Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:pejeka schreef op 09 maart 2016 @ 19:31:

Waar ik zo verdomd moe van word, is dat geen van onze politici of andere hotemetoten nou eens concreet aangeeft wat we met al die mensen gaan doen hier in Nederland, hoe ze in hun onderhoud gaan voorzien, waar we de huizen vandaan halen, enz. Het blijft bij wollig gepraat. Zondag ook, was de burgemeester van Nijmegen bij Buitenhof, die steeds maar zei "we moeten die mensen een perspectief bieden". Nou, mooi, maar wélk perspectief kúnnen we hen dan bieden, op een zelfstandig bestaan hier in Nederland? Dát zou ik dan wel eens willen horen.

Pejeka, iedereen wil antwoorden.

Echter volgens mij wéten de gezagsdragers het niet, echt niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Waar ik zo verdomd moe van word, is dat geen van onze politici of andere hotemetoten nou eens concreet aangeeft wat we met al die mensen gaan doen hier in Nederland, hoe ze in hun onderhoud gaan voorzien, waar we de huizen vandaan halen, enz. Het blijft bij wollig gepraat. Zondag ook, was de burgemeester van Nijmegen bij Buitenhof, die steeds maar zei "we moeten die mensen een perspectief bieden". Nou, mooi, maar wélk perspectief kúnnen we hen dan bieden, op een zelfstandig bestaan hier in Nederland? Dát zou ik dan wel eens willen horen.

Ik zit sinds aantal weken werkeloos thuis. Na bijna 20 jaar wegbezuinigd. Welk perspectief biedt de overheid de werkelozen hier? Solliciteer me rot maar het is verschrikkelijk moeilijk om een baan te vinden. Ik hoor en lees dingen en gooi dan een paar dagen de handdoek in de ring. Maar ja pak het dan maar weer op op zoek naar vacatures.

De overheid kan niet eens voor 'zijn eigen mensen' zorgen. Overal bezuinigingen en faillissementen.
Ik hoorde Klaver vanavond zeggen op tv, dat hij de 6 miljard voor Turkije aan de lage kant vond.....

quote:cijfernerd schreef op 09 maart 2016 @ 20:50:

Ik hoorde Klaver vanavond zeggen op tv, dat hij de 6 miljard voor Turkije aan de lage kant vond.....

Misschien weet hij niet hoeveel nullen er achter de 6 staan? Best lastig met alleen een MAVO-diploma.
quote:dianavankrimpen schreef op 09 maart 2016 @ 20:45:

[...]

Ik zit sinds aantal weken werkeloos thuis. Na bijna 20 jaar wegbezuinigd. Welk perspectief biedt de overheid de werkelozen hier? Solliciteer me rot maar het is verschrikkelijk moeilijk om een baan te vinden. Ik hoor en lees dingen en gooi dan een paar dagen de handdoek in de ring. Maar ja pak het dan maar weer op op zoek naar vacatures.

De overheid kan niet eens voor 'zijn eigen mensen' zorgen. Overal bezuinigingen en faillissementen.

Ja en liegen erover, zeggen dat en 650.000 werklozen zijn, terwijl het eigenlijke aantal 2.300.000 miljoen is.

Ik ben 2x in mijn leven zonder werk geweest, 1x door faillessement van de baas, en 1x door fusie, en dan ben je ineens overbodig! Ik was ten einde raad, dus ik begrijp je heel goed!

Ik heb toch nog een baan gevonden, en ik hoop echt dat het voor jou ook goed komt. Sterkte
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Ik zou willen voorstellen migranten geen ander perspectief te geven dan een Tent, bad, brood regeling.

Als je ze in de watten legt zetten ze dat op Facebook en gaan andere geld-toersisten hun koffers pakken in het Midden-Oosten
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://www.nu.nl/bootvluc ... alkanroute-permanent.html

Oostenrijk noemt sluiting Balkanroute permanent

Het negeren van Merkel gebeurd nu openlijk.

Gisteren knorde het Duitse fossiel nog een beetje dat de Balkan route niet volledig afgesloten mag worden en hup Oostenrijk knalt er met gestekt been in.

Respect voor de Oostenrijkers, klein land maar rechte rug
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Griekenland gaat het migrantenkamp (Idomeni) aan de Macedonische grens ontruimen, de mensen worden in Athene opgevangen.

Zu Wochenbeginn hatte der stellvertretende griechische Verteidigungsminister Dimitris Vitsas angedeutet, das Lager könnte wegen der unhaltbaren Zustände evakuiert werden. "Noch ist keine Polizeiaktion in diese Richtung geplant", sagte ein Grenzpolizist aus der Region Idomeni der Nachrichtenagentur dpa am Donnerstag.

http://www.spiegel.de/pol ... im-schlamm-a-1081549.html
quote:mienietjefietje schreef op 09 maart 2016 @ 23:34:

[...]

Ja en liegen erover, zeggen dat en 650.000 werklozen zijn, terwijl het eigenlijke aantal 2.300.000 miljoen is.

Ik ben 2x in mijn leven zonder werk geweest, 1x door faillessement van de baas, en 1x door fusie, en dan ben je ineens overbodig! Ik was ten einde raad, dus ik begrijp je heel goed!

Ik heb toch nog een baan gevonden, en ik hoop echt dat het voor jou ook goed komt. Sterkte

Onze overheid is gek op/met liegen.

Het wordt beloond!

http://www.telegraaf.nl/b ... rs_retour_in_bonus__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:dianavankrimpen schreef op 09 maart 2016 @ 20:45:

[...]

De overheid kan niet eens voor 'zijn eigen mensen' zorgen. Overal bezuinigingen en faillissementen.Dat is helemaal niet fijn Diana
goede deal of niet dan?

Zo. De kügel is door de köntenbönkerskerk. Er wordt door het Schip van Europese Superstaat zes miljard euro naar de schatkist van de Turkse Sultan verscheept en in ruil daarvoor neemt Turkije een stuk of tien, twintigduizend omruilmigranten terug. U dacht dat 35.000 euro per migrant veel was voor opvang in de azc's van de Nederregio? Dat ruime modaaltje per jaar verbleekt dus bij de ±300.000 euro die Mark & Merkel neerleggen voor hun 1 voor 1 omruilplan, waar de EU netto nul migranten minder voor binnen krijgt. Voor de illustratie van de uitverkafka die Brussel houdt, nog maar een keer het onderstaande gifje. Vanaf links worden drijfnatte dobbermigranten met een rugzak vol geld terug naar Turkije geluchtbrugd, en voor dezelfde prijs pikt de EU dan een droge drommel terug op richting Europa. Met een rugzak vol oorlogstrauma's en een koran.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
quote:hollebollegijs schreef op 10 maart 2016 @ 09:44:

Griekenland gaat het migrantenkamp (Idomeni) aan de Macedonische grens ontruimen, de mensen worden in Athene opgevangen.

Nou hoe moeilijk is het nou helemaal, de vluchtenstroom zal ophouden omdat de grenzen dicht zitten, daar hadden we toch geen Turkije voor nodig.

Bijdeweg, gaan er IND mensen naar Turkije om uit te zoeken wie wel en wie niet met het vliegtuig naar Nederland mag?
'Situatie vluchtelingen Macedonische grens is beschamend voor Europa'

Dat stelt Tineke Ceelen, directeur van Stichting Vluchteling, donderdag naar aanleiding van haar bezoek aan het gebied.

http://www.nu.nl/bootvluc ... ns-beschamend-europa.html

Ze gat volledig voorbij aan het feit dat de Griekse regering aangeboden heeft een asielaanvraag in behandeling te nemen en transport naar Athene
quote:hollebollegijs schreef op 10 maart 2016 @ 15:55:

Dat stelt Tineke Ceelen, directeur van Stichting Vluchteling, donderdag naar aanleiding van haar bezoek aan het gebied.

Ze gat volledig voorbij aan het feit dat de Griekse regering aangeboden heeft een asielaanvraag in behandeling te nemen en transport naar AtheneDat weet ze vast wel, maar ze ziet haar eigen bonussen verminderen.

Waar ik zo verdomd moe van word, is dat geen van onze politici of andere hotemetoten nou eens concreet aangeeft wat we met al die mensen gaan doen hier in Nederland, hoe ze in hun onderhoud gaan voorzien, waar we de huizen vandaan halen, enz. Gewoon zoals we ook met andere vluchtelingen doen tot nu toe: we geven hun met voorrang een sociale huurwoning (de Nederlanders op de wachtlijst wachten al zo lang, dus die kunnen best nog wat langer wachten), we geven hun een bijstandsuitkering en we geven hun de kans om hun families naar Nederland te halen in het kader van gezinshereniging. Op het moment dat de familie hier is, zetten we de bijstand voor een alleenstaande om in een gezinsbijstand. Inkomen, huis en familie, wat wil een mens nog meer. Klaar.
quote:hollebollegijs schreef op 10 maart 2016 @ 15:55:

Ze gat volledig voorbij aan het feit dat de Griekse regering aangeboden heeft een asielaanvraag in behandeling te nemen en transport naar AtheneIs dat niet die huilmevrouw die zo graag bij Pauw aanschuift en 200.000 euro per jaar verdient ??
quote:Medina schreef op 10 maart 2016 @ 17:39:

[...]

Gewoon zoals we ook met andere vluchtelingen doen tot nu toe: we geven hun met voorrang een sociale huurwoning (de Nederlanders op de wachtlijst wachten al zo lang, dus die kunnen best nog wat langer wachten), we geven hun een bijstandsuitkering en we geven hun de kans om hun families naar Nederland te halen in het kader van gezinshereniging. Op het moment dat de familie hier is, zetten we de bijstand voor een alleenstaande om in een gezinsbijstand. Inkomen, huis en familie, wat wil een mens nog meer. Klaar.Ja, hoe simpel kan het zijn ?
quote:Eindeloos schreef op 10 maart 2016 @ 17:40:

[...]

Is dat niet die huilmevrouw die zo graag bij Pauw aanschuift en 200.000 euro per jaar verdient ??

Dat kan best.

Net op het journaal weer een jankverhaal, kindjes in de modder, kindjes in tenten, huilende vrouwen.

Dijkhoff was ijzersterk die vroeg zich ook af waarom ze geen asiel aanvragen in Griekenland

Ze zijn toch op zoek naar veiligheid stelde Dijkhoff terecht, Griekenland is veilig, we gingen er massaal met vakantie.
......
Wat mij wel opvalt, meevalt, is dat er tot nu toe hier in Nederland nog geen heftige gevallen zijn zoals in Keulen. Daar was ik wel bang voor. Of zouden dingen uit de media gehouden worden?
quote:ElinedeLou schreef op 10 maart 2016 @ 22:56:

Wat mij wel opvalt, meevalt, is dat er tot nu toe hier in Nederland nog geen heftige gevallen zijn zoals in Keulen. Daar was ik wel bang voor. Of zouden dingen uit de media gehouden worden?Reken maar dat veel misstanden achter gehouden worden. Het COA is echt als de dood dat er ellende naar buiten gebracht wordt en de tegenstanders gelijk zouden krijgen.
quote:jo-elise schreef op 11 maart 2016 @ 08:19:

[...]

Reken maar dat veel misstanden achter gehouden worden. Het COA is echt als de dood dat er ellende naar buiten gebracht wordt en de tegenstanders gelijk zouden krijgen.

Ik denk dat de pers inderdaad erg terughoudend is.

Hoe vaak lees je een kritisch artikel over het beleid van Merkel?

Waarom publiceren alleen de Telegraaf en Elsevier over asielfraude met valse paspoort of mensen zonder paspoorten die zich voordoen als oorlogsvluchteling?

Nu. nl en de kranten publiceren het ene na het andere huilverhaal over de situatie van migranten aan de Macedonische grens maar nergens lees je dat deze mensen aangeboden

Is asiel aan te vragen en dat er wordt gewerkt aan opvang in Athene

En dan blijven ze zich verbazen dat de krantenoplages terug lopen, mensen vertrouwen de media niet meer.
Ach ik las al dat Turkije nog geen een immigrant heeft tegengehouden en dat ze de gestranden willen ophalen.........want Griekenland kan het niet aan!
quote:mienietjefietje schreef op 11 maart 2016 @ 13:22:

Ach ik las al dat Turkije nog geen een immigrant heeft tegengehouden en dat ze de gestranden willen ophalen.........want Griekenland kan het niet aan!Lever maar af bij Mutti,Jesse Klaver en Samsom..
Zal mij benieuwen hoe zondag de verkiezingen in Duitsland aflopen er zijn er genoeg die Mutti geweldig vinden.Maar ze trekt heel eurpa mee de ellende in. En deze ellende is nog lang niet voorbij want dagelijks komen er nog weet niet hoeveel bootjes binnen . En landen zoals Portugal en Spanje hoeveel nemen die er eigenlijk op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven