Boeren protest 2.0

08-12-2019 16:20 1598 berichten
De Nederlandse boeren zijn het volgende protest aan het plannen.

Deze keer willen ze Nederlandse distributiecentra rond de kerstperiode blokkeren wat kan resulteren in lege supermarkten rond de kerstperiode.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -schappen/

https://www.ad.nl/binnenland/supermarkt ... ~aa75326f/

Ook sluiten ze andere acties, zoals blokkade van Schiphol, niet uit.

Wat denken/vinden jullie? Verliezen ze op deze manier begrip van de samenleving of ben je het ermee eens?

TO trapt af in reacties!
Alle reacties Link kopieren
De grote angst van velen is al werkelijkheid geworden: Brabant koopt agrarische bedrijven op
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9501 ... ciegrenzen
jeskanana schreef:
01-04-2020 16:45
De grote angst van velen is al werkelijkheid geworden: Brabant koopt agrarische bedrijven op
https://www.omropfryslan.nl/nieuws/9501 ... ciegrenzen
Blijkbaar ziet men liever industrie.

Zo juist zijn trouwens kamervragen gesteld omdat de boeren tijdens de Corona stabiel zijn gebleven in hun leveringen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-03-2020 09:42
wat een prutsers dat mesdagfonds. Zouden ze nog met een rectificatie komen? Al die boeren op het verkeerde spoor gezet, dat lijkt me voor die boeren reden om eens met hun eigen fonds te gaan praten
En jawel: https://nos.nl/artikel/2329170-mesdagfo ... il-in.html

Waarschijnlijk dachten ze dat ze daar nu, tussen al het andere media-geweld, wel mee weg konden komen zonder dat er aandacht voor zou zijn.

Las trouwens laatst ook iemand op Facebook die iets zei in de trant van: de afgelopen weken is de stikstofuitstoot door al dat thuiswerken flink gedaald terwijl de boeren gewoon deden wat ze altijd al deden, dus dat bewijst dat de boeren niet de veroorzaker van het probleem zijn. Ehm, nee, lieve schat. Relatief gezien leveren ze vandaag zelfs een nóg groter aandeel in de stikstofuitstoot dan anderhalve maand geleden. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Rotgers heeft daar gister via Twitter al een reactie op gegeven. Dat is niet de enige conclusie van het Mesdagfonds, het is weer bijzonder dat NOS dat zo neerpent.. https://mobile.twitter.com/grotgers

Overigens heeft het Landbouw collectief zich inmiddels teruggetreden uit de overleggen met Schouten. Ben benieuwd of er nog een goede oplossing gaat komen. Ik heb er zelf weinig vertrouwen meer in :(
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
03-04-2020 13:46
Rotgers heeft daar gister via Twitter al een reactie op gegeven. Dat is niet de enige conclusie van het Mesdagfonds, het is weer bijzonder dat NOS dat zo neerpent.. https://mobile.twitter.com/grotgers

Overigens heeft het Landbouw collectief zich inmiddels teruggetreden uit de overleggen met Schouten. Ben benieuwd of er nog een goede oplossing gaat komen. Ik heb er zelf weinig vertrouwen meer in :(
Het Mesdagfonds had nogal grote woorden bij de presentatie van hun gegevens. Als je staat te brullen dat je alle kwaadaardige leugens wel eens aan de kaak zult stellen, en vervolgens blijkt dat je zelf broddelwerk geleverd hebt, is het niet zo raar dat vooral daar aandacht voor komt - en niet voor de nieuwe twijfel die je probeert te zaaien.
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
03-04-2020 13:46
Rotgers heeft daar gister via Twitter al een reactie op gegeven. Dat is niet de enige conclusie van het Mesdagfonds, het is weer bijzonder dat NOS dat zo neerpent.. https://mobile.twitter.com/grotgers

Overigens heeft het Landbouw collectief zich inmiddels teruggetreden uit de overleggen met Schouten. Ben benieuwd of er nog een goede oplossing gaat komen. Ik heb er zelf weinig vertrouwen meer in :(
Goede in goede oplossing is ruim en rekbaar en erg afhankelijk van het perspectief.

Ik las vandaag een boeiend stuk over de brandhaarden van.Corona en de relatie die die plekken (Wuhan, Povlakte noord Brabant) hebben met intensieve veehouderij en dan b8jzonder geiten en varkens. Die typen blijken een enorme belasting op luchtkwaliteit, wat er weer toe leidt dat er meer gezondheidsschade aan luchtwegen.

Ik ben vooral bang dat er een oplossing komt met weinig maatschappelijk draagvlak. Dát is mijns inziens het belangrijkste. We moeten in dit land allemaal naast elkaar en mét elkaar kunnen leven en dat wordt lastig als maatregelen opgelegd worden.....
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
3east had de verspreiding van Corona in noord Brabant niet te maken met de ongelukkige samenloop met carnaval?

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn gevoel een beetje is dat als ze vinden dat de boeren te veel vervuilen dat het oneerlijk is dat de vrijgekomen stikstofruimte er bij de industrie bij wordt gedaan. waarom niet terug geven aan de natuur als dat zogenaamd het probleem is?

Als er boeren zijn die zich vrijwillig uit laten kopen dan lijkt me dat toch helemaal prima. Vooral voor de boeren die wel door willen gaan. er is ruim voldoende aanbod dus voor de markt is het ook geen probleem als er wat boeren stoppen. Ik denk dat vooral de manier waarop het gaat boeren tegen de borst stoot.
De boeren hebben van alles aangeboden aan Schouten om stikstof te reduceren maar wordt allemaal afgewezen en onder dreiging van megaboetes. Daarom moet je je nog steeds afvragen of stikstof het probleem wel is.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
03-04-2020 14:40
De boeren hebben van alles aangeboden aan Schouten om stikstof te reduceren maar wordt allemaal afgewezen en onder dreiging van megaboetes. Daarom moet je je nog steeds afvragen of stikstof het probleem wel is.
Blijf vooral ontkennen joh!
jouw leven is een keuze
2east schreef:
03-04-2020 15:33
Blijf vooral ontkennen joh!
Leer nou eens lezen joh.
Alle reacties Link kopieren
Officiële zegje van het Mesdagfonds:
http://mesdag-fonds.nl/nieuws/147/onjui ... ebat-.html
Schouten geeft zelf ook aan dat er ruimte moet komen voor woning en wegenbouw.
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
03-04-2020 16:12
Officiële zegje van het Mesdagfonds:
http://mesdag-fonds.nl/nieuws/147/onjui ... ebat-.html
Die had ik inderdaad ook meegekregen. Vind het zwakjes. Ik bedoel, heel hard roepen dat "het debat vervuild is" om vervolgens met dit soort reacties het debat verder te vervuilen.

Zolang we over dit soort geneuzel praten, praten we niet over wat er echt nodig is om in de toekomst een levensvatbare landbouwsector te hbben die een positieve bijdrage leverd aan milieu en maatschappij, die gerespecteerd wórdt, én respect voor haar omgeving heeft.

Maar nee. We hebben het over procenten.....

Ik hoop dat je het met me eens bent dat het daar niet over zou moeten gaan.
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Nee natuurlijk zou het daar niet over moeten gaan, maar ze hebben nog steeds een punt vind ik, en dat kan op de achtergrond prima verder onderzocht worden. Ik zou liever een gezamenlijk onderzoek zien van RIVM, Mesdagfonds, Wageningen en al die andere partijen, maar daarvoor is geen tijd meer.

Tot nu toe gaan we met die oplossing van Schouten van de regen in de drup, er is niks gericht op een toekomstgerichte, natuurinclusieve landbouw. En ik blijf erbij: Boerderijen opkopen om er industrie van te maken is absoluut geen oplossing. Landbouwgrond is te allen tijde onderdeel van de oplossing, beton en industrie te allen tijde onderdeel van het probleem.
jeskanana schreef:
03-04-2020 16:36
Nee natuurlijk zou het daar niet over moeten gaan, maar ze hebben nog steeds een punt vind ik, en dat kan op de achtergrond prima verder onderzocht worden. Ik zou liever een gezamenlijk onderzoek zien van RIVM, Mesdagfonds, Wageningen en al die andere partijen, maar daarvoor is geen tijd meer.

Tot nu toe gaan we met die oplossing van Schouten van de regen in de drup, er is niks gericht op een toekomstgerichte, natuurinclusieve landbouw. En ik blijf erbij: Boerderijen opkopen om er industrie van te maken is absoluut geen oplossing. Landbouwgrond is te allen tijde onderdeel van de oplossing, beton en industrie te allen tijde onderdeel van het probleem.
2east is geen serieuze forummer, tenminste nooit gezien.

Ik vind het zorgelijk allemaal, zo niet Nederlands.
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
03-04-2020 16:12
Officiële zegje van het Mesdagfonds:
http://mesdag-fonds.nl/nieuws/147/onjui ... ebat-.html
Het had ze gesierd als ze even ‘sorry’ gezegd hadden voor de beschuldigingen van liegen en bedriegen aan het adres van het RIVM. Dat was kennelijk te moeilijk.


Ik snap niet dat die Amsterdams onderzoekers met deze droeftoeters in zee gaan. Het onderwerp van het onderzoek kan best interessant zijn, maar dat ze het samen doen met een lobbyclub die maar een soort uitkomst accepteert, is raar. Door sigarettenfabrikanten gesponsord onderzoek is not done, artsen die zich laten fêteren door de farmaceutische industrie zijn not done, en dan wordt dit onderzoek, in een sector waar enorme bedragen mee gemoeid zijn, ineens gedaan met een lobbyclub??
Alle reacties Link kopieren
jeskanana schreef:
03-04-2020 16:36
Nee natuurlijk zou het daar niet over moeten gaan, maar ze hebben nog steeds een punt vind ik, en dat kan op de achtergrond prima verder onderzocht worden. Ik zou liever een gezamenlijk onderzoek zien van RIVM, Mesdagfonds, Wageningen en al die andere partijen, maar daarvoor is geen tijd meer.

Tot nu toe gaan we met die oplossing van Schouten van de regen in de drup, er is niks gericht op een toekomstgerichte, natuurinclusieve landbouw. En ik blijf erbij: Boerderijen opkopen om er industrie van te maken is absoluut geen oplossing. Landbouwgrond is te allen tijde onderdeel van de oplossing, beton en industrie te allen tijde onderdeel van het probleem.
Schouten zit in een politiek spagaat. Haar politieke achterban is grootdeels agrarisch. Maar haar coalitiegenoot is D66.... dus dan krijg je zwabber-beleid. Iedereen een beetje tevreden dus niemand echt tevreden.

Daarnaast heb je te maken mwt ewn echt probleem van dit kabinet; geen visie. Niks ten nadele van Rutte nu, uitstekende premier van alle Nederlanders enzo. Doet ie goed. Maarveen langetermijnvisie ontbreekt. Op alles dus ook op landbouw.

Ten slotte speelt dan ook nog een (klein) groepje fundamentalistische boeren in de FDF die wel een groot stempel op de publieke opinie drukken en voila, recept voor een grote, etterende wond is daar!
jouw leven is een keuze
Maar ik hoop dat je het redt allemmaal Jeskanana. Ik denk dat ze met hun plannen nog heel lelijk op de koffie gaan komen net zo voor de burgers.
https://www.ongehoordnederland.nl/boere ... lle-woede/
Alle reacties Link kopieren
De agrarische sector laat weer van zich horen.

Goed bezig. Het laatste beetje begrip en draagkracht dat er.nog was onder de NL bevolking is in dit tempo vóór de bouwvak, helemaal verdwenen!

Ik denk dat ze hun tijd beter kunnen besteden aan het praten mét ministers in plaats van óver, want maatregelen om de stikstofuitstoot te verlagen komen er tòch wel, met of zonder boeren aan tafel.

Als boer kan je dan toch echt maar beter meepraten!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
05-07-2020 16:55
De agrarische sector laat weer van zich horen.

Goed bezig. Het laatste beetje begrip en draagkracht dat er.nog was onder de NL bevolking is in dit tempo vóór de bouwvak, helemaal verdwenen!

Ik denk dat ze hun tijd beter kunnen besteden aan het praten mét ministers in plaats van óver, want maatregelen om de stikstofuitstoot te verlagen komen er tòch wel, met of zonder boeren aan tafel.

Als boer kan je dan toch echt maar beter meepraten!
Of die FvD-hooligans de hele agrarische sector vertegenwoordigen waag ik te betwijfelen. Die terreurgroep getooid met de Engelse naam Farmers Defence Force is vooral een vehikel van de veevoermultinationals die belang hebben bij de bio-industrie zoals die nu bestaat.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
oudebaas schreef:
06-07-2020 15:00
Die terreurgroep getooid met de Engelse naam Farmers Defence Force is vooral een vehikel van de veevoermultinationals die belang hebben bij de bio-industrie zoals die nu bestaat.

Eens. Ik snap ook niet waarom die boeren wegkomen met vergrijpen waarvoor anderen beboet of zelfs vervolgd worden. De boerenlobby heeft overal tentakels en die tentakels zijn in mijn visie verontrustend lang.
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
06-07-2020 15:00
Of die FvD-hooligans de hele agrarische sector vertegenwoordigen waag ik te betwijfelen. Die terreurgroep getooid met de Engelse naam Farmers Defence Force is vooral een vehikel van de veevoermultinationals die belang hebben bij de bio-industrie zoals die nu bestaat.
Opmerkelijk ook dat de NSB FvD bij supermarkten protesteert en blokkeert. Dat zijn bij lange na niet de grootste graaiers.

Toegegeven supers verdienen meer aan melk, per liter, dan de boer zelf, maar de grootste kostenpost in een liter melk is veevoer. En dan blijkt ineens ForFarmers qel erg grootverdiener!
jouw leven is een keuze

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven