt zitten.



Als die niet verstopt zitten ga ik beginnen met hormonen spuiten (waarschijnlijk gonal) om de eicelproductie te verhogen.



Als hij wel verstopt zit ga ik gelijk over naar ivf/icsi.



Na in totaal 9 pogingen (nog 2 te gaan dus) gaan we over naar ivf/icsi.



Hoe gek het misschien klinkt maar dit geeft wel weer hoop!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Linnie wat K*T!!! Is het ook niet mogelijk naar een ander ziekenhuis te gaan ofzo?



Hope, wat fijn dat ze actie ondernemen!!



Hoe is het verder op het bankje?
Alle reacties Link kopieren
Hope wat fijn dat ze eindelijk verder gaan kijken.

Linnie wat klote zeg, sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Dat meen je niet Linnie... Lijkt erop dat ze teveel vrouwen van de wachtlijst gehaald hebben. Of iets met budget als ze zeggen dat ze maar x aantal behandelingen per week mogen doen? Snap dat je nu baalt van weer een maand wachten zonder dat je daar zelf om vraagt



Hope: dat klinkt als een helder plan van aanpak! Ga je nu een maand overslaan in afwachting van de uitslag van het bloedonderzoek en evt. vervolgonderzoek.

Dus ivf/icsi als eileiders verstopt zijn en sowieso ivf/icsi na 9 iui pogingen? Ik kan me voorstellen dat dit weer nieuwe hoop geeft, fijn!



Ter info - ik zocht even op wat het verschil is tussen Puregon en Gonal f. Allebei recombinant, dezelfde indicaties.



Follitropine

Follitropine alpha: Gonal-F® (Serono Benelux BV)

Follitropine bèta: Puregon® (Organon Nederland BV)

follikelstimulerend hormoon



Follitropine is een follikelstimulerend hormoon (FSH) dat vervaardigd is via DNA-recombinanttechniek. FSH is noodzakelijk voor een normale groei en rijping van de follikel en voor de gonadale steroïdeproductie. Het eiwitgedeelte van follitropine alpha en bèta is identiek, maar het koolhydraatgedeelte is anders.
Alle reacties Link kopieren
Jessy en hope, volgens mij hebben ze geen reservelijsten helaas. En hope fijn dat ze nu door gaan pakken!!

Pat voor mij geen optie om naar een ander ziekenhuis te gaan, dat zou betekenen het hele proces weer opnieuw opstarten met de bijbehorende wachtlijsten. En dat zou langer betekenen dan 1 maand wachten. Ik hoop alleen niet dat het vaker voor gaat komen. Dat het om de maand gaat worden ofzo. Dan denk ik dat ik inderdaad verder ga kijken.
Alle reacties Link kopieren
Thnx biebke!

Ik hoop het eigenlijk niet saffron. Want dan zou het risico op ditzelfde vaker voorkomen. Of er moeten er nu heel veel zwanger worden waardoor er weer meer ruimte komt?
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik Linnie! Ik vind het helemaal stom, omdat we net een maand hebben gewacht. Ze hadden tegen mij wel gezegd toen ze belde dat ze weer open gingen dat dat niet wilde zeggen dat je elke maand aan de beurt kwam, maar kk dacht dat komt vast wel goed.

Konden ze al wel wat beloven voor die maand daarna?
Heeft één van jullie ervaring met het Reinier de Graaf in Voorburg? Ben wel benieuwd naar de intake enzo, ook al moet ik nog best lang wachten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven