Benzineprijs naar record
zaterdag 4 februari 2012 om 12:46
De prijs van benzine in ons land slaat record op record. Normaal gesproken betekent een stagnerende economie dat de prijs voor olie daalt. En daarmee dus ook de prijs voor benzine. Zoals je HIER kunt zien, is dat in de VS (WTI) ook het geval. Daar ligt de prijs voor een vat onder de 98 Dollar, en daalt die prijs.
Voor Europa ligt de prijs echter boven de 114 Dollar per vat, en stijgt de prijs. Bijna net zo hard als de winsten van de Angelsaksische oliemaatschappijen.
'Markt-analisten' verzinnen redenen waar je bij staat, maar in mijn beleving zijn de smoesjes leuk, maar deugt het praatje niet. De enige reden die ik kan bedenken, is dat Europa het 'economische herstel' en de militaire expansiedrift van de VS mag betalen. En die beloften van Saoedi Arabië om het wegvallen van de Iraanse olie te compenseren?
Voor Europa ligt de prijs echter boven de 114 Dollar per vat, en stijgt de prijs. Bijna net zo hard als de winsten van de Angelsaksische oliemaatschappijen.
'Markt-analisten' verzinnen redenen waar je bij staat, maar in mijn beleving zijn de smoesjes leuk, maar deugt het praatje niet. De enige reden die ik kan bedenken, is dat Europa het 'economische herstel' en de militaire expansiedrift van de VS mag betalen. En die beloften van Saoedi Arabië om het wegvallen van de Iraanse olie te compenseren?
zondag 5 februari 2012 om 10:14
quote:Kier_V schreef op 05 februari 2012 @ 09:42:
Dus als je renteniert hoef of ga je nergens naartoe?
(vandaar dat je hier zo vaak bent, je komt
(..)Ik rij ongeveer 30.000 kilometer per jaar, voer het afgelopen jaar ongeveer 2.500 kilometer, en vloog iets van vier keer de wereld rond. Maar bij mij is het een keuze. Waarbij ik mij ook nog eens kan vestigen waar ik wil, en dus ook in de VS kan gaan wonen. Of in Thailand. Of waar ik maar wil. En zolang er een 3G netwerk is, zul je last van mij houden
Dus als je renteniert hoef of ga je nergens naartoe?
(vandaar dat je hier zo vaak bent, je komt
(..)Ik rij ongeveer 30.000 kilometer per jaar, voer het afgelopen jaar ongeveer 2.500 kilometer, en vloog iets van vier keer de wereld rond. Maar bij mij is het een keuze. Waarbij ik mij ook nog eens kan vestigen waar ik wil, en dus ook in de VS kan gaan wonen. Of in Thailand. Of waar ik maar wil. En zolang er een 3G netwerk is, zul je last van mij houden
zondag 5 februari 2012 om 10:46
quote:merano schreef op 05 februari 2012 @ 09:42:
.
Olieprijzen dalen, benzineprijzen stijgen. En ik heb niet de indruk dat het slecht met Shell gaat.
Of mis ik iets?
Mmmmmmmm ik heb aandelen Shell (geërfd van oma) wacht met
spanning af
.
Olieprijzen dalen, benzineprijzen stijgen. En ik heb niet de indruk dat het slecht met Shell gaat.
Of mis ik iets?
Mmmmmmmm ik heb aandelen Shell (geërfd van oma) wacht met
spanning af
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zondag 5 februari 2012 om 10:52
Nou ik pak niet meer zomaar klakkeloos de auto. Denjk altijd even na en probeer dingen te combineren. Auto rijdt 1:10 gemiddeld (als man rijdt 1:9 en als ik rij 1:11) en we rijden zo'n 25.000 km per jaar prive. Doet toch eidere keer pijn als je bijna 100 euro moet betalen aan de pomp. Gelukkig moet elke week wel een keer in een grensdoprp zijn en tank dan in belgie. Scheelt zo'n 15 tot 20 euro cent per liter.
zondag 5 februari 2012 om 11:24
quote:jaap schreef op 05 februari 2012 @ 10:14:
[...]
Ik rij ongeveer 30.000 kilometer per jaar, voer het afgelopen jaar ongeveer 2.500 kilometer, en vloog iets van vier keer de wereld rond. Maar bij mij is het een keuze. Waarbij ik mij ook nog eens kan vestigen waar ik wil, en dus ook in de VS kan gaan wonen. Of in Thailand. Of waar ik maar wil. En zolang er een 3G netwerk is, zul je last van mij houden
Ach kennelijk doet het je wel pijn, anders rep je er niet over.
En wat je allemaal aanhaalt is echt niet zo decadent als jij wil doen geloven.... de kilometers die jij maakt, maken velen.
We hebben meer aan geluiden van mensen die er last van hebben, me dunkt?
[...]
Ik rij ongeveer 30.000 kilometer per jaar, voer het afgelopen jaar ongeveer 2.500 kilometer, en vloog iets van vier keer de wereld rond. Maar bij mij is het een keuze. Waarbij ik mij ook nog eens kan vestigen waar ik wil, en dus ook in de VS kan gaan wonen. Of in Thailand. Of waar ik maar wil. En zolang er een 3G netwerk is, zul je last van mij houden
En wat je allemaal aanhaalt is echt niet zo decadent als jij wil doen geloven.... de kilometers die jij maakt, maken velen.
We hebben meer aan geluiden van mensen die er last van hebben, me dunkt?
zondag 5 februari 2012 om 11:46
zondag 5 februari 2012 om 11:48
quote:Kier_V schreef op 05 februari 2012 @ 11:24:
We hebben meer aan geluiden van mensen die er last van hebben, me dunkt?Ooit gehoord van altruïsme, Kier? Maar je hebt gelijk: Als niemand er wakker van ligt dat ze miljarden doneren aan de VS, zodat die haar imperiale ambities niet hoeven bij te stellen, wie ben ik dan om te zeggen dat men zich daar wél druk over zou moeten maken?
We hebben meer aan geluiden van mensen die er last van hebben, me dunkt?Ooit gehoord van altruïsme, Kier? Maar je hebt gelijk: Als niemand er wakker van ligt dat ze miljarden doneren aan de VS, zodat die haar imperiale ambities niet hoeven bij te stellen, wie ben ik dan om te zeggen dat men zich daar wél druk over zou moeten maken?
zondag 5 februari 2012 om 12:56
quote:jaap schreef op 05 februari 2012 @ 10:02:
[...]
Kier, de spagaat tussen WTI en Brent spreekt boekdelen.
WTI is betere olie Jaap. Whiskey (whisky) is ook niet gelijk in prijs en kwaliteit. En wijn ook niet.
Daarnaast tank ik benzine en geen olie.
Vergelijking: de prijs van melk kan gelijk blijven en die van een pakje roomboter stijgen. Ingewikkeld he?
[...]
Kier, de spagaat tussen WTI en Brent spreekt boekdelen.
WTI is betere olie Jaap. Whiskey (whisky) is ook niet gelijk in prijs en kwaliteit. En wijn ook niet.
Daarnaast tank ik benzine en geen olie.
Vergelijking: de prijs van melk kan gelijk blijven en die van een pakje roomboter stijgen. Ingewikkeld he?