Amsterdamse make-over van 'Zwarte' Piet

10-11-2017 12:37 3490 berichten
Zwarte Piet is bij de intocht in Amsterdam niet meer zwart. In plaats daarvan komt de Sint met een gevolg van edellieden waarvan het merendeel een Noord-Europese huidskleur heeft.

Wat denk je? Is hiermee een belangrijke stap gezet in een vernieuwing van de knechten van Sinterklaas? Of gaat dit een stille dood sterven door te veel kritiek van zowel aanhangers van 'echte' zwarte pieten als actieclubjes die in de piet nieuwe-stijl ook weer politiek incorrecte elementen zien?

https://www.nu.nl/binnenland/5001131/la ... erdam.html
S-Meds schreef:
05-12-2017 21:21
och de pijler staat vol met dit soort teksten. Overigens zeg ik niet dat de witte man fout is. Of dat alle witte mannen dictators zijn. Ik constateer slechts dat hitler en stalin witte mannen zijn. En zo zijn er veel meer van deze types die een niet zo fraaie rol in de wereldgeschiedenis spelen


Drie maal :facepalm:


Ik constateer dat ze beide een snor hebben. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
05-12-2017 18:53
Naast dat dit al 3x eerder geplaatst is; wat wil je ermee zeggen? Of alleen 'het heb gestaan op facebook' en verder niks?
blijkbaar dat ik dit niet ben gezien
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_337529 wijzigde dit bericht op 05-12-2017 23:20
99.25% gewijzigd
Ineke98 schreef:
05-12-2017 23:17
Dat is gemeen want bijna elke dictator had een snor, behalve Noord Korea want baardgroei is daar zeldzaam


Idi Amin had er ook geen. Maar die is weer niet blank dus dat telt sowieso niet.

Overigens, ik constateer slechts, mocht iemand het ontgaan zijn. Natuurlijk zeg ik niet dat alle mannen met snor fout zijn.
Maar toevallig is het wel. :geek:
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
05-12-2017 23:20
Idi Amin had er ook geen. Maar die is weer niet blank dus dat telt sowieso niet.
Maar Robert Mugabe oh jij ook niet
hollebollegijs schreef:
05-12-2017 22:19
Oke we hebben het allemaal verkeerd gelezen, je wil alleen maar zeggen - mocht het ons ontgaan zijn - dat Hitler en Stalin blank zijn.
Nu kan ik me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat niet weten maar toch bedankt.

Overigens wordt nergens ontkent dat ze blank zijn dus wat het doel is van die constatering ontgaat me.
En hoe zat het ook alweer met dat bank hangen, zuipen en fonteinen slopen? Ook een opmerking waar we geen waarde aan moeten hechten.
witte mannen
overwegend wit
en middelbaar
vaak met overgewicht
en te weinig haar op het hoofd
en teveel op de rug
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-12-2017 23:27
witte mannen
overwegend wit
en middelbaar
vaak met overgewicht
en te weinig haar op het hoofd
en teveel op de rug
Vertaald met een Arabisch kleurtje? Enig verschil? En de Armeense genocide.
Alle reacties Link kopieren
Rosabella1 schreef:
05-12-2017 17:05
http://cult.tpo.nl/2017/12/05/aandachts ... tscultuur/
Zo horen jullie het eens van een ander een donkere man nog wel.
:applause:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ineke98 schreef:
05-12-2017 17:16
Ja zoals de Armeense Genocide en over zedenzaken gesproken zoals in de UK waar mensen afkomstig van Pakistaan 1.400 blanke meisjes stelselmatig verkrachten zie link
https://www.npo.nl/three-girls/POW_03606099
en laten we de Japanse inval in China ook maar vergeten omdat alleen witte mannen oorlog voeren :cry:
:cry:
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar apart, het is een oerhollandse traditie.
Alle reacties Link kopieren
tiepmiep77 schreef:
05-12-2017 16:55
Ik wens iedereen een fijn sinterklaas feest en dat de kindjes een leuke avond en dag hebben gehad. Tenslotte gaat t om hun
nee ,gewoon nee.
Ik voel me echt een taalnazi als ik dit lees.
laat maar.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
06-12-2017 07:58
nee ,gewoon nee.
Ik voel me echt een taalnazi als ik dit lees.
laat maar.
Niks mis mee mensen een fijne avond wensen. Maar sommige blijven aan de gang en willen gewoon niet. Anders zou je niet eens reageren. Fijne dag
ardni schreef:
06-12-2017 07:58
nee ,gewoon nee.
Ik voel me echt een taalnazi als ik dit lees.
laat maar.

:hihi:
YouWish schreef:
06-12-2017 08:15
:hihi:
Jij was toch zo tegen pestgedrag?

Waarom wordt er weer iemand belachelijk gemaakt omdat ze toevallig niet foutloos schrijft?
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Dit topic zit al ver boven de 3000 reacties vandaar dat er een slotje op gaat.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven