Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
Alle reacties Link kopieren
@kamille, wat fijn zeg! Hopen dat je weer snel aantelt.



@lavendel, Heel veel succes deze week! Ik zal voor je duimen.



@phon, hoe gaat het met je?



Hier is nog alles rustig! 14/5 is mijn nod en 15/5 mag ik anders evt een zwtest doen. Spannend allemaal.... Het zit precies tussen mijn man en mijn verjaardag in dus hopen dat we een positieve test krijgen. Een mooier verjaardagscadeau kunnen we niet krijgen.



Liefs, xx Maartje
Alle reacties Link kopieren
@Lavendel -> Good luck!



@Phon -> hoe gaat het met jou nu dan?



Hier op zondag mijn eisprong gevonden. Dus over 14 dagen testen.

20 mei ofzo.





Vingers crossed, voor mij en voor jullie!
Alle reacties Link kopieren
Lieve schatten,



Lavendel: hoe gaat het met je meis? Al een echo gehad? O god, ik hoop ZO voor je dat je weer mag beginnen. En zo niet > dan beginnen we samen! Ik duim voor je.



Kamille: Spannend! Wel goed dat je lijf zich zo snel heeft hersteld. Hoe voel je je verder?



Maartje: dat zou toch een mooi cadeau zijn!!! Ik duim voor jullie IUI poging! Wat waren de aantallen bij jullie IUI?



Oempa: wat spannend om weer te beginnen!!! Deze pauze was gewoon goed en nu weer vol ertegenaan!



Phon: wat fijn dat de echo goed was. Hoe voel je je verder?



Grapjasje: goed dat je met andere dingen bezig bent geweest. Gaat het wel met je?



Minni: zit je al op de wachtbank? Een beetje rustog of ben je al aan het trouwen?



Hier: tja, ik probeer rustig te blijven, maar die puinhoop in het hoofd herken ik wel Maartje. Ik weet af en toe niet waar ik het zoeken moet. Ik ben heel erg bang voor wat komen gaat, maar ben er ook klaar voor. Ik kan het niet omschrijven, maar het fijne is dat dat bij jullie ook niet hoeft omdat jullie hetzelfde doormaken.



Ik was weer heel erg van slag omdat ik heb gehoord dat schoonzus een meisje krijgt (ze hebben twee jongens en ze zei op verjaardagen al 'dat ze nu een meisje wilde'). Ik heb haar nog niet gesproken, maar als dat zo was zou ik denk ik zeggen dat ik haar verwend vind en dat ze alles krijgt wat ze wil zonder het echt te waarderen dat ik het haar heel erg gun



O ladies, jullie weten hoe het is. Ik ben vandaag weer op kraamvisite geweest en wat gun ik het mijn vriendin, maar wat doet het pijn en wat wil ik het zelf ook graag.



Pfffff....ik heb een glas wijn ingeschonken (vond dat dat mocht na vandaag) en ga zo lekker naar bed.



Liefs darlings
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lavendel, hoe gaat het nu met je? Al een onttrekkingsbloeding gehad, of een echo?



Ik duim voor je en denk aan je



Millen
Alle reacties Link kopieren
@ Lieve Millen, je reactie ontroerd me! Wat ben je toch een lieverd! Om direct antwoord te geven op je vraag, ik heb gelukkig een onttrekkingsbloeding gehad en ik heb zelfs al een echo gehad. En ik zit weer in de game! Pffff… wat een spannende dagen zeg! Eindelijk klaar met de pil en dan wachten tot dat de bloeding komt en vervolgens afwachten wanneer ik dan terecht kan voor een echo. Dit was gister en ik vond het eng! Ik had een andere FA die niet zo snapte hoe spannend het was want die wees een donkere vlek aan op de echo. Dus ik dacht, daar zit die cyste dus nog… Maar dat was niet zo, ze wilde gewoon mijn eierstok aanwijzen, alsof ik dat allemaal herken (helemaal tijdens spanning)?! Maar gelukkig, het was weg en ik ben sinds gister weer aan het spuiten! Daar ben ik zo blij mee, nu heb ik in elk geval weer een kans op een iui! Ik ben wel nog voorzichtiger geworden en ben pas blij als ik de inseminatie achter de rug heb, maar voor nu ben ik opgelucht dat ik niet nog een maand moest wachten!



Ik merk dat ik nog steeds wel erg moe ben en de spanning zit in mijn lijf door al dit gedoe, maar ik ben ook zo blij dat ik nu weer wat kan doen!



Millen, wat frustrerend dat je schoonzus allemaal zo op ‘bestelling’ krijgt zeg! Natuurlijk gun je het haar (en je vriendin), maar het gemak waarop dat gaat is gewoon moeilijk. Dat herken ik heel erg!

En wat je zegt over hoe je je voelt, hoef je hier inderdaad niet uit te leggen hoor! Hoe is het nu met je? Nogmaals bedankt!



@ Phon, hoe is het nu met jou?



@ Kamille, succes weer op het wachtbankje!



@ Maatje, wat spannend zo in de buurt van de verjaardagen, ik hoop op een prachtcadeau voor je! Zit je een beetje comfortabel op het wachtbankje?



@ Minni, ik ben ook benieuwd of je aan het trouwen bent!



Wat is het hier rustig meiden! Ik merk dat ik me dan ook wat meer terugtrek terwijl ik het altijd wel fijn vind om met jullie te kletsen. Hopelijk gaat het goed met jullie!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel, wat fijn dat je door mag. Ik hoop dat de spanning nu weg gaat ebben.



Millen, bij jou ook allerlei spanning/lastige momenten. Ik had ook baby nieuws van heel dichtbij. Ik merk dat het me minder raakt dan verwacht. Maar ik kan ook niet gewoon blij zijn voor de ander.



Maartje enz Kamille weer spannend dus. Ik ga heeeeeeeel hard voor jullie duimen.



Hier gaat het beter dan ik had kunnen bedenken. Ik ben redelijk rustig. Ik dacht ook de eerste tekenen van een naderende eisprong ontdekt te hebben maar de ovulatietesten geven een vaag beeld. Dus nog even afwachten. Al hoop,ik,wel heel snel duidelijkheid te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk trouwens ook dat ik me wat teruggetrokken heb de afgelopen week. Terwijl ook ik het fijn vind om hier te kletsen. Beetje dubbel dus.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel: jeeeeeeee Wat fijn dat je door mag! O, dat vind ik echt goed om te horen zeg. Wat zal het spannend zijn geweest voor je. Een maand is misschien relatief kort en voor FA's ook, maar god, als je moet wachten zoals jij is het een eeuwigheid. Op naar IUI 2!



Phon: spannend hoor! Wel fijn dat je je rustig voelt. Houd ons op de hoogte!



Hier gaat het wel, ik ben wel een beetje onrustig en merk dat de kraamvisite dinsdag erin heeft gehakt. Die vriendin wist wel dat ik het heel moeilijk vind, dus die zei: je komt even koekeloeren en dan gaan we het terras op voor een wijntje. Dat hebben we ook gedaan en was heel fijn. Ze is echt één van mijn beste vriendinnen en zo begripvol, maar toen ik daar thuis was en haar met een superschattig babytje, overal kaartjes en sokjes en lieve dingen zag, moest ik wel even slikken. Zeker toen ik het babykamertje nog even inliep en daar één bepaald item zag staan wat ik ook te gek vind en waar man altijd van zegt: als je zwanger bent koop ik het voor je. We lopen zelfs af en toe langs het winkeltje waar ze het hebben om te kijken (daar hebben ze het dus ook gezien, ze wonen vlak bij ons). Ik dacht echt even dat ik in tranen zou uitbarsten en dat heb ik thuis ook gedaan toen ik na al dat zoete babygeluk (en met twee wijn op, eerlijk is eerlijk ) in een leeg huis thuiskwam.



Maar goed, het is weer bijna weekend. Morgen op pad met mn beste vriendin en dat is altijd een goede afleiding.



Ik vind het zo moeilijk dat ik enerzijds het idee heb dat ik de knop om moet zetten, er helemaal voor moet gaan en volop positief zijn, maar dat aan de andere kant vaak niet zo voel.



Maar goed, ik heb nog twee weken



Kus lieverds
Alle reacties Link kopieren
En ik heb nu ook wel echt PMS, want verwacht dit weekend weer ongesteld te worden. Daarna wordt het leven vast weer iger



XXX
Alle reacties Link kopieren
@ Lavendel: En hoe gaat het nu? Hoe ver ben je nu? Spannend allemaal hoor!



@Maartje: En hoe gaat het met je? Zit je nog goed op het wachtbankje? @Grapjasje, zit jij er ook nog stevig?



@Phon: Hoe gaat het met je? Een eisprong gespot. Ik hoop het voor je!



@Millen: Hoe gaat het nu? Heftig hoor om dat Item te zien wat jullie samen ook zo graag zouden willen kopen, als het zover is. Niks aan zoiets.



@Oempa, Wat duurt wachten lang he? Hou je het nog wat uit?



Hier zit ik op het wachtbankje, maar ik geef mijzelf geen hoop. Uiteraard had ik in mijn hoofd natuurlijk verwacht dat het meteen weer raak zou zijn, (omdat je het zoveel leest, omdat je dat wilt lezen). Maar ik heb nog steeds geen zere borsten en ik merk dat dit mijn graadmeter geworden is. Ik had dit bij de vorige keer binnen 3 dagen na mijn eisprong en toen een positieve test. Ik ben nu dus down.

Gelukkig hebben we een verhuizing voor de boeg waar ik me op kan storten en wat geweldig gaat worden. En uiteraard, zodra ik ongesteld ben een afspraak met het zh maken. Maar op dit moment helpt dat niet tegen het down zijn........ Morgen misschien?



Succes ieders



xxx
Alle reacties Link kopieren
Millen fijn dat je van die lieve vriendinnen hebt. Zo waardevol. Moeilijk he al die tegengestelde gevoelens en gedachten.



Kamille wat vraag jij toch altijd lief en betrokken naar iedereen.



Hier toch nog vaagheid. Nog geen positieve ovu test gezien. Hoop nu toch wel echt snel. Gewoon om te weten dat alles het weer doet. En weer een kans te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@ Phon, fijn dat het redelijk goed met je gaat! Ik hoop dat je snel een nieuwe eisprong kunt ontdekken, die onzekerheid is rot!



@ Millen, precies, een maand klinkt kort en is dat natuurlijk ook, maar als je net met behandelingen bent begonnen en je moet dan alweer een maand wachten dan is dat opeens erg lang. Ik ben ook zo blij dat ik weer begonnen ben!

Wat moeilijk en confronterend die kraamvisite hè? Helemaal in een huis waar alles zo op de baby is ingesteld (logisch), doet dat wel pijn. Succes met je pms, hopelijk voel je je straks weer wat beter. En jouw mm tijd breekt bijna aan, dubbel hè?



@ Kamille, wat naar dat je down bent, maar ik kan het me wel voorstellen. Je hoopt er zo op, dat het een ontzettende tegenvaller is dat het niet weer direct lukt. Ik gun het je zo en ik duim voor je! Succes met de verhuizing!



Met mij gaat het wel oké, ik ben zo opgelucht dat ik weer ben begonnen, maar er komt ook een ontlading van de spanning die ik heb gevoeld de afgelopen tijd los. Ik heb ook wat hoofdpijn van de hormonen, maar ik vind het allang best! Volgende week weer een echo, beginnen jullie vast mee te duimen dat ik dan ook ergens de iui heb?



Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel logisch dat de spanning er nu uitkomt. En je omschrijft het goed. Krijg je na lange tijd hulp, wordt de hulp weer stopgezet dan is elke dag lang. Gelukkig nu weer vooruitzicht op kansen. Al hoop ik heel hard dat je alleen nog maar deze kans nodig hebt.



Hier is de mist van vaagheid weer opgetrokken. Mijn lijf voelt raar vandaag dus ik dacht ik gooi er op een ander tijdstip toch even zo'n test tegenaan. Een knalstreep! Dus mijn lijf doet het gewoon weer.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt phon! Wat fijn dat jouw lijf het weer doet! Veel plezier vanavond! ;)
Alle reacties Link kopieren
@phon, jeeej wat fijn! En weer gaan met die banaan, lol.



@ Lavendel. Ik vind dat je je super door de dagen hebt gesleept. Ik zou er niet aan moeten denken om "stil te staan" en de tijd voorbij te zien tikken. Toppie gedaan en voor jou ook nu gaan met die banaan....
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve meiden, excuus voor de radiostilte van mijn kant. Ik ben nog niet aan het trouwen, wel bijna dus druk met de voorbereidingen



Phon wat fijn dat je lijf het zo snel weer doet. Goed benutten die eisprong Ik had vandaag een knaltest dus we kunnen gezellig samen op het wachtbankje gaan zitten. Hoe voel je je verder?



Lavendel wat top dat je weer door mag! Nieuwe ronde nieuwe kansen! En heel begrijpelijk dat de spanning nu los komt hoor, het was ook zo'n tegenvaller. Maar je hebt je er goed doorheen geslagen! Ik duim vast voor een IUI volgende week



Millen wat heb jij toch lieve vriendinnen, fijn dat ze zo rekening met je houden. En altijd vollop positief houdt geen mens vol he, je kunt er ook vol voor gaan met alle ups, downs en gevoelens inbegrepen. Het is al moeilijk zat zonder al dat moeten. Hoe voel je je nu? Ben je al ongesteld geworden?



Kamille een dikke voor jou. Ik had dat ook na mijn miskraam, de hoop dat het dan meteen weer zou lukken, dus ik snap je gevoel wel. Heeft de verhuizing voor wat afleiding gezorgd? Succes op het wachtbankje!



Maartje bijna je NOD, spannend! Hoe voel je je? Succes de laatste dagen.



Oempa jeej wat goed dat jullie een nieuwe startdatum hebben!! Geeft je dat ook wat meer rust nu?



Hier gaat het wisselend, heel veel ups en downs. Het is een jaar geleden dat ik zwanger was, ik ben daar eigenlijk niet zo veel mee bezig geweest het afgelopen jaar, maar nu komt het alsnog heel hard binnen. Allemaal herkenningspunten, bah. Ik voel me zelfs een beetje hetzelfde als toen, wil opeens het eten kopen dat ik toen heel lekker vond en zo, en ben veel misselijk. Ik vind het best een beetje bizar . Ik heb veel behoefte om te praten maar het lukt me niet, ik heb het gevoel dat toch niemand het begrijpt en merk dat ik me heel erg terugtrek. Gelukkig nog veel te regelen voor de bruiloft, tenminste een beetje afleiding. De hoop om zwanger te worden voor de bruiloft heb ik wel een beetje opgegeven eigenlijk, ga me maar richten op de bruiloft en dan op het ziekenhuis daarna.



Dikke knuffel voor jullie allemaal lieverds
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: NOD 26 mei, cyclus 28-32 dagen. Bedankt vaat voor het bijwerken!
Alle reacties Link kopieren
Ego post



Nou ik ben ongesteld geworden. Twee dagen te laat, terwijl ik normaal zo stipt ben, dus ik dacht echt dat ik toch misschien wel zwanger zou zijn. Maar nee natuurlijk is dat weer niet zo, mijn lichaam hield me gewoon voor de gek.



O Ik voel me zo ellendig meiden. Ik zit gewoon te janken op werk. Ik ben verdrietig, gefrustreerd en boos. Boos op mezelf:dat ik zo naief was te denken dat er zo'n wonder zou gebeuren. Want dat gebeurt alleen bij anderen en niet bij mij. Hoe kon ik zo stom zijn?



Sorry, maar ik ben al mijn geloof dat het ooit nog goed gaat komen even kwijt. Ik zie het niet meer zitten en wil dit hele traject niet. Ik zie er ineens zo tegenop.



Blehhhhhh....



Sorry meiden, volgende keer reageer ik weer op jullie.



Xxxx Millen
Alle reacties Link kopieren
Ohh Millen wat naar en gemeen van je lichaam om je zo voor de gek te houden! En natuurlijk had je hoop en geloofde je in een wonder, dat willen we toch allemaal! Hoe vaak ik dat wel niet gedacht heb, als ik weer een dag later was met ongesteld worden. Dus niet boos zijn op jezelf! Heel veel dikke knuffels voor jou Kun je wat eerder weg op je werk? Huil maar even goed uit en dan vanavond aan de wijn en chocola!
Alle reacties Link kopieren
Thanx Min: wat ben je toch een lieverd. Het leek zo'n mooi verhaal: "volgende week zouden we beginnen en toen toch, totaal onverwacht nog een spontane zwangerschap...." Daar ga je dan zelf echt in geloven, misschien dat het zo zwaar valt omdat je juist zo hoopt dat het hele traject toch niet nodig is.



Ik voel me wel weer wat beter. Eigenlijk is het wel goed om gewoon te werken, afleiding is dan wel lekker en dan ben ik er sneller overheen (voor anderen is het minder, ik heb net een collega en een cliënt volledig onterecht afgesnauwd



maar goed: ik ben wel weer over de klap heen en heb nu met name zin om iets heel erg duurs te kopen wat ik helemáál niet nodig heb. ...



xxxxxxxx en nogmaals bedankt
Alle reacties Link kopieren
@ Millen, hè meis wat verdrietig! Ik kan me de wanhoop voorstellen en je droom om de uitzondering te zijn dat het net voor de behandelingen spontaan lukt ook. Ik droom daar ook af en toe nog over hoor… Wat knap dat je je alweer wat herpakt hebt! En iets kopen wat je niet nodig hebt, helpt mij trouwens wel! Volgende maand samen in de mm Millen, we kunnen het!



@ Minni, wat naar om te lezen dat het niet zo lekker met je gaat. Ik kan me zo goed voorstellen dat een jaar na de mk zoveel gevoelens oproept. Het verdriet van toen en het verdriet van nu dat het nog steeds niet gelukt is. Wat rot dat je je daar niet over kan uiten, is dat herkenbaar voor jezelf? Ik hoop dat je de komende tijd een beetje doorkomt met de afleiding van de bruiloft.



@ Phon, succes weer op het wachtbankje!



@ Kamille, dank je voor je compliment! Hoe is het met jou? Voel je je al wat beter?



@ Maatje, zit je nog op het bankje? Wat spannend of niet?



@ Oempa, hoe gaat het?



Op de echo was bij mij nog niet zoveel te zien, er zaten wel een paar kleintjes, maar nog onduidelijk of die mee gaan groeien. Ik had gehoopt op meer duidelijkheid, maar helaas donderdag terug komen en dan maar weer kijken. Het gaat nu wel aardig met me, maar ik leef van echo naar echo en dat is wel een beetje hopeloos natuurlijk. Tussendoor gelukkig genoeg afleiding door werk en leuke afspraken!



Ik ben trouwens nog steeds zo blij dat ik me destijds speciaal voor dit topic bij viva heb aangemeld! Ik schrijf nu al meer dan een jaar (hopeloos! ) op dit topic mee en het doet me erg goed! Bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
@ Kamille, wat kan ik bij jou neerzetten wat betreft cyclus in de tabel? (Aantal dagen)
Alle reacties Link kopieren
Millen zal ik eens heel eerlijk zijn en vertellen dat ik sinds vorig jaar elke maand een prachtig verhaal heb waarom ik die maand zwanger zou zijn Vriend vroeg gisteren al wat deze maand het verhaal zou worden. En ik heb de afgelopen week 2 keer een ooievaar gezien, dus het kan niet meer stuk toch.... Helaas voor ons is de werkelijkheid anders. En ook al weten we allemaal wel dat de kansen klein zijn, toch hopen we iedere maand op een wonder en mooi verhaal

Fijn dat je de schok al weer iets te boven bent, maar vanavond toch lekker aan de chocolade hoor! En jij gaat mij gewoon het goede voorbeeld geven in de MM afgesproken?



Lavendel bedankt voor je berichtje, ik ben van mezelf heel slecht in uiten en praten dus het is herkenbaar. Het zijn gewoon zulke stomme dingen, zoals het songfestival, toen wist ik net 2 dagen dat ik zwanger was... Zucht soms word ik gewoon moe van mezelf. Maar ik ben ook nog steeds heel blij dat ik me bij dit topic heb aangemeld, zonder jullie was het allemaal nog veel moeilijker geweest. Die herkenning en mijn verhaal kwijt kunnen is zo fijn

Jammer dat er nog geen duidelijk beeld was op de echo, ik duim voor je donderdag! Op naar een goede IUI 2! En bedankt voor het bijwerken van de tabel.
Alle reacties Link kopieren
Minni: Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben En ik snap helemaal dat dit een moeilijke tijd is voor je. Al die herkenningspunten en dan denk je automatisch aan vorig jaar. Wat gaat de tijd dan snel. Ik denk aan je en vind je heel dapper. Wel lastig dat je er moeilijk over praat. Ik heb dat zelf niet, kan mijn moeder en beste vriendinnen de oren van hun kop lullen erover. Maar je kan jezelf ook niet dwingen anders te zijn dan je bent. Wel fijn dat we zo'n steun hebben aan elkaar. Ik ben zo blij dat ik jullie heb, zeker op dit soort momenten.



Zet hem op meis!



En jij ook Lavendel! Jammer dat de echo niet veel duidelijkheid gaf,maar dat komt vast wel! Geef jij Minni en mij even het goede voorbeeld



We moeten geduld hebben dames. Mijn vader praat wel eens met een collega van hem die gynaecoloog is en die zegt dat het met name een kwestie is van volhouden. Dat stellen die echt kinderloos blijven niet veel voorkomen en als dit zo is, het met name is omdat ze zelf zijn gestopt met behandelingen omdat ze het het niet (meer) waard vinden of om andere redenen ervan afzien.



ik heb besloten dat ik net zo lang doorga tot het is gelukt ( zeg ik nu)



vrijdag was ik met mijn beste vriendin op pad en ik was erg door haar ontroerd. Ze heeft niks met kinderen en begrijpt mij gewoon echt niet. Nu heb ik van een gezamenlijke vriendin gehoord dat ze er een boek over heeft gekocht om zich erin te verdiepen. We zaten vrijdag lekker aan de wijn en ik vertelde erover en ineens merkte ik dus dat ze inhoudelijke vragen stelde (in plaats van mij te laten uitrazen). Op een gegeven moment zei ze: wacht even, ik wilde nog iets vragen. Eeeeehm.... en toen zag ik haar echt zo stiekem op haar telefoon kijken, waar ze gewoon wat onderwerpen had 'voorbereid. "O ja, wat voor bijwerkingen hebben de hormonen?" vroeg ze toen echt uit het niets. Ik vond het wel schattig.



Liefs meiden
Alle reacties Link kopieren
@wijproberen, mijn cyclus loopt van 29 dagen tot 42 dagen, ik ben nogal een wispelturig type .



@Millen. Een dikke knuffel voor je. En wees lief voor jezelf! Choco rozijnen, milka in de aanbieding bij de c1000 en anders doet een lepel chocopasta ook wonderen.....



@minnie, jij ook lief voor jezelf zijn!

Iedereen eigenlijk!



Succes donderdag Lavendel!



@maatje en phon, succes op het wachtbankje!



Hier gaat het wel goed. Officieel zit ik op het wachtbankje, maar naar de symptomen kijkend heb ik weinig hoop. Wel een test gekocht voor maandag, want dan is het 14 dgn na mijn eisprong, en dan kan ik het laatste beetje hoop meteen wegtesten. Hopen dat ik dan snel ongesteld wordt want dan kan ik het zh bellen voor een afspraak. Ik ben benieuwd wat dan de bedoeling is......

Hier verder druk met verhuizen en nog twee diensten en dan ook heerlijk 2 weken vakantie.



Xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven