Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
In het kader van generaliseren: Alle buitenlanders zijn dus viespeuken? ( echt, serieus, hoe kun je dat zeggen? )

Alle!!! Turken die ik ken, zijn heel hygiënisch. Schoenen uit binnenshuis en alles is keurig gepoetst. Ik eet ook graag daar, die keukens zijn super schoon. Ze hebben geen vieze huisdieren....

Bovenstaande is ook zo bij de Syriërs die ik ken....

Mijn conclusie: Dat doen ze beter dan ik! Hoezo zijn het allemaal viezeriken? En wat ben ik dan, met mijn huisdieren die op de bank liggen en ik die met schoenen aan door het huis loopt...
quote:merano schreef op 15 oktober 2015 @ 17:09:

[...]

Nee, daar woon ik niet. Maar jij mag met je vijf kinderen altijd bij mij komen als je natte voeten krijgt, hoor .

Tekorten heb je altijd. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en als die kanalen wel door gaan dan is er elders wel weer iets dat ook had gemoeten, maar niet gebeurt vanwege de kanalen.

Als het echt moet gebeuren moet het hoger op de prioriteitenlijst. Het is niet zo dat het asielzoekers óf dijken zijn. Ik kan zo een paar andere zaken noemen die wel wat mogen zakken op de lijst.

Hoezo heb ik ineens 5 kinderen? Of verwar je me met iemand anders?

Ik weet niet anders dan dat GL de mond overloopt over de klimaatsverandering en het hoge water wat Nederland dan te verduren krijgt.....en nu is het ineens niet meer belangrijk?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:pejeka schreef op 15 oktober 2015 @ 20:38:

[...]

Klopt. Maar ik heb zelf ook ogen. Kwam laatst daar een arbeiderswijk in mijn geboortestad. Woonde destijds ook niet het fijnste volk, maar fatsoen moest er zijn. Ramen gezeemd, tuintje aan kant, stoep geveegd. En ja, daar woonden ook rotte appelen tussen, maar die waren "de schande van de buurt".

Nu... voortuintjes (als je al van "tuin" kan spreken) huizenhoog met onkruid, vergeelde vitrage voor de ramen, de ooit wit en groen geverfde tuinhekje verrot en scheefgezakt, enz. En dat is toch echt een verloedering die met name in verhoogd tempo is ingezet na de instroom van vele buitenlanders.

Nou bij de meeste allochtonen hangt niet eens meer vitrage, het zijn meestal dekens of half afgescheurde lakens, en wat ik ook nooit snap, als ze wel gordijnen hebben worden die opgeknoopt zodat er een soort van driehoek voor het raam hangt.

In de jaren 60 klaagde men over de kleinburgerlijkheid van de Nederlanders, ze schrobden de stoep en hielden dan een roddelpraatje, met zo'n schortje voor!

Maar er lag geen rotzooi op de straat.
[quote]pejeka schreef op 15 oktober 2015 @ 19:40:

Waar ik me vaak over verbaas is dit.

Als ik dan zie hoe het in een goede 30 jaar is omgeslagen, hoeveel wij al hebben geïnvesteerd in eindeloze immigratiestromen, en hoe weinig resultaat dat uiteindelijk heeft opgeleverd, denk ik wel eens: is er nou écht niemand die zich eens achter de oren krabt en ziet of dóórziet dat dit geen oplossing is uiteindelijk? Voor niemand?

/quote]

Paul Scheffer,hoogleraar Europese Studies en schrijver van het boek, "Het multicukturele drama" is daar heel duidelijk over.Er moet een quotum komen met een bovengrens voor opname van vluchtelingen.

http://www.bnr.nl/nieuws/ ... tum-voor-vluchtelingen-in
Vraag blijft,why is the rum gone?
quote:pruttel schreef op 15 oktober 2015 @ 21:37:

In het kader van generaliseren: Alle buitenlanders zijn dus viespeuken? ( echt, serieus, hoe kun je dat zeggen? )

Alle!!! Turken die ik ken, zijn heel hygiënisch. Schoenen uit binnenshuis en alles is keurig gepoetst. Ik eet ook graag daar, die keukens zijn super schoon. Ze hebben geen vieze huisdieren....

Mijn conclusie: Dat doen ze beter dan ik! Hoezo zijn het allemaal viezeriken? En wat ben ik dan, met mijn huisdieren die op de bank liggen en ik die met schoenen aan door het huis loopt...Turken zijn héél schoon op alles in huis, dat is gewoon een feit. Schoenen uit heeft nog een andere betekenis, als je binnenkomt bij een gelovige moslim betreed je heilige grond, daarom, net als in een moskee, schoenen uit. Mijn vrienden zijn niet zo gelovig, die doen hun schoenen ook niet uit als ze tien minuten thuis zijn, ze vragen het ook niet aan bezoek, behalve wanneer hun hoog bejaarde ouders er zijn, die zijn wel orthodox.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 15 oktober 2015 @ 22:16:

[...]

Turken zijn héél schoon op alles in huis, dat is gewoon een feit. Schoenen uit heeft nog een andere betekenis, als je binnenkomt bij een gelovige moslim betreed je heilige grond, daarom, net als in een moskee, schoenen uit. Mijn vrienden zijn niet zo gelovig, die doen hun schoenen ook niet uit als ze tien minuten thuis zijn, ze vragen het ook niet aan bezoek, behalve wanneer hun hoog bejaarde ouders er zijn, die zijn wel orthodox.

Haha, potverdorie, zit ik me aan te passen aan hun geloof!!! Ik dacht dat schoenen uitdoen gewoon net zo was als in de woonwagen

Ik vind het echt heel beledigend dat er word gezegd dat alle buitenlanders smeerkezen zijn. Ook best wel dom, want met die bewering maak je de rest van je uitspraken niet bepaald geloofwaardiger.
Eind jaren 70 had je de Vietnamese bootvluchtelingen. Ik weet het mij nog goed te herinneren: de verschrikkelijke beelden op tv. Heel veel van deze mensen zijn omgekomen door schipbreuk, piraterij en honger en dorst. Velen zijn gelukkig gered door o.a. Nederlandse schepen. De nationaliteit van het schip door wie zij gered werden, bepaalde in welk land zij opgevangen werden. In Hoek van Holland, waar ik toen woonde, werd een caravanpark opgezet. Ik weet niet meer hoeveel Vietnamezen werden opgevangen, maar ik weet nog wel dat de Hoekse bevolking er geen problemen mee had. Een klasgenote (zelf een Argentijnse vluchtelinge) heeft mij nog mee genomen naar een van die families op het park. Ik kan mij niet herinneren dat het hele land toen zo op stelten stond en dat er met zo veel haat gereageerd werd.
quote:pruttel schreef op 15 oktober 2015 @ 21:37:

Mijn conclusie: Dat doen ze beter dan ik! Hoezo zijn het allemaal viezeriken? En wat ben ik dan, met mijn huisdieren die op de bank liggen en ik die met schoenen aan door het huis loopt...

Ik zeg niet dat het viespeuken zijn. Het is met name cultuurverschil.

Het begrip "tuin" zoals wij Nederlanders dat kennen is hen vaak onbekend. Siertuinen zijn in die landen voor de zeer rijken. Gewone mensen hebben ofwel een akker, ofwel een stuk grond om hun huis dat voor van alles wordt gebruikt (opslag van overbodige rommel, houden van kleinvee, stalling van huishoudelijk materiaal, enz.), behalve als bloementuin.

En dat gebruik zetten ze hier dus voort. Met als resultaat dat ze hun tuinen niet onderhouden, maar zien als "wasteground" waar je hooguit je overbodige rommel stalt ofzo. Maar dat je dat stukje grond ook kunt onderhouden, er wat bloemen kunt planten, enz., zodat het geheel er netjes uitziet, dat komt niet in ze op. Dat het aanzien van een buurt daar niet van opknapt, moge duidelijk zijn.

Heel fijn dat het áchter de voordeur dan wel netjes is (wat vaak ook echt wel het geval is), maar daar heb je weinig aan als het om het straatbeeld gaat.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:kaatjekeuvel21 schreef op 15 oktober 2015 @ 23:10:

Eind jaren 70 had je de Vietnamese bootvluchtelingen. Ik weet het mij nog goed te herinneren: de verschrikkelijke beelden op tv. Heel veel van deze mensen zijn omgekomen door schipbreuk, piraterij en honger en dorst. Velen zijn gelukkig gered door o.a. Nederlandse schepen. De nationaliteit van het schip door wie zij gered werden, bepaalde in welk land zij opgevangen werden. In Hoek van Holland, waar ik toen woonde, werd een caravanpark opgezet. Ik weet niet meer hoeveel Vietnamezen werden opgevangen, maar ik weet nog wel dat de Hoekse bevolking er geen problemen mee had. Een klasgenote (zelf een Argentijnse vluchtelinge) heeft mij nog mee genomen naar een van die families op het park. Ik kan mij niet herinneren dat het hele land toen zo op stelten stond en dat er met zo veel haat gereageerd werd.Ik kan me ook niet herinneren dat er ooit problemen met deze mensen zijn geweest. Ze pasten zich aan, gingen zo snel mogelijk in het eigen onderhoud voorzien, hun jongeren hingen niet groepsgewijs op straat rond om overlast te bezorgen, enz. Ook nog nooit meegemaakt dat een meerderheid van de verdachten in een programma als Spoorloos werd omschreven als "jongeren met een Aziatisch uiterlijk", bijvoorbeeld.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
http://www.nu.nl/buitenla ... ntenplan-met-turkije.html

Zoals verwacht.

Was gisteren ook op Nieuwsuur

Merkel staat onder zulke hoge druk dat Turkije een akkoord heeft kunnen sluiten,

3 miljard (was op de radio) geen visumplicht meer voor Turken etc. en vermoedelijk achter de schermen

een toezegging dat hij onbeperkt Koerden mag bombarderen.

In ruil daarvoor dichte grenzen al noemen ze het "verbeterde opvang in de regio"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 16 oktober 2015 @ 07:27:

http://www.nu.nl/buitenla ... ntenplan-met-turkije.html

Zoals verwacht.

Was gisteren ook op Nieuwsuur

Merkel staat onder zulke hoge druk dat Turkije een akkoord heeft kunnen sluiten,

3 miljard (was op de radio) geen visumplicht meer voor Turken etc. en vermoedelijk achter de schermen

een toezegging dat hij onbeperkt Koerden mag bombarderen.

In ruil daarvoor dichte grenzen al noemen ze het "verbeterde opvang in de regio"

Dichte grenzen? haha

En de onderhandelingsgesprekken over toetreding van Turkije bij de EU worden weer opgepakt..
quote:pejeka schreef op 15 oktober 2015 @ 23:18:

[...]

Ik kan me ook niet herinneren dat er ooit problemen met deze mensen zijn geweest. Ze pasten zich aan, gingen zo snel mogelijk in het eigen onderhoud voorzien, hun jongeren hingen niet groepsgewijs op straat rond om overlast te bezorgen, enz. Ook nog nooit meegemaakt dat een meerderheid van de verdachten in een programma als Spoorloos werd omschreven als "jongeren met een Aziatisch uiterlijk", bijvoorbeeld.Even terug naar dit topic: Dat is van Syriërs ook niet bekend. We hebben het hier toch over syrische vluchtelingen?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-10-2015 09:06
Reden: ongepast
% gewijzigd
Zou Groot Brittannië erin trappen?

http://nos.nl/artikel/2063348-vluchteli ... inter.html

Met de winter in aantocht doen de vluchtelingen nu een beroep op de regering in Londen. "Help ons en gooi de grens met Groot-Brittannië open", zegt de Iraakse vluchteling Kazhen.
[quote]MarianneDavids schreef op 15 oktober 2015 @ 21:07:

[...]

Aan de geschiedenis van de Molukkers, voormalig KNIL militairen, gaat een compleet ander verhaal vooraf. Ik ga het hier niet uitleggen, het is allemaal terug te vinden. In de tijd dat zij naar Nederland werden gehaald hadden we aanzienlijk minder inwoners, ook niet veel woningen maar ze werden gewoon, voor een deel, in voormalige concentratiekampen ondergebracht.[/quote

Dat zeg je goed alleen stonden vooral molukkers toendertijd ook niet goed bekend. Vechtpartijen tussen autochtone jongeren en molukkers, gedoe met uitgaan, verhalen over criminaliteit etc.

Naast de gijzelingsdrama's etc bedoel ik.

Er was een negatief beeld en daar hoor je nu weinig tot niets meer over.

En op mijn school (geen tamil in beeld waar ik woonde) was tamil een scheldwoord. Dat is nu allemaal verdwenen, ik hoor niemand elkaar uitschelden voor tamil of dat tamils geen werk zouden kunnen vinden wegens discriminatie oid.

Dat was mijn punt meer.
Ik schijn een ban te krijgen, weet niet waarom, ja, dat ik discriminerend zou zijn. Misschien is het vanwege dat filmpje over de rotzooi.

Shoot the Messenger!

Misschien maar beter zo, een forum waar je niet de waarheid mag zeggen heb ik toch geen behoefte aan.
quote:mienietjefietje schreef op 16 oktober 2015 @ 09:05:

Ik schijn een ban te krijgen, weet niet waarom, ja, dat ik discriminerend zou zijn. Misschien is het vanwege dat filmpje over de rotzooi.

Shoot the Messenger!

Misschien maar beter zo, een forum waar je niet de waarheid mag zeggen heb ik toch geen behoefte aan.Je post is niet weggehaald dus het zal wel meevallen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Problemen door de grote aantallen asielzoekers in Duitsland.

AZC in München.

De asielzoekers drinken bier en plassen en poepen in het plaatselijke speeltuintje, veel glasscherven van bierflesjes laten ze liggen inmiddels is het speelplaatsje gesloten.

Overal grote bende. Grote groepen asielzoekers. Buurtbewoners zijn het helemaal zat.

https://www.youtube.com/watch?v=_Gn9d7ZYh0o
Problemen door de moslims en christenen in één AZC.

https://www.youtube.com/watch?v=jSQ_XKGtauc

Ps in laatste stukje van deze video ook iets positiefs over moslimvrouwen die leren fietsen...wat in hun eigen land verboden zou zijn.
quote:rosemetijs schreef op 16 oktober 2015 @ 07:31:

[...]

Dichte grenzen? haha

En de onderhandelingsgesprekken over toetreding van Turkije bij de EU worden weer opgepakt..

Precies

En als ik het zo terug kijk & hoor Nieuwsuur, kranten, radio komt het uit de koker van frau-dokter-Bundeskanzlerin- Merkel

Die ligt in eigen land zwaar onder vuur en durft eigenlijk, uit angst voor gezichtsverlies, de grenzen niet te sluiten.

En wat verzin je dan?

Je vraagt dictator Erdogan of hij voor jou de problemen gaat oplossen, grens bewaking, migranten registratie in ruil daarvoor geef je hem 3 miljard (vanmorgen op Radio1)

Een Koerden licence to kill en een versoepeling van de visa verplichting voor Turken

En zo stormen we hard aan richting de volgende serie problemen in de Midden-Oosten soap

Ik las dat de bijnaam van Merkel in Duitsland “mutti” vreemde bijnaam voor iemand die haar land naar de afgrond heeft gestuurd.

In de grote mensen wereld worden dit soort “moeders” uit de ouderlijke macht ontzet helaas voor 80 miljoen Duitsers heeft deze “mutti” nog tot 2017 de tijd om haar Ik-sloop-Duitsland-werkzaamheden te voltooien.
De EU laat zich doodleuk door Erdogan chanteren. Eerst doet Turkije helemaal niets om de vluchtelingenstroom richting Europa te stoppen.

Vervolgens geeft de EU 3 miljard euro aan degene die de EU chanteert en laat de visumplicht voor Turken vervallen. Win win situatie voor Erdogan die lacht zich helemaal dood om die volslagen idiote EU-malloten.
Goh je verwacht het niet hè..

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2462 ... ten__.html

De opvang van asielzoekers met een verblijfsvergunning wordt helemaal niet soberder. Het idee dat Den Haag de woonomstandigheden minder luxe zou maken is niet meer dan beeldvorming, bedoeld om de lieve vrede in de coalitie te bewaren.

Dat blijkt uit een rondgang in de Tweede Kamer en bij deskundigen van het asielvraagstuk. Afgesproken is dat de VVD in de media het stoere verhaal mag vertellen, zonder dat de PvdA dat hard tegenspreekt. De sociaaldemocraten krijgen ondertussen de werkelijke resultaten.

Bij de PvdA stellen Kamerleden dat het een bewuste strategie is om het asielbeleid zo aan Nederland te verkopen. De VVD staat zwaar onder druk, nu de PVV met een keihard rechts verhaal torenhoog scoort in opiniepeilingen. De liberalen willen dus zo veel mogelijk ruimte om stevige dingen te kunnen roepen. Het beeld dat de kiezer krijgt, lijkt daarbij belangrijker dan de realiteit.

De sociaaldemocraten proberen intussen achter de schermen zo veel mogelijk voor elkaar te krijgen. „Zij zijn bezig met beeldvorming en wij krijgen het beleid”, zegt een betrokken PvdA-Kamerlid over de VVD.
quote:hollebollegijs schreef op 16 oktober 2015 @ 09:19:

[...]

Je post is niet weggehaald dus het zal wel meevallen.Ja zie ik nu ook, zeker een waarschuwing dan.
quote:rosemetijs schreef op 16 oktober 2015 @ 11:26:

Goh je verwacht het niet hè..

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2462 ... ten__.html [/i]

De bevolking wordt doodleuk voor de gek gehouden want de PvdA wil natuurlijk zoveel mogelijk nieuwe stemmers binnenhalen. En zowel PvdA als VVD vrezen nieuwe verkiezingen en zo gaat dit prutskabinet verder.

Gelukkig bestaan er social media want van de MSM is geen kritisch geluid te verwachten.
quote:mienietjefietje schreef op 16 oktober 2015 @ 09:05:

Shoot the Messenger!

Misschien maar beter zo, een forum waar je niet de waarheid mag zeggen heb ik toch geen behoefte aan.wordt je daarvoor gewaarschuwd dan? hoe werkt zoiets?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven