uitgerekend in december wie ook?

03-06-2016 11:03 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we weer verder



NaamLeeftijd1e, 2e..kindje Gestopt sindsGeslachtUitgerekende dataBijzonderhedenHelena630/352e03-2016meisje05-12-2016bevallen 01-12-2016Nijntje30/302e03-2016meisje19-12-2016bevallen 23-12-2016Lilly198035/461e08-2014meisje08-12-2016bevallen 07-12-2016Gatekeeper33/322ejongen09-12-2016bevallen 29-11-2016Duufje38/421e2013meisje13-12-2016bevallen 12-12-2016
Alle reacties Link kopieren
Welkom Stefanie!!



Ah wel een beetje jammer inderdaad Duufje! Nog langer wachten... Maar hopelijk wel mooie beelden gezien?! Wel schattig hoor zo'n eigenwijsheid! Hihi!



Lilly; ik heb om 11:30 de afspraak vandaag. Kan er nu al niet mee van slapen... Haha! Mijn moeder gaat mee want mijn man kan niet vanwege werk.



Dat drinken lukt steeds beter. Vanuit de eerste keer moeder worden heb ik geleerd dat alles dat geleerd moet worden in kleine stapjes moet en dat ik niet ineens teveel van mezelf (of mijn baby) moet vragen. Dus ik ben al blij dat ik kan zeggen dat ik nu al 2 glazen per dag bewust meer drink. Een in de ochtend die ik mezelf opleg en een extra tijdens de lunch. Nu zo doorgaan en het komt nog eens helemaal goed met me



Nijntje; ik had dat tegenstaan dus met avondeten heel vaak. Nu minder. Wat ervoor heeft gezorgd dat ik nu pas 2,5 kilo ben aangekomen waar ik er de vorige keer al 5 bij had. Dat is dan wel weer mooi meegenomen.

Fruit (vooral watermeloen) eet ik ook graag, dus dat scheelt.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
We hebben hele mooie beelden gezien en als 'troost' een hele lading extra foto's meegekregen. En nu mogen we gewoon nog een keer. Je hoort mij niet klagen.

Ik ga er een beetje van uit dat het een jongetje is, want dat 'misschien' piemeltje was in mijn ogen toch wel redelijk duidelijk. Maar hopelijk gaan we dinsdag bevestiging krijgen.



En we hadden gezelschap van 2 emotionele oma's. Die komen beide uit de generatie dat een echo nog niet gedaan werd tijdens de zwangerschap en zij hadden dus nog nooit zoiets gezien. Zij vonden het echt heel bijzonder. Was leuk om met ze te delen.



Goed bezig Helena! 2 glazen extra is al heel netjes toch?
Alle reacties Link kopieren
@Stefanie, welkom ik zet je vd week in de tabel.



@Duufje, wat jammer dat het nog niet goed te zien was. Wel fijn dat je zo snel terug kan komen en extra echo's zijn nooit weg.



@Helena hoe was je echo? Alles gezond? Je bent alweer over de helft.



@tabel. Zijn er nog nieuwe data, we gaan allemaal richting de 20 weken echo.



@hier, weer lekker terug van vakantie. Mijn buik is ook enorm gegroeid. We hebben al wat voor ons knulletje gekocht. Binnenkort gaan we beginnen met het kamertje.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper; echo was top! Alles gezond. Maar had een vroege 20 wkn echo want ben vandaag 18+5 dus nog net niet op de helft.

Leuk dat jullie al beginnen met het kamertje! Hier ook in volle gang!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook zo van die levendige dromen? Ik droom nu de laatste tijd echt heftig en heel realistisch.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Gatekeeper. Lekker hoor, vakantie. Je was er vroeg bij. Fijn gehad?

Ben daar nog helemaal niet mee bezig... Zo vreemd, als je zelf niet gaat dan heb je ook meteen helemaal niet meer het idee dat het vakantietijd is. Was wel lekker rustig op de weg vanmorgen.



Voor de tabel: ik heb 26-7 de 20wk echo



En beter laat dan nooit: Welkom Stefanie!
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper, welkom terug weer! Ik heb dat inderdaad ook wel meer, maar ik ben altijd al een dromer geweest. Bizar he hoe echt dingen kunnen lijken! Wat heerlijk dat je buik zo groeit



Helena wat een heerlijk nieuws dat alles goed was met de echo. Toch heel erg fijn die bevestiging te krijgen..



Duufje, morgen de herkansing. Weer een keer kijken naar de kleine, super fijn!



Stefanie, welkom, gezellig!



Hier, bij ons staan kast en het bedje in elkaar. Nu de commode nog! A.s. donderdag gaan we naar Babypark kijken voor de kinderwagen en het auto stoeltje.

Volgende week donderdag 21-07 hebben wij de 20 weken echo. We krijgen de uitgebreide (GUO) omdat wij dmv ICSI zwanger zijn geraakt. Is nog standaard procedure dat ze je uitgebreider onderzoeken. Ik vind het best heel erg spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Oh succes alvast Lilly! Komt vast goed!

Even lekker naar jullie meisje kijken!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
@lilly ik krijg ook een GUO en vind het ook spannend!!! Je hoopt toch dat alles echt goed is.



Wij hebben al in ons hoofd hoe het kamertje moet worden en qua meubels is alles bij ons al ready, want de oudste heeft net alles nieuw. Het is alleen nu nog even een rommelkamertje, maar wordt al steeds wat leger haha.

Wij willen 1 muur voor de helft heel zacht perzik-roze verven met witten stippen erop, met een muursticker van een tak met vogeltjes erboven. En voor de rest de kamer en meubeltjes wit met houten vloer.



Ik zit steeds te bedenken hoe ik de kleine meid te slapen ga leggen? Het is natuurlijk winter, bij mijn oudste gingen we (een hele warme) zomer in dus al gauw niks anders nodig gehad dan rompertje en laken of inbakerdoek.

Ik denk er nu over om een puckababy inbakerslaapzakje te kopen van katoen en dan een lekker warm dekentje erover (ook bijpassend van puckababy of van Koeka, die vind ik zoooo mooi)

En voor overdag en in de kinderwagen dacht ik aan de puckababy gogo winter omslagdoek (ziet er zo heerlijk warm uit!). Ik heb verder geen ervaring met puckababy, bij de oudste heb ik wel ingebakerd, eerst met een hydrofieldoek en daarna met de pacco. Maar de pacco vond ik nog een heel gedoe en Puckababy ziet er zo makkelijk uit, en minder strak.



Ze komt de eerste maanden in een co-sleeper naast me liggen en bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
@gatekeeper, lekkere vakantie gehad? Ik herken het hoor die levendige dromen! Word ik wakker denk ik huh heb ik dat echt gedroomd? Zijn vaak ook bizarre dromen.



@helena, wat fijn dat alles goed was met de echo! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn!



@duufje, veel plezier morgen bij de herkansing (en lekker extra spieken naar de kleine), ik hoop dat de kleine boef zich van de goede kant laat zien nu
Alle reacties Link kopieren
Nijntje; zo gaat het hier ook. Meubeltjes van oudste worden hergebruikt. Muren krijgen een fris kleurtje (wit en mint groen) en de rest wordt aangekleed met pasteltinten. Thema bij de oudste was al vogeltjes, nu worden het libelles en hertjes.

Ik ken puckababy (als gebruiker) ook niet. Koeka wel! En ja mooi!!! We hebben een zomerdekentje van Koeka en het boxkleed. Nu dus nog een winterdekentje. Heb er al een uitgekozen van Little lof... Maar daar moet ik echt even voor sparen.... Ahum...
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
MoodboardBaby



Klik op onderstreepte link.

Moodboard!! Voor de babykamer.



Hebben jullie trouwens al namen?

Wij wel.. Al heel snel. Bizar, want bij de eerste zo lang over gedaan!
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
@Duufje veel plezier straks, hopelijk hebben jullie nu meer succes. Gaat je man nu wel mee? Of weer je moeder en schoonmoeder?



@Nijntje vakantie was leuk maar altijd te kort. We zouden in aug. nog een keer gaan maar man heeft net nieuw werk dus niet zoveel dagen.



@Helena, wij zijn er nog niet uit. Ik vind t lastig hoor een naam kiezen. Mijn ouders noemen de baby Kai, vinden ze een leuke naam. Die wordt t dus per definitie niet



@Lily toch vreemd dat ieder ziekenhuis andere procedures heeft. Wij hebben met de eerste geen GUO gehad ondanks dat ze verwerkt is via ICSI.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was de eerste keer ook mee hoor . De oma's waren een extraatje...

Gisteravond zijn we lekker samen gegaan. En na een halfuurtje ging ze er eindelijk voor liggen... ZE dus. Ons 'waarschijnlijk-jongetje' bleek toch een meisje te zijn :-). Was echt een verrassing.

Ik wacht na alle twijfel toch nog maar even tot na de 20wk echo met het kopen van iets roze, maar het zag er behoorlijk overtuigend uit. Was weer heerlijk om even naar onze uk te kijken. Blijft zo bijzonder.



Nu zijn we dus ook uit de naam. Die heb ik al jaren in m'n hoofd voor een meisje, voor een jongen had ik geen idee. Mijn man kan er ook mee leven, dus het wordt 'mijn' naam. Lekker idee. We hebben afgesproken dat we de naam nog niet gaan gebruiken, ook niet onderling, zodat de kans dat we ons verspreken niet zo groot is. Vind het wel leuk als de naam nog een verrassing blijft voor onze omgeving. Geslacht delen we wel gewoon.



Ik krijg ook een GUO, ook vanwegen ICSI. Ik vind het sowieso idioot dat de vruchtbaarheidbehandelingsprotocollen (zoooo, wat een woord) zo verschillend zijn per ziekenhuis. Kan er niet over uit dat daar geen landelijk vaststaande procedures voor zijn. Heb me daar ontzettend over verbaasd toen wij behandeld werden.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Duufje. En ik ben jaloers op dat jullie al uit de naam zijn. Hier hoor ik alleen Nee, Nee, Nee op mijn suggesties pffff. Heb ik straks een BZN (baby zonder naam)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Duufje een meisje! Toch nog anders dan gedacht! Fijn dat je de naam al weet, wij waren over een meisje ook snel eens en zij zo blij met deze naam. Wij wachten ook tot de 20 weken echo volgende week met echt meisjes spullen kopen, ik wil het iets zekerder weten



Haha Gatekeeper lastig is dat he, om samen een naam te vinden die je beiden leuk vindt, dat hadden wij met een jongensnaam. Maar ineens is dé naam daar, nog even doorspuien samen



Heel apart dat sommige dingen zo afwijken per zkh. In het ICSI traject vond ik dat soms echt verwarrend waarom dingen soms anders gingen. Uiteindelijk hadden hun zo hun gedachten over bepaalde dingen en snapte ik het achteraf wel. Maar waarom wel of niet een uitgebreide GUO echo snap ik dan weer niet.



Ik was van de week super gespannen om de echo volgende week en heb mezelf even toegesproken Het is wat het is en we gaan van het goede uit en anders is ons meisje hoe dan ook van harte welkom . Zo staan we er allebei in, dus laat maar komen, nog een weekje!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een verrassing duufje!!

Als er zo getwijfeld werd zou ik inderdaad ook nog even wachten met roze kopen.

Maar echt leuk!!!

Ik ben sinds 20-wkn echo niet meer te stoppen... Ooh wat is het slecht voor je bankrekening als je weet wat het geslacht is!

En dan heb ik dus al een meisje en al haar kleding bewaard
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Leuk duufje een meisje! Bij mij leek er geen twijfel te zijn, ze heeft vanuit meerder hoeken gekeken en was zeer stellig dat het een meid is, zou wel even in shock zijn als het toch een jongen is want ook ik ben al lekker aant het meisjes shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, dat shoppen ja. Ik ben er ook bang voor dat ik mezelf helemaal bankroet ga kopen.

Heb me tot nu toe prima kunnen inhouden, maar het eerste schaap is over de dam inmiddels :-). Heb mezelf zojuist een luiertas kado gedaan, kostte gelukkig maar €199,95 . Gruwelijk eigenlijk, duf het bijna niet neer te typen. Maar hij is wel prachtig en van mijn allerfavorietste tassenmerk. Straks nog even uitleggen aan m'n man... maar hij weet van mijn tassenfetish gelukkig... en verder ben ik niet zo duur en veeleisend.



Goede instelling Lilly. Zo sta ik er ook in. Heb intussen ook zoveel goede echo's gehad, dat het vertrouwen dat het goed is met ons kindje toch wel gegroeid is. En als ze toch iets mankeert, dan zien we dat dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vandaag even laten gaan met shoppen zowel voor ons knulletje als voor ons meisje. Ook gelijk een duobuggy gekocht, want dochter is nog te klein om zonder buggy te kunnen tegen de tijd dat de kleine man er is.



Ik koop kleertjes vanaf maat 56. Ik weet nl niet hoe groot de kleine man wordt, als uit de voelecho's blijkt dat een beer wordt dan zit ik straks met mt 50 die hij helemaal niet aan kan.



@Duufje is je luiertas van een bepaald merk? Ik kreeg toen een bijpassende luiertas toen we de kinderwagen aanschaften en bij deze buggy zit ook een luiertas en een maxicosi.
Gate, even vraagje. Waar heb je de duowagen vandaan?
Alle reacties Link kopieren
Bij Prenatal.



Deze is het https://www.duowagens.nl/ ... ark-toppi-2-combi-8_2.jpg



En je kan hem nog ombouwen tot twee zitjes.
Welk merk? Ik zie m niet op de site van prenatal. Hij is erg mooi zeg!





Edit: gevonden!
Alle reacties Link kopieren
Ja Gatekeeper, hij is van Cowboysbag. Ben helemaal weg van die tassen.

Mijn man kent mij gelukkig een beetje en kon er wel om lachen. Ik ga op zoek naar een 2dehands kinderwagen, dus ik krijg er geen luiertas bij... goed excuus vond ik dat wel
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper, gaaf ding zeg! Handig zo'n duo wagen! Fijn he om los te gaan



Duufje ziet er gaaf uit die tassen! Welke is het precies? Iedereen heeft zo zijn ding toch. Ik kan echt niet normaal doen met jurkjes Koop veel bij Steps en ze hebben daar nu ook kleine jurkjes voor meisjes, zo leuk. Zag laatst een bijpassend jurkje bij een jurk die ik zelf kocht. Heb me heeeeel erg moeten inhouden die niet te kopen, aangezien ik echt donderdag eerst wil horen dat het écht een meisje is



Ik heb dit weekend een badje met standaard gekocht in mintgroen (zit ook op de muren die kleur) en ook in zelfde kleur manicure setje, borsteltje en luieremmer. Zoooo leuk! Ook nog een leuk pakje in maat 50 gekocht van Noppies in dezelfde mintgroene kleur, zo lief!

Als donderdag de echo achter de rug is, vrees ik dat ik nog meer los ga. Vorige week bij Babypark geweest en wat hebben ze leuke spulletjes

Zenuwen voor de echo zijn nu wel een beetje terug. Mijn partner heeft er nu meer last van. Hij is normaal altijd positief ingesteld en vrij nuchter. Maar is helaas 6 jaar geleden zijn partner verloren aan kanker, nadat ze al jaren ziek was (auto immuunziekte). Hij krijgt dus de zenuwen van ziekenhuizen en dit soort dingen. Hij heeft met haar zoveel meegemaakt met ziek zijn, zorgen en ziekenhuizen. Zal blij zijn als we het achter de rug hebben!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven