Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 30 juni 2016 @ 23:40:

Het maakt ondertussen niet eens meer uit of iemand een echte vluchteling is of niet. Het uitzetten van mensen die geen recht op verblijf hier hebben, is bijna onmogelijk. Of ze hebben geen papieren en liegen over hun identiteit of ze verdwijnen in de illegaliteit of het land van herkomst neemt ze niet terug. Dat betekent dat veruit de meeste vreemdelingen die hier binnenkomen nooit meer teruggaan. Als je dan ziet dat er nu honderdduizenden Afrikanen deze kant opkomen, waarvan vrijwel niemand een echte vluchteling is, dan krijgen wij er hier nog heel veel probleemgevallen bij. Dan is het ook niet gek dat het draagvlak om hier nog mensen op te nemen in een rap tempo verdwijnt.Meer, meer, meer!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 30 juni 2016 @ 21:11:

[...]





Nou inderdaad. En ondertussen zitten in griekenland kleine kinderen met niks. Zag van de week zo'n verzameling sneue hondjes uit Griekenland aankomen toen ik iemand ophaalde van het vliegveld. Oh oh wat zijn we begaan



Maar we nemen alleen asielzoekers uit oorlogslanden, dat het economisch slecht gaat in Griekenland is toch geen reden om al die grieken hier naar toe te halen? En omdat we de grieken niet toelaten, moeten we ook de dieren laten stikken?



Ik ben er ook niet voor, laten ze die honden oppakken daar en gewoon steriliseren, net zoals ze condooms moeten uitdelen in Afrika.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 01 juli 2016 @ 09:24:

[...]





Maar we nemen alleen asielzoekers uit oorlogslanden, dat het economisch slecht gaat in Griekenland is toch geen reden om al die grieken hier naar toe te halen? En omdat we de grieken niet toelaten, moeten we ook de dieren laten stikken?



Ik ben er ook niet voor, laten ze die honden oppakken daar en gewoon steriliseren, net zoals ze condooms moeten uitdelen in Afrika.

O maar ik denk ook niet dat 'het groepje' doelt op Griekse kinderen in Griekenland die niets hebben hoor.

Het gaat uiteraard om 'vluchtelingen' kinderen al dan niet uit uit Syrië,Eritrea etc..
Alle reacties Link kopieren
quote:Rik78 schreef op 01 juli 2016 @ 08:01:

[...]





Daar ben ik het eens mee. Hoewel slechts 30% echt voor is, 56% echt tegen de uittreding uit de EU is, en 14% weet het niet. Daarmee kun je toch echt stellen dat veruit de meerderheid wilt blijven.

Het is interessant wat het effect van Brexit is voor de normale Brit. Dat zal ook de stemming in Nederland worden



Ergo: Pejeka's stelling klopt van geen kant en kan het niet onderbouwen met feiten en cijfers.





Joris Luyendijk legde afgelopen week in NOS Met het oog op morgen (radio1) uit hoe het komt dat in het VK de uitslag van het referendum door niemand voorspeld was.



Londen is een rijke bubbel in Engeland en die mensen kunnen en konden zich totaal niet voorstellen die mensen onder de armoedegrens leven (1 op de 3 Britten)

Die mensen komen nooit in achterstandswijken van bijvoorbeeld Liverpool of Harwich

De enige “buitenlander” die ze tegenkomen is een Spaanse bankier of de medewerker van het Indiase restaurant.



De bureaus die onderzoeken uitvoeren zitten in Londen en zijn de aansluiting met de rest van Engeland volledig kwijt vandaar ook dat ze er voor de tweede keer compleet naast zitten.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... -er-zo-naast-zitten.dhtml
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 01 juli 2016 @ 09:33:

[...]





Joris Luyendijk legde afgelopen week in NOS Met het oog op morgen (radio1) uit hoe het komt dat in het VK de uitslag van het referendum door niemand voorspeld was.



Londen is een rijke bubbel in Engeland en die mensen kunnen en konden zich totaal niet voorstellen die mensen onder de armoedegrens leven (1 op de 3 Britten)

Die mensen komen nooit in achterstandswijken van bijvoorbeeld Liverpool of Harwich

De enige “buitenlander” die ze tegenkomen is een Spaanse bankier of de medewerker van het Indiase restaurant.



De bureaus die onderzoeken uitvoeren zitten in Londen en zijn de aansluiting met de rest van Engeland volledig kwijt vandaar ook dat ze er voor de tweede keer compleet naast zitten.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... -er-zo-naast-zitten.dhtml



Het lijkt me onwaarschijnlijk dat die Londense onderzoekbureau's niet verder dan Londen onderzoeken.



Het artikel wat je er bij plaatst onderbouwt die theorie dan ook niet?
quote:YellowDiamond schreef op 01 juli 2016 @ 09:28:

[...]



O maar ik denk ook niet dat 'het groepje' doelt op Griekse kinderen in Griekenland die niets hebben hoor.

Het gaat uiteraard om 'vluchtelingen' kinderen al dan niet uit uit Syrië,Eritrea etc..De ouders van die migrantenkinderen kunnen terecht in de opvang in Griekenland en daar een verblijfsaanvraag doen. Maar dat willen ze niet, want ze hopen dat ze alsnog door kunnen naar een rijker noord Europees land. Als ze om die reden hun kinderen met niets in de modder laten zitten, is het die ouders aan te rekenen. Ze kunnen een dak boven hun hoofd hebben, eten en veiligheid. Maar dat is blijkbaar niet voldoende.
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 juli 2016 @ 10:09:

[...]



De ouders van die migrantenkinderen kunnen terecht in de opvang in Griekenland en daar een verblijfsaanvraag doen. Maar dat willen ze niet, want ze hopen dat ze alsnog door kunnen naar een rijker noord Europees land. Als ze om die reden hun kinderen met niets in de modder laten zitten, is het die ouders aan te rekenen. Ze kunnen een dak boven hun hoofd hebben, eten en veiligheid. Maar dat is blijkbaar niet voldoende.Klopt,ze willen naar Duitsland,Zweden,Nederland etc..
quote:mienietjefietje schreef op 01 juli 2016 @ 09:24:

[...]





Maar we nemen alleen asielzoekers uit oorlogslanden, dat het economisch slecht gaat in Griekenland is toch geen reden om al die grieken hier naar toe te halen? En omdat we de grieken niet toelaten, moeten we ook de dieren laten stikken?



Ik ben er ook niet voor, laten ze die honden oppakken daar en gewoon steriliseren, net zoals ze condooms moeten uitdelen in Afrika.Grieken mogen in Nederland komen wonen en werken net zoals Polen dat doen. Griekenland is immers een EU-land. Ze krijgen alleen geen opvang zoals asielzoekers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 juli 2016 @ 10:09:

[...]



De ouders van die migrantenkinderen kunnen terecht in de opvang in Griekenland en daar een verblijfsaanvraag doen. Maar dat willen ze niet, want ze hopen dat ze alsnog door kunnen naar een rijker noord Europees land. Als ze om die reden hun kinderen met niets in de modder laten zitten, is het die ouders aan te rekenen. Ze kunnen een dak boven hun hoofd hebben, eten en veiligheid. Maar dat is blijkbaar niet voldoende.

Dit dus exact.

En ja sorry , maar zolang de eigen ouders uit puur winstbejag, financiële reden geen empathie op kunnen brengen voor de positie waarin hun kinderen zich bevinden, waarom zou ik dat dan wel doen?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Breaking news: de verkiezingen in Oostenrijk zijn ongeldig verklaard en moeten opnieuw!



Ik ben benieuwd wat er daar nu gaat gebeuren en of links weer nipt wint van rechts of dat ook Oostenrijk na Engeland denkt over een anti Europese koers.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 juli 2016 @ 12:12:

Breaking news: de verkiezingen in Oostenrijk zijn ongeldig verklaard en moeten opnieuw!



Ik ben benieuwd wat er daar nu gaat gebeuren en of links weer nipt wint van rechts of dat ook Oostenrijk na Engeland denkt over een anti Europese koers.



WAUW



Misschien toch een FPO president
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://www.trouw.nl/tr/nl ... -ongeldig-verklaard.dhtml



Ik ben benieuwd of ze gaan onderzoeken wat er gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 01 juli 2016 @ 12:25:

[...]





WAUW



Misschien toch een FPO president
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Het is een turbulent politiek jaar in ieder geval. Ik denk dat Rutte een zucht van verlichting slaakt dat zijn half jaar voorzitterschap bij de EU erop zit.



Hogarije neemt het stokje nu over en ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden want die zijn anti EU en nog veel meer anti migratie.



Brexit, nieuwe verkiezingen in Oostenrijk, de deal met Turkije die waarschijnlijk down the drain gaat. Het kan niet op. Geen komkommertijd deze zomer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 01 juli 2016 @ 12:54:

Het is een turbulent politiek jaar in ieder geval. Ik denk dat Rutte een zucht van verlichting slaakt dat zijn half jaar voorzitterschap bij de EU erop zit.



Hogarije neemt het stokje nu over en ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden want die zijn anti EU en nog veel meer anti migratie.



Brexit, nieuwe verkiezingen in Oostenrijk, de deal met Turkije die waarschijnlijk down the drain gaat. Het kan niet op. Geen komkommertijd deze zomer.Jeroen Pauw is eating zijn heart out
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Mooi !!



http://www.telegraaf.nl/b ... n_steeds_lastiger___.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 01 juli 2016 @ 09:28:

[...]



O maar ik denk ook niet dat 'het groepje' doelt op Griekse kinderen in Griekenland die niets hebben hoor.

Het gaat uiteraard om 'vluchtelingen' kinderen al dan niet uit uit Syrië,Eritrea etc..Ja, natuurlijk, ik zat een beetje te slapen...want als de grieken hier naar toe willen hoeven ze maar het vliegtuig te pakken, die hebben allemaal een EU paspoort. Ik snap eigenlijk niet dat we niet hier meer grieken zien, zoals we wel Polen, Bulgaren, Slowaken etc. etc hier hebben werken.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 02 juli 2016 @ 12:10:

Mooi !!



http://www.telegraaf.nl/b ... n_steeds_lastiger___.htmlMooi? de europese wetgeving zit in de weg? hoe dan? tijd voor een nexit.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 02 juli 2016 @ 13:14:

[...]





Mooi? de europese wetgeving zit in de weg? hoe dan? tijd voor een nexit.Jammer dat je na 5 topics, en reactie's van mij in die topic's geen cynisme herkent.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 02 juli 2016 @ 13:38:

[...]





Jammer dat je na 5 topics, en reactie's van mij in die topic's geen cynisme herkent.Ik vond het al zo raar, ik dacht, die heeft teveel gedronken.....
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
We zullen toch aan de grens moeten gaan controleren, om dit te voorkomen:



http://www.telegraaf.nl/b ... n_steeds_lastiger___.html
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 02 juli 2016 @ 14:00:

[...]





Ik vond het al zo raar, ik dacht, die heeft teveel gedronken..... MOI ??????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Pientjexxxx schreef op 02 juli 2016 @ 14:14:

We zullen toch aan de grens moeten gaan controleren, om dit te voorkomen:



http://www.telegraaf.nl/b ... n_steeds_lastiger___.html



Echt wel Pien, zolang de AZC's nog bevolkt worden door Albanezen en consorten......



Maar ja, dit kan ook :



https://eunmask.wordpress ... trole-de-brennerpas-over/
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 02 juli 2016 @ 14:53:

[...]





Echt wel Pien, zolang de AZC's nog bevolkt worden door Albanezen en consorten......



Maar ja, dit kan ook :



https://eunmask.wordpress ... trole-de-brennerpas-over/De Balkanroute zit, dankzij de armste landen van Europa, redelijk dicht alleen de NAVO speelt nog steeds TAXI dienst op de Middelandse zee
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 02 juli 2016 @ 16:14:

[...]





De Balkanroute zit, dankzij de armste landen van Europa, redelijk dicht alleen de NAVO speelt nog steeds TAXI dienst op de Middelandse zee

Nou dat treft in Beerta staan ze te springen om vluchtelingen op te vangen.

Welkom welkom kom allemaal maar naar hier..



http://nos.nl/artikel/2114813-zonde-dat ... staat.html



Een splinternieuwe speeltuin, een juf voor acht kinderen, vier portiers. Alles en iedereen stond klaar voor de 1000 asielzoekers die onderdak zouden vinden in een nieuwe noodopvang in het Groningse Beerta. De eerste 250 asielzoekers arriveerden in februari. Maar daar is het bij gebleven.



Het tijdelijke opvangcentrum kostte zes miljoen euro. Tot de bouw werd besloten op het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis, toen wekelijks duizenden asielzoekers naar Nederland kwamen. Anders dan op sommige andere plekken waren de vluchtelingen welkom in Beerta.



http://nos.nl/artikel/2114754-ruim-15-0 ... -leeg.html



Ondanks de leegstand worden er tientallen nieuwe locaties geopend. Uit een inventarisatie van de NOS blijkt dat er de komende twaalf maanden nog eens ruim 20.000 bedden bij komen. Het gaat zowel om asielzoekerscentra voor langere tijd als noodopvang voor een of twee jaar.



Doordat er ook weer opvanglocaties dichtgaan, gaat het netto om een toename van ruim 15.000 plekken. Vanwege de leegstand vragen verschillende gemeenten zich af of het nog wel noodzakelijk is tijdelijke noodopvanglocaties te openen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven