Alwéér een kind met autisme verdwenen!

27-05-2011 00:40 18 berichten
Lees ik net op Telegraaf.nl dat er alweer een meisje met autisme verdwenen/weggelopen is. Ik ben onderhand de tel kwijt, volgens mij lees ik nu wekelijks een dergelijk bericht.

Dat is toch frappant?
anoniem_36142 wijzigde dit bericht op 27-05-2011 00:43
Reden: aangepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-06-2011 11:52
Reden: verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Aah wat sneu. Ik hoop dat ze snel levend en wel gevonden wordt
Ik ook..juist omdat ze minder begaafd is en -afgaande op mijn ervaring met autisme - makkelijk te beinvloeden zal zijn.

Het is te hopen dat ze niet de één of andere "welwillende aardige man" tegenkomt die haar wel even zal helpen.
14 jaar is wél echt de leeftijd om van huis weg te lopen (ben ervaringsdeskundige).

Ik was na drie dagen gewoon weer thuis

(mooie herinneringen aan die wegloopactie overgehouden, mijn allereerste wodka lime gedronken in A'dam, gezoend met een superhunk)

Hoop dat dit ook zo'n actie is en dat ze snel weer met hangende pootjes thuis is.
Ik vind "minder begaafd" een vreemde omschrijving voor autisme.....
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
minder begaafd kun je ook opvatten als minder sociaal vaardig.
Ze kan toch ook minder begaafd én autistisch zijn? Is geen uitzonderlijke combinatie.
Zal vast minder begaafd en autistisch zijn dan...

Naar idee...

Hopen dat ze snel weer boven water is!
vr 27 mei 2011, 09:37

Dyitte (14) is terecht
Goed nieuws!
quote:sweetfirefly schreef op 27 mei 2011 @ 08:59:

Ik vind "minder begaafd" een vreemde omschrijving voor autisme.....Ik vermoed dat het meisje beide is. Als ze alleen autistisch is, is zij beslist niet per definitie minder begaafd!
quote:mrsdubbelfriss schreef op 27 mei 2011 @ 09:01:

minder begaafd kun je ook opvatten als minder sociaal vaardig.Nee hoor. Minder begaafd duidt op verminderde verstandelijke vermogens.
Minder begaafd komt vaak voor bij autisme. Meer- tot hoogbegaafd ook.
quote:Julus schreef op 27 mei 2011 @ 00:40:

Doordat ze minder begaafd is kan ze niet altijd de gevolgen van haar acties overzien.

Ik snap niet wat autisme met het verdwijnen te maken heeft, hooguit dat je haar iets anders moet benaderen.

Ze is minder begaafd daar zou ik me veel meer druk om maken.

Daar kan veel sneller misbruik van gemaakt worden.

Jammer dat de meeste mensen denken dat een autist ook minder begaafd is.
\"Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience.\"
quote:tutje68 schreef op 27 mei 2011 @ 17:47:

[...]

Jammer dat de meeste mensen denken dat een autist ook minder begaafd is.Welke meeste mensen? Dat lees ik helemaal niet in dit topic.
Iemand met autisme overziet de wereld niet zoals andere mensen zonder deze beperking. Ze kunnen moeilijk inschatten wat hun gedrag oproept bij anderen, zich er niet in verplaatsen. Bij conflicten kunnen ze in paniek bedenken dat ze er uit weg willen, en dit doen zonder de gevolgen te overzien. Dat zal wellicht eerder gebeuren bij iemand met een lager IQ, maar ook dat zegt niets. Op mijn school komt het jammer genoeg vaak genoeg voor dat ze er vandoor gaan. Meestal wordt het kind ofwel door personeel van onze school gevonden, of door ouders en in extreme gevallen schakelen wij ook de politie in. Bijvoorbeeld als het kind heel erg overstuur was of als het te lang duurt e.d. Ik denk dat het niet vaker voorkomt dan voorheen, maar dat het wel vaker in het nieuws is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven