Baudet en zijn Trumpisme

10-02-2021 08:11 738 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond de nieuwsberichten over appjes van Baudet gelezen. Hij doet racistische uitlatingen en noemt politici cucks en democraten.

Vanmorgen zie ik de spin van Baudet aan deze berichtgeving op Instagram. Het 'partijkartel' haalt weer een trucje uit omdat FvD te groot wordt, media zijn onbetrouwbare hyenas en loopjongens van een totalitair systeem. En o ja, even dat bericht over corona angst die aangewakkerd werd in Duitsland door overheid en 'wetenschappers', tussen haakjes.

Het lijkt wel alsof hij precies de tactiek van de Republikeinen en Amerikaans alt right adopteert. En mensen eten nog uit zijn hand ook. Wat is dat toch? Hebben we niet een maand geleden gezien waar het toe leidt om vertrouwen in het system opzettelijk te eroderen, en media voor fake uit te maken?

Ik hoop echt dat dit de laatste nagel aan de doodskist wordt van de FvD maar zijn fans zijn te blind denk ik. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
26-02-2021 22:47
Thierry roept op tot het ronselen van stemmen. Wat een griezelig naar mannetje is het toch.

https://www.ad.nl/politiek/thierry-bau ... ~aad4ee89/

Hij heeft het inmiddels verwijderd. Dit is een strafbare oproep toch?
Ik ben benieuwd hoe de wetgeving is rondom verwijderde strafbare content die toch online rondgaat.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naar NOS debat op 3 tussen Baudet en Azarkhan gekeken. Gisteren naar het Radio 1 verkiezingsdebat geluisterd. Er komt geen zinnig woord uit Baudet; laat staan dat hij een coherent verhaal heeft.

Het probleem (vind ik) is dat het zijn kiezers niet uitmaakt. Zij stemmen op hun leider. Het is voor Baudet waarschijnlijk niet eens nodig om een partij of verkiezingsprogramma te hebben. Hij praat en zweept de massa op - zijn volgelingen juichen. Ik denk dat hij best nog wat stemmen gaat halen (helaas).
Alle reacties Link kopieren
Facebook live filmpje van horeca in Oss, die gesloten met lede ogen toe moet zien hoe de FvD karavaan hun evenement pal voor hun neus opzetten zonder zich aan de maatregelen te houden, met harde muziek erbij want het is een echt evenement natuurlijk. Woedend was die horeca baas. Ik walg ervan
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
27-02-2021 13:09
Facebook live filmpje van horeca in Oss, die gesloten met lede ogen toe moet zien hoe de FvD karavaan hun evenement pal voor hun neus opzetten zonder zich aan de maatregelen te houden, met harde muziek erbij want het is een echt evenement natuurlijk. Woedend was die horeca baas. Ik walg ervan
Ik heb dat soort verhalen uit meerdere plaatsen vernomen.
ringaroundtherosie schreef:
26-02-2021 22:13
Baudet deelt op insta de motie die hij en Haha vandaag indienden, 'alles moet per direct weer open en alle maatregelen opgeheven'. Uiteraard stemde alleen de FvD vóór. I rest my case, zegt ie. Wat een zinloze tijdverspilling, zo'n idiote populistische motie :roll:
Maar zijn volgers eten weer uit zijn hand. Zijn ze nou echt zo dom, of heeft ie een trollenleger?
Pure berekening. Gaat ze heel veel stemmen opleveren van ondernemend Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Deze hoort ook wel hier
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1385 ... derdrukken
De helft van de mensen die op Forum voor Democratie (FvD) willen stemmen, denkt dat het coronavirus bewust is ontwikkeld om burgers wereldwijd te onderdrukken. 51 procent denkt dat corona een biologisch wapen is dat in een laboratorium is gefabriceerd. Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos, in opdracht van Nieuwsuur.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
27-02-2021 23:02
Deze hoort ook wel hier
https://nos.nl/nieuwsuur/collectie/1385 ... derdrukken
In other news: water is nat :P

Ik vraag me echt af wat er straks met deze mensen gebeurt als ook onder een kabinet zonder FvD er gewoon gewerkt wordt aan de terugkeer naar het normale leven, en al die complottheorieën vervagen (omdat het nooit meer was dan dat).
verwijderd
anoniem_399722 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 08:09
86.41% gewijzigd
verwijderd
anoniem_399722 wijzigde dit bericht op 24-06-2021 08:09
87.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of die 'nieuwe' partij van Willem Engel en Anna Zeven (lijst 30, een afsplitsing van VSN) Baudet nog stemmen gaat kosten.
Als je echt denkt dat overheid, kabinet en RIVM het slecht met ons voor hebben kun je maar beter op de enige echte Viruswaanzin-partij stemmen, toch :whistle:

Je stem gaat hoe dan ook verloren, of je nu op Baudet of op Engel stemt.
nounou
Alle reacties Link kopieren

Zou Baudet bezig zijn alvast rechtszaken voor te bereiden? (en zo ja: wie betaalt dat dan?)
Het staat voor hem immers al vast dat er gefraudeerd wordt. Al denk ik eerder dat die fraude plaatsvindt dankzij zijn oproep om te ronselen.
Hoe dan ook: ik hoop dat die gifbeker van eindeloze rechtszaken over de verkiezingen aan ons voorbij gaat.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-02-2021 13:32
Zou Baudet bezig zijn alvast rechtszaken voor te bereiden? (en zo ja: wie betaalt dat dan?)
Het staat voor hem immers al vast dat er gefraudeerd wordt. Al denk ik eerder dat die fraude plaatsvindt dankzij zijn oproep om te ronselen.
Hoe dan ook: ik hoop dat die gifbeker van eindeloze rechtszaken over de verkiezingen aan ons voorbij gaat.
Ik verwacht eerder het verwijderen van berichten door Baudet zelf waarin hij daarover spreekt, en zeggen dat dat allemaal helemaal uit de context werd gehaald. Natuurlijk bedoelde hij dat anders, maar pleegt de MSM karaktermoord.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-02-2021 13:32
Zou Baudet bezig zijn alvast rechtszaken voor te bereiden? (en zo ja: wie betaalt dat dan?)
Het staat voor hem immers al vast dat er gefraudeerd wordt. Al denk ik eerder dat die fraude plaatsvindt dankzij zijn oproep om te ronselen.
Hoe dan ook: ik hoop dat die gifbeker van eindeloze rechtszaken over de verkiezingen aan ons voorbij gaat.

Is allemaal bedoeld om zich nu vast indekken tegen een verkiezingsuitslag waarbij hij de verwachte 3 zeteltjes haalt, in plaats van de door hem voorspelde 20. Dan kan ie bij 3 zetels zeggen dat dit nóóóit kan kloppen en dat hij altijd al riep dat de verkiezingen rigged waren. Hele fijne manier ook om het vertrouwen in de overheid en de rechtsstaat verder te ondermijnen...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Igoa schreef:
27-02-2021 16:47
Pure berekening. Gaat ze heel veel stemmen opleveren van ondernemend Nederland.
Ja, en ook van "ik wil lekker naar de kroeg".

Misschien heb ik wel ongelijk, maar ik denk dat de anti-maatregelen standputen hem meer stemmen gaan opleveren dan mensen verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
21-02-2021 16:18
Uit het door mij geplaatste artikel:

Zaterdag suggereerde hij tijdens een bijeenkomst in Vlissingen dat Nederland geen democratie is. ,,Ik zou niet weten wat er nog meer moet gebeuren in een land om de bevolking tot razernij te brengen. Ik verwacht dan ook dat jullie samen met ons het grootste civiele leger dat dit land ooit gekend heeft, gaan vormen. En dat wij op 17 maart de vrijheid heroveren, het land terugpakken, onze democratie herstellen.’’

en dit:

Eerder riep hij zijn achterban op om op 17 maart in stemlokalen te gaan controleren of alles wel eerlijk verloopt.

Hij weet hoe hij zijn achterban moet bespelen.
Hij 'weet' dat niet zelf, hij jat gewoon de strategie van Trump.
Ik snap er niets van dat er mensen zijn die daar met open oogjes intrappen. Maar ja, dat snapte ik bij Trump ook niet, en hij heeft toch behoorlijk veel mensen op de been gebracht. Levensgevaarlijk :-(.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Vanmorgen zat Trumpy Baudet bij 'Goedemorgen NL' op de TV.
De kappers kwamen ter sprake. Hem werd gevraagd hoe het kwam dat hij wel naar de kapper gegaan was.

Hij zei dat 'Corona hoogstens een wat zware griep was' en dat hij alle regels zoveel mogelijk genegeerd had.
Hij had ook het telefoonnummer van zijn kapper beschikbaar gesteld aan anderen...

Toen had ik al weer genoeg gehoord en ben ik naar een andere zender gegaan. Ik kon dat hersenloze gebral niet aanhoren.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
03-03-2021 12:25
Vanmorgen zat Trumpy Baudet bij 'Goedemorgen NL' op de TV.
De kappers kwamen ter sprake. Hem werd gevraagd hoe het kwam dat hij wel naar de kapper gegaan was.

Hij zei dat 'Corona hoogstens een wat zware griep was' en dat hij alle regels zoveel mogelijk genegeerd had.
Hij had ook het telefoonnummer van zijn kapper beschikbaar gesteld aan anderen...

Toen had ik al weer genoeg gehoord en ben ik naar een andere zender gegaan. Ik kon dat hersenloze gebral niet aanhoren.
Ik heb de hele uitzending bekeken.

https://twitter.com/mike_megens/status/ ... 8130210817

Fokking sneuneus :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
En volgens de FVD-tokkies is Maaike een 'domme onnozele vooringenomen kut'.

Weten we ook weer dan.
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
03-03-2021 12:25
Vanmorgen zat Trumpy Baudet bij 'Goedemorgen NL' op de TV.
De kappers kwamen ter sprake. Hem werd gevraagd hoe het kwam dat hij wel naar de kapper gegaan was.

Hij zei dat 'Corona hoogstens een wat zware griep was' en dat hij alle regels zoveel mogelijk genegeerd had.
Hij had ook het telefoonnummer van zijn kapper beschikbaar gesteld aan anderen...

Toen had ik al weer genoeg gehoord en ben ik naar een andere zender gegaan. Ik kon dat hersenloze gebral niet aanhoren.
Hij sloot af door de NOS journaal erna aan te kondigen als fakenews journaal las ik. En zijn fans vinden het fantastisch :facepalm:

Ik vermoed steeds meer dat hij dit pad heeft ingeslagen om bewust nooit wat te presteren in de politiek, maar zijn kudde blinde schaapjes als verdienmodel gebruikt voor zijn boekenverkoop en stichtingen. Zou me niks verbazen als hij a la Trump na de verkiezingen ook een Red Nederland fonds opricht en daar zijn onkosten mee betaalt.
Alle reacties Link kopieren
https://mobile.twitter.com/rudybouma/st ... 4388628485

Nieuwe maar te verwachten ontwikkeling in Baudets kopieergedrag van Amerikaans extreem rechts: zijn Tweet over het covid vaccin heeft een label gekregen en is niet meer te retweeten. De eerste Nederlandse politicus die het voor elkaar heeft.

Spekkie voor het bekkie van zn volgelingen en de kroon op zijn werk tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk Jinek waar Baudet zich compleet belachelijk zit te maken. Hij lijkt wel onder invloed of zo.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
11-03-2021 22:59
Ik kijk Jinek waar Baudet zich compleet belachelijk zit te maken. Hij lijkt wel onder invloed of zo.
Ik zeg idd ook net tegen mijn man:” wat heeft hij gebruikt “ Hij gilt en schreeuwt maar door. Vermoeiende vent. Maar wedstrijd Jinek , baudet en Farid lijkt wel een wedstrijd ver plassen. .
Alle reacties Link kopieren
Hij vertrouwt er op dat mensen hun verstand gebruiken en is er van overtuigd dat hij de verkiezingen gaat winnen met 20 zetels. :O
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
11-03-2021 23:15
Hij vertrouwt er op dat mensen hun verstand gebruiken en is er van overtuigd dat hij de verkiezingen gaat winnen met 20 zetels. :O
En daarom is hij vroegtijdig bij Jinek vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
deenje schreef:
11-03-2021 23:19
En daarom is hij vroegtijdig bij Jinek vertrokken.

Ben geen Baudet fan maar hij heeft groot gelijk . Dit is beneden peil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven