Actuele info over orkaan Irma

06-09-2017 08:50 191 berichten
Een geliefde van mij zit op één van de eilanden die over een paar uur getroffen gaan worden door het oog van Irma. In de Nederlandse media vind ik weinig actuele info, en op twitter weet ik de weg niet zo goed. Waar vindt ik echt actuele info over deze aankomende ramp?

Totnutoe heb ik vooral hier gekeken http://spaghettimodels.com/
Alle reacties Link kopieren
Zou je het kunnen navertellen wanneer je je tijdens zo'n CAT-5 storm stevig aan een palmboom vastbindt met een afrastering om je heen, zodat je veilig bent voor rondvliegend puin? Hoe overleven dieren een storm als deze?
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
06-09-2017 11:42
Zou je het kunnen navertellen wanneer je je tijdens zo'n CAT-5 storm stevig aan een palmboom vastbindt met een afrastering om je heen, zodat je veilig bent voor rondvliegend puin? Hoe overleven dieren een storm als deze?
Nee. Probeer eens mahobeachcan.com of https://www.youtube.com/watch?v=L_9qpFD ... e=youtu.be te openen en kijk naar de bomen... En dan is de storm er nog niet eens echt :nooo:
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Moraine, eindelijk een live stream zonder die vreselijk live chat ernaast. Het beeld is absoluut beklemmend.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ik had weer heel even bewegend beeld op jouw link Moraine. Het is er nog steeds donker, ik zag niet heel veel, maar vooral sterke rukwinden.
Siofra, buiten zijn is geen goed idee lijkt me. Ik denk dat dieren het niet overleven, op een enkele geluksvogel na. Bomen kunnen omwaaien, rondvliegend puin is niet tegen te houden door iets wat niet hermetisch dicht is. Je hebt beton en gewapend glas nodig lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
OOgjes, je kunt wisselen van camera. Niet dat er op de andere veel te zien is, maar die is een stuk lichter. Wel heftig.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
06-09-2017 11:52
OOgjes, je kunt wisselen van camera. Niet dat er op de andere veel te zien is, maar die is een stuk lichter. Wel heftig.
Dat had ik nog niet eens ontdekt, ik was af en toe op de haperende cam aan het kijken :facepalm:
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
00gjes schreef:
06-09-2017 11:49
Ik had weer heel even bewegend beeld op jouw link Moraine. Het is er nog steeds donker, ik zag niet heel veel, maar vooral sterke rukwinden.
Siofra, buiten zijn is geen goed idee lijkt me. Ik denk dat dieren het niet overleven, op een enkele geluksvogel na. Bomen kunnen omwaaien, rondvliegend puin is niet tegen te houden door iets wat niet hermetisch dicht is. Je hebt beton en gewapend glas nodig lijkt me.
:cencored:
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Waar kijk jij? Ik kan niet op alle sites beeld krijgen, wel via youtube.
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien (op de tweede camera) vliegt er nu al puin rond...
Live with what you cannot change.
Oh ik heb het gevonden, dank je! Wat een enorme windkracht, ik zit hier met tranen in mijn ogen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat de tweede camera zojuist is weggewaaid... de eerste doet het nog wel.
Live with what you cannot change.
Ja ik zag de laatste beelden denk ik. Op de andere zie ik alleen zwart. Ik weet dat het geen zin heeft, ik moet het loslaten. Ik kan niks doen, maar door steeds een beetje nieuws te krijgen heb ik het gevoel dat het nog in orde is.
Het grote afwachten is begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Van Sint Maarten zijn dit helaas de laatste beelden. Echt een treurig gezicht.
https://youtu.be/WgS2hMZAsek
Ik had contact, ze zitten in het oog nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je contact hebt gehad! Het zal niet lang meer duren voor het tweede deel van de storm over komt, hopelijk zit iedereen nog veilig...
Live with what you cannot change.
Alle reacties Link kopieren
Siofra schreef:
06-09-2017 10:19
De wijze man bouwt een stenen huis, de eigenwijze man bouwt een houten. Vooral in orkaangebied, dan kun je erop wachten dat je huisje weggevaagd wordt.
Ik heb hurricane Luis meegemaakt en wonderbaarlijk genoeg waren er genoeg oude Antilliaanse houten huizen ( de gingerbread houses) die nog overeind stonden en moderne betonnen huizen niet. Waarom?

Oude houten huizen gebouwd door zeemannen die nog wisten hoe je een stevige boot moet bouwen. Verbindingen en daken superstevig.

Moderne gebouwen, cement gemixt met zout zeewater of goedkoop strandzand, simpele verbindingen, golfplaten met spijkers vast ipv schroeven.

Dusss...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik maak me ook erge zorgen. Kan me de wanhoop tijdens Luis nog herinneren, de mensen uit de buurt die bij mij kwamen schuilen (enige stenen huis in de buurt), de angst dat het dak eraf gaat, de buren die hun huisje weg zagen vliegen. Die orkaan duurde ok nog eens erg lang, bijna 3 dagen, en toen we eindelijk naar buiten durfden zag het er uit als een Nederlands winters landschap; bomen en struiken bladerloos en afgeknapt, ik had aan de binnenkant van de muren groene spinaziesmurrie lopen; gepureerd gras en bladeren wat er met alle kracht door gaten en kieren werd geperst. Maandenlang geen stromend water en electeiciteit, dagen weken geen benzine, geen drinkwater geen vers eten.

Bah, ik merk dat ik het herbeleef :cry:
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend nog contact gehad met mijn ex. Laatste keer dat hij op whatsapp keek was om 1200 uur. Mijn berichtje komt nu niet meer aan, een vinkje.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je contact hebt gehad! Lekker blijven zitten nu zou ik zeggen. Toch al veel kapot daar zo te zien...
https://youtu.be/Hpsz1kq2QP8
Ze stuurde een paar foto's, flinke puinzooi, een deel van een (ander) dak eraf, een muur op een auto. Waterschade bij de buren. Alle bomen kapot gewaaid. Maar haar dak zit er nog. Mén ik heb dit nog nooit zo beleefd en dan zit ik op veilige afstand. Ik kan me voorstellen dat dit traumatiserend is.
anoniem_271039 wijzigde dit bericht op 06-09-2017 13:46
4.55% gewijzigd
Dank je voor de beelden btdt1983
Het ergste lijkt voorbij te zijn zegt ze. Het dak zit er nog op. Elektra is uitgevallen, het water was er gisteren al af. Nu afwachten tot de wind wat minder is en dan de schade opnemen. Ik ben heel erg opgelucht.
Ik zie dat 'mijn' mensen nog regelmatig online zijn. Verwacht dat ze het druk hebben, dus ik stoor ze nu niet.
00gjes schreef:
06-09-2017 14:18
Het ergste lijkt voorbij te zijn zegt ze. Het dak zit er nog op. Elektra is uitgevallen, het water was er gisteren al af. Nu afwachten tot de wind wat minder is en dan de schade opnemen. Ik ben heel erg opgelucht.
Goede eerste berichten. Ik ben blij voor je (en voor hen natuurlijk).
De schade lijkt behoorlijk, in het Franse deel in ieder geval. Zag daar net foto's van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven