Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
@Ikbenanoniem en @Ronniemitchel

LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 30 oktober 2015 @ 08:18:

[...]

+10

De werkdruk word 'geniepig' opgevoerd, mensen worden ontslagen....men beland in de ww of wia, komen nergens meer d'r tussen, en kan dan voor een mager uitkerinkje vrijwilligerwerk gaan doen, maar dan wel vrijwilligerswerk in eigen werk. Goedkope kracht. En de directeur krijgt weer een vette bonus. En dat gebeurd meer dan men denkt.

Dat gebeurde toch ook bij een kleine personenvervoermaatschappij ergens in het noorden van het land? Mensen werden ontslagen, er werden andere mensen aangenomen die uit hun uitkeringssituatie moesten komen, die kregen een lager salaris en de mensen die waren ontslagen belandden in de WW en later in de bijstand.
verba volant, scripta manent.
quote:Crique schreef op 29 oktober 2015 @ 18:21:

[...]

De bijstandsnorm ligt op het bedrag waarvan je in Nederland met moeite zou moeten kunnen leven zonder onder de armoedegrens terecht te komen.

Een groot deel van die vluchtelingen gaat niet meer terug. Dat kun je niet leuk vinden, maar dat zijn de feiten.

Wat denk je dat er gebeurt als je een grote groep nieuwe burgers langdurig als een soort tweederangs ongewenste gasten gaat behandelen, en ze structureel afscheept met net te weinig om van te leven?

Denk je echt dat dat gaat bijdragen aan een geslaagde integratie, en dat dat op de lange duur problemen voorkomt en geld bespaart?

En hoe denk je erachter te komen dat iemand homo of atheïst is, als vluchtelingen weten dat ze dan een voorkeursbehandeling krijgen? Staat dat op hun voorhoofd getatoeeerd? En wtf is een 'specifiek politieke vluchtling' of een 'andersdenkende'?

En wat dat expres rekken van de procedure tot negen maanden betreft, denk je dat een echte vluchteling, waarvan de naaste familie in levensgevaar is, het zich kan permiteren om daarop te wachten? Tegen die tijd kunnen zijn kinderen allang dood zijn. We wilden toch alleen mensen opvangen die ook echt in gevaar waren?De fout die men heeft gemaakt en nóg maakt, is die mensen binnen te laten. Als er geen geld is voor een groep nieuwe burgers ter grootte van de bevolking van heel Amersfoort, om hen levenslang te onderhouden en van alle bestaansmiddelen te voorzien, dan moet je de voordeur ook niet open zetten. En klimmen ze door het raam naar binnen, dan zet je ze in het vliegtuig en brengt ze naar opvangfaciliteiten in de regio. En aan de financiering daarvan wil ik best wat bijdragen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 30 oktober 2015 @ 08:51:

[...]

De fout die men heeft gemaakt en nóg maakt, is die mensen binnen te laten. Als er geen geld is voor een groep nieuwe burgers ter grootte van de bevolking van heel Amersfoort, om hen levenslang te onderhouden en van alle bestaansmiddelen te voorzien, dan moet je de voordeur ook niet open zetten. En klimmen ze door het raam naar binnen, dan zet je ze in het vliegtuig en brengt ze naar opvangfaciliteiten in de regio. En aan de financiering daarvan wil ik best wat bijdragen.
quote:MarianneDavids schreef op 30 oktober 2015 @ 08:26:

[...]

Dat gebeurde toch ook bij een kleine personenvervoermaatschappij ergens in het noorden van het land? Mensen werden ontslagen, er werden andere mensen aangenomen die uit hun uitkeringssituatie moesten komen, die kregen een lager salaris en de mensen die waren ontslagen belandden in de WW en later in de bijstand.Niet alleen in het noorden. Hier in het zuiden heeft Arriva chauffeurs ontslagen en de buslijnen tussen bepaalde kleinere plaatsen en de grotere plaatsen in de regio worden momenteel gereden door vrijwilligers - tegen een verwaarloosbare onkostenvergoeding en één keer per jaar een feestje van de zaak. Gewone buslijnen, met voldoende reizigersaanbod (scholieren die in de nabijgelegen stad op school gaan, mensen die gaan winkelen, forensen, enz.). Die bussen zijn vrijwel altijd goed gevuld. Maar die kosten Arriva nu dus niks aan personeel. En die vrijwilligers nemen gewoon de plaats in van reguliere buschauffeurs.
quote:pejeka schreef op 30 oktober 2015 @ 08:51:

[...]

De fout die men heeft gemaakt en nóg maakt, is die mensen binnen te laten. Als er geen geld is voor een groep nieuwe burgers ter grootte van de bevolking van heel Amersfoort, om hen levenslang te onderhouden en van alle bestaansmiddelen te voorzien, dan moet je de voordeur ook niet open zetten. En klimmen ze door het raam naar binnen, dan zet je ze in het vliegtuig en brengt ze naar opvangfaciliteiten in de regio. En aan de financiering daarvan wil ik best wat bijdragen.

Voorkomen dat ze binnenkomen is lastig. Voorkomen dat ze hier levenslang op de pof leven is een stuk eenvoudiger. Soberder voorzieningen, 5 tot 10 jaar geen recht op financiële bijstand (alleen bijstand in natura en ook dat sober) kan bijdragen te voorkomen dat mensen zich in een luilekkerland wanen en aan het gevoel dat opvang tijdelijk is en dat de doelstelling is dat ze zo snel mogelijk teruggaan.

De fout die we maken in Nederland is het verwarren van integratiedoelstellingen met doelstellingen van opvang. Het uitgangspunt bij opvang moet altijd zijn dat mensen terugkeren naar eigen land en daar hoort een zeer sober beleid bij. De nadruk bij opvang ligt niet bij het leren van de Nederlandse taal, maar het leren van normen en waarden.

Een andere fout is dat we alle asielzoekers gelijk behandelen. Ik vind dat we de groep gelijk moeten verdelen in risicogroepen en niet-risicogroepen. Atheïsten, homoseksuelen, transgenders, politieke vluchtelingen en gehandicapten verdienen een voorkeursbehandeling, omdat zij op basis daarvan in eigen land vervolgd kunnen worden. Wat mij betreft vertrekken er dagelijks speciale vluchten vanaf Schiphol / Eindhoven / Rotterdam om uitgeprocedeerde mensen terug te vliegen. In de tussentijd dat deze mensen wachten kunnen we ze nog wel - als dat gewenst is - bijscholen in bepaalde vaardigheden en wellicht wat normbesef bijbrengen en geven we ze op de eerste terugreis geld en een overlevingspakket mee om hun bestaan daar op te bouwen.

Laatste fout is dat we mensen niet snel genoeg terugsturen of hun visa intrekken. Het terugkeerbeleid moet veel strakker worden georganiseerd. Mensen uit veilige landen uit Afrika moeten zo snel mogelijk teruggestuurd worden. Landen die daarin niet meehelpen moeten sancties opgelegd krijgen als ze niet meewerken.

Overigens ben ik wel van mening dat je mensen niet eeuwig in de opvang kan laten zitten, maar ik vind dat een verblijfstatus wel 20 jaar mag duren. Als na 19 jaar blijkt dat het land van herkomst veilig is, dan moet je gewoon terug. En wellicht moeten we iets regelen dat als je een bijdrage kan leveren aan de Nederlandse samenleving in duurzame zin dat je dan sneller een permanente verblijfstatus krijgt zodat we integratie op die manier afdwingen.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:operator_7 schreef op 30 oktober 2015 @ 10:01:

[...]

Voorkomen dat ze binnenkomen is lastig. Voorkomen dat ze hier levenslang op de pof leven is een stuk eenvoudiger. Soberder voorzieningen, 5 tot 10 jaar geen recht op financiële bijstand (alleen bijstand in natura en ook dat sober) kan bijdragen te voorkomen dat mensen zich in een luilekkerland wanen en aan het gevoel dat opvang tijdelijk is en dat de doelstelling is dat ze zo snel mogelijk teruggaan.

De fout die we maken in Nederland is het verwarren van integratiedoelstellingen met doelstellingen van opvang. Het uitgangspunt bij opvang moet altijd zijn dat mensen terugkeren naar eigen land en daar hoort een zeer sober beleid bij. De nadruk bij opvang ligt niet bij het leren van de Nederlandse taal, maar het leren van normen en waarden.

Een andere fout is dat we alle asielzoekers gelijk behandelen. Ik vind dat we de groep gelijk moeten verdelen in risicogroepen en niet-risicogroepen. Atheïsten, homoseksuelen, transgenders, politieke vluchtelingen en gehandicapten verdienen een voorkeursbehandeling, omdat zij op basis daarvan in eigen land vervolgd kunnen worden. Wat mij betreft vertrekken er dagelijks speciale vluchten vanaf Schiphol / Eindhoven / Rotterdam om uitgeprocedeerde mensen terug te vliegen. In de tussentijd dat deze mensen wachten kunnen we ze nog wel - als dat gewenst is - bijscholen in bepaalde vaardigheden en wellicht wat normbesef bijbrengen en geven we ze op de eerste terugreis geld en een overlevingspakket mee om hun bestaan daar op te bouwen.

Laatste fout is dat we mensen niet snel genoeg terugsturen of hun visa intrekken. Het terugkeerbeleid moet veel strakker worden georganiseerd. Mensen uit veilige landen uit Afrika moeten zo snel mogelijk teruggestuurd worden. Landen die daarin niet meehelpen moeten sancties opgelegd krijgen als ze niet meewerken.

Overigens ben ik wel van mening dat je mensen niet eeuwig in de opvang kan laten zitten, maar ik vind dat een verblijfstatus wel 20 jaar mag duren. Als na 19 jaar blijkt dat het land van herkomst veilig is, dan moet je gewoon terug. En wellicht moeten we iets regelen dat als je een bijdrage kan leveren aan de Nederlandse samenleving in duurzame zin dat je dan sneller een permanente verblijfstatus krijgt zodat we integratie op die manier afdwingen.

Ik vind dat we iedereen moeten terugbrengen naar de regio in eerste instantie en dáár gaan bekijken wie eventueel in opmerking komt voor opvang in Europa.

In Turkije is het toeristenseizoen afgelopen, dus er staan honderden megaresorts leeg momenteel. Huur er daar een aantal van af, breng de mensen daar onder en plaats daar mensen van de IND en immigratie-instanties uit andere Europese landen. Die kunnen dan bepalen of iemand in aanmerking komt voor een vluchtelingenstatus en zo ja, naar welk land die worden gebracht. De vluchtelingen zelf hebben daar geen zeggenschap in: als de instanties bepalen dat je bijv. in Letland wordt geplaatst, dan wordt het Letland. Aan die status moet dan vast zitten dat je de eerste 10 jaar geen mogelijkheid hebt je vrij in een ander Europees land te vestigen.

Alleen zo is de boel onder controle te houden.

Het afhuren van die resorts kan onmogelijk duurder zijn dan alle voorzieningen die nu in de diverse landen getroffen moeten worden en alle andere financiële perikelen die daarmee samenhangen. Bovendien heeft de Turkse samenleving er dan óók geen last van, omdat de mensen dan op die afgesloten resorts verblijven (waar ze alle voorzieningen hebben). En de eigenaren en medewerkers van die resorts óók blij, want die kunnen zo in de wintermaanden nog een centje verdienen. Win-win, lijkt me.
Waarom heb ik er maar geen vertrouwen in dat het goed gaat komen met de binnenkomst van zoveel moslims, die ook nog eens streng in de leer zijn. Nou, mede door o.a. de onderstaande link. De Islamitische studentenvereniging Amsterdam heeft weer eens een haatsjeik uitgenodigd. Ik vind het erg dat moslimjongeren die hier opgegroeid zijn en studeren dergelijke figuren uitnodigen. Het geeft aan hoe de islam ervoor zorgt dat de integratie hier van grote groepen immigranten volledig is mislukt. Zelfs al geef je mensen hier alle kansen en kunnen hun kinderen hier studeren dan nog lukt het niet om respect bij te brengen voor de waarden en normen die wij als westerse samenleving hebben.

https://www.facebook.com/ ... 056002775/?type=3&theater

Op Geenstijl kun je meer lezen over dit foute figuur. Ik begrijp niet dat dit in Nederland wordt toegestaan.

Wij graven hier ons eigen graf.
En het gaat maar door:

http://nos.nl/artikel/2065936-zeker-22- ... nland.html

Bij twee bootongelukken voor de Griekse kust zijn zeker 22 vluchtelingen om het leven gekomen. De kustwacht heeft tientallen overlevenden uit het water gehaald.

Er varen dezer dagen veel migrantenboten van Turkije naar Griekenland. Vluchtelingen uit onder meer Syrië en Afghanistan wagen nog de oversteek voor de winter invalt. Ook verwachten veel mensen dat de Europese landen binnenkort nieuwe maatregelen nemen om het aantal migranten tegen te gaan.

Overlevenden naar het vaste land van Griekenland gebracht terwijl dat natuurlijk terug naar Turkije had moeten zijn..
Het einde van de stroom is nog lang niet in zicht:

http://www.telegraaf.nl/t ... genstroom_onderweg__.html

Wanneer wordt de politiek nu eens echt daadkrachtig? Als het zo door gaat dan staat de PVV straks op 50 zetels. Voor de komst van zoveel mensen hierheen is straks geen enkel draagvlak meer. Dat draagvlak wordt met de week al kleiner.
quote:rosemetijs schreef op 30 oktober 2015 @ 10:21:

En het gaat maar door:

Bij twee bootongelukken voor de Griekse kust zijn zeker 22 vluchtelingen om het leven gekomen. De kustwacht heeft tientallen overlevenden uit het water gehaald.

Er varen dezer dagen veel migrantenboten van Turkije naar Griekenland. Vluchtelingen uit onder meer Syrië en Afghanistan wagen nog de oversteek voor de winter invalt. Ook verwachten veel mensen dat de Europese landen binnenkort nieuwe maatregelen nemen om het aantal migranten tegen te gaan.

Overlevenden naar het vaste land van Griekenland gebracht terwijl dat natuurlijk terug naar Turkije had moeten zijn..Binnenkort duurt nog te lang. Er moet nu iets gebeuren.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 oktober 2015 @ 10:12:

Waarom heb ik er maar geen vertrouwen in dat het goed gaat komen met de binnenkomst van zoveel moslims, die ook nog eens streng in de leer zijn. Nou, mede door o.a. de onderstaande link. De Islamitische studentenvereniging Amsterdam heeft weer eens een haatsjeik uitgenodigd. Ik vind het erg dat moslimjongeren die hier opgegroeid zijn en studeren dergelijke figuren uitnodigen. Het geeft aan hoe de islam ervoor zorgt dat de integratie hier van grote groepen immigranten volledig is mislukt. Zelfs al geef je mensen hier alle kansen en kunnen hun kinderen hier studeren dan nog lukt het niet om respect bij te brengen voor de waarden en normen die wij als westerse samenleving hebben.

https://www.facebook.com/ ... 056002775/?type=3&theater

Op Geenstijl kun je meer lezen over dit foute figuur. Ik begrijp niet dat dit in Nederland wordt toegestaan.

Wij graven hier ons eigen graf.Ik denk dat de komt van meer Islamitische invloed inderdaad een risico vormt. Wat ik vreemd vind is dat inhoudelijke kritiek op religie zo moeilijk is als het aankomt op de Islam. Ik zou willen zien dat de SP, PvdA en GroenLinks juist meer het voortouw zouden nemen in kritiek op bijvoorbeeld de Islam. Dat zou een duidelijk signaal zijn en zou kunnen helpen bij radicalisering. Ik vind ze in ieder geval nu te onzichtbaar. Verder zou je wellicht bij binnenkomst ook moeten selecteren op basis van religie zoals Slovenië heeft voorgesteld, zodat de binnenkomst van nieuw ideeëngoed wat meer in verhouding staat met ons eigen land.
Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. - Steven Weinberg
quote:operator_7 schreef op 30 oktober 2015 @ 10:01:

[...]

Ik ben voor juist voorkomen dat ze hier zonder registratie binnenkomen.

Als men hier eenmaal is zonder papieren waar moeten ze dan naar terug? Als men hier eenmaal is en het blijkt een oorlogsmisdadiger, waar moet diegene dan naar toe? En als men hier eenmaal is en het land van herkomst wil diegene niet meer in het land, waar moet diegene dan naar toe?
quote:rosemetijs schreef op 30 oktober 2015 @ 10:21:

En het gaat maar door:

Overlevenden naar het vaste land van Griekenland gebracht terwijl dat natuurlijk terug naar Turkije had moeten zijn..Korting bij slecht weer

http://www.telegraaf.nl/b ... chteling_bij_storm__.html

Voorheen stopte de mensensmokkelaars in september maar nu geven ze in de wintermaanden korting omdat de oversteek gevaarlijker is.

Primair verantwoordelijk zijn de mensensmokkelaars die de oversteek in gammele boten aanbieden maar ook de EU kan de hand in eigen boezem steken.

Zolang landen als Oostenrijk en Duitsland nog steeds mensen opnemen in hun asielprocedure blijven ze komen.

Wil je dit een halt toeroepen zal je glashelder moeten zijn:

1) Arriveert u in Europa is een asielaanvraag onmogelijk, u krijgt een sobere opvang en 3 maaltijden per dag, meer is er niet, meer komt er niet.

2) Heeft u geen papieren dan mag u Lesbos / Kos niet verlaten, het is aan u om uw identiteit aan te tonen.

3) Op Kos / Lesbos selecteren we de personen die direct terug kunnen denk daarbij aan Libanezen, Pakistanen, Afghanen, Irakezen etc.

waar het veilig is of delen van het land veilig zijn.

Dit beleid moet afdoende zijn om in ieder geval het gros tegen te houden, te demotiveren.

Het moet net iets soberder zijn dan een verblijf in Turkije
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:operator_7 schreef op 30 oktober 2015 @ 10:27:

[...]

Ik denk dat de komt van meer Islamitische invloed inderdaad een risico vormt. Wat ik vreemd vind is dat inhoudelijke kritiek op religie zo moeilijk is als het aankomt op de Islam. Ik zou willen zien dat de SP, PvdA en GroenLinks juist meer het voortouw zouden nemen in kritiek op bijvoorbeeld de Islam. Dat zou een duidelijk signaal zijn en zou kunnen helpen bij radicalisering. Ik vind ze in ieder geval nu te onzichtbaar. Verder zou je wellicht bij binnenkomst ook moeten selecteren op basis van religie zoals Slovenië heeft voorgesteld, zodat de binnenkomst van nieuw ZE ideeëngoed wat meer in verhouding staat met ons eigen land.

Als reden voor het niet zo welkom zijn van deze groep vluchtelingen wordt het openlijk anti moslim klimaat genoemd wat echt opvallend is in dit land.

Ik werk en leef de hele dag tussen alle soorten mensen en herken deze angst helemaal niet.

Ik vind eerlijk gezegd dat Wilders een irreele angst aanwakkert en radicale terroristen en reguliere moslims expres op 1 hoop gooit.

Dit vervuilt nu de discussie omdat deze groep vluchtelingen wordt gezien als overwegend moslim, men de economische migrant die ertussen zit en die rare dingen roept eruit pikken.

Ik weet niet en heb ook nog geen info gezien of de VLUCHTELINGEN (degenen die asiel krijgen) overwegend moslim zijn en wat voor stroming moslim dan.

Het gespeculeer hierover, ik zie het nut er niet van in. Oorlog is oorlog.
quote:vruchtgebruik schreef op 30 oktober 2015 @ 10:40:

[...]

Als reden voor het niet zo welkom zijn van deze groep vluchtelingen wordt het openlijk anti moslim klimaat genoemd wat echt opvallend is in dit land.

Ik werk en leef de hele dag tussen alle soorten mensen en herken deze angst helemaal niet.

Ik vind eerlijk gezegd dat Wilders een irreele angst aanwakkert en radicale terroristen en reguliere moslims expres op 1 hoop gooit.

Dit vervuilt nu de discussie omdat deze groep vluchtelingen wordt gezien als overwegend moslim, men de economische migrant die ertussen zit en die rare dingen roept eruit pikken.

Ik weet niet en heb ook nog geen info gezien of de VLUCHTELINGEN (degenen die asiel krijgen) overwegend moslim zijn en wat voor stroming moslim dan.

Het grootste deel van de vluchtelingen is moslim, dat is al bekend. Heb je net mijn post gelezen over de uitnodiging van een foute prediker door de Islamitische studentenvereniging Amsterdam? Vind je het dan raar dat mensen huiverig worden door de grote instroom van moslims hier?

Ook onder de vluchtelingen die in het verleden hier zijn binnengekomen, is sprake van radicalisering. Er zijn voorbeelden genoeg van jongeren die hier als asielzoeker zijn binnengekomen of als kind van een asielzoeker zijn geboren en die zich vervolgens bij IS aansluiten. Dat zegt wel degelijk iets over de problemen die de islam ook hier kan veroorzaken en in feite nu al veroorzaakt.

[...]

Het gespeculeer hierover, ik zie het nut er niet van in. Oorlog is oorlog.De exacte cijfers ken ik niet maar het feit dat de hulporganisaties halal voedselpakketten uitdelen waar duidelijk een doorgestreept varken opstaat is voor mij toch een aanwijzing dat het merendeel Moslim is, in ieder geval op de Balkanroute
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 30 oktober 2015 @ 11:31:

[...]

De exacte cijfers ken ik niet maar het feit dat de hulporganisaties halal voedselpakketten uitdelen waar duidelijk een doorgestreept varken opstaat is voor mij toch een aanwijzing dat het merendeel Moslim is, in ieder geval op de BalkanrouteEn dan zijn ze moslim. En nu?
quote:gedanst schreef op 30 oktober 2015 @ 11:42:

[...]

En dan zijn ze moslim. En nu?Moslim? En ze komen uit het midden oosten? Dat verwacht je ook totaal niet he?
quote:Pientjexxxx schreef op 30 oktober 2015 @ 10:49:

[...]

Het grootste deel van de vluchtelingen is moslim, dat is al bekend. Heb je net mijn post gelezen over de uitnodiging van een foute prediker door de Islamitische studentenvereniging Amsterdam? Vind je het dan raar dat mensen huiverig worden door de grote instroom van moslims hier?

Ook onder de vluchtelingen die in het verleden hier zijn binnengekomen, is sprake van radicalisering. Er zijn voorbeelden genoeg van jongeren die hier als asielzoeker zijn binnengekomen of als kind van een asielzoeker zijn geboren en die zich vervolgens bij IS aansluiten. Dat zegt wel degelijk iets over de problemen die de islam ook hier kan veroorzaken en in feite nu al veroorzaakt.Ja dat is heel raar
quote:Pientjexxxx schreef op 30 oktober 2015 @ 10:49:

[...]

Ook onder de vluchtelingen die in het verleden hier zijn binnengekomen, is sprake van radicalisering. Er zijn voorbeelden genoeg van jongeren die hier als asielzoeker zijn binnengekomen of als kind van een asielzoeker zijn geboren en die zich vervolgens bij IS aansluiten. Dat zegt wel degelijk iets over de problemen die de islam ook hier kan veroorzaken en in feite nu al veroorzaakt.Kan je daar even een bron van aangeven? Of heb je het zelf bedacht?
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 11:46:

[...]

Kan je daar even een bron van aangeven? Of heb je het zelf bedacht?

Waar heb je bronnen voor nodig als je erop uit bent dat beslissingen uitsluitend op basis van angst worden genomen?

Dan heb je natuurlijk veel meer aan leugens, verdraaiingen, aannames, beschuldigingen, kwaadsprekerij en vooroordelen. Geen beter argument dan 'iedereen weet toch dat...' en 'het is algemeen bekend dat...'

Feiten zitten alleen maar in de weg.

[...]

Volgens mij is er geen openlijk anti-moslimklimaat. Maar terecht(!) is er wel discussie over de afschuwelijke kanten van de Islam. De angst voor de Islam is wat mij betreft helemaal niet onterecht en ik vind dat Wilders hierin een terecht punt heeft. Kijk naar de inhoud van de Koran:

(1.) Seksuele slavernij is toegestaan en komt voor in overwegend Islamitische landen (Quran 4:24)

(2.) Pedofilie is toegestaan en komt voor in overwegend Islamitische landen (Quran 65:4)

(3.) Huiselijk geweld naar vrouwen is toegestaan evenals gedwongen seks in het huwelijk(Quran 4:34)

(4.) Op verlaten van de Islam staat de doodstraf (Quran 4:89, 2:217, 4:137, 5:33, 5:54, 9:11-12, 9:73-74, 9:123, 16:106, 47:25-27)

(5.) Op kritiek op de Islam staat de doodstraf (Quran 5:33)

(6.) Vrede in de islam is gedefinieerd als het moment wanneer iedereen moslim is. Tot die tijd moeten moslims ervoor zorgen dat zij de dominante meerderheid zijn. (Quran 9:29 e.a.)

(7.) Moslims mogen geen niet-moslims als vrienden hebben (wat te denken geeft aan hun oprechtheid) (Quran 5:51)

(8.) Verder laat de Koran zich op heel veel verschillende vlakken zeer negatief uit over niet-moslims. (Verschillende verzen)

En natuurlijk veel meerdere problematische verzen. En op de inhoud kunnen we een beetje verschillen, maar laten we eerlijk zijn. In Islamitische landen - op een paar uitzondering na - is dit ook gewoon de praktijk. Hier een filmpje waarin verschillende moslimgeleerden aan het woord komen die het bovenstaande ondersteunen: https://www.youtube.com/watch?v=R-oR1WIMtLE en wat interpretatie betreft is dit wel een interessant filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=v7SJPRSRj54

Met het naar binnenhalen van mensen haal je ook hun ideeën binnen. Waarom zou je daar kritiekloos tegenover moeten staan? In principe ben je dan behoorlijk onverschillig tegenover zaken als slavernij, pedofilie en geweld als iemand z'n geloof verlaat.

Eerlijk gezegd zit ik niet te wachten op nog meer mensen met nog meer van dat soort achterhaalde ideeën en agenda's. En als dat nog niet genoeg is: de asielstromen kunnen ook nog eens gezien worden als een oorlogswapen https://ejbron.wordpress. ... rde-vluchtelingenstromen/

Laat dus alsjeblieft je verstand niet op 0 zetten wanneer het aankomt tot asielzoekers. We moeten goed kijken naar hun ideeën en of deze passen in onze samenleving. En als ze niet passen moeten we kijken hoeveel we er maximaal van kunnen opnemen zodat ze goed kunnen integreren. Dat ze op bezoek zijn betekent vooral dat ze zich aan onze normen en waarden aanpassen, net zoals we dat doen als we bij hen op bezoek zijn.

[...]

.

Bron: Ebru

Hoe is het zover gekomen dat alles wat vanzelfsprekend was in Nederland (gemengd zwemmen voor jongens en meisjes, gemengde scholen voor witte en migrantenkindjes, mannelijke artsen voor patiënten, geen minaretten in het straatbeeld laat staan gejengel, een enkeltje Pieter Baan voor lieden als Facebookopiniemakers, vrouwen de hand schudden – moet ik nog doorgaan?) niet eens meer ter discussie staat maar wordt opgeheven? Dat heeft niets met die gekken te maken die de islam hangen, maar álles met handhaving én verdediging van wat Nederlands en westers is.

Kijk DAAROM willen we geen islam!

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

[...]

Irreele angst? Is van Gogh niet vermoord door een moslim, is Londen niet gebomd in de Metro? Madrid? En laten we 9/11 niet vergeten!

Het gespeculeer hierover, ik zie het nut er niet van in. Oorlog is oorlog.Het is geen gespeculeer, de migranten zijn overwegend moslim, of zag jij al vrouwen zonder hoofddoek er tussen?

If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven