Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@elliepie

Echt super ! Licht positief is en blijft ook positief ! Gefeliciteerd gelukkig toch weer een positieve test



@hier

Vrijdag naar de gyn geweest de cyste was weer wat gegroeid nu 3cm bij 3cm.. De eitjes waren nog niet echt gegroeid moet vanmiddag weer heen maar is voor mij denk ik een gemiste kans. M'n vriend is vandaag weg gegaan..
Alle reacties Link kopieren
Elliepie... Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa



Wat een geweldig nieuws op de

Maandagochtend!!!!!!!!!

gefeliciteerd wat leuk! En spannend! Waaaaaahhhhhh!!!
@Elliepie Wow... Wat zou dat mooi zijn!! Kan me zo goed voorstellen dat je het nog niet gelooft na al die tijd. Ik zou denk ik elke dag een test doen. Gelukkig ga je naar het ziekenhuis, daar geven ze vast echte uitsluiting. Spannend hè! Maar licht positief is gewoon keihard positief heb ik altijd geleerd (wat dus niets afdoet aan het ongelooflijke ervan haha ). Keep us posted!

Wel een vraag nog: jij gaf steeds aan het gevoel te hebben ongesteld te worden. Voelde je je dan niet anders dan anders? Ik vraag dit natuurlijk omdat dit betekent dat ik tot aan de NOD daadwerkelijk hoop kan hebben . Normaal geef ik het een paar dagen vantevoren al compleet op, wat best funest is voor mijn gemoedstoestand.



@unicorn Ik heb precies hetzelfde gehad als jij! Alles goed, 40% kans, dus kom over half jaar maar terug. Eerst was ik onwijs opgelucht en compleet gelukkig, maar er waren mensen om me heen - oa op dit forum- waarbij er een aanwijsbare reden was. Ik zat daarover best in dubio, want ja... Straks is er bij mij sprake van onverklaarbare onvruchtbaarheid. Je zal maar 1 van die zovelen zijn :(. Heel depri haha, maar zo denk ik steeds meer. Onderzoek was in augustus en ik zit hier nog steeds compleet onzwanger te zijn. Ik had zelf al bedacht dat ze IUI gingen doen. Mijn gyn wilde daar niets over zeggen namelijk, goed om te lezen dat ze het bij jou dus inderdaad bevestigen. En toch: wil ik niet dat hele medische circus in. Ik wil gewoon normaal zwanger kunnen worden... Gewoon alleen samen met mijn vriend.



@hier Ik lees elke dag alles en leef nog steeds met iedereen mee. Maar vind het soms best wel pittig om op iedereen te reageren. Het was zó druk op mijn werk, dat ik nu al 4 dagen ziek ben. Ook nog rond mijn eisprong... Shitterdeshit. Nu hoop ik natuurlijk dat mijn weerstand dusdanig laag was of mijn lichaam drukker is met het gevecht tegen de verkoudheid en de verhoging dan tegen de lichaamsvreemde zaadjes die mijn eitje moeten bevruchten ;-P.
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal!! En nu is het jullie beurt he, ik blijf als een zot duimen!



@miss94 wat vervelend dat je vriend weg is.. hoelang bleef gij weer weg?



@Ylva: heel raar, maar soms had ik (enkele dagen na mijn eisprong) een gevoel dat het raak was.. Een 'mentaal' gevoel eerder.. In de week voor m'n NOD had ik veel ongi-krampen, maar toen dacht ik gewoon dat m'n ongesteldheid eraan zat te komen. Dat zeurderig gevoel in m'n onderbuik heb ik nog steeds eigenlijk.. Had enkele dagen voor m'n NOD ook lage rugpijn en daar heb ik niet zo snel last van (tenzij ik urenlang rechtsta of zo).. Ook pijnlijke borsten, maar dat heb ik wel vaker, ook rond m'n eisprong.. Maar echt "anders" voelde ik me niet hoor!
Happiness is only real when shared
@Elliepie Interessant

Dat mentale heb ik zo vaak gehad, dat ik er niet meer in geloof haha. Maar jeej, geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ylva85 schreef op 30 november 2015 @ 10:21:



@unicorn Ik heb precies hetzelfde gehad als jij! Alles goed, 40% kans, dus kom over half jaar maar terug. Eerst was ik onwijs opgelucht en compleet gelukkig, maar er waren mensen om me heen - oa op dit forum- waarbij er een aanwijsbare reden was. Ik zat daarover best in dubio, want ja... Straks is er bij mij sprake van onverklaarbare onvruchtbaarheid. Je zal maar 1 van die zovelen zijn :(. Heel depri haha, maar zo denk ik steeds meer. Onderzoek was in augustus en ik zit hier nog steeds compleet onzwanger te zijn. Ik had zelf al bedacht dat ze IUI gingen doen. Mijn gyn wilde daar niets over zeggen namelijk, goed om te lezen dat ze het bij jou dus inderdaad bevestigen. En toch: wil ik niet dat hele medische circus in. Ik wil gewoon normaal zwanger kunnen worden... Gewoon alleen samen met mijn vriend.Hier exact hetzelfde. Ik was zo enorm opgelucht dat alles goed blijkt te zijn, maar nu een paar maanden later gebeurt er nog steeds niks, hoe kan dat nou? Zeker als ik net ongesteld word kan ik hier weer zo over gaan twijfelen. Hebben ze alles wel goed na gekeken? Ik heb 1 inwendige echo gehad, that's it! Wat als er nou toch iets anders mis is? Ik denk dat ik in januari eens op een rijtje ga zetten wat ze bij mij onderzocht hebben en wat er nog meer onderzocht kan worden, en dan eens naar de gyn of hij extra onderzoeken kan doen.. die onzekerheid is zo killing!
@Suze Heel goed! Ik heb destijds ook bij de huisarts moeten pushen om een verwijzing. Maar ging er psychisch zo aan onderdoor dat mijn werk eronder ging lijden. Ben blij dat ik dat heb gedaan. Ik zou bellen met je onzekerheid, echt waar. Al is het maar een afspraak om eens veel vragen te stellen.



En dat heb ik dus ook: is dit wel goed, en dat... Hebben ze dat niet over het hoofd gezien? Hoe kan het nu dat het niet lukt als alles blijkbaar goed lijkt? In de week na mijn NOD kan ik dan ook woest zijn op alle zwangeren om mij heen. Jaloezie.. Dat geef ik toe. Maar dat neem ik mezelf niet kwalijk haha.

Maar! Wat jij ook hebt: mijn relatie is weer super. Eerst had de seks wel te lijden onder mijn zwangerworden-drang. Nu weet hij dat het goedkomt en ben ik, ondanks dat ik soms nog erg onzeker ben, een stuk relaxter dan een half jaar geleden. Dat is wel winst
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze27 schreef op 30 november 2015 @ 11:05:

[...]





Hier exact hetzelfde. Ik was zo enorm opgelucht dat alles goed blijkt te zijn, maar nu een paar maanden later gebeurt er nog steeds niks, hoe kan dat nou? Zeker als ik net ongesteld word kan ik hier weer zo over gaan twijfelen. Hebben ze alles wel goed na gekeken? Ik heb 1 inwendige echo gehad, that's it! Wat als er nou toch iets anders mis is? Ik denk dat ik in januari eens op een rijtje ga zetten wat ze bij mij onderzocht hebben en wat er nog meer onderzocht kan worden, en dan eens naar de gyn of hij extra onderzoeken kan doen.. die onzekerheid is zo killing!Snap ik hoor Suze!! Ik denk dat het voor je eigen gemoedsrust goed is om een nieuwe afspraak te maken.. Gewoon om wat meer te onderzoeken.. eventueel echt een cyclusopvolging.. onzekerheid maakt je echt gek..
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
Ellepie!! Gefeliciteeeeerd!!

Licht positief, is ook positief!

Ik duim voor een prachtige uitslag bij de huisarts!



En suze Gewoon doordrammen zodat jij je vragen kan stellen en dat ze misschien al eerder verder gaan kijken!
Everything happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ellepie, geweldig!! Super gefeliciteerd zeg!!



ik herken het gevoel zo erg dat je met dat percentage van 40% naar huis wordt gestuurd.

Ik mocht zelfs pas na een jaar weer terug komen. Erg vervelend gevoel geeft het me.

Inderdaad maar 1 echo gehad? Wat hebben ze nou eigenlijk bekeken denk ik dan.

Het zeg allemaal nog een bal over de doorgankelijkheid van mijn eileiders enzo.

En of de zaadjes überhaupt wel aankomen daar waar het aan moet komen.



Ze mogen van mij die eerste onderzoeken (het OFO = orienterend fertiliteitsonderzoek) wel uitbreiden met iets meer testen.



Hier nu een beetje tussen ovulatie en NOD in. Nog ruim een week te gaan.

En dan... als mn menstruatie doorbreekt hebben we nog maar 1 poging te gaan. Daarna gaat het slot er even op voor ongeveer 3 maanden. Heel vreemd idee. Of ik het wel los kan laten of dat ik tegen die tijd toch denk, fuck it, dan maar in het "slechtste" geval 6 maanden zwanger. Maar ja, dan pas ik echt niet meer in de jurk. En die is betaald door mijn ouders dus dat zou ik ronduit zonde vinden.

Daarom maar even 3 maanden niet proberen. Dan vanaf april weer wel. En dan wellicht met veel geluk max 3 maanden zwanger. Nou dat moet wel lukken in de jurk.

Intussen ben ik allang van het idee af dat ik niet zwanger wil trouwen.
Alle reacties Link kopieren
Waahh zo'n nieuws hoopte ik hier al te lezen!! Eindelijk weer!!

Een licht streepje is ook een streepje idd! Gefeliciteerd Elliepie!

Hopelijk idd dat je streepje nu gewoon steeds duidelijker word en je bloedtest ook nog even de doorslag geeft.

Die onzekerheid blijft trouwens nog wel een tijdje helaas haha.. hoort er helaas een beetje bij. Maar gewoon lekker ervan genieten hoor, je hebt er lang genoeg op mogen wachten!

Nu idd de rest van de meiden hier, dat dit nu maar het begin van een hele reeks positieve testen mag zijn zo aan t eind van het jaar!
Alle reacties Link kopieren
Waaaaah Elli, hoe gaaafff!!! Meid wat heerlijk, gefeliciteerd! Heb dr kriebels in mn buik van, zo supernieuws! Succes met prikken, Brr.
Let love rule...
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaa Elliepie! Ik had al zo'n voorgevoel! Wat FAN-TAS-TISCH!! GEFELICITEERD

En een streep is een streep. Als je morgenochtend nog een keer test dan zal ie vast duidelijker zijn, had ik ook! Het is dat ik op mijn werk zit anders had ik een hele grote vreugdedans voor je gedaan! Meis, wat heerlijk! En nu lekker je afspraken in het ziekenhuis afzeggen..heerlijk gevoel!

Zo blij voor je!! Dikke Kus!!



toi toi toi aan alle andere meiden! Hopelijk hebben we inderdaad een mooie reeks positieve testen en hebben jullie een prachtig kerst kado voor jullie familie's!
Life is a party to be thrown
Alle reacties Link kopieren
"@Elliepie,. WOW dus toch!! Gefeliciteerd !!! je fantasie om met Kerst zwanger te zijn is uitgekomen!! Dan heeft mijn hele nacht duimen toch goed voor je geholpen. vind het zo gaaf!!! succes met je bloed afnamen en geniet van je zwanger zijn!!



@suze je vraag wanneer mijn NOD is, weet ik niet goed te beantwoorden. ik zit vandaag op dag 22 van de cyclus.

meestal werd ik rond dag 28 - 29 ongesteld. maar dat is dit hele jaar(vanaf mijn mk) heel variërend.

het zit nu tussen de 25 - en 29 dagen in. zelfs een keer gehad na 33 dagen, toen werd ik helemaal gek,

want ik wacht wel heel lang met testen, om teleurstelling te voorkomen



zijn jullie vaak op dezelfde dag ongesteld dat jullie precies de NOD dag weten?

ik ga er maar vanuit dat ik moet wachten tot in ieder geval dag 28. dat zal dan zondag zijn.

het is gewoon afwachten

wat ik in deze week van de maand altijd het zwaarste vind.



fijn dat jullie relatie weer een flinke boost heeft gekregen, dat is ook belangrijk!!



@ylva, veel beterschap gewenst..



@lisette. hoe is het bij jou, het is bijna dinsdag....



@gadget je gaat trouwen lees ik. wat leuk!!

wat een naar idee, drie maand het slot er op, maar je idee erachter snap ik wel.

wij hebben dat een keer gedaan voor onze droomreis naar Amerika..

Op naar een mooie dag, dan maar toch...



@hier. nog steeds op het wachtbankje,

zoals ik hierboven al schreef, maar dit is altijd wel de moeilijkste week van de maand.

met alles wat je voelt ga je denken, wat is dit, is het zover of houd mijn lichaam me voor de gek.

en dan ga ik weer googleen om mezelf zwanger te praten, argh.. wat houd dit je toch bezig...



er werd gevraagd aan Elliepie of ze niet wat anders had gevoeld dan anders

ik begin dit jaar ook niet echt opvallende dingen,

ik heb dan mijn innesteling gevoeld, heel duidelijk zelfs. maar wist toen niet dat het de innesteling was,

dat bedacht ik me pas na het vasthouden van een positieve test

verder had ik ook wat krampen en steekjes maar ook niet meteen het idee dat het een zwangerschap kon zijn

bij het hebben van de positieve test had ik erge last van mijn borsten

erger dan voor een menstruatie

en ik heb een innestelingsbloeding gehad, ik denk dat Elliepie dat ook gehad heeft,

omdat je schreef dat je een druppel gezien had en dat het daarna weer weg was.



verder waren de dagen bij mij ook niet anders dan anders..

nou ik laat het hier weer bij

laten we hopen dat er weer snel nog meer positieven berichten voorbij komen..

liefs
Alle reacties Link kopieren
Ellie wat geweldig! Echt heel mooi nieuws voor jullie!



Praatje: hier ben ik ongesteld gewordendus alle hoop is weer vervlogen.

Helaas gaat de medische molen nu definitief door.

had nog een kleine hoop dat het nu toch nog raak zou zijn en ik ook ziekenhuis af kon zeggen haha.
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
ah lisette wat balen.. ik had het zo voor jullie gehoopt

liefs
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal ik bem er nu echt flink ziek geweest hele week op.bed bah! en natuurlijk rond mijn eisprong grrr!



maar eerst ellepie wat een geweldig nieuws!! super super gaaf!!



@gadget balen had zo gehoopt dat je je bruiloft moest uitstellen!



@lisette balen meid! maar met frisse tegenzin naar het ziekenhuis en duim voor je dat het snel.lukt!



naja ik.baal want weet bijna zeker dat ik nu dus niet zwanger ga raken deze maand of ik moet een late eisprong hebben maaaar ik ga deze week wel peettante worden van een jongetje! mijn beste vriendin krijgt deze week namelijk haar ks. dus ga wel.met dat kereltje knuffelen haha!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Oh elliepie... Wat een geweldig nieuws! Ik vind t zo fijn voor je!! Ben er helemaal een beetje stil van.. Was dit de eerste positieve test ooit? Wat fijn alleen al dat je zwanger kan worden toch?!



Laten we hopen dat dit weer een mooie start is voor een mini babyboom op dit forum! Ook al zijn er wel weer wat mensen ongesteld geworden!!

toch als ik t zo lees is bijna iedereen in beweging al dan niet in het medische...



Ik moet hier zeggen ben een beetje zenuwachtig geworden weer.. Heb mijn NOD rond 6/7 dec alleen heb nu ook al krampen alsof ik ongesteld moet worden... Nu ben ik sinds ik registreer (14 maand) nog nooit te vroeg ongesteld geworden... En nu elliepie ook last had van ongesteld krampjes...... Brrr...



Allemaal dikke kussen en succes.!!
Alle reacties Link kopieren
@Da4ntje: spannend!! ik duim voor je!!

Dit was mijn eerste positieve test ooit ja :-) Ben in maart ook al eens zwanger geweest, maar dat wist ik via een bloedtest bij de HA, toen werd ik 3 dagen later ongesteld, HCG was toen maar 16.

Straks even bellen naar de HA hoe het bloed er uit ziet.. ook spannend dus :-)



@peach wat vervelend dat je zo ziek bent geweest, hopelijk nu weer helemaal op de been! veel knuffelplezier met het beebje van je vriendin!



@Lisette: dikke knuffel en ook veel moed voor de komende medische molen, ik denk aan je!



@Praatje: bedankt! Succes met het wachtbankje!!



@gadget: nog 1 poging (als deze al niet raak is!) en die gaat gewoon hartstikke raak zijn!!



@RianH wat lief dank je wel!



@Bliss, Flower en kiml: bedankt voor de wensen!
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
Net de HA gebeld, zwangerschap zou heel pril zijn, HCG was 117.. Moet over een week nog eens terug en dan zou het fel gestegen moeten zijn.. nu dus nog even afwachten..
Happiness is only real when shared
Alle reacties Link kopieren
quote:Elliepie schreef op 01 december 2015 @ 09:27:

Net de HA gebeld, zwangerschap zou heel pril zijn, HCG was 117.. Moet over een week nog eens terug en dan zou het fel gestegen moeten zijn.. nu dus nog even afwachten..spannend! ik duim voor je dat het allemaal goed zit en dat je hcg volgende week super hoog is!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!!
Alle reacties Link kopieren
@elliepie: wat een geweldig nieuws!!! Gefeliciteerd! Ik ga nu duimen voor een flinke stijging van het hcg. Ik snap dat het spannend blijft allemaal maar probeer te genieten van dit goede nieuws!!



@Lisette: dikke knuffel voor jou



@Da4ntje: spannend!! Hoe leuk als er deze ronde 2 positieve testen naar voren komen?! Duimen duimen duimen!!



@Suze27: als je nog zoveel vragen hebt gewoon contact opnemen met je gyn en of HA. Mijn HA wilde geen doorverwijzing geven zolang we nog niet 1 jaar bezig waren dus meteen nadat dat moment was aangebroken stond ik op de stoep samen met mijn vriend. Zijn zaad hadden we toen al laten onderzoeken want zijn HA deed gelukkig niet moeilijk over een doorverwijzing. Ik heb soms het gevoel dat ze in NL lang wachten met vervolgstappen nemen en dingen onderzoeken. Dat vond ik best frustrerend naarmate het 1e jaar dat we bezig waren vorderde. Dus gewoon actie ondernemen als dat jou een beter gevoel geeft!



@Ylva85: de opmerking "En toch: wil ik niet dat hele medische circus in. Ik wil gewoon normaal zwanger kunnen worden... Gewoon alleen samen met mijn vriend." deel ik met je. Dat IUI is benoemd als vervolgstap wil niet zeggen dat ik niet liever op de natuurlijke manier zwanger wil worden. Ik denk niet dat je het zo bedoelde te zeggen, maar zo kwam het wel over.



De frustratie over dat het niet te verklaren is heb ik geprobeerd los te laten. Ik schiet er namelijk niks mee op om te stressen en me druk te maken en van alles in het hoofd te halen. Ik baal dat we 'naar huis zijn gestuurd' voor een half jaar en dat we volgend jaar tegen de tijd dat we met IUI zouden mogen starten alweer 2 jaar bezig zijn, maar ik ben aan de andere kant ook blij dat die optie bestaat. Natuurlijk hoop ik dat ik binnen het aankomende half jaar op de natuurlijke manier zwanger wordt. We zullen het zien. Ik blijf duimen voor mezelf en iedereen hier in het forum



Sorry, zie nu dat het een hele lap tekst is geworden
@Unicorn O nee! Echt niet! Was blij te horen dat ik het bij het juiste eind had, mijn gyn wilde mij niets zeggen over het vervolgtraject namelijk. Dat zegt niets over wat ik dacht dat jij wilde . Want ik ga ervan uit dat niemand het medisch traject in wil als het niet hoeft.
Alle reacties Link kopieren
@Ylva85, okay gelukkig Dat denk ik namelijk ook! Kan me niet voorstellen dat iemand dat vrijwillig zou willen. Wel frustrerend dat je gyn niks wilde zeggen over het vervolgtraject. Het heeft mij geholpen om al mijn vragen op te schrijven in een boekje en dan allemaal te stellen als ik bij de gyn was. Zo kon ik ook niks vergeten. Misschien een idee voor je volgende afspraak? Het is belangrijk dat jij antwoord krijgt op eventuele vragen dus mijn tip is: gewoon stellen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven