'Hulp voor Pakistan niet naar slachtoffers

14-08-2010 14:48 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
ISLAMABAD/LONDEN - Meer dan 300 miljoen pond (367 miljoen euro) voor de wederopbouw van delen van Pakistan na de aardbeving in 2005, is besteed aan andere overheidsprojecten. Daardoor zouden buitenlandse donateurs huiverig zijn om geld over te maken voor de slachtoffers van de recente overstromingen. De beving kostte circa 80.000 mensen het leven.

De Britse krant The Daily Telegraph berichtte zaterdag op basis van informatie van overheidsfunctionarissen, dat vijf jaar na de beving, slachtoffers nog steeds wachten totdat hun dorpen herbouwd worden. Circa vier miljoen mensen raakten destijds dakloos.



De internationale gemeenschap maakte na de beving meer dan 4 miljard euro over naar Pakistan. Bedrijven die opdracht gekregen hadden om de getroffen regio's weer op te bouwen is verteld, dat geld dat door Westerse regeringen is gegeven deels naar andere projecten gaat. Zo heeft ERRA, de organisatie die de wederopbouw coördineert, te horen gekregen dat het budget dit jaar driekwart lager is dan eerder toegezegd.
Alle reacties Link kopieren
dit stoort me echt enorm. Maar dat was wel duidelijk geloof ik
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra24 schreef op 26 augustus 2010 @ 12:42:

Wij geven ook niets! En als ze wat hebben moeten van ons, Eva dr vader is varkensboer in brabant, misschien kan die er wel een paar slachten en op sturen, maar onze zuur verdiende euro's gaan er echt niet heen!Wat een ongelooflijke domheid
Alle reacties Link kopieren
quote:Dibah schreef op 26 augustus 2010 @ 12:53:

Als alle prominenten die vandaag achter de telefoon zitten, 10 % van hun inkomen hadden gegeven, was er geen collecte nodig geweest.Wat een ongelooflijke domheid
Alle reacties Link kopieren
quote:Dibah schreef op 26 augustus 2010 @ 13:28:

[...]





Het grote verschil wat ik tegen kom, is de berusting. In Nederland heeft bijna iedereen een grote bek. Alles moet bereikbaar zijn, de hebzucht is enorm. Maar ook dat het de gewoonste zaak van de wereld is, dat men recht heeft op van alles en nog wat. De petjes met BMW( dat tuig is overal te vinden van Ecuador tot Vitebsk, over de ruggen van anderen.



Kijk ik daarentegen naar een vrouw die op een plantage rijst plukt, dan zie ik daar meer vrede en acceptatie van het werkelijke leven in.Waarschijnlijk omdat ze ook minder kansen heeft. Wij (ik in elk geval) worden opgevoed met het idee dat we alles kunnen bereiken wat we maar willen, en dat willen we dan ook. Als je al weet dat je je kapot kan werken en nóg niet hogerop kan komen dan sta je er anders in. Zelf ben ik een tijdje terug in Cuba geweest en vond daar het besef dat je nooit vooruit kan komen in het leven geen prettige berusting maar enorm verstikkend. Ik heb in mijn geboortedorp trouwens vriendinnen die op hun 22ste een huis hebben gekocht en een hypotheek die precies past bij hun inkomsten omdat ze al weten wat ze de komende 35 jaar gaan verdienen en daar zie ik ook heel veel berusting
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk geef ik leiver geld aan kleine NGO's heb altijd het idee dat de kleine organistaties meer succes hebben dan alle grote organisaties. Oke het is dan niet op een landelijk niveau maar meer op een niveau van een dorp of stad maar het geld wordt volgens mij echt goed gebruikt.



Ben heel veel in arme landen geweest en ik weet dat de kansen daar gewoon veel minder zijn dan hier. Opmerkingen dat de mensen daar dom of lui zijn kan ik nooit zo goed plaatsen. Persoonlijk heb ik meer respect voor iemand die iedere dag voor 1 dollar per dag op een vuilnisbelt werkt dan voor iemand die in Nederland van een uitkering geniet en roept dat mensen in arme landen maar dom en lui zijn.

En voordat het verkeerd wordt begrepen bedoel ik hier geen mensen mee die hier posten maar gewoon mensen die ik regelmatig spreek.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dibah schreef op 26 augustus 2010 @ 14:04:

Quote:

iemand die in Nederland van een uitkering geniet



Er zijn genoeg mensen die daar gebruik van maken, maar ook die misbruik maken.Dus?
quote:Margaretha2 schreef op 26 augustus 2010 @ 07:58:

IkbenAnoniem, ik raad je aan vandaag nog te bellen naar een kliniek om een afspraak te maken jezelf te laten steriliseren, daar Nederland op plek 28 staat van meest bevolkte landen ter wereld en Pakistan op plaats 58. Laat ons nog even weten hoe het gegaan is hè.





Ik ben zelf bewust kinderloos. Ik neem aan dat dat informatie genoeg is? Ben benieuwd of jij hetzelfde kunt zeggen als je 40 bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 26 augustus 2010 @ 18:50:

[...]



For your information: ik ben zelf bewust kinderloos. Ik neem aan dat dat informatie genoeg is? Ben benieuwd of jij hetzelfde kunt zeggen als je 40 bent. :-)Ik heb de reportage ook gezien, , en als er door overbevolking geen ruimte meer is in een land zodat de mensen de bomen weg gaan kappen, huizen in de rivierbedding bouwen is idd vragen om problemen, de regering in Pakistan heeft meer dan genoeg geld gehad om de structurering aan te pakken en mensen voor te lichten en op anticonceptie te wijzen.,maar heeeeee de regering steekt het geld in eigen zak om hun eigen projectjes te financieren en het westen is weer zo gek om weer geld te geven, wat overigens alleen naar de moslim bevolking gaat,christenen en niet gelovigen worden uit gesloten ,maar van het westen waar christenen en niet gelovigen wonen wel het geld aan nemen dat kan wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 26 augustus 2010 @ 18:50:

[...]







Ik ben zelf bewust kinderloos. Ik neem aan dat dat informatie genoeg is? Ben benieuwd of jij hetzelfde kunt zeggen als je 40 bent.



Ik durf er wel een mooi wedje om te leggen dat dat niet is omdat je zo begaan bent met de wereld, maar even daar los van.

Nee, ik ben niet van plan bewust kinderloos te blijven tot mijn veertigste, en nee, ik vind dan ook niet dat op andere mensen sterilisatieteams afgestuurd moeten worden (hoe kom je er op), en tot slot: het land waar ik woon staat op plek 110 dus ik zit goed
Alle reacties Link kopieren
Ik geef wel. Ook al zou er slechts een klein gedeelte van het geld terechtkomen waar nodig dan nog is het beter dan niets.
quote:Margaretha2 schreef op 26 augustus 2010 @ 19:03:

[...]





Ik durf er wel een mooi wedje om te leggen dat dat niet is omdat je zo begaan bent met de wereld, maar even daar los van.

Nee, ik ben niet van plan bewust kinderloos te blijven tot mijn veertigste, en nee, ik vind dan ook niet dat op andere mensen sterilisatieteams afgestuurd moeten worden (hoe kom je er op), en tot slot: het land waar ik woon staat op plek 110 dus ik zit goed

Ik heb om dezelfde reden geen kinderen als de vrouwen die wel kinderen hebben: omdat ik ze niet wil. Lekker vanuit mezelf geredeneerd. Net zo egoïstisch.



Wel een beetje zwak trouwens. Eerst roepen dat ik me dan maar moet laten steriliseren en als dan blijkt dat ik bewust geen kinderen wil is het ook weer niet goed en moet ik me daar voor verantwoorden. Je kunt het ook nooit goed doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sandra24 schreef op 26 augustus 2010 @ 12:42:

Wij geven ook niets! En als ze wat hebben moeten van ons, Eva dr vader is varkensboer in brabant, misschien kan die er wel een paar slachten en op sturen, maar onze zuur verdiende euro's gaan er echt niet heen!



Maar ze kunnen ook proberen om het land te gaan bewerken en er voedsel op te verbouwen, zelfs dat kot niet in hun op!!!!!!



Een duidelijk voorbeeld van geen idee hebben waar je over praat. Bijna een lachwekkende reactie.



Verder eens met margaretha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 26 augustus 2010 @ 19:21:

Je kunt het ook nooit goed doen.

Als je roept dat op bepaalde groepen mensen sterilisatieteams afgestuurd moeten worden niet nee



Van mij mag iedereen zelf weten of hij wel of niet aan kinderen wil beginnen want dat is een enorm persoonlijke keus en een recht in mijn ogen. Als je dan vindt dat anderen dat recht ontnomen moet worden, maar jouzelf niet vind ik dat best wel stom ja. Ik hoop dat het een grapje was van die sterilisatieteams.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef niets.



Ik ben rampen moe, sorry.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Rampen moe...wat moet ik me daar bij voorstellen? Dat het je gewoon niets meer doet? Dat je van mening bent dat je al genoeg hebt gegeven aan andere slachtoffers?
Alle reacties Link kopieren
Nee sorry ik geef ook niets aan giro 555, het meeste beland in de zakken van de hoge pietjes ..



Op 11 september stonden 9 van de 10 van deze mensen te dansen vanwege de aanslag op het WTC ..

nee sorry ...



Ik vind het heel erg voor die mensen wat er is gebeurd maar als ik dan al geld zou geven dan zou ik het zoals iemand hier in het begin van het topic al zei bv geven aan zo iemand als die

dochter van Peter R de Vries die daar zelf iets heeft opgezet ..



En om eerlijk te zijn vind ik ook dat ze maar eens acties moeten gaan voeren voor alle armen in ons eigen land .. Als je ziet hoe moeilijk sommige gezinnen het in nederland hebben dan word je daar ook eng van .. Het enige wat nederland voor deze mensen doet is op allerlei manieren nog meer geld te pikken
Alle reacties Link kopieren
9 van de 10 pakistaanse rampslachtoffers stonden te dansen na de aanslag op 11-09?? En hoe kom je aan die wijsheid?

Wat doe je nu voor de armen in Nederland dan? Geef je daar al geld voor of steun je een aantal gezinnen bij jou in de buurt?



Vreemd om het geen geld te willen geven aan Pakistan te motiveren met de opmerking dat er hier ook nog mensen zijn die hulp nodig hebben. Help ze dan!
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt gelul wat je nu zegt over 11-09

Pakistan ving vroeger juist veel mensen op uit Afghanistan, die op de vlucht waren voor de Taliban.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 26 augustus 2010 @ 21:45:

Nee sorry ik geef ook niets aan giro 555, het meeste beland in de zakken van de hoge pietjes ..



Op 11 september stonden 9 van de 10 van deze mensen te dansen vanwege de aanslag op het WTC ..

nee sorry ...



Ik vind het heel erg voor die mensen wat er is gebeurd maar als ik dan al geld zou geven dan zou ik het zoals iemand hier in het begin van het topic al zei bv geven aan zo iemand als die

dochter van Peter R de Vries die daar zelf iets heeft opgezet ..



En om eerlijk te zijn vind ik ook dat ze maar eens acties moeten gaan voeren voor alle armen in ons eigen land .. Als je ziet hoe moeilijk sommige gezinnen het in nederland hebben dan word je daar ook eng van .. Het enige wat nederland voor deze mensen doet is op allerlei manieren nog meer geld te pikkenZijn de voedselbanken verdwenen dan? En alle toeslagen? Goh, dat is nieuw voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chantalo1984 schreef op 26 augustus 2010 @ 21:45:

Nee sorry ik geef ook niets aan giro 555, het meeste beland in de zakken van de hoge pietjes ..



Op 11 september stonden 9 van de 10 van deze mensen te dansen vanwege de aanslag op het WTC ..

nee sorry ...



Ik vind het heel erg voor die mensen wat er is gebeurd maar als ik dan al geld zou geven dan zou ik het zoals iemand hier in het begin van het topic al zei bv geven aan zo iemand als die

dochter van Peter R de Vries die daar zelf iets heeft opgezet ..



En om eerlijk te zijn vind ik ook dat ze maar eens acties moeten gaan voeren voor alle armen in ons eigen land .. Als je ziet hoe moeilijk sommige gezinnen het in nederland hebben dan word je daar ook eng van .. Het enige wat nederland voor deze mensen doet is op allerlei manieren nog meer geld te pikken



Ik kan hier wel aan de gang blijven, maar goed, nog maar een keer dan... My goodness... wat een ongelooflijke domheid.



En ja, ik weet dat deze bijdragen niet constructief zijn, en ik ben daar normaalgesproken ook helemaal niet voor. Maar vind het ongelooflijk wat er in topics als deze voor reacties langskomen. En ze zijn nog bloedserieus ook.

Vind het bijna eng.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die arm zijn in Nederland, hebben toch nog vaak een dak boven hun hoofd, tv, de kinderen kunnen naar school, etc etc



De mensen die arm zijn in Pakistan, leven in een hut, en hebben helemaal geen dokter om de hoek van de straat, geen scholing etc etc



Het is echt appels met peren vergelijken.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 26 augustus 2010 @ 18:59:

[...]





Ik heb de reportage ook gezien, , en als er door overbevolking geen ruimte meer is in een land zodat de mensen de bomen weg gaan kappen, huizen in de rivierbedding bouwen is idd vragen om problemen, de regering in Pakistan heeft meer dan genoeg geld gehad om de structurering aan te pakken en mensen voor te lichten en op anticonceptie te wijzen.,maar heeeeee de regering steekt het geld in eigen zak om hun eigen projectjes te financieren en het westen is weer zo gek om weer geld te geven, wat overigens alleen naar de moslim bevolking gaat,christenen en niet gelovigen worden uit gesloten ,maar van het westen waar christenen en niet gelovigen wonen wel het geld aan nemen dat kan wel.



Dus omdat de Pakistanen een kloteregering hebben moeten wij de gewone mensen, de burgers daar, dus bejaarden, mannen, vrouwen, kinderen, baby's enz. maar laten creperen?

Dat vind je verder wel ok dan?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven