uitgerekend in december wie ook?

03-06-2016 11:03 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we weer verder



NaamLeeftijd1e, 2e..kindje Gestopt sindsGeslachtUitgerekende dataBijzonderhedenHelena630/352e03-2016meisje05-12-2016bevallen 01-12-2016Nijntje30/302e03-2016meisje19-12-2016bevallen 23-12-2016Lilly198035/461e08-2014meisje08-12-2016bevallen 07-12-2016Gatekeeper33/322ejongen09-12-2016bevallen 29-11-2016Duufje38/421e2013meisje13-12-2016bevallen 12-12-2016
Alle reacties Link kopieren
luiertas cowboysbag



Dit is 'm...



Dure dingen, kinderen :-)



Gelukkig schiet donderdag al op Lilly. Voor je het weet hebben jullie het achter de rug. Is de 'witte-jassen-angst' van je partner niet minder geworden sinds je zwanger bent? Mijn man had daar namelijk ook heel veel last van, omdat ikzelf een hele tijd 'op het randje' heb gelegen en daarna nog heel veel kl*te ziekenhuisafspraken en opnames heb gehad.

Maar hij heeft door het fertiliteitstraject en nu de echo's enz. juist een heel andere kijk op het ziekenhuis gekregen. Vooral door de lieve artsen waar we dit keer mee te maken hadden denk ik en doordat je nu ook eindelijk eens 'voor de leuk' in een ziekenhuis komt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, door het traject is het naar een ziekenhuis gaan wel anders geworden. Maar dit is specifiek zo gericht op gezond of niet, dat hij het wel moeilijk vindt om niet weer slecht nieuws te krijgen. Hij heeft zelf de angst dat het echte geluk voor hem niet weggelegd is. Echt heel sneu!

Uiteindelijk is ons kleine meisje ontstaan (de bevruchting en terugplaatsing) in het ziekenhuis waar zijn vrouw destijds is overleden. Heel dubbel, maar ook echt een heel mooi idee! We zien het ziekenhuis altijd liggen op de snelweg (Erasmus MC) en dan kijk je er nu ook wel met een ander oog naar gelukkig!

Maakt ook dat die 8 weken echo bij ons zo heftig is verlopen, dat je ook nog eens een andere start hebt en een beetje de zenuwen krijgt van echo's, zeker deze uitgebreide!



Hier donderdag in ieder geval 1 groot feest als alles goed is.



Wat een gaaf ding, prachtig! Daar ga je een hoop plezier van hebben Heb je al enig idee van welke kinderwagen of zie je wel wat er op jullie pad komt?
Alle reacties Link kopieren
Even mijn vraag gekopieerd uit een ander topic... wie weet hier ook herkenning. Komt 'ie:



Waar ik trouwens benieuwd naar ben...

Ik heb eigenlijk al sinds ik zwanger ben de hele dag honger (okay, trek). En deze week lijkt dat nog een beetje te zijn toegenomen. Hebben jullie dat ook en hoe gaan jullie daar mee om? Ik vind het best lastig, want als ik constant ga eten als ik honger heb ben in no-time een 10 tonner (bovendien heb ik vooral 'honger' in zoet en vet dus dat moet ik sowieso maar niet doen). Ik eet nu bewust wat extra tijdens mijn maaltijden. Dus wat extra bij ontbijt, lunch en diner en probeer het tussendoor bij fruit te laten. Maar ik vind het wel lastig. En ik ken dat niet, want ik heb normaal gesproken gewoon 'genoeg' als ik 3 keer per dag eet met wat tussendoortjes. Ik begin bijna te snappen dat sommige zwangeren op eetgebied ineens alle remmen loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar vanuit eerste zwangerschap. Nu minder.

Meer honger nu dat wel. Maar niet de hele dag.

Ik heb bij de eerste gewoon toegegeven en ben in totaal 16 kilo aangekomen. Die gingen er gelukkig relatief makkelijk weer af, al heeft het wel echt 9 maanden geduurd.

Nu zit ik al op plus 4 of 5... Ik hoop dat het niet weer 16 kg wordt. Maar we zien wel.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Duufje precies een week of 2 geleden kreeg ik dat ook!

Ik eet meer tussendoor, yoghurt, handje noten etc. Begin nu ook wat aan te komen. Probeer inderdaad niet (teveel) ongezond te snaaien. Ben nu 3 kilo totaal aangekmen dus vind het wel prima zo. Merk wel dat alles bijna niet meer past
Alle reacties Link kopieren
Duufje ik herken t ook van mijn eerste zwangerschap. Ik zat op een gegeven moment te ontbijten met een kersenrastertaart. Eindstand 20 kilo aangekomen. Met deze zwangerschap heb ik dat weer helemaal niet. De laatste keer bij de vlos was ik nog niks aangekomen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te horen dat ik niet de enige veelvraat ben :-).

Ik ga mijn best doen om het op de manier van Lilly te doen. Iets meer (gezonds) tussendoor. Hoewel ik prima met kersentaart zou kunnen ontbijten, haha. Klinkt ontzettend verleiderlijk zelfs

Ik begin nu ook iets aan te komen (maar een paar ons en per saldo weeg ik nog altijd minder dan voor de zwangerschap, maar het begin is er in elk geval), heb wel een beetje de angst dat ik nu ook ineens heel hard zal gaan. We zullen het zien. Ik blijf maar zo gezond mogelijk leven en de rest komt zoals het komt.



Succes morgen Lilly!
Alle reacties Link kopieren
Duufje zo snel kom je echt niet aan hoor, het hoort er ook gewoon bij. Zolang je gezond eet geloof ik ook wel dat die kilo's er zo weer af zijn! Als je gezondere dingen tussendoor neemt met regelmaat (ik eet elke 1 a 2 uur zeker wat) heb je echt minder snaai drang. Ik neem het het standaard al, voor de honger begint. Want anders krijg ik dat ook lastiger weg en is de keuze voor wat gezonds ook moeilijker . Althans zo werkt het bij mij ( nog )
Alle reacties Link kopieren
Oh, maar ik ben ook niet bang om aan te komen hoor. Dat zal ongewijfeld gaan gebeuren en hoort er inderdaad gewoon bij.

Ik wil het alleen wel een beetje gezond houden voor zover ik dat zelf in de hand kan houden
Alle reacties Link kopieren
Lily hoe was je GUO? Alles goed, vriend gerustgesteld?
Alle reacties Link kopieren
Alles was goed ja, zo heppie en het is écht een meisje dus ik ga los nu

Ben zoooo opgelucht en partner ook! We zijn lekker uiteten geweest om het te vieren!



Jullie ook bijna de 20 weken echo Gatekeeper en Duufje!



Hoe is het met jullie en Helena en de rest?
Alle reacties Link kopieren
@ Lilly, wat fijn dat alles goed is!!!!!



@ Duufje, ik ben al minimaal 5kg aangekomen en dat is meer dan de vorige keer. Ik heb ook echt meer trek in ongezonde dingen, eet ook wel gezond tussendoor hoor, maar de ongezonde dingen zijn zo verleidelijk. Ben normaal wel van leuke gezonde gerechten bedenken enzo, nou nu heb ik al dat specifieke healthy gedoe een beetje laten versloffen, geen trek in en geen puf voor

Bij eerste zwangerschap 13kg aangekomen in totaal, en daar zal ik nu wel overheen gaan



M'n buik groeit ook zo hard, hebben de dames van een tweede kindje dat ook? Man man ik ben nu met 19wk net zo dik als de vorige keer met 25 ofzo, waar gaat dit eindigen? Ik ben best klein en normaal gesproken niet dik, maar voel me nu al echt een tonnetje, vooral savonds!



Hier trouwens last van m'n bekken... Echt heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me maandag weer wegen bij de vlos. Ik ben vandaag precies op de helft, maar ga t nu wel wat zwaarder vinden. Dit warme weer was voor mij niet zo lekker, heel snel benauwd. Hoe was dat voor jullie dames?



Mijn buik is ook al enorm en ik heb echt een "vol" gevoel. Op vakantie dacht een vrouw dat ik al 6 mnd was. Ook merk ik dat ik vaker last van mijn rug krijg als ik zo met mijn dochter loop te sjouwen. Aan de achterkant zie je bij mij trouwens niet dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
@ gatekeeper, heeeel herkenbaar!! Ja ik heb het ook wel zwaar met dit weer, dat ik af en toe denk 'en ik ben pas op de helft'. En dan dat volle gevoel erbij inderdaad, laatst zij m'n moeder, zo jij groeit hard!, maar k was gewoon ook helemaal opgeblazen.

Bij mij aan de achterkant zie je het ook nog niet.

Ik til m'n zoontje niet meer (vaak), al is dat even wennen voor m. Hij kan ook zelf de trap op en af zonder dat ik meega (ik wacht dan onderaan) want steeds heen en weer omdat meneer iets uit z'n kamer wil, dat werd me ook te veel.

Moet wel oppassen want hij is erg druk, echt een jongen, dus ongecontroleerd druk bewegen, kreeg vandaag nog een kopstoot in m'n buik en moet m'n buik constant beschermen. Het is niet expres hoor want hij weet dat ie voorzichtig moet zijn, maarja blijft een 3 jarig jochie.
Alle reacties Link kopieren
Dan kom ik me hier aanmelden en hou ik me stil. Sorry dames! Bedankt voor het welkom heten!



Gisteren is de vroedvrouw geweest, alles in orde met beeb. Hartje gehoord, steeds als ze wou tellen zwom hij weg. Hij was ook ganse tijd aan het schoppen, leuk om te horen.

Ik praat trouwens inde hij-vorm, wij willen het geslacht niet weten op voorhand. We gaan voor de verrassing.



Het is ons 2de kindje maar mijn buik blijft zo traag groeien. Ik wil ook eens een mooie buik maar nu is het twijfel tussen, zou ze zwanger zijn of heeft ze veel gegeten. Nuja vriendinnen zeiden wel, als je het weet, dan zie je het wel. Maar dat is voor andere mensen niet te zien uiteraard



Ik eet ook veel ongezonder.. En dat stoort me. Ik ben net 15kg kwijt en ben bang dat ik na deze zwangerschap weer hoog ga eindigen.. Nuja, ik word wel nog opgevolgd door een dietiste, ik ga dit toch even aankaarten denk ik als ik weer ga. Al is dat pas in september..
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal!

Vooral heel druk geweest met het warm hebben en aan de babykamer werken... Mijn man heeft een airco gekocht voor in huis, dat was echt nodig. Het werd gewoon 30 graden binnen.. Pfff.

Onze dochter is momenteel ziek, zo zielig met dit weer! Ligt nu tussen ons in, vandaar dat ik even wakker ben.

Ik heb mij nog eens gewogen en zit op plus 3,5 kg. Minder dan ik dacht en dat vind ik fijn! Mijn buik is namelijk ook al echt huge!! Inderdaad zoals 25-30 weken, terwijl ik nu pas in week 21 zit. Hij zit dan ook echt al in de weg tijdens dagelijkse bezigheden. Ook zit hij erg laag, net zoals de eerste keer. Ik denk doordat ik sterke hoge buikspieren heb, maar slappe lage buikspieren.. Theorie...

Hoofdpijn komt en gaat, verder weinig kwaaltjes. Wat kramp soms en wat lage rugpijn af en toe.

Fijn dat jullie nu zeker weten dat het een meisje is Lilly! Shoppen!!!!!

Mijn vader komt deze of volgende week behangen. En dan moet er nog verbouwd worden (nieuw raam). Dus even denken of we een stuk muur tijdelijk niet behangen totdat het raam erin zit, of toch behangen en voorzichtig doen...



Verder ben ik erg creatief de laatste tijd. Armbanden maken is mijn nieuwe hobby. Ook haken voor baby is een leuke bezigheid.

Wat zijn jullie hobbies?

Morgenavond weer controle vk.

De kleine is lekker druk aan het worden, dat voelt erg gezellig!



Als laatste nog even melden dat een goede vriendin gisteren is bevallen!! Zij wisten ook niet wat het geslacht zou zijn en hebben een jongen gekregen! Echt een hele leuke verrassing zo! Als ik het kon, zou ik het ook niet willen weten, maar daar ben ik iets te controlfreakerig voor, Hihi!! Odin heet hij. Zo lief!!



Jullie namen al vast?
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Helena wat sneu van je dochter, zeker met dit weer. Top dat je man een airco heeft geregeld! Mijn buik zit ook nog onder mijn navel voornamelijk, daar zit echt een bolling, daarboven ook wel maar dat is meer mijn onderbuik (darmen) die door mijn baarmoeder naar boven worden geduwd denk ik Ik zit ook op de +3.5 kilo, netjes toch?

Gefeliciteerd met de zoon van je vriendin, leuke naam Odin! Ging haar bevalling een beetje voorspoedig? Gisteren was een op tv een stukje over een bevalling en dan vind ik het toch wel een gek idee dat wij dat straks ook allemaal gaan meemaken Ben zo benieuwd hoe het zal gaan en hoe de kleine dame is



Stefanie knap dat je eerder 15 kilo bent afgevallen zeg! Zou wel fijn zijn als je dat een klein beetje kan vasthouden maar dat valt niet mee als je erg trek hebt! Hopelijk kan de diëtiste je helpen, kan je anders niet wat eerder langsgaan?



Nijntje dat lijk me best lastig als je al een kleintje hebt, zeker als ze wild zijn. Je kan ook moeilijker wat rustiger aan doen als er al een kleine rondloopt! En dan ook nog last van je bekken. Heb je dat aan het einde van de dag of heel de dag door?



Gatekeeper wat balen dat je zo last van de warmte hebt. Gelukkig komen er minder warme dagen aan! Ik moet zeggen dat ik er nog niet zo'n last van hebt. Maar vind het soms wel moeilijk om te blijven bewegen, merk echt dat het me meer moeite kost om te gaan wandelen/fietsen, gewoon niet vooruit te branden. Misschien houd dit ook verband met het warme weer.

Succes vanavond bij de vlos, ik mag woensdagavond weer!



Ik voel de kleine meid sinds een week nu elke dag en heel de dag door wel regelmatig. Zo fijn. Manlief heeft het helaas nog niet kunnen voelen... Hopelijk komt dat snel. Volgende week vrijdag gaan we 2 weken op vakantie, wie weet lukt het tegen die tijd wel!
Alle reacties Link kopieren
Ons kindje is helemaal gezond! Alles zit erop en eraan en loopt hoe het moet lopen. Hij was heerlijk eigenwijs, wilde absoluut niet stil liggen. In mijn beleving was dit een rustige baby omdat ik hem niet altijd bewust voel, maar dat komt dus omdat de placenta voor ligt. Hij heeft nu nog een flinke stootkussen, maar druk is hij zeker.



Afgelopen weekend hebben we een lamp in de vorm van een zweefvliegtuig gekocht voor de kleine man. Zo leuk dat shoppen. Binnenkort t kamertje uitzoeken.



@Helena, ach wat sneu voor je kleine meid en dat met dit weer. Mijn dochter zit helemaal onder de bultjes op haar romp, ik twijfel of het nou de waterpokken zijn (want heerst op t kdv) of dat het zweet/warmtepukkeltjes zijn. Het zijn niet echt blaasjes oid. Kijken of het doorzet.



@Lilly, waar gaat de reis naartoe? Laatste jaar dat jullie saampjes zijn. Volgend jaar is jullie kleine meid erbij. Rare gedachte he?



@Stefanie, knap hoor dat je het geslacht niet wil weten. Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn gatekeeper! Is toch weer een geruststelling dat alles goed uitziet tijdens echo.

We hebben onze dochter ook al 2 keer verdacht op waterpokken... Ik weet echt niet hoe dat moet uitzien. Ben benieuwd. Beterschap voor jullie kleine in ieder geval.

Hier ook placenta voor, maar desondanks toch al heel goed gevoeld en man heeft het ook al gevoeld. Als ze op dreef is, kan ze echt flink hard schoppen.



@lilly; bevalling van vriendin ging wel voorspoedig volgens mij. Ik moet het hele verhaal nog horen.. Duurde wel 24 uur voordat hij er was, dus best lang. Ze mogen vandaag naar huis. Misschien mogen we snel gaan kijken!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Ik had gisterenavond last van nesteldrang ik heb de hele keuken uitgesopt incl. koelkast (dat moest van mezelf), de woonkamer geveegd en gedweild, een hele mand strijk weggestreken, ik was half 11 klaar. Ik had het naar me zin, was helemaal in mijn element. Man is van gekkigheid maar naar boven gevlucht zodat hij me niet voor de voeten zou lopen. Maar het moest gewoon. Jullie al last van nesteldrang?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper, vorige week wel een dag gehad dat ik echt veel heb gedaan.. Lekker he! Mijn man wordt dan helemaal nerveus van mij haha. Ik heb wel dat ik van alles bedenk wat ik nog gedaan wil hebben voor december. Na de vakantie ga ik echt aan de slag haha!



Oooh leuk die zweefvliegtuig lamp! Ik had die ook al op het oog als we een knul zouden krijgen. Super leuk zijn die! Fijn om te lezen dat alles goed was met jullie mannetje!



Helena 24 uur is best een tijdje, maar gelukkig gaat alles goed. Dat is belangrijkste. Toevallig voelde mijn man de kleine meid gisteravond voor het eerst. Was super leuk! Ze gaat hier ook lekker tekeer, heeeerlijk Ook als ik 's nachts naar de wc ga voel ik haar heel eventjes enzo, zo gezellig!



We gaan een weekje naar Zwitserland en dan een weekje naar Zeeland. Heel gek idee dat we straks met zn 3tjes zijn We hebben er zo'n zin in!!



Zijn jullie partners nog vrij na de bevalling? Mijn man heeft kunnen regelen dat hij de hele maand december thuis is, zo fijn!
Alle reacties Link kopieren
Even een egopostje (gekopieerd van een ander topic)



Wij hebben vanmorgen de 20-weken echo gehad. In eerste instantie zag alles er goed uit. Hartje is goed aangelegd, hersenen ook, groei was prima op schema. Helaas hield daar het goede nieuws ook op. Ons meisje (dat is wel 100% zeker) heeft een te wit darmstelsel, zgn echodense darmen. Dat hoeft niets te betekenen, maar kan ook wel van alles betekenen. Het kan zijn dat het kindje bloed heeft ingeslikt als er een bloeding is geweest tijdens de zwangerschap. Dat is bij mij niet het geval geweest, dus die optie valt eigenlijk al weg. Het kan ook een infectie zijn die via mij en de placenta is doorgegeven aan het kindje. Helaas kan het ook een teken van taaislijmziekte of het syndroom van down zijn. Gelukkig is de kans het grootst dat het 'niets' is. Maar de overige kansen zijn ook behoorlijk. Wij hebben besloten komende donderdag een vruchtwaterpunctie te laten doen en bij ons wordt dan ook meteen (dna)onderzoek gestart. Helaas ben ik dus niet meer zo in de gloria. En dat terwijl ik me hier echt niet druk over maakte, was er echt van overtuigd dat alles in orde was. Ben echt een beetje lamgeslagen. Het zullen lange weken worden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Duufje ik zit hier en val compleet stil op mijn werk, ik word er helemaal naar van. Ik weet gewoon niet wat ik tegen je moet zeggen, VERSCHRIKKELIJK....

Ik hoop maar dat het gewoon vals alarm is, wat een ontzettend rot bericht meid. Wat vind ik dit naar voor je
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Duufje, ik ben er gewoon stil, wat een k*t bericht zeg!! Hopen op een goede uitslag bij de vruchtwaterpunctie. Hoe lang duurt het voordat je de uitslagen van alle onderzoeken hebt? Gatverjasses zeg! NIET LEUK!!!



Jullie hadden trouwens toch een combinatietest laten doen? Daar kwam toch niet naar voren dat jullie kindje kans op down had? De uitslagen waren toch goed?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat erg Duufje!!! Lijkt me inderdaad moeilijk om het nu van de zonnige kant te bekijken. Maar het hoeft dus ook niets te zijn? Dat ga ik heel erg voor je hopen!



Hoelang duurt zo'n uitslag van een vruchtwaterpunctie?



Ik hoop echt dat het allemaal loos alarm is voor jullie!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven