Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
09-11-2018 15:05
Nou, als je zo eerlijk en open bent, om wie gaat het dan?
Ik graaf in mijn geheugen maar kan er niet op komen.
Jij was het absoluut niet want het ging niet om een grafkwestie.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
09-11-2018 15:26
Ik graaf in mijn geheugen maar kan er niet op komen.
Jij was het absoluut niet want het ging niet om een grafkwestie.
Maar je weet wel dat die persoon in het onderwijs werkt(e) en in de buurt van het azc woonde? Hmm
Pientjexxxx schreef:
09-11-2018 15:12
Ik vroeg mij af of jij het was, maar wist het niet zeker. Er stond daarom ook een vraagteken achter jouw naam. Ik weet ook niet meer of ik het in dit topic of een ander topic heb gelezen. Jammer genoeg werkt de zoekfunctie op het forum niet goed, want dan had ik het kunnen opzoeken. Als je je ten onrechte beschuldigd voelt, sorry daarvoor.
Dat vind ik oprecht heel fijn, dankjewel.
Alle reacties Link kopieren
Arikel in de krant vandaag. www.dvhn.nl/groningen/Ter-Apel-dweilt-m ... 94069.html
yellowpino schreef:
10-11-2018 14:28
Arikel in de krant vandaag. www.dvhn.nl/groningen/Ter-Apel-dweilt-m ... 94069.html
Je verwacht het niet van al die hoogopgeleide binnenkomers. Benieuwd of al die welkom welkom zangers nu ook het hoogste woord hebben.
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 18:52
0.68% gewijzigd
hollebollegijs schreef:
09-11-2018 15:26
Ik graaf in mijn geheugen maar kan er niet op komen.
Jij was het absoluut niet want het ging niet om een grafkwestie.
Ik weet ook heel zeker dat het geschreven is (en het had niets te maken met een grafkwestie).

Dit is geschreven in deel 7 (blz 114) op 5 november 2016:
Ik ervaar nauwelijks problemen in Ter Apel. Mijn vrienden ook niet en de meeste ouders die ik bij de school spreek ook niet. Er is een groep mensen die wel heel veel overlast ervaart. Dat vind ik erg vervelend voor die mensen, maar ik kan toch moeilijk beweren dat ik overlast heb als ik dat niet heb.

Maar ik herinner me nog een post van iemand die 'totaal geen overlast' had en er vlakbij woonde.
Alle reacties Link kopieren
Maar het mag dus duidelijk zijn dat er wel degelijk weerstand in Ter Apel is. Men voelt zich alleen nog steeds niet gehoord. Deze problemen spelen al een paar jaar en oplossingen komen er niet. En ik ben geen PVV aanhanger maar als dit is wat je dagelijks om je heen ziet gebeuren begrijp ik wel dat er mensen zijn die PVV gaan stemmen.
bluewaterrr schreef:
10-11-2018 17:52
Ik weet ook heel zeker dat het geschreven is (en het had niets te maken met een grafkwestie).

Dit is geschreven in deel 7 (blz 114) op 5 november 2016:
Ik ervaar nauwelijks problemen in Ter Apel. Mijn vrienden ook niet en de meeste ouders die ik bij de school spreek ook niet. Er is een groep mensen die wel heel veel overlast ervaart. Dat vind ik erg vervelend voor die mensen, maar ik kan toch moeilijk beweren dat ik overlast heb als ik dat niet heb.

Maar ik herinner me nog een post van iemand die 'totaal geen overlast' had en er vlakbij woonde.
Wat een zinnig formulerend persoon. Daar kun je nou echt niet over vallen, zo'n formulering. Was vast een zeer intelligente forummer.
Misschien zijn herinneringen niet altijd betrouwbaar, overigens.
Nog een mooi voorbeeld van bagatelliseren van de overlast:

Dat soort huilie huilie wordt wel vermoeiend hoor. Overlast is zeer beperkt. Natuurlijk gebeurt er wel eens wat, maar dat gebeurt in alle wijken. In Nederland is het prima onder controle wat best knap is gezien de samenstelling en de achtergrond van die lui.

Als een azc er eenmaal is, dan houdt het protest ook gewoon op. Denk je nou echt dat hele wijken niet zouden protesteren tegen een bestaand azc wanneer deze echt zoveel overlast gaf als sommige drama-queens ons willen doen geloven?


(deel 7 blz 96 op 30 okt 2016)

Een citaat dus, aangezien mijn herinneringen hier gelijk in twijfel worden getrokken.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
09-11-2018 14:54
Waarop baseer je dat het om jou gaat?


En het hele verhaal over grafdiefstal is me compleet ontgaan, ik denk dat ik toen met ban-verlof was.


Nou diegene die schreef over die mogelijke diefstal was met weekje banverlof.
Hier stond dat en daar stond niets over mevrouwjagersma hoor, zij vroeg toen enkel door. Ik heb geen contact gehad met mn oudtante, zal een dezer dagen eens bellen.

actueel/algemeen-vluchtelingentopic-dee ... #p29185906
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
bluewaterrr schreef:
10-11-2018 17:52
Ik weet ook heel zeker dat het geschreven is (en het had niets te maken met een grafkwestie).

Dit is geschreven in deel 7 (blz 114) op 5 november 2016:
Ik ervaar nauwelijks problemen in Ter Apel. Mijn vrienden ook niet en de meeste ouders die ik bij de school spreek ook niet. Er is een groep mensen die wel heel veel overlast ervaart. Dat vind ik erg vervelend voor die mensen, maar ik kan toch moeilijk beweren dat ik overlast heb als ik dat niet heb.

Maar ik herinner me nog een post van iemand die 'totaal geen overlast' had en er vlakbij woonde.
Ik herinner mij die post wel, maar niet de forummer. Wie was dat toen? (Ik kan helaas dat topic op de een of andere manier niet openen.)
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
10-11-2018 19:22
Ik herinner mij die post wel, maar niet de forummer. Wie was dat toen? (Ik kan helaas dat topic op de een of andere manier niet openen.)

Dat zijn allemaal Posts uit 2016 die kan Google wel vinden. De laatst bekende Posts over Ter Apel staan rondom tijdstip van de link die ik net geplaatst heb.
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
10-11-2018 19:22
Ik herinner mij die post wel, maar niet de forummer. Wie was dat toen? (Ik kan helaas dat topic op de een of andere manier niet openen.)
Dat was een forummer die op anoniem gegaan is: [...]. En maand later onder andere nick hier weer opdook. [...] :idee:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-11-2018 22:13
Reden: nickhinten
3.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 10-11-2018 22:02
98.58% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ja, waarom eigenlijk? Alleen deze laatste paar posts bewijzen al dat hier mensen reageren met vrij zorgelijke interesse in anderen, die niet te beroerd zijn een lekker potje te nickhinten. Maar goed, ik zeg maar iets.
[...]

O, wacht!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-11-2018 22:12
Reden: quote verwijderd
89.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
10-11-2018 21:18
Meen je.........
Mmmmm zou ik me dat herinneren?

Klinkt me heel bekend in de oren maar ben niet 100% zeker.

Sowieso waarom zou je van naam wisselen?
Om dan met je nieuwe nick hier te ontkennen wat je met je eerdere nick ooit hier hebt lopen roepen ofzo?
Ja, met maar 49 posts op je naam mag je best nickhinten, dan neem je de ban en kan de rest daarna verder zieken dat forummer y altijd liegt want zegt nu iets anders dan 2 jaar terug.
Zijn jullie verder wel helemaal lekker.
Als je met je oude nick veel zaken hebt geschreven waarmee je steeds herkenbaarder wordt, dan kun je met een nieuwe nick weer opnieuw anoniem beginnen. Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Ehm nickhinten is toch verboden? Staat zelfs in de regels van napraat....
...
Sowieso zijn de twee posts die nu genoemd worden van verschillende forummers. Maar ja, in de fantasie hier is het al een heel andere waarheid geworden.
verkeerde topic
Anoniem17062022182122 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 22:07
82.22% gewijzigd
vrouwjagersma schreef:
10-11-2018 21:51
Sowieso zijn de twee posts die nu genoemd worden van verschillende forummers. Maar ja, in de fantasie hier is het al een heel andere waarheid geworden.
Uiteraard, de waarheid en logica is maar saai op actueel.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
10-11-2018 21:46
Ehm nickhinten is toch verboden? Staat zelfs in de regels van napraat....

Wat is in hemelsnaam nu weer nickhinten? Zoeken naar wie achter een nick verschuilt gaat?

Trouwens wie gaat topic laten afsluiten? Dat doen ze toch bij 3000?
Katten manipuleren vrouwen.......ik wist het ik wist het......
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen 2 pagina's in TROUW

Buschauffeurs willen niet meer stoppen en de inwoners van Ter Apel zijn een petitie gestart al is mij niet helemaal duidelijk wat ze willen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven