Baudet en zijn Trumpisme

10-02-2021 08:11 738 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond de nieuwsberichten over appjes van Baudet gelezen. Hij doet racistische uitlatingen en noemt politici cucks en democraten.

Vanmorgen zie ik de spin van Baudet aan deze berichtgeving op Instagram. Het 'partijkartel' haalt weer een trucje uit omdat FvD te groot wordt, media zijn onbetrouwbare hyenas en loopjongens van een totalitair systeem. En o ja, even dat bericht over corona angst die aangewakkerd werd in Duitsland door overheid en 'wetenschappers', tussen haakjes.

Het lijkt wel alsof hij precies de tactiek van de Republikeinen en Amerikaans alt right adopteert. En mensen eten nog uit zijn hand ook. Wat is dat toch? Hebben we niet een maand geleden gezien waar het toe leidt om vertrouwen in het system opzettelijk te eroderen, en media voor fake uit te maken?

Ik hoop echt dat dit de laatste nagel aan de doodskist wordt van de FvD maar zijn fans zijn te blind denk ik. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
17-03-2022 07:17
FvD van 3 naar 1 zetel in de voorlopige uitslag van Amsterdam (waar ik woon). :cheer2:
Yes! Op naar de 0.
Alle reacties Link kopieren
Ook in mijn gemeente Forum 0 zetels, net als 4 jaar terug :cheer:
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
17-03-2022 07:17
FvD van 3 naar 1 zetel in de voorlopige uitslag van Amsterdam (waar ik woon). :cheer2:
Die andere 2 zijn helaas gewoon naar JA21 gegaan
Alle reacties Link kopieren
Op Urk 0 zetels, dat vind ik wel opmerkelijk
En andere bolwerk Volendam 1 zetel
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
17-03-2022 08:51
Op Urk 0 zetels, dat vind ik wel opmerkelijk
En andere bolwerk Volendam 1 zetel
Ok, voor deze ene keer ben ik het met Baudet eens: Nederland heeft meer Urk nodig. ;-D
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Hier in de gemeente is FvD van 0 naar 2 zetels gegaan. De lijsttrekker was niet op het gemeentehuis voor de verkiezingsuitslag en was voor niemand telefonisch bereikbaar.

Ben benieuwd of dit representatief gaat worden voor de komende 4 jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mislukte lijsttrekker van Urk loopt los tav Baudet
https://www.sikkom.nl/lijsttrekker-urk- ... el-minder/
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
21-03-2022 19:45
Mislukte lijsttrekker van Urk loopt los tav Baudet
https://www.sikkom.nl/lijsttrekker-urk- ... el-minder/
Wat een interessant interview van Sikkom, treffend stukje:

"Daarnaast heeft Joas zich drie maanden lang geërgerd aan de keiharde en dan weer warrige partijdoctrine. Joas: “Ik was geen lid van de partij, betaalde niks, maar stond wel op een verkiesbare plek. Volgens mij kan zoiets bij geen enkele andere partij.” Als ander voorbeeld noemt de student de verkiezingsposters. “We hadden sponsoren om mooie lokale verkiezingsposters te maken. Maar dat mocht absoluut niet van het hoofdkantoor. Het hoofd van Baudet moest er per se op. En dat voor lokale verkiezingen. Het sloeg helemaal nergens op, maar het moest. Gaandeweg werd mij steeds duidelijker dat FvD geen politieke beweging is, maar een commercieel bedrijf dat draait om Baudet.”
smulrol schreef:
21-03-2022 19:45
Mislukte lijsttrekker van Urk loopt los tav Baudet
https://www.sikkom.nl/lijsttrekker-urk- ... el-minder/
Thierry Baudet „is een complete wappie.” De leider van Forum voor Democratie „kan niet luisteren en is alleen maar met zichzelf bezig en met twitteren en het verkopen van zijn boeken.”

Maargoed: een uitspraak van iemand die zelf naar eigen zeggen ook niet heel stabiel was.
Alle reacties Link kopieren
Wat een jankverhaal. Hij had ook kunnen opstappen toen hij zich niet (meer) in de partijpunten kon vinden. En wat hij Baudet verwijt doet hij zelf ook. Hij had een eigen agenda en wilde gekozen worden om daarna onmiddellijk af te splitsen om er zelf beter van te worden. Dat riekt naar kiezersbedrog. Deze jongen moet nog veel leren.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
22-03-2022 13:33
Wat een jankverhaal. Hij had ook kunnen opstappen toen hij zich niet (meer) in de partijpunten kon vinden. En wat hij Baudet verwijt doet hij zelf ook. Hij had een eigen agenda en wilde gekozen worden om daarna onmiddellijk af te splitsen om er zelf beter van te worden. Dat riekt naar kiezersbedrog. Deze jongen moet nog veel leren.

Hij zegt zelf ook ‘dat hij niet helemaal stabiel’ is. Maar goed dan dat die niet in de gemeenteraad is gekomen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
22-03-2022 13:33
Wat een jankverhaal. Hij had ook kunnen opstappen toen hij zich niet (meer) in de partijpunten kon vinden. En wat hij Baudet verwijt doet hij zelf ook. Hij had een eigen agenda en wilde gekozen worden om daarna onmiddellijk af te splitsen om er zelf beter van te worden. Dat riekt naar kiezersbedrog. Deze jongen moet nog veel leren.
Dat laatste zonder meer natuurlijk.

Maar hoezo zou hij er zelf beter van geworden zijn als hij een plek in de gemeenteraad van Urk zou hebben verkregen, terwijl hij zich daar eigenlijk helemaal niet thuis voelt? Een raadslidmaatschap is nou ook bepaald geen vetpot, zeker niet in zo'n kleine gemeente.
Ik zie het eerder als een totaal onbezonnen daad.
Alle reacties Link kopieren
Hij wilde een leuke bijbaan, lees ik, en gebruikte deze verkiezingen om in de gemeenteraad te komen. Niet om de programmapunten van zijn partij erdoor te krijgen, maar voor zichzelf. En hij bleef doorgaan terwijl hij er niet meer achter stond.
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven