Zwanger (worden) van 2e, 3e, 4e of .... kindje

03-01-2014 21:07 1099 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdAndere kinderenBezig voorBezig sindsZwanger/

NOD/uitg.Bijz.Kruidnootje

7736meisje 6 en 43e kindjenov 2013Zoon geboren!...Miekie8035jongen 5 en 33e kindjeaug.2013zoon geboren!!jongenDebouwer35Meisje 8, jongen 7 en 5, meisje *5e kindjeNov 2013 13-10-154e kindje geboren met 20+6Phon38Phonmini 42e kindjejan.2013 aug 2015 fingers crossed!!! ????Warsk34Jongens 10, 8 en 5, jongen*5e kindjedec.201310-01-20154e kindje geboren met 16 wknStefanie34jongen 3,

meisje 1,53e kindjedec.201316-09-2014??...Riekje8232meisje 6 en 43e kindjeapr.201326 febr 2015 meisje



Zwanger zijn of worden van 2e, 3e, 4e of misschien wel meer kindje is toch wat anders dan bij de eerste.



Wie schrijft er mee?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Niet onredelijk debouwer. Eerlijk!

Ik heb de frustratie nu niet maar eerder ook wel gehad. Iedereen droop af met het zwanger worden. Trok ik een tijdje ook slecht. En ik begrijp dat het allemaal ingewikkeld is voor je. Klotezooi ook.



Hier ook klotezooi. Eind vorige week een korte maar fikse (rode) bloeding. Geen pijn ofzo. Daarna in het weekend beetjes bruine afscheiding. Vandaag zere buik en vanavond veel bloed. Geen krampen. Wel wat steken. Ik word gek. Ik werd al gek van onzekerheid. Alles stond onder invloed ervan. Maar nu ben ik echt teneergeslagen. Ik weet niet wat ik moet denken. Maar zoveel bloed kan niet goed zijn... Nog 2 nachtjes tot echo.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje phon. Wat heftig. Gelukkig over 2 dgn echo. Maar wat een spanning. Gatverdamme. Duimen draaien voor n goede uitslag. Al is t misschien nog zo onwaarschijnlijk voor je.....



Gelukkig dat je t begrijpt. Voelde me erg onredelijk. Heb het idee dat ik eigenlijk meestal wel ben blijven schrijven. Maar ja dat kan ook minder zijn geweest hoor in de zwschap.



Sterkte en ik zal aan je denken en voor je duimen!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Ach we zijn allemaal niet extreem actief hier. Toch?! Maar ik vind het inderdaad leuk om updates van mensen te lezen. Het is toch een beetje alsof ik me aan jullie hecht.

En het is gewoon een lekkere uitlaatklep hier. En het is het fijnst als andere mensen er dan ook zijn.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik het vruchtje net verloren.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Phon, wat een verdriet. Zit echt met tranen achter de computer. Wat een ellendig begin van het jaar dat zo mooi had moeten worden. Heb je het vruchtje op kunnen vangen? Misschien dat ze er iets aan kunnen zien in het ziekenhuis?

Dit is al je derde miskraam toch?? Jeetje wat een ellende.

Zou toch een afspraak maken met een gyn. Want dat is toch niet normaal meer. Misschien is er wel een simpele oplossing om deze ellende te voorkomen een volgende keer (al denk je daar ws nog niet aan...). Hoorde dat veel vrouwen baat hebben bij het gebruik van progesteron. Dat dat helpt om zwanger te worden en zwanger te blijven. Maar sowieso zou ik als ik jou was hulp gaan zoeken. Tenzij je er natuurlijk klaar mee bent en niet verder wilt. Dat zou ik me ook nog voor kunnen stellen. Zoveel verdriet en dan nog met lege handen en met lege buik. Gatver. Weet echt niet wat ik verder moet zeggen anders dan dat ik met je mee leef.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Pfff meiden wat een verdriet nog steeds….. en weer….. ik weet gewoon ook niet meer wat ik moet zeggen behalve dat ik veel aan jullie denk en het jullie allemaal enorm gun.



Ik merk dat ik hier nog wel veel meelees maar dat ik het moeilijk vind om over ons geluk te schrijven….
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Phon.
Alle reacties Link kopieren
Phon, hoe is het?? Ben je nog bij de gyn geweest??



Kruidnootje! Altijd goed om geluk te horen. Hoe is het met je? Gaat het met baby goed?



Warsk, hoe staat het bij jou?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Tjee, Phon! Veel sterkte!!

Debouwer: wat mooi van die wensballonnen!

Warsk, ik duim voor je. Heb je al meer zekerheid?



Ik sluit me aan bij Kruidnootje, vind het ook lastig om te reageren..... Maar wens iedereen alle moois en goeds toe.



Hier alles goed, ga bijna met verlof. Over mijn placenta; die ligt tegen de uitgang (baarmoedermond) aan en dat kan ernstige complicaties geven bij een spontane bevalling. (bloedingen, scheuren placenta, placenta eerder geboren dan baby etc.) Vandaar verplicht in het zh bevallen en misschien een KS.



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Meiden sorry voor de lange stilte. Er gebeurde zoveel dat ik het gewoon niet kon opschrijven/delen. Ik had even genoeg aan mezelf zeg maar.



Ik zal proberen kort uit te leggen hoe het gaat. Vorige week ben ik in het ziekenhuis beland door het hevige bloedverlies (het liep er echt uit). De pijn bleef wel uit. Na een nacht (waarin we niet weg konden naar de hap ivm slapend kind) en dag met dit bloedverlies en stolsels moest ik van de ha door naar het ziekenhuis voor een echo. (De ha had al vastgesteld dat wat ik was verloren geen vruchtje kon zijn.) Dit was gelijk de eerste echo. Tot mijn grote verbazing zat er gewoon nog een beginnend kindje in mijn buik dat zelfs een beetje bewoog. En dus een grote bloeding ernaast. Ter observatie een nacht gebleven. Toen ging het gelukkig al iets beter. Maar met de zwangerschap kon het nog alle kanten op. Dus afwachten. Maar wel een beetje blij want ik dacht het 's nachts al verloren te zijn. Het bloeden nam af, maar deze week ook weer toe. Bij de tweede echo bleek het kindje goed gegroeid en de bloeding helaas niet kleiner geworden. Het is dus nog steeds ontzettend spannend. Al heb ik er een heel klein beetje meer vertrouwen in.

Dit moest/moet ik allemaal even verwerken en ik kon het gewoon niet opschrijven voor jullie.



Hoe is het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Phon wat heftig...... wat een stress. De duimen draaien alweer. Wat een heftige tijd. Begrijp dat je dat niet zomaar even schrijft.

Het kan ook nooit eens normaal



Sterkte en hoop snel weer goede berichten!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Spannend miekie. De datum komt weer dichterbij!!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Nou deBouwer dat zeiden wij dus ook tegen elkaar.

Hoe is het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Gaat wel aardig. Bijna weer wachtweken. Verder ga ik vanaf volgende week met iemand praten. Ben nog zo snel verdrietig en heb even wat tips nodig voor bepaalde situaties. Heb goede maar soms ook hele slechte dagen. Dus lijkt me wel nuttig.

Heb je nu nog steeds bloedverlies? En hebben ze enig idee waardoor?

En hoe ver ben je nu?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je met iemand gaat praten. Ik ben daar een tijd geleden ook mee begonnen. Om o.a. dezelfde reden.

Ik heb inderdaad nog steeds bloedverlies. Het is ook weer meer geworden. Erg onvoorspelbaar dus want het leek eerst te stoppen. Het is gissen waarom die bloeding er zit. Er zijn verschillende ideeën over, maar ze weten het gewoon niet. Ben nu bijna 10 weken.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje 10 wkn alweer. En al een paar weken zware onzekerheid.



Hoop dat het praten met iemand me wat oplevert. Heb dat nog nooit gedaan. Maar is even nodig nu. Jij dus ook? En nog steeds? En goede ervaringen?
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
In alle eerlijkheid vanaf dag 1 onzekerheid.

En dat praten. Het is even wennen. Ik weet het nog niet zo goed, maar niks doen is ook geen optie. En als ik heel eerlijk ben is het sowieso lekker om ongegeneerd je hart te luchten. In het verleden goede ervaring ermee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Begrijp het helemaal. Zwschap zal nooit meer onbezorgd zijn. Maar deze weken zijn wel extreem
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Miekie hoe is het?



Warsk en met jou?



DeBouwer trek je het wachten een beetje? Heb je al de eerste afspraak gehad?



Hier hetzelfde behalve dan dat we weer een week verder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Tjee, Phon! Wat een verhaal! En wat een onzekerheid. Krijg je nu extra controles en echo's? Gaat het goed met je? En als het goed blijft gaan (wat ik heul erg hoop!!!), wanneer ben je dan uitgerekend?

Debouwer, praten met iem die 'onafhankelijk' is, kan heel fijn zijn. Heb je al een eerste gesprek gehad? Hoe ging het?

Hier alles nog goed. Zoals het er nu uitziet geen ks, wel verplicht in zh bevallen. Zodra de bevalling zich aandient meteen bellen. Maar tot nu toe nog helemaal niks. (Behalve dat hij van mij wel komen mag. )

Inmiddels begonnen aan tweede week verlof. Is toch wel anders nu er een schoolgaand kind in huis is. Kan lastiger mijn rustmomentjes nemen, maar aan de andere kant gaat de tijd nu lekker snel. O, voor het schema, mijn zonen zijn inmiddels al weer een tijdje 5 en 3.



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Phon weer een week verder!! Fijn!!



Miekie jij lekker verlof. Nog even genieten van de rust.



Warsk hoe is het bij jou?



Hier vanochtend 2 streepjes getest. Eindelijk. Had ook al zon gevoel de afgelopen dagen. Dit keer veel seintjes. Maar gelukkig is het nu ook echt zo. En gelukkig voor de uitgerekende datum van eva. Kan ik die dag ook beter doorkomen misschien.



Lijkt het dan toch nog de goede kant op te gaan met ons groepje??

Hoop dat stefanie inmiddels ook zwanger is.
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Gefeliciteerd Debouwer! Nu mijn naam genoemd wordt, moet ik toch even reageren..



Ik heb af en toe meegelezen en meegeleefd met al het heftigs wat jullie is overkomen. Wat een enorm verdriet. En bij Phon is het nu nog steeds superspannend begrijp ik.



Hier na al die tijd nog steeds niet zwanger helaas. Heb er al heel wat traantjes om gelaten en dat is ook de reden dat ik me destijds heb afgemeld. Toch een beetje zelfbescherming, want hoewel ik iedereen een zwangerschap gun, is het dan toch een beetje confronterend als het bij jezelf niet lukken wil. Ook in real-life begin ik het lastig te vinden. Al die zwangere buiken en babies.. We doen nog steeds elke ronde 'ons best' / missen geen eisprong, maar tot nu toe zonder resultaat. Al een jaar en drie maanden nu, duS het gaat weleens door mijn hoofd dat het er voor ons misschien niet meer in zit. De wens is nog steeds erg groot en blijf daarom hopen dat t toch een keer lukken gaat.



Meiden, ik kruip weer in de af- en- toe-meelees-en meeleef-stand. Ik wens jullie alle goeds en hopelijk gezonde zwangershappen en babies toe. Voor een paar van jullie duurt het niet zo lang meer! Dikke van mij!
Alle reacties Link kopieren
Debouwer!!!!! Woehoe!!!!! Gefeliciteerd meid.



Miekie, fijn dat het goed gaat. Lekker dat je verlof is begonnen.



Stefanie . It sucks!!! Ik blijf voor je duimen hoor.



Hier weinig verandering. Vandaag lichamelijk geen topdag. Bloed nog steeds. Volgende week weer een echo. Het blijft zo ontzettend spannend.
Alle reacties Link kopieren
Dames, bedankt voor de reacties!!



Phon, zit je beebje nog steeds lekker warm binnen?? En is het bloeden al wat minder??



Stefanie, wat heftig nog steeds wachten. Loop je inmiddels bij de gyn, of zien jullie dat niet zitten?? Fijn dat je wel even reageert. Was zo benieuwd hoe het met je gaat.



Miekie, lekker met verlof. Genieten!
Trotse moeder van 5, 4 in mijn armen, 1 * voor altijd in mijn hart
Alle reacties Link kopieren
Wauw, debouwer!!!! Gefeliciteerd! Wat een goed nieuws. Hoe gaat ie? Kan me voorstellen dat het nu extra spannend voor je is. Maar ik hoop dat je wel een beetje kan genieten!

Phon, wat zenuwslopend! Wanneer heb je de echo? Ik duim zo hard voor jullie allemaal! Hopelijk blijft het goed gaan.

Stephanie, wat vervelend...... Na een jaar mag je volgens mij de mm in. Ben je al bij de huisarts geweest? Of trek je dat niet. Ik duim ook voor jou hoor!

Warsk, hoe is het met jou?

Hier zijn gangetje, weinig hoop op een vroege bevalling. Was bij de oudsten ook ruim over tijd. Vooral bezig met klusjes die al tijden zijn blijven liggen, zoals fotoalbums maken. Vanmiddag de kast op de babykamer inpakken. Zo schattig weer, die ieniemienie kleertjes..... Kan bijna niet meer wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven