BLOKKER gaat bezuinigen

16-04-2016 10:22 467 berichten
Alle reacties Link kopieren
BLOKKER gaat bezuinigen, reorganiseren, mensen ontslaan, winkels opnieuw inrichten, nieuw logo gebruiken en een eigen huismerk introduceren.



Wat denken jullie? Maakt dat kans van slagen of wordt BLOKKER de volgende grote winkelketen die gaat omvallen.
Sophiever schreef:
26-05-2017 23:53
Het gaat slecht met Blokker vanwege het slechte beleid, niet reclame, niet de markt, niet de concurrentie maar slecht beleid.
Daarnaast.. nog veel belangrijker. Hun waardestrategie past niet meer bij deze tijd.
Alle reacties Link kopieren
Muurhanger schreef:
23-05-2017 13:51
Het probleem is ook gewoon de kwaliteit. Ze kunnen wel roepen "onze winkels gaan kapot door de Action" etc, maar dat is gewoon niet helemaal waar. Het probleem is dat de kwaliteit van dus bv die waxinelichthouders van Miskotto, vaak van dezelfde kwaliteit zijn als bij de Action. Die heb je (volgensmij) ook gewoon bij de action, waar de kwaliteit hetzelfde is (niet bijzonder goed) maar wel een stuk goedkoper. Zodra je concurrentie krijgt moet je het dus echt nog hebben van je kwaliteit en klantvriendelijkheid, anders ga je tenonder.
Wie koopt er nou een waxinelichthouder vanwege de kwaliteit als je er eentje bij de Action kan halen voor minder dan een euro. Het probleem is dus niet de kwaliteit maar de prijs omdat Blokker spullen verkoopt die geen 100 jaar mee hoeven te gaan van de meeste klanten. Een emmer en een zwabber wil ik echt na een paar jaar weer nieuw kopen als dat voor een paar euro kan.

Wat veel mensen trouwens niet goed lezen is dat naast de enorme investeringen en lasten die genomen zijn met de verandering van de Blokker-winkels en de verkoop van de rest van het concern, is dat de kasstroom uit de operationele activiteiten is verbeterd van -43 miljoen (2015) naar +8 miljoen euro (2016). Nu maar kijken of alle investeringen Blokker een winst in 2017 gaat opleveren.
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag bij de Blokker op zoek naar een asbak voor iemand.
1 lelijk zwart ding hadden ze, dat verwacht je ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Blokker is net de Titanic. Jack hangt inmiddels al bibberend aan een ijsschots terwijl de band jammerend doorspeelt tegen beter weten in op het zinkende schip. Degene die de zakken gevuld hebben staan inmiddels al op de kade hoog en droog. Het personeel kan verzuipen.
Ja en?
Robinson schreef:
23-05-2017 21:39
Net een kijkje genomen in hun folder:

Waterkoker voor 45 eur van merk Bourgini (nooit van gehoord, sowieso zou ik al nooit 45 eur voor een waterkoker betalen, en indien wel het geval zou ik voor bekend merk gaan).
Caprisun pakjes (zou ik niet verwachten in een huishoudwinkel en is nou ook niet zo dat ik speciaal daarvoor naar die winkel ga, neem ik wel mee dan als ik naar supermarkt ga)
Droogrek voor 20 eur. Kan je goedkoper krijgen bij Action enz.
Ze hebben het opeens over een stofzuiger top 3, ook zo vreemd, nummer 1 is dan de meest bestelde ofzo??
Een radio/cd speler :rofl: Worden die dingen nog gemaakt joh
Dat zijn kassa koopjes. Als je lamgs kassa loopt en denkt. O best dorst. Net als bij de Xenos. Ik kom alleen.bij Action voor schoonmaakmiddelen, maar dat is meer een idee van mijn vriend. Ik vind maar rommelige winkel.
TinPanAlley schreef:
13-06-2017 18:51
Daarnaast.. nog veel belangrijker. Hun waardestrategie past niet meer bij deze tijd.
Ik heb het idee dat alles wat van Blokker was opzettelijk naar de afgrond wordt geduwd.
Alle reacties Link kopieren
Zolang je bij Blokker 6 euro voor een simpele mok moet betalen die voor 69 cent bij de Action te krijgen is heb ik weinig hoop voor ze.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
blauwuiltje schreef:
17-05-2017 09:52
Hier ook een. nieuwe blokker, nou zeg wat een rommeltje, alles door elkaar van alles weinig. Hier ga ik het niet meer vinden. Kan aan de nieuwe Hema met al die prulletjes en cadeautjes ook niet wennen. Ik ben nu officieel oud denk ik.
Hema is ook ruk geworden. Gewoon een simpel stoffer en blik kan je al vergeten,maar wel 5.000 stuks verschillende troeperige onzinmeuk.
De antislipmatten voor bad en douche hebben ze ook al niet meer.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
De buitenlandse eigenaar van de Hema heeft het oorspronkelijke concept nog steeds niet begrepen. Daar gaag het mis. Het WAS een goede winkel, maar nu is het niks meer.

actueel/wie-gaat-er-nog-naar-de-hema/li ... ges/252513
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
23-05-2017 16:32
Met risico om van alles over me heen te krijgen :-[

Ergens in het hele verhaal tussen grondstof en de uiteindelijke consument moet de prijs betaald worden voor het goedkope aanbod in de winkels
Dit dus, heel erg dit!
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
13-06-2017 19:59
Vanmiddag bij de Blokker op zoek naar een asbak voor iemand.
1 lelijk zwart ding hadden ze, dat verwacht je ook niet.
Juist wel. Waar kom je tegenwoordig nog een variété aan asbakken tegen?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel_ schreef:
14-06-2017 00:57
Juist wel. Waar kom je tegenwoordig nog een variété aan asbakken tegen?
Juist, roken is heel erg 2010 ofzo.
Een van de weinige dingen waarin Blokker met haar tijd is meegegaan.
En nou is het afgelopen!
Inderdaad is action goedkoper maar kwalitatief ook een heel stuk minder. Ja, een dweilding van 4 euro, heel goedkoop. Ik hem 'm staan. Wel eens mee gedweild? Nee, dan toch echt liever een die niet steeds uit elkaar valt. en waarvan de voet steeds omklapt.
De dweilen zelf zijn dan wel supergoed, al hebben ze die met die groene of blauwe pieletjes eraan niet meer.

Verder, weleens thee gedronken uit een mok van de action? Met kokend water? De barsten schieten erin en een kopje vol donkere ringetjes aan de binnenkant vind ik niet zo top. Hetzelfde geldt voor de borden, na 1x afwassen en warm eten barsten in het glazuur. Nee, doe mij dan maar Ikea. Ook niet duur met servies en glaswerk maar wel een fijne kwaliteit.

Verder ben ik trouwens wel een action fan, blokker kom ik nog zelden. Te duur en eigenlijk niets dat me aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel_ schreef:
14-06-2017 00:57
Juist wel. Waar kom je tegenwoordig nog een variété aan asbakken tegen?
Xenos heeft een redelijke collectie. In ieder geval keuze uit 5 tot 10 stuks.

Het zelfde voor de spullen die Ginny noemt hierboven. Of de Marskramer, die blijkbaar van het concern blokker is. Om de een of andere reden is de marskramer meer blokker dan de blokker nu is. Daar hebben ze wel fatsoenlijk spul zonder dat je er gelijk de hoofdprijs voor betaald.
de Blokker, dacht eigenlijk dat de zaken al pleitte waren.
Alle reacties Link kopieren
De gerenoveerde Blokker-winkels zien er vreemd uit. Een soort van chique moet het voorstellen. En dan die slappe Handy droogrekjes...
Alle reacties Link kopieren
Voor kwalitatief goede huishoudspullen ga ik naar De Klomp in Groningen.
Mijn vloerwisser gaat al 15 jaar mee en er mankeert nog niets aan. De dubbelwandige melkkoker, wonderpan, wasrek, droogmolen en weet ik wat heb ik nog langer.

http://www.deklomp-groningen.nl/ouderwe ... n-de-klomp
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
De gerenoveerde Blokker-winkels zien er vreemd uit. Een soort van chique moet het voorstellen. En dan toch weer die slappe Handy droogrekjes...
Alle reacties Link kopieren
emmylou schreef:
13-06-2017 23:30
Hema is ook ruk geworden. Gewoon een simpel stoffer en blik kan je al vergeten,maar wel 5.000 stuks verschillende troeperige onzinmeuk.
De antislipmatten voor bad en douche hebben ze ook al niet meer.
Stoffer en blik heeft de Hema wel, een kunsstof versie van 2 euro en een versie met een metalen blik voor 4 euro.
Alle reacties Link kopieren
sueann schreef:
14-06-2017 23:40
De gerenoveerde Blokker-winkels zien er vreemd uit. Een soort van chique moet het voorstellen. En dan die slappe Handy droogrekjes...
Chique als in de voormalige DDR met hier en daar een kleurtje...
Alle reacties Link kopieren
Enige wat ik bij de Blokker koop is een pan. Maarja, die koop je dan en gaan jaren mee..
Ze hebben gewoon te weinig van elke categorie waar andere winkels veel aanbod in hebben dat je gelijk al naar die winkel gaat.
Voor elektronica ga ik naar Mediamarkt, veel meer keus. Voor huishoudelijke dingen naar Action.
Maar dat personeel snap ik ook niet hoor, ik had al lang wat anders gezocht, dit nieuws is al jaren zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag toch eens iets bij de Blokker gekocht.
Koolstof navullingen voor mijn Bobble-fles.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bron: Financieel Dagblad

https://fd.nl/ondernemen/1206034/de-nac ... r#comments

Een stroperige organisatie
Bij ondernemers van de afzonderlijke ketens groeit dan al jarenlang frustratie dat veranderingen te traag gaan. ‘Na de dood van Jaap is het een vergadercircus geworden, waarin niemand doorpakte’, aldus een winkelier. ‘We zijn een echte corporate geworden. In de tijd van Jaap zaten er directeuren die speelgoed of huishoud ademden, daarna kwamen er meer managers zonder echte gedrevenheid voor de producten. Die werden doorgeschoven van de ene naar de andere werkmaatschappij om hun trucje te doen.’

***

De nieuwste Blokker is niet uitgetest
Ook de nieuwe vernieuwing van de Blokkerwinkels verloopt niet rimpelloos. Die ‘nieuwste Blokker’ is niet uitgetest en de directie haalt zich veel ellende op de hals doordat er nu drie soorten Blokkerwinkels zijn, wat de bevoorrading bemoeilijkt. Winkels worden slecht beleverd en klanten blijken producten die uit het schap zijn gehaald te missen. De formule schiet onder een nieuwe marketingbaas door met zulke dure merken dat De Bijenkorf er nog voor terug zou schrikken. Dat wordt voor een deel weer teruggedraaid.
Onder Jaap Blokker en Palmer kwamen er geen adviseurs over de vloer, maar onder Meijer lopen ze de deur plat. Belangrijkste strategieadviseur is Roland Berger, die begin 2016 wordt ingehuurd voor een masterplan om het concern te redden. Gaandeweg vallen de resultaten van de verbeteringen zo tegen dat de conclusie zich opdringt: we gaan het niet redden.
Het geld is niet eens het grootste probleem. Het ontbreekt zo aan competenties en processen dat de klus het bedrijf boven het hoofd groeit. En resteert nog maar één uitweg: het hele bedrijf wordt verkocht, op de Blokker-keten na. De nachtmerrie van Jaap Blokker is werkelijkheid geworden.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 16-06-2017 20:20
0.71% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bron: Financieel Dagblad.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/file ... ium_EE.png
Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag de Blokker ten onder gaan. Heb er even gewerkt en dat was al hels genoeg (roddelcollega's, rare inventaris, onhandig kassasysteem) en ik kom eigelijk alleen nog bij Action en Ikea voor huishoudelijke producten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven