Wij proberen door!

09-04-2013 17:57 2688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op ons topic!



Wij proberen al een tijdje zwanger te worden.

Bij ons duurt het wat langer dan de rest.

Omdat dit soms verdrietig en pijnlijk is hebben we hiervoor een apart topic geopend.



Wees welkom met vragen, onzekerheden en twijfels, om mee te lezen en/of om mee te schrijven. We delen mooie en moeilijke momenten met elkaar.



*Tabel verwijderd*



- Dames die zwanger zijn kunnen hier verder kletsen - veel geluk!



- Dames die een aantal maanden niet meer hebben meegeschreven, zijn uit de tabel gehaald. Wil je er weer terug in, laat het weten!
Alle reacties Link kopieren
Phon!! Gefeliciteerd!!



Millen: wat fijn dat ze gelijk stappen ondernemen! Ik hoop zo dat iui voor jullie het middel gaat zijn om zwanger te worden! En een bikkel ben ik niet hoor. Ik heb gewoon geen keus! Maar inderdaad ik ga zowel genieten van modder in de festivalweides als zon/zee/strand! die vooruitzichten zijn in ieder geval wel goed!



Kamillethee: wat fijn dat ze de echo laten staan om te kijken of alles weg is! Hoe gaat het verder met jou?



Minni: hoe is het met jou? En met de voorbereidingen voor alles? Kun je daar een beetje afleiding in vinden? Spannend!



Lavendel: dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat de volgende echo laat zien dat je gelijk weer mag prikken!



Ava: kan me voorstellen dat het moeilijk is hoor! Maar gelukkig is hier plek voor zowel verdriet en geluk! Dat maakt het ook een mooi topic toch! Iedereen zit in hetzelfde schuitje en des te mooier is het dan wanneer iemand zwanger wordt! Het is je onwijs gegund!



Zo nog een paar uurtjes werken en dan maar eens lekker koningsnacht/dag vieren! Zo stom 2 jaar geleden vertelde ik met Koninginnedag aan mijn beste vriendin dat ik gestopt was met de pil. Vorig jaar heb ik nog een traan gelaten en geproost op volgend jaar met koningsdag in ieder geval zwanger! Nu proost ik maar nergens op en sla de wijntjes maar achterover.



Veel plezier iedereen!
Alle reacties Link kopieren
@oempaloempa. Altijd na het lezen van jou naam heb ik het deuntje ervan in mijn hoofd, mijn dank daarvoor

Ik heb alles eerdt erg bij mijzelf gehouden en het aan niemand verteld. Na een lunch en een vergadering met een zwangere collega had ik het gevoel dat ik vol liep. Heb daarom de keuze gemaakt om het een aantal collega's op het werk te vertellen. Ik ontdekte dat het me lucht gaf en me rust geeft. Is een goeie zet geweest. Ook dan kom je erachter dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.



Oempa, een hele leuke nacht toegewenst! Rock on!
Alle reacties Link kopieren
Even ego:



Het is mis. Vannacht heb ik twee uur lang heel heftige weeën gehad. Vanochtend zwakte het af maar ik wist genoeg. Even later kwam alles er uit. Ik ben kapot.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee Phon wat naar Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Phon wat ontzettend verdrietig!! Heel veel dikke knuffels! Huil maar goed uit meid en zorg goed voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
@phon, heel veel hugs.....
Alle reacties Link kopieren
O nee Phon, meisje toch



Wat ontzettend rot. Het was zo mooi en fijn en dan dit. Ik sla in gedachten mijn armen om je heen. Ben je de dag wel een beetje doorgekomen?



Oempa en iedereen die Koningsnach gaat vieren: have fun!!! Oempa: Proost maar gewoon op het leven, want ooit komt het allemaal goed. We gaan er gewoon geen termijnen meer aan verbinden.....



Lavendel: gaat het met je. Je bent zo stil (wat natuurlijk mag, maar hoop dat je ok bent.)



Xxxxx Millen
Alle reacties Link kopieren
Lieve lieve Phon wat verschrikkelijk naar een hele grote
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mobiel dus excuses voor evt schrijffouten...



@ Phon, wat verschrikkelijk meid! Zo'n grote blijdschap die maar zo kort mag blijven. Heel veel sterkte en dikke knuffel! Hoe gaat het nu met je?



@ Millen, wat fijn en spannend dat jullie gesprek goed ging! Die water echo ken ik ook niet maar klinkt beter dan een hsg en dan gewoon al iui! Gaan we gezellig samen doen! Lief dat je naar me vraagt! Ik zal straks wat schrijven.



@ Kamille, hoe gaat het? Knuffel!



@ Oempa, rot om weer met data geconfronteerd te worden waarop je je leven zo anders had voorgesteld hè? Hopelijk heb je een fijne avond gehad!



@ Maatje, hoe ver ben jij?



Met mij gaat het niet zo... weer een zwangerschapsaankondiging gehad van mensen die maar kort hebben geprobeerd en die zich totaal niet lijken te realiseren dat het ook anders kan lopen. Heb niets over mezelf gezegd en had er ook geen behoefte aan.

Ik merk dat ik moe en druk ben en er gewoon even klaar mee ben. Die pil is gewoon zo'n domper, hoewel het gelukkig al wel opschiet. Ik hoop binnenkort weer een beetje op te krabbelen want dit voelt rot!



Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
O lieve Lavendel, wat rot. Die zwangerschapsaankondigingen blijven telkens een klap, zeker als het van mensen is die het heel normaal lijken te vinden. Maar ja, voor 90 procent van de mensen is het ook normaal (nou ja, misschien iets minder), wat volgens mij nog meer maakt dat ze er echt niet bij stilstaan dat het ook anders kan.



Ik vind het rot om te lezen dat je je klote voelt, maar ik denk dat je binnenkort als je door mag met IUI vanzelf weer opkrabbelt hoor meis! Of dat nou deze maand is of de volgende, het is nu gewoon zuur om stil te staan, maar dat wordt vanzelf weer anders. Hou vol, nog even en dan gaan we bijna tegelijkertijd samen verder aan de IUI (jij hopelijk iets eerder dan ik) en worden we gezellig samen zwanger. Nou, nu ik het zo zeg (schrijf): dat vind ik best een goede afspraak



Ik denk aan je meis. Hoop dat je een leuke Koningsdag hebt!



@Hier: Ik probeer mezelf in toom te houden, maar dat is toch moeilijk. Hiervoor was ik redelijk steady, geen hoop meer dat het 'gewoon' zou lukken, dus ook geen groot verdriet. Nu merk ik dat ik aan de ene kant heel blij en opgelucht ben dat we echt gaan beginnen, maar aan de andere kant maakt het me ook weer heel erg bang en een beetje boos, dat we nu toch op het punt zijn waarvan we hoopten dat het niet zou komen. Mijn man snapt er allemaal helemaal niks van, die zegt gewoon dat het nu eenmaal zo is en dat ik eindeloos kan nadenken, analyseren en kansen berekenen, maar dat dat geen enkele zin heeft. Wat natuurlijk ook waar is



Maar dan ga ik op internet (ik HAAT nog steeds degene die dat heeft uitgevonden, nou ja niet echt, want anders had ik jullie niet, maar jullie snappen wat ik bedoel) telkens zoeken naar de kansen van IUI en die zijn dan toch minder hoog dan ik dacht en dan krijg ik weer stress. Aan de andere kant zegt man dat we niet naar percentages moeten kijken, aangezien er ook een 90 procent kans was dat we nu allang zwanger waren en dat ook niet is gebeurd. We beat the odds one time (maar dan niet op een goede manier), dus waarom nu niet nog een keer, maar dan op een positieve manier?



Tja, zo kom ik de dagen dus een beetje door. Ik ga maar eens in bad denk ik.



Liefs en nog een extra en en voor Phon en Kamille



Millen
Alle reacties Link kopieren
@millen, hou de hoop er in wat betreft IUI, er zijn er hier toch al een aantal die met IUI (snel) succesvol zwanger zijn geworden!

is natuurlijk beetje afhankelijk van de onderliggende oorzaak of het wel of niet lukt met IUI ook.
Alle reacties Link kopieren
@phon, heel veel sterkte n een dikke voor jou!



@lavendel, ik kan me jou reactie helemaal voorstellen.. Het is ook allemaal zo dubbel. Je wilt voor die mensen blij zijn. Maar eigenlijk wil je het zelf ook van de daken kunnen schreeuwen. Ik voel me ook net zo klote na een zwangerschapsaankondiging. Ik hoop voor je dat de weken bijna verstreken zijn en dat je weer snel mag beginnen, met een nieuwe IUI poging.



@Millen, blijf geloven in jezelf en ga niet op internet kijken wat de percentages zijn. Bij mij in de kliniek zeiden ze dat die percentages niks wil zeggen. En dat de kansen vaak alleen maar vergroot worden. Dus blijf moed houden dat probeer ik ook al valt het soms niet mee.



Bij mij wil het allemaal niet zo vlotten moet weer meer eenheden spuiten en nu moet ik morgen weer terug voor een nieuwe uitgangsecho... Hopen op beter nieuws en dat er weer een nieuwe IUI gepland kan worden. Ik was echt toe aan afleiding dus koningsnacht/dag heb ik het er goed van genomen. Ik heb het voornamelijk erg moeilijk op de momenten dat ik alleen thuis ben. Ik maak mezelf helemaal gek zo vervelend. Ik heb gewoon continu afleiding nodig.... Mijn hoofd is een puinhoop. Herkennen jullie dit ook...?



Liefs xx Maartje
@ phon; ahh nee meid wat klote zeg! Een dikke knuffel



@ lavendel ook voor jou!



(En eigenlijk voor iedereen hier!)
Alle reacties Link kopieren
Lieve Phon, ik wil je even sterkte wensen en vind het oneerlijk voor je dat je eerst het gevoel krijgt dat je on top of the World staat n dan keihard onderuit wordt gehaald.

Dikke knuffel



Ava, ik had die krampjes tot een paar dagen geleden, dus ik denk echt dat het er bij hoort.

Het is ook bijzonder moeilijk om je nu niet op je lichaam te focussen.



Dankje kamillethee, ik vind het heel erg voor je en wil je ook veel sterkte wensen, had het net al geschreven in het andere topic, maar weet niet of je daar nog leest.

Wat kan dat oneerlijk voelen he



Lavendel , lief dat je het vraagt. Ik trok het best goed vond ik zelf, tot de misselijkheid die een paar dagen geleden begon.

Ik kom vandaag alleen mijn bed uit wat te eten om de twee uur en voor de rest blijf ik lekker in bed brr.

Ondanks dat het heel naar voelt, is het een grote geruststelling.



Lieve meiden , ik wilde eigenlijk wachten tot de eerste echo om over te stappen naar het andere topic, maar heb er nu toch best vertrouwen in dat het wel eens goed zou kunnen gaan.

Ben sinds een paar dagen ziek van misselijkheid, met af en toe overgeven en dat heb ik bij de miskramen nog niet gehad.



Bedankt voor alles, voor het aanhoren, mee duimen en lieve woorden en ik hoop dat jullie allemaal snel volgen en dat ik niet meer terug hoef te komen.

Veel liefs en voor de meiden die iui doen, bij ons is het gelukt met 550.000 dus alles kan, ook al denk je soms van niet.

Ik blij hier nog wel een beetje mee lezen hoor, om jullie te volgen
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,



al weer even geleden dat ik geschreven heb en ik had ook niets gelezen. Eerst las ik de mooie berichten en daarna de verdrietige.



Phon en Kamille, wat erg voor jullie.

Ava en FF, gefeliciteerd!



Alle anderen weer succes!



Hier weer niks. Ik kon het ook even niet opbrengen om te lezen en te reageren, wilde er niks over horen. Ook lekker bezig geweest met andere leuke dingen.

Maar deze week weer aan de slag!

Mijn NOD is 17 mei
grapjasje wijzigde dit bericht op 27-04-2014 20:08
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Phon hoe is het met je?



Lavendel: bah zwangerschapsaankondigingen zijn ook gewoon k.u.t! Dikke knuffel voor jou!



Millen: we hebben inderdaad maar geproost op de mooie dingen in het leven nu! Wat betreft iui, niet teveel naar percentages kijken! 90% van de zwangeren zou ook binnen 2 jaar zwanger zijn en dat zegt ook niks als je net zelf bij de andere 10% zit. Bij iui zitten jullie gewoon aan de goede kant! Positieve gedachtes houden meid!



Maartje: ja heel herkenbaar! Als je geen afleiding hebt ga je alleen maar nadenken en dingen opzoeken! Ik hoop dat je een goede echo hebt en dat er een beetje groei in de eitjes zit! Heerlijk toch dat je het er flink van hebt genomen!



Forest: dank voor je lieve woorden! Wat fijn dat je zo misselijk bent! In jouw geval positief! Maar natuurlijk hoop ik dat het snel over is! Hopelijk tot in het volgende topic!!



Grapjasje: is ook helemaal niet erg hoor! Lekker afleiding zoeken! Succes weer deze week!



Ik heb vanmorgen met de kliniek gebeld en na onze vakantie in juli gaan we weer beginnen! We vinden dat we op de goede weg zijn en ik wil echt niet langer meer wachten. Bij vriend begon ook al een tijdje weer te knagen dus nog even genieten en dan storten we ons er weer in! Helemaal zin in!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in het ziekenhuis geweest. Echo gehad. Baarmoeder is helemaal schoon. Confronterend maar wel fijn dat het uit zichzelf allemaal is verdwenen. Hcg is ook al uit mijn lijf/bloed. Dat wilden ze controleren ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar dat is dus niet zo.

En wat blijkt tweede test is sperma wel in orde. Goed zelfs. Onze prognose is nu goed, uiteraard zonder garanties. Wel moet ik komende cyclus mijn hormonen laten prikken op cd3. En ze willen over 3 maanden testen op stolllingsafwijking. Afhankelijk van de hormoon waarden gaan we verder kijken hoe verder.

De gyn was zo ontzettende meelevend en geruststellend. Echt zo fijn! Het maakt ook wel dat ik iets rustiger ben. Over het weekend hing een waas van verdriet. Dat was zo niet leuk, maar er voor weglopen hielp ook niet. Wel geprobeerd. ;)



Oempa, wat fijn dat je weer uitzicht hebt op.



Grapjasje, succes deze week.



Lavendel , herkenbaar dat al het zwangere om je heen confronterend is. En van al het gedoe rondom zwanger worden word je ook moe. Een dip is dan ook niemand hier vreemd denk ik. Ik hoop dat ie niet te diep is en dat je je snel weer beter voelt.



Millen, bij jou ook de eerste stappen voor iui in zicht. Wat spannend! Ik ga heel hard voor je duimen. En fijn dat ze gelijk willen beginnen en dat je daarvoor niet een heel pleidooi hoefde te houden.



FF, wat fijn dat je je zo zwanger voelt. Veel plezier in het volgende topic. En sterkte nog met wachten tot de echo.



Maartje hoe is het ondertussen bij jou?
Alle reacties Link kopieren
@FF, veel plezier in het andere topic! En geniet van je zwangerschap.



@grapjasje, heel veel succes deze week



@oempa, dat is wel een fijn vooruitzicht. Succes!



@phon, wat fijn dat je weer wat gerustgesteld bent. Het blijft allemaal zo oneerlijk. Heel veel succes met de komende cyclus ik zal voor je duimen dat alles goed is.



Gisteravond heb ik weer een echo gehad. Dit keer maar een groot follikel, maar die was zo groot dat we vanmiddag al meteen moesten komen voor een IUI dus dat wordt weer spannend.



Liefs xx Maartje!
Alle reacties Link kopieren
@ Millen, dank je! En ik vind het inderdaad een goede deal, we worden gewoon tegelijk zwanger van iui! Ik denk dat ik ook wel weer opkrabbel als ik 1x gewoon weer mag beginnen hoor, maar nu lukt dat nog even niet.

Ik herken trouwens precies wat je schrijft over de teleurstelling dat je nu toch zover bent dat je de mm nodig gaat hebben en hoe dubbel dat is! De kansen van iui op internet en wat de FA zegt, zijn inderdaad niet perse heel erg hoog. Maar mijn man probeert mij steeds te vertellen dat wij (en jij dus ook) meer kansen hebben dat het wel lukt omdat er bij ons niets mis is! Dus dat moeten we proberen te onthouden Millen!



@ Maatje, ik herken wat je zegt hoor. Het is vervelend hoe het allemaal in je hoofd gaat zitten en zonder afleiding ben ik ook niet zo blij. Maar wat fijn dat je vandaag de iui hebt! Is het toch nog snel gegaan deze ronde, ik duim voor je!



@ Kissy, dank je!!



@ Forest, heel veel plezier bij de doorstromers! Ik gun het je van harte en hoop dat je over een paar weken een hele mooie echo hebt!



@ Grapjasje, balen dat het weer niet is gelukt, maar wat fijn dat je wel af en toe wat van je laat horen. Heel veel succes weer met de komende ronde!



@ Oempa, wat ben ik blij voor je dat je weer een datum hebt dat jullie gaan beginnen en dat het dus zo goed gaat! Yes! Wil je ook alweer in de tabel?



@ Phon, wat fijn dat het in elk geval van zichzelf schoon is. Hoe moeilijk het ook is, hier heb je in dit opzicht dus geen nasleep van. Fijn dat de uitslag van je man nu goed is. Hopelijk weet je lijf nu wat te doen! Sterkte!



@ Kamille, hoop dat het een beetje met je gaat.



@ Minni, hoe is het in niemandsland?



@ Evia, hoe is het met jou?



@ Eigenwijs, lees je nog mee?
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Maartje wat spannend! Succes vandaag.



Lavendel, ik sluit me bij je man aan. Ik wil ook het positieve inzien. Het gaat gewoon lukken voor ons allemaal, met of zonder hulp. Dat verdienen we. In een vroeger topic, waar ik hele leuke real life vriendinnen aan heb overgehouden, zeiden we altijd: komt goed, omdat het moet.



voor iedereen die m nodig heeft en omdat ik jullie allemaal kanjers vind. Dank voor jullie steun.
Alle reacties Link kopieren
Ha fijn, Ik sta weer in de tabel. Hoor ik er toch weer bij .



@Oempa, (en het liedje zit weer in mijn hoofd). Dit is erg goed nieuws! Wat fijn dat jullie er weer voor gaan. Maar nog fijner dat je met je vriend op zo'n goed weg zit! Knap gedaan!



@Phon. Mooi dat het schoon is! Iets positiefs in het negatiefs. Voor mij gaan ze donderdag kijken. Ik hoop ook zo dat het schoon is. Ik heb echt geen zin in extra gedoe....



@Grapjasje -> Good Luck!!



@Millen -> Ik ben het zo met je eens. Dat internet heeft niet altijd een positieve werking. Ik heb mijzelf dan ook aan wat banden gelegd zodat ik niet van alles ga opzoeken en uitvogelen. Ik probeer nu zoveel mogelijk te denken "Ik zie wel hoe het komt en als ik bepaalde info moet weten dan vertellen ze me dat in het ZH wel...... (maar lastig om mijzelf eraan te houden...)



@Lavendel -> Zwangere mensen in de buurt van mensen die zwanger proberen te worden, moeten een straatverbod krijgen en een tv verbod ook. Het is heel lastig. Een collega van mij is ook zwanger en die zit niet eens op een roze wolk, zoals ze zelf zegt en komt ook niet echt super blij over. Je wilt niet weten wat dat met mij doet.... pffff.....

Ik hoop dat je snel weer de wind in de zeilen gaat krijgen Lavendel.



@Maartje -> Oei spannend, succes!



Ik hoop zo dat wij allen zeer snel aan de "beurt" zijn en dan gaan we de doorstroomtopic overvallen!



Voor mij dus afwachten op donderdag. Hopen dat het schoon is en dan hebben we hopelijk nog 1 ronde voor eind mei. Dan gaan we weer in gesprek met het zh en een plan de campagne maken......

Voor de rest gaat het eigenlijk wel goed, zolang zwangere mensen maar uit mijn buurt blijven



Hugs voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
@ kamille, hoe is het vandaag gegaan?
Alle reacties Link kopieren
@lavendel, eigenlijk wel goed. Aangezien het enorm uitgelopen was kregen we een stagair, die bij twijfel de gynaecoloog zou roepen. Dikke prima. Het was mooi schoon en het baarmoederslijm was ook alweer mooi dik. En nu ik er toch lag , ik dacht meteen ff vragen of ze kan kijken hoe het met een eventuele follikel staat. En dat deed ze, en daar was alweer een follikel van 15 mm. Kortom, mijn lijf heeft de cyclus meteen weer opgepakt!

We kregen als tip mee, om de volgende menstruatie een afspraak te maken voor het vervolg traject. Dus deze ronde "pakken" we nog mee, en wordt het niks, dan bellen we voor een vervolgtraject.

Ik sta er dus weer aardig positief in moet ik zeggen.....



Hoe gaat het met jou Lavendel?

En de rest?



Xxx
Alle reacties Link kopieren
@ kamille, wat fijn zeg! En snel weer aan de bak dan want wie weet hoe vruchtbaar je bent direct na en miskraam. Dat zou zo fijn zijn!



Met mij wisselt het nog wat, dus eigenlijk nog hetzelfde als de laatste keer dat ik er over schreef.. Volgende week verwacht ik weer een echo te hebben dus het wordt langzaam aan weer spannend. Ik hoop zo dat we weer kunnen beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Kamille, wat 'fijn' dat jouw lijf de draad zo snel weer oppikt. Slim van jou om door te vragen naar follikel. En nog fijner dat je er positief in staat. Ik ga keihard voor je duimen.



Lavendel nog maar een keer. En sterkte met wachten tot volgende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven