Alwéér een kind met autisme verdwenen!

vrijdag 27 mei 2011 om 00:40

vrijdag 27 mei 2011 om 00:58
14 jaar is wél echt de leeftijd om van huis weg te lopen (ben ervaringsdeskundige).
Ik was na drie dagen gewoon weer thuis
(mooie herinneringen aan die wegloopactie overgehouden, mijn allereerste wodka lime gedronken in A'dam, gezoend met een superhunk)
Hoop dat dit ook zo'n actie is en dat ze snel weer met hangende pootjes thuis is.
Ik was na drie dagen gewoon weer thuis
(mooie herinneringen aan die wegloopactie overgehouden, mijn allereerste wodka lime gedronken in A'dam, gezoend met een superhunk)
Hoop dat dit ook zo'n actie is en dat ze snel weer met hangende pootjes thuis is.

vrijdag 27 mei 2011 om 17:47
quote:Julus schreef op 27 mei 2011 @ 00:40:
Doordat ze minder begaafd is kan ze niet altijd de gevolgen van haar acties overzien.
Ik snap niet wat autisme met het verdwijnen te maken heeft, hooguit dat je haar iets anders moet benaderen.
Ze is minder begaafd daar zou ik me veel meer druk om maken.
Daar kan veel sneller misbruik van gemaakt worden.
Jammer dat de meeste mensen denken dat een autist ook minder begaafd is.
Doordat ze minder begaafd is kan ze niet altijd de gevolgen van haar acties overzien.
Ik snap niet wat autisme met het verdwijnen te maken heeft, hooguit dat je haar iets anders moet benaderen.
Ze is minder begaafd daar zou ik me veel meer druk om maken.
Daar kan veel sneller misbruik van gemaakt worden.
Jammer dat de meeste mensen denken dat een autist ook minder begaafd is.
\"Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.\"

vrijdag 27 mei 2011 om 21:35
Iemand met autisme overziet de wereld niet zoals andere mensen zonder deze beperking. Ze kunnen moeilijk inschatten wat hun gedrag oproept bij anderen, zich er niet in verplaatsen. Bij conflicten kunnen ze in paniek bedenken dat ze er uit weg willen, en dit doen zonder de gevolgen te overzien. Dat zal wellicht eerder gebeuren bij iemand met een lager IQ, maar ook dat zegt niets. Op mijn school komt het jammer genoeg vaak genoeg voor dat ze er vandoor gaan. Meestal wordt het kind ofwel door personeel van onze school gevonden, of door ouders en in extreme gevallen schakelen wij ook de politie in. Bijvoorbeeld als het kind heel erg overstuur was of als het te lang duurt e.d. Ik denk dat het niet vaker voorkomt dan voorheen, maar dat het wel vaker in het nieuws is.