Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 maart 2016 @ 21:12:

[...]

Dan mogen die vrouwen misschien de straat niet op van hun man, want op foto's van het AZC in Ter Apel zie ik wel degelijk vrouwen in de kledij die ik beschrijf.

Volgens mij is er de afgelopen jaren al van alles geprobeerd om de situatie te veranderen. Maar als het ons zelfs bij de zoveelste generatie Marokkanen die hier al vele jaren woont niet lukt dan zie ik niet hoe het dan wel gaat lukken bij de huidige instroom van moslims uit culturen die haaks op de onze staan.

Ik kijk nooit foto's van het azc, dus ik baseer mijn standpunt inderdaad alleen op de asielzoekers die ik tegenkom bij Lidl.

Ik snap je standpunt. Toch ben ik voorzichtig positiever dan jij.
2x
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:14:

[...]

Ik kijk nooit foto's van het azc, dus ik baseer mijn standpunt inderdaad alleen op de asielzoekers die ik tegenkom bij Lidl.

Ik snap je standpunt. Toch ben ik voorzichtig positiever dan jij.Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik vrees het ergste. Ik woon in de Randstad en daar zie ik de gevolgen om mij heen van de onbeperkte instroom van immigranten en echt daar word ik niet blij van.
NOS was weer tenenkrommend vandaag.

Een jank-huilie item over migranten die hun gezin nog niet mochten laten overkomen.

En uiteraard geen kritische vragen zoals: Waarom bent u dan niet als gezin in Turkije gebleven?

Of: Er is een bestand als u even wacht hoe zich dit ontwikkeld kunt u met uw gezin herenigt worden in Syrië
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 05 maart 2016 @ 21:33:

[...]

Ik hoop dat je gelijk krijgt, maar ik vrees het ergste. Ik woon in de Randstad en daar zie ik de gevolgen om mij heen van de onbeperkte instroom van immigranten en echt daar word ik niet blij van.Zie je hier ook, vooral op de markt natuurlijk en dan aan het eind van de dag, het is dikwijls gewoon ruzie om de laatste komkommer die voor ¤ 0,10 weggaat.
verba volant, scripta manent.
quote:liubi schreef op 05 maart 2016 @ 20:08:

@Barbara, ik meende laatst gelezen te hebben dat men in de omgeving van het grootste asielzoekerscentrum meer politie wilde hebben. Maar volgens jou is alles koek en ei en heb je er geen 'last' van. Hoe zit dat?Dat heb ik gemeld , plus de stijging van winkeldiefstallen 61 in 2015 tegen 236 in 2016. Goh hoe zou dát nou komen ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:hollebollegijs schreef op 05 maart 2016 @ 21:13:

[...]

Er wordt ook hard gewerkt.

Hoorde Rutte in de radio uitzending van "Met het oog op morgen"

De EU gaat niets doen aan de hekken op de grens van Macedonië het gaat er echt naar toe dat de EU bepaalt wie asiel krijgt en waar hij / zij heengaat.

Hij noemde 40% van de migranten economische die in ieder geval Griekenland niet uit hoeven of het moet terug zijn naar het thuisland.

Zelfs Merkel toetert hetzelfde.

Wie had dit vorig jaar september durven dromen toen Wir-schaffen-das Merkel Europa zonder overleg een opvangplaats maakte voor het halve Midden Oosten

[...]

Niet eens, ga maar eens op Heumensoord kijken, ik werk er vlak bij, ze lopen regelmatig voorbij.In TA lopen ze ook gesluierd, het AZC ligt voor de gevangenis, en daar kom ik nogal vaak. Ik zal wel eens foto's maken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Een paar maanden geleden, december, zag ik in een supermarkt in Duitsland ook ineens meerdere beveiligers rondlopen, ook op de parkeerplaats. In de jaren daarvoor zag ik ze nooit.
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 05 maart 2016 @ 20:52:

[...]

Dat is een economisch dilemma, het gat tussen uitkering en laag betaalde baan moet zo groot zijn dat werken loont.

Tot zover is iedereen het wel met elkaar eens, maar hoe vergroot je dit "gat"

VVD oplossing = verlaag de uitkeringen

PVDA oplossing = verhoog het minimum loon

Nu valt het ver buiten de doelstelling van dit topic maar aan beide methodes kleven voor en nadelen.

Een goed antwoord is denk ik niet mogelijk.Naar een klein basisinkomen, en verdienen en werken voor extra's.
quote:barbaracartland schreef op 05 maart 2016 @ 21:04:

De nieuwkomers in TA zijn niet gekleed zoals jij beschrijft, dat scheelt al iets.

Nu ja, ik denk dat we beter kunnen kijken naar de mogelijkheden de situatie te veranderen, in plaats van er lijdzaam in te berusten dat het toch allemaal misloopt. Noem het pro-actieve naïviteit.Een veel constructievere houding dan fantaseren over regelgeving buiten alle mensenrechtenverdragen. En voorspellingen over de nieuwkomers (waarvan niemand nog weet precies hoeveel er een status krijgen. Et schijnen er al honderden te zijn vertrokken of te zijn doorgereisd. We denken wel zo populair te zijn...) te doen die kant noch wal raken.
quote:Het-groepje schreef op 05 maart 2016 @ 23:18:

[...]

Een veel constructievere houding dan fantaseren over regelgeving buiten alle mensenrechtenverdragen. En voorspellingen over de nieuwkomers (waarvan niemand nog weet precies hoeveel er een status krijgen. Et schijnen er al honderden te zijn vertrokken of te zijn doorgereisd. We denken wel zo populair te zijn...) te doen die kant noch wal raken.

Vertel mij waar grenscontroles in strijd zijn met mensenrechten verdragen.

En waar staat dat je recht hebt per direct de rest van de familie kan laten invliegen.

Het zijn overigens geen fantasieën, de hekken staan er en de controles zijn streng (Griekenland loopt vol)

En ze kunnen gewoon asiel aanvragen in Griekenland maar dat willen de geld-toeristen niet.

We denken populair te zijn

Dat zijn we maar liever niet, zo denkt de regering er ook over zie daarvoor de 2 Dijkhoff brieven.

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... e-brief-op-eigen-bijdrage
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 06 maart 2016 @ 00:04:

[...]

En waar staat dat je recht hebt per direct de rest van de familie kan laten invliegen.

Het zijn overigens geen fantasieën, de hekken staan er en de controles zijn streng (Griekenland loopt vol)

En ze kunnen gewoon asiel aanvragen in Griekenland maar dat willen de geld-toeristen niet.

Dat zijn we maar liever niet, zo denkt de regering er ook over zie daarvoor de 2 Dijkhoff brieven.

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... e-brief-op-eigen-bijdrageIk keek net even Nieuwsuur, de gezinnen reizen al na. Het duurt ze te lang. De pa is al 3 maanden weg, en er is nog geen verblijfsvergunning, status, woning, uitkering. . Het lijkt wel of ze kapitalen hebben neergelegd voor een georganiseerde trip met garanties. Slechte folder zullen we maar zeggen, sorry brochure.
Ik ben al maanden op zoek naar een abaya met rits. Die zijn hier moeilijk te krijgen en duur. Maar je kunt abaya's met rits dus gewoon voor een appel en ei in de Zwart Janstraat in Rotterdam krijgen en volgens de vrouw die er werkte is er in Nederland een enorme vraag naar

In Duitae kranten staat overigens veel meer informatie over de zaken in Griekenland dan in Nederlandse kranten. Ik vind de berichtgeving in het Nederlandse nieuws enorm knullig.
quote:Eindeloos schreef op 06 maart 2016 @ 01:40:

[...]

Ik keek net even Nieuwsuur, de gezinnen reizen al na. Het duurt ze te lang. De pa is al 3 maanden weg, en er is nog geen verblijfsvergunning, status, woning, uitkering. . Het lijkt wel of ze kapitalen hebben neergelegd voor een georganiseerde trip met garanties. Slechte folder zullen we maar zeggen, sorry brochure.http://www.rtlnieuws.nl/n ... -omstandigheden-nederland

Goed nieuws via RTL4 het duurt de asieleisers te lang.

Ze adviseren mede-asiel-eisers NIET naar Nederland te komen maar baar Zweden of Duitsland te gaan.

Kan me voorstellen dat in mening huiskamer met instemming gekeken is naar dit RTL nieuws item, en ja ook wij in deze draad waarderen het zeer als u aan ons land voorbij gaat en het elders probeert
quote:hollebollegijs schreef op 06 maart 2016 @ 00:04:

[...]

http://www.nrc.nl/nieuws/ ... e-brief-op-eigen-bijdrage

Er ontstaat een chaos in griekenland en een serieus genoemde oplossing is nu dat de Grieken maar uit de eu moeten.

Verder noem jij zaken die inderdaad al realiteit zijn. Maar wensen of hopen dat deze vluchtelingen allemaal weggaan als je ze maar zo rottig mogelijk opvangt vind ik een ingewikkelde en weinig realistisch.
quote:Het-groepje schreef op 06 maart 2016 @ 07:20:

[...]

Er ontstaat een chaos in griekenland en een serieus genoemde oplossing is nu dat de Grieken maar uit de eu moeten.

Verder noem jij zaken die inderdaad al realiteit zijn. Maar wensen of hopen dat deze vluchtelingen allemaal weggaan als je ze maar zo rottig mogelijk opvangt vind ik een ingewikkelde en weinig realistisch.

Wat een hoop misverstanden.

Griekenland heeft zijn grenscontroles niet uitgevoerd waardoor Griekenland vol is gelopen met mensen die GEEN recht hebben op asiel in Europa

Rutte had het over een percentage van 40% dit begint Griekenland de das om te doen.

Verder zijn de toestanden aan de Macedonische grens gedeeltelijk de schuld van de doorreizende migranten, al op de eilanden en in Athene wordt gewaarschuwd voor deze verstopping en opvang aangeboden in en rond Athene

Al diverse malen op het journaal geweest dat ze deze opvang weigeren omdat ze bang zijn asiel aan te moeten vragen in Griekenland

http://4nieuws.nl/opmerke ... hene-weigeren-opvang.html

Kan jij mij vertellen waar Nederland "rottig" opvangt, Nederland vangt sober op maar "rottig" is kort door de bocht.
Waarom is het zo belangrijk wat iemand op zijn hoofd heeft? Voor mijn part loop je rond met een bloempot of een pak cornflakes op je kop. Er lopen in TA geen vrouwen in burqa's, dus ik zie het hele probleem niet zo.

Overigens is de winkeldiefstal in TA niet toegenomen, zoals je in het artikel dat erover gaat kunt lezen, maar het aantal gevallen van aangifte. Dat zegt niet dat er meer gestolen wordt, wel dat er meer aangifte gedaan wordt. Zoals jullie vast wel weten, is het soms erg gecompliceerd aangifte te doen/is er in sommige gevallen een actief ontmoedigingsbeleid van de politie. Ik voorspel dat, nu er veel meer politie in het dorp is én het bureau overdag altijd open is, het aantal aangiften nog verder toe gaat nemen.
http://www.gelderlander.n ... 036#.VsEyJmX5uFo.facebook
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:hollebollegijs schreef op 06 maart 2016 @ 07:44:

[...]

Wat een hoop misverstanden.

Griekenland heeft zijn grenscontroles niet uitgevoerd waardoor Griekenland vol is gelopen met mensen die GEEN recht hebben op asiel in Europa

Rutte had het over een percentage van 40% dit begint Griekenland de das om te doen.

Verder zijn de toestanden aan de Macedonische grens gedeeltelijk de schuld van de doorreizende migranten, al op de eilanden en in Athene wordt gewaarschuwd voor deze verstopping en opvang aangeboden in en rond Athene

Al diverse malen op het journaal geweest dat ze deze opvang weigeren omdat ze bang zijn asiel aan te moeten vragen in Griekenland

http://4nieuws.nl/opmerke ... hene-weigeren-opvang.html

Kan jij mij vertellen waar Nederland "rottig" opvangt, Nederland vangt sober op maar "rottig" is kort door de bocht.

Op 1e pagina van dit topic zie je dat vanuit Finland duizenden asielzoekers vrijwillig terugkeren naar land van herkomst.

Dit is een trend. Niet iets dat alleen in Nld gebeurt.
quote:mienietjefietje schreef op 06 maart 2016 @ 08:42:

http://www.gelderlander.n ... 036#.VsEyJmX5uFo.facebook

Kijk naar al die massa's vrouwen en kinderen op de foto.......Oh nee, die hebben ze gewoon achtergelaten!

En nu willen ze terug, want het eten is hier slecht en ze missen moeder de vrouw.......

Maar eh.....de bommen vlogen hen toch om de oren?!

De Raad van Nijmegen overweegt nu om de asielprocedure voor Heumensoord te versnellen, anders gaan ze gewoon terug! Hoe kunnen we voorkomen dat deze kostbare mensen ons door de vingers glippen? Je weet immers maar nooit waar je zo gauw een andere vluchteling vandaan haalt! Waar moet Nijmegen heen met al de subsidies? Dit gaat ernstig mis.
quote:Eindeloos schreef op 06 maart 2016 @ 01:40:

[...]

Ik keek net even Nieuwsuur, de gezinnen reizen al na. Het duurt ze te lang. De pa is al 3 maanden weg, en er is nog geen verblijfsvergunning, status, woning, uitkering. . Het lijkt wel of ze kapitalen hebben neergelegd voor een georganiseerde trip met garanties. Slechte folder zullen we maar zeggen, sorry brochure.

Of gespreid reizen. Jij gaat naar dtsl. Ik naar Nederland. Kijken wie het eerst een status heeft en dan komt de ander.

Zo moeilijk is dat allemaal niet.

Asielzoekers zijn net als elke andere burger calculerend.
quote:mienietjefietje schreef op 06 maart 2016 @ 08:46:

[...]

Kijk naar al die massa's vrouwen en kinderen op de foto.......Oh nee, die hebben ze gewoon achtergelaten!

En nu willen ze terug, want het eten is hier slecht en ze missen moeder de vrouw.......

Maar eh.....de bommen vlogen hen toch om de oren?!

De Raad van Nijmegen overweegt nu om de asielprocedure voor Heumensoord te versnellen, anders gaan ze gewoon terug! Hoe kunnen we voorkomen dat deze kostbare mensen ons door de vingers glippen? Je weet immers maar nooit waar je zo gauw een andere vluchteling vandaan haalt! Waar moet Nijmegen heen met al de subsidies? Dit gaat ernstig mis.

Nijmegen gaat toch helemaal niet over de procedures?

Dat is nog altijd de IND. Die uitvoeren wat de regering opdraagt.
quote:tvandattum schreef op 06 maart 2016 @ 08:51:

[...]

Nijmegen gaat toch helemaal niet over de procedures?

Dat is nog altijd de IND. Die uitvoeren wat de regering opdraagt.

Ze zullen wel bedoelen druk uitoefenen...zoals de ene hoge piet tegen de andere zei...als jij nou eens opschiet met die procedures van die vluchtelingen, dan kijk ik of ik nog wat voor je kan doen met een gebouw laten ontwerpen door die schoonzoon van een architect van je.

Oftewel, de ene hand wast de andere, allemaal ouwe jongens krentenbrood.
Hier het berichtje: Bron: de Gelderlander

NIJMEGEN - De asielprocedure voor de vluchtelingen die nu in de noodopvang in Heumensoord zitten moet worden versneld. Die boodschap heeft de Nijmeegse gemeenteraad gisteren gegeven aan burgemeester Hubert Bruls.

De leden van de raad lieten weten dat zij stevig teleurgesteld zijn in de werkwijze van de COA in Heumensoord. "Wij zijn voor de gek gehouden", zei SP-fractieleider Hans van Hooft. Hij wees erop bij de start van het kamp steeds gezegd is dat de vluchtelingen hier kort, maximaal zo'n 8 weken zouden verblijven. Inmiddels wonen de meeste vluchtelingen er al 4 tot 5 maanden. "Onacceptabel eigenlijk", zei Van Hooft. Een zin die herhaald werd door vele andere raadsleden.

Uitzichtloos

"Het tentenkamp is sober, veilig en humaan, maar er is geen doorstroming. Dat creëert een uitzichtloze situatie voor de vluchtelingen", liet Cilia Daemen weten.
quote:MarianneDavids schreef op 05 maart 2016 @ 20:24:

[...]

Ik denk dat dat niet werkt. Zogenaamd scheiden betekent ook dat één van de twee zelfstandige woonruimte moet hebben, woonruimte is schaars.- edit -

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven