Baasje zet hond aan tot aanval op kat Kokkie

09-08-2018 14:17 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een filmpje waarin kat Kokkie uit Helmond maar nét kan ontkomen aan een aanval van een hond heeft wereldwijd tot boze en verontwaardigde reacties geleid. De eigenaar van Kokkie gaat aangifte doen tegen de man, die zijn hond aanspoorde om de kat te grazen te nemen.

Kat Kokkie moest afgelopen dinsdag een van zijn negen levens aanspreken. In het filmpje is te zien hoe de vijftienjarige kat ligt te zonnen in de voortuin van 'zijn' huis in Helmond. Dan steekt opeens een bordercollie zijn kop om de heg. De hond merkt de kat op, en ook zijn baasje ziet het dier in het gras liggen. De aangelijnde hond wordt daarop losgemaakt. De twee dieren blijven elkaar aankijken, waarop de man zijn hond een tikje met zijn voet geeft. Dan vliegt de bordercollie op de poes af. Kokkie springt net op tijd op en kan ontkomen.

Viraal

De beveiligingscamera van Dick Hermsen registreert het hele voorval. Hij deelt het op zijn Facebook-pagina, waarna de video al snel viraal gaat. ,,Ik ben zelf op vakantie, mijn zoon Kasper let op onze kat. Als ik terug ben, ga ik aangifte doen. Ook ga ik even langs bij deze man. Die woont gewoon bij ons in de straat", zegt Hermsen, die nooit eerder een conflict had met de buurtbewoner. ,,Ik wil heel graag weten: waarom doe je zoiets? Vind je dit spannend, of leuk? Het had heel anders af kunnen lopen. Gelukkig gaat het nu weer goed met Kokkie, die voorlopig binnen blijft."

Het filmpje was woensdag al zo'n 400.000 keer bekeken. Hermsen kreeg onder meer steunbetuigingen uit Australië en Canada. ,,Daar ben ik heel blij mee. Op een gegeven moment waren het er zoveel dat we het niet meer bij konden houden." Verschillende media deelden de video. De reacties, gericht aan de hondeneigenaar, liegen er niet om. Veel mensen walgen van de actie. ,,Ik neem de hond uiteraard niks kwalijk", legt Hermsen uit. ,,Maar zo'n man zou eigenlijk geen hond mogen bezitten. Het is en blijft een rare daad."


https://www.ad.nl/binnenland/baasje-zet ... ~a8faa74f/
Taalnazi's zijn onprettige mensen: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... lijk-mens/
Alle reacties Link kopieren
Idiote, asociale vent.

En natuurlijk mag die kat in je eigen tuin liggen.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Die man heeft zijn hond niet aangelijnd op de openbare weg dus daar krijgt hij in ieder geval een boete voor.
Ik had dat filmpje ook op internet gezet,laat de hele buurt maar weten wat voor type hondeneigenaar het is. De hond even een trap geven zodat hij de kat aanvalt.
Alle reacties Link kopieren
Paarsebloem schreef:
09-08-2018 22:48
Hou toch op zeg. Alles om de schuld bij het slachtoffer te leggen.
Ja dat ook maar bovendien heeft het er totaal niets mee te maken. Alsof dat onsmakelijk stuk mercy fuck zijn hond op de kat afstuurt omdat die camera daar hangt.

Whomi snapt het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven