BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Calamity :hug:

Ontzettend rot allemaal.
Life is short. Eat dessert first.
Pingu schreef:
21-01-2022 23:33
@Sarai Omdat vrouwen er in de eerste plaats zijn om mannen te behagen? En dat je daarom een schouderklopje krijgt zodra het je is gelukt met je kapsel/truitje/etc een man te behagen?

Doet me denken aan een verhaal van een vriendin. Een van haar chefs liep op kantoor met haar op en zei: 'Mooie lippenstift draag jij.' Ze kreeg er een raar gevoel bij, en dat snap ik.
Dat is precies zo'n 'complimentje'.

Brr.
Hier lees ik niks raars in tenzij het op een vreemde toon en met een vreemde blik gezegd is ofzo. Vrouwen en mannen mogen elkaar toch nog wel complimenten maken, ook over uiterlijk? Laatst zei een wildvreemde vrouw tegen me wat heb jij een mooie oorbel, doet dat pijn bovenin? Ik overweeg dat ook, blabla..dat vond ik heel spontaan en vriendelijk. Ook vroeger wel eens door een jongen aangesproken over mijn uiterlijk, dat voelde gewoon gelijkwaardig en streelde mijn ego. Ik geef een mannelijke collega ook wel eens een compliment over zijn jas of kapsel ofzo. Ben totaal niet flirterig aangelegd. Gewoon aardig bedoeld .
CC :redrose:

Dat eenzame herken ik wel. Je zeult ermee, stopt het weg en bam als een mokerslag blijkt alles toch opgeslagen in je lijf.

Ik moet me er altijd aan herinneren dat het nu 2022 is, ik thuis ben en veilig. Ik heb het toen overleefd, dus nu ook.

Allemaal dappere woorden om weer iets in het hier en nu te komen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Hele lieve en wijze woorden, Quaintrelle. Heel erg bedankt daarvoor :redrose:
Doornroosje, ook jij bent een lieverd.

Ik heb al nachten niet geslapen en heb nu maar een slaappil genomen om te voorkomen dat ik doordraai.
Hopelijk nemen de hartkloppingen en de misselijkheid straks ook wat af.

Voor alle heftige verhalen hier :hug:
Ik adviseer je een kat.
Hier ook de enorme triggers.
Ik herken je gevoel wel een beetje, CalamityCat, en ik dacht ook dat ik alles verwerkt had, maar door dit gebeuren voel ik enorme onrustigheid en misselijkheid. Ben geadopteerd en mishandeld en misbruikt door beide adoptieouders. Niet veel mensen weten dit en het hier opschrijven vind ik vreemd, raar, alsof ik verraad pleeg en m’n hart klopt als een gek.
Vroeger heb ik wel degelijk hulp gevraagd. Maar niemand die me kon of wilde helpen, t was te bizar voor woorden, ik zou het wel allemaal verzonnen hebben, aandachttekort etc etc. De enige mensen die iets gedaan hebben zijn mijn (toen vriend) man en schoonouders. Die hebben me in huis genomen en uit de situatie geholpen. Heb nu zelf een gezin en een stabiel leven sinds 20 jaar. Dacht dat ik alles verwerkt had maar voel me nu weer terug in de tijd
Erg aangrijpend dit. @Calamitycat, ik hoop dat je nu rust vindt.

Het is zo belangrijk dat de waarheid hier naar buiten komt. Een grote stap is gezet.

Kwade machten wilden de waarheid eronder houden, maar iedere dag komen er nu waarheden naar boven.

De waarheid is het hoogste goed.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Mijn hemel, wat een ellende. Sterkte voor iedereen die nu te maken heeft met herinneringen/herbelevingen. :cry:

CC, ik vind het heel slim dat je een slaappil genomen hebt. Niet of slecht slapen helpt absoluut niet.
Life is short. Eat dessert first.
:hug: voor iedereen die hier hun eigen verhaal deelt. Respect voor jullie moed om dat te doen. En heel veel sterkte. Ik hoop dat ik van jullie hier ook kan leren hoe ik mensen die dit overkomen is het beste kan helpen als ze mij ooit in vertrouwen nemen of iets zie gebeuren.

De laatste week heeft mij ook flink aan het denken gezet. En de reacties online hebben me ook gesteund in de realisatie dat bepaalde opmerkingen die ik vier jaar lang dagelijks van mijn eerste werkgever kreeg echt niet oké waren. Dat vond ik toen al niet maar mijn naasten zeiden mij dat ik preuts was, overgevoelig, dus nam aan dat het aan mij lag. (Na twee jaar kwam er een vertrouwenspersoon in dat kleine bedrijf maar dat was de BFF van die baas).

Ik ben echt zo blij en soort van opgelucht hoe integer dit is opgepakt door het team van BOOS. :heart:
Herkenbaar CC en Quaintrelle… ook ik ben (sinds kort) bezig met therapie voor iets dat ik als pubermeisje heb meegemaakt. Hele The Voice verhaal triggered mij ook enorm helaas. Dikke knuffel voor jullie :hug:
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Nou echt, er zijn zoveel méér slachtoffers dan enkel bij de Voice of in televisieland.
Ik bemerk aan mezelf de laatste dagen ook dat oude wonden worden opengereten, en ik dacht (en ik weet dat het fout is, veroordelend, en noem maar op!) Vergeef me.. maar dat ik dacht: "ik heb veel erger meegemaakt!"
Alleen werkte ik op de kwekerij van Ome Koos, en was ik geen pupil bij The Voice..
kimiko schreef:
22-01-2022 01:01
Ik herken je gevoel wel een beetje, CalamityCat, en ik dacht ook dat ik alles verwerkt had, maar door dit gebeuren voel ik enorme onrustigheid en misselijkheid. Ben geadopteerd en mishandeld en misbruikt door beide adoptieouders. Niet veel mensen weten dit en het hier opschrijven vind ik vreemd, raar, alsof ik verraad pleeg en m’n hart klopt als een gek.
Vroeger heb ik wel degelijk hulp gevraagd. Maar niemand die me kon of wilde helpen, t was te bizar voor woorden, ik zou het wel allemaal verzonnen hebben, aandachttekort etc etc. De enige mensen die iets gedaan hebben zijn mijn (toen vriend) man en schoonouders. Die hebben me in huis genomen en uit de situatie geholpen. Heb nu zelf een gezin en een stabiel leven sinds 20 jaar. Dacht dat ik alles verwerkt had maar voel me nu weer terug in de tijd
:rose:
Pindakaasjes schreef:
21-01-2022 23:05
Maar het is toch niet meer dan menselijk dat dit heeft meegespeeld?
De partner van zijn zusje, de stiefvader van haar kinderen..
Er zijn veel mensen die van 'overspel' van een ander afweten, maar dit onder het kleed vegen omdat ze geen gezin willen ruïneren.
Maareh,, zo blijkt maar weer: "geen moeilijker bedrijf dan een familiebedrijf hé?!".
Want privé en zakelijk kunnen niet gescheiden blijven.
Ik heb een antipathie tegen wegkijken maar de twee keer dat ik een vriendin vertelde dat haar partner vreemdging met bewijs werd ik uitgemaakt voor leugenaar en stoker.
Reficul schreef:
22-01-2022 07:47
Ik heb een antipathie tegen wegkijken maar de twee keer dat ik een vriendin vertelde dat haar partner vreemdging met bewijs werd ik uitgemaakt voor leugenaar en stoker.
Nogal offtopic en vreemd om vreemdgaan en misbruik van jonge vrouwen met elkaar te vergelijken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
22-01-2022 08:03
Nogal offtopic en vreemd om vreemdgaan en misbruik van jonge vrouwen met elkaar te vergelijken.
Ik maak helemaal geen vergelijking ik reageer op iemand tenzij ik haar post verkeerd heb gelezen.
Lieve CC, Pimpelmees, Sarai en al die andere vrouwen die terug worden geworpen in de tijd. Het is zo herkenbaar. Ik ben zo zenuwachtig en slaap niet. Ik sta zo op scherp.

Ik richt me maar op het feit dat er nu veel over gesproken wordt. Dat er hopelijk meer bewustzijn mee gekweekt wordt. Mjjn man snapt me nu meer en we hebben goede gesprekken er over. Dat is winst. Maar verder...... :purple:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik heb in mijn familie nu te maken met een misbruikzaak. De dader zit vast, maar zijn advocaat gaat pleiten dat hij in vrijheid de zaak mag afwachten. Binnenkort staat hij dus mogelijk weer op straat.

De rotzooi die het veroorzaakt is niet te overzien. Alle het vertrouwen weg, kerst, vakanties, weekendjes weg lijken allen 1 grote leugen om een jong slachtoffer iets te kunnen aandoen. Gezin heeft nog maar 1 inkomen en een duurhuis wat zij niet kunnen betalen. Niet alleen de onveiligheid, maar ook het idee dat zij mogelijk niet kunnen wonen waar zij willen wonen en mogelijk weer van school en plaats moeten veranderen.

VT en politie die nog steeds onderzoek doen, zaak blijkt internationaal en ook kinderen die verhoord moeten worden.
Hoe het leven in 1 klap een hele grote puinhoop kan worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
RonJja schreef:
22-01-2022 00:42
Hier lees ik niks raars in tenzij het op een vreemde toon en met een vreemde blik gezegd is ofzo. Vrouwen en mannen mogen elkaar toch nog wel complimenten maken, ook over uiterlijk? Laatst zei een wildvreemde vrouw tegen me wat heb jij een mooie oorbel, doet dat pijn bovenin? Ik overweeg dat ook, blabla..dat vond ik heel spontaan en vriendelijk. Ook vroeger wel eens door een jongen aangesproken over mijn uiterlijk, dat voelde gewoon gelijkwaardig en streelde mijn ego. Ik geef een mannelijke collega ook wel eens een compliment over zijn jas of kapsel ofzo. Ben totaal niet flirterig aangelegd. Gewoon aardig bedoeld .
Het verschil zit in het feit dat het gaat om haar chef en om dat lippen een seksuele lading (kunnen) hebben.

Bij de nieuwe winterjas van een naaste collega ontbreken beide aspecten.

Dit alles los van het feit of het echt nou zo moeilijk is om complimenten te geven over iets inhoudelijks en die verder gaan tot het reduceren van iemand tot zijn uiterlijk of outfit.
tanteslankie schreef:
22-01-2022 08:44
Lieve CC, Pimpelmees, Sarai en al die andere vrouwen die terug worden geworpen in de tijd. Het is zo herkenbaar. Ik ben zo zenuwachtig en slaap niet. Ik sta zo op scherp.

Ik richt me maar op het feit dat er nu veel over gesproken wordt. Dat er hopelijk meer bewustzijn mee gekweekt wordt. Mjjn man snapt me nu meer en we hebben goede gesprekken er over. Dat is winst. Maar verder...... :purple:
Dat heb ik ook! Ik voel me opgejaagd en slaap slecht, er komt van alles bij me boven wat me met terugwerkende kracht zó kwaad maakt.
Ik heb best veel goede mannen om me heen (familie, collega’s, mannen van vriendinnen), maar tóch ben ik even helemaal klaar met De Man in het algemeen. Ook na een paar vervelende date-ervaringen (niet seksueel, wel respectloos en irritant).
En deze week zijn in mijn regio twee vrouwen vermoord door hun partner. In een van de gevallen was haar 7-jarige dochter getuige. En ook het nieuws over Rai Vloet die met 200 km per uur en een torenhoog alcoholpromillage in zijn bloed een kind doodreed, maakt me zo boos. Zó veel slachtoffers door dat verschrikkelijke, dómme machismo. Mannen maken de wereld kapot, dat gevoel heb ik nu en dat raak ik even niet kwijt.

Viva-amber, jouw verhaal klinkt ook verschrikkelijk.
't Is al met al een heel gedoe
ldp schreef:
22-01-2022 09:09
Het verschil zit in het feit dat het gaat om haar chef en om dat lippen een seksuele lading (kunnen) hebben.

Bij de nieuwe winterjas van een naaste collega ontbreken beide aspecten.

Dit alles los van het feit of het echt nou zo moeilijk is om complimenten te geven over iets inhoudelijks en die verder gaan tot het reduceren van iemand tot zijn uiterlijk of outfit.
Dus een chef mag alleen nog maar zeggen: ‘wat doe je je werk goed’ en niet ‘mooie lippenstift’ of ‘leuk jurkje’? Of dat gepast is ligt inderdaad aan de manier waarop het gezegd wordt.

En je doet die lippenstift toch op omdat je het mooi vindt en zodat anderen het ook zien. Overgevoelig als anderen niks meer mogen zeggen over uiterlijk. En ik bedoel wel op een normale manier.
SunShine35 schreef:
22-01-2022 09:16
Dus een chef mag alleen nog maar zeggen: ‘wat doe je je werk goed’ en niet ‘mooie lippenstift’ of ‘leuk jurkje’? Of dat gepast is ligt inderdaad aan de manier waarop het gezegd wordt.

En je doet die lippenstift toch op omdat je het mooi vindt en zodat anderen het ook zien. Overgevoelig als anderen niks meer mogen zeggen over uiterlijk. En ik bedoel wel op een normale manier.
Eh ja? Dat lijkt me nou eens een bijzonder goed plan!
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
22-01-2022 09:14
Dat heb ik ook! Ik voel me opgejaagd en slaap slecht, er komt van alles bij me boven wat me met terugwerkende kracht zó kwaad maakt.
Ik heb best veel goede mannen om me heen (familie, collega’s, mannen van vriendinnen), maar tóch ben ik even helemaal klaar met De Man in het algemeen. Ook na een paar vervelende date-ervaringen (niet seksueel, wel respectloos en irritant).
En deze week zijn in mijn regio twee vrouwen vermoord door hun partner. In een van de gevallen was haar 7-jarige dochter getuige. En ook het nieuws over Rai Vloet die met 200 km per uur en een torenhoog alcoholpromillage in zijn bloed een kind doodreed, maakt me zo boos. Zó veel slachtoffers door dat verschrikkelijke, dómme machismo. Mannen maken de wereld kapot, dat gevoel heb ik nu en dat raak ik even niet kwijt.

Viva-amber, jouw verhaal klinkt ook verschrikkelijk.
Herkenbaar. Ik ben momenteel vrijgezel maar ik merk dat ik steeds vaker het gevoel heb alleen te willen blijven. Zelfs bij de leukste en liefste mannen krijg ik zo’n machismo gevoel of het is zo’n neppe “Nice Guy”.
Al moet ik zeggen dat er genoeg leuke mannen in mijn omgeving lijken te zijn zolang je ze niet date.
Ik besef mij pas sinds een x aantal jaar dat sommige dingen die mij overkomen zijn niet oké zijn. Van hele kleine dingen dat eigenlijk best heftige.
Wat het lastig maakt voor mij is die grens van mezelf herkennen en dat komt echt door bepaalde gebeurtenissen en je opvoeding.

Ook omdat ik genoeg heb gedaan wat ik zelf fijn vond en uiteindelijk niet fijn werd. Dan vraag je je achteraf af wilde ik dit nu of niet. Echt iets waar ik voor mezelf iets mee moet.
Ik ga dit ergens later vandaag weghalen wegens herkenbaarheid dus liever niet quote . Ik praat er liever niet over. Schrijven lukt me wel

Ik ben binnen mijn vorige huwelijk verkracht. Anaal. Ik ben meteen gegaan. Midden in de nacht vanuit ons huis in Frankrijk. Ookal was hij dronken. Ben naar mijn ouders gegaan. Mijn vader was boos. Zo boos! Op mij. Ik moest en zou terug want dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Daarvoor was ex al een nare vent maar je verlegd je grens telkens op een rare manier. En nee, natuurlijk ben ik niet teruggegaan. Ik ‘mocht’ twee weken blijven bij mijn ouders en daarna oprotten. Binnen een week had ik een appartement

Hij is altijd met mijn ouders en zusjes blijven omgaan. Onder druk van mijn ouders heb ik hem zelfs nog in mijn appartement laten wonen toen hij terug kwam uit Frankrijk. Ik ben ‘gecancelled’ door mijn familie. Ze geloven niet dat hij het gedaan had. Hij heeft het per mail toegegeven. Maar ach, na zo lang moest ik er maar eens overheen zijn vond de familie. Ik heb alleen contact gehouden met mijn moeder tot haar overlijden. Op de kaart van mijn vader die daarvoor overleed werd niet ik, maar mijn exman vermeld.

En nee, onze familie komt niet uit een andere cultuur. Zo nederlands als maar zijn kan. Nog steeds loop ik bij een proctoloog omdat soms het littekenweefsel daar beneden zeuren.

Mails kreeg ik van mijn zusje dat ik pas weer welkom was als ik ‘normaal’ kon doen. Maar ik wilde er niet heen. Hij woonde achter mijn ouders en was er altijd. Voor de goede vrede nog jaren geprobeerd. Maar ik voelde me zelf afzakken. Heeft me jaren therapie gekost. Vond ook dat het mijn eigen schuld was. We hadden bijna nooit sex. Dat vond ik jammer. Die avond ging hij door het lint en deed hij dit dus met de woorden ‘je wilde toch zo graag neuken?!’

Je schaamt je. Niemand die je gelooft. En ze zeiden; ach hij was dronken. Dat ik mijn zusjes niet meer zie doet me inmiddels niets meer. Het is 20 jaar geleden en de laatste jaren voor het contact werd verbroken zag en hoorde ik ze toch al nooit. Zelfs geen appje op mijn verjaardag of die van mijn vriend. Geen enkele interesse. Soms waren er nachten dat ik alleen kon slapen als ik een fles wijn op had.

Gelukkig gaat het nu mentaal op dat vlak goed met me. Het gemis is er niet meer. En dat iemand familie is van je wil niet zeggen dat ze de beste personen in je leven zijn.

Er over praten, dat kan ik nog steeds niet. Had ik het voor me gehouden had ik nog zusjes gehad. Maar ook die graflul erbij.

En nog steeds komt het naar boven. Vorige week kreeg ik een brief. Had ooit ergens nog een klein pensioentje. Hij krijgt de helft tenzij hij daarvan afziet. Gaat om 200 euro voor hem ofzo. Natuurlijk ziet hij daar niet vanaf. De pauper. Als ‘wraak’ het ik het bedrag waar hij ooit recht op heb verdubbeld en naar hem overgemaakt met de mededeling ‘je zal het wel hard nodig hebben blijkbaar’.

Na 20 jaar staat op sommige documenten per pist nog steeds zijn naam achter die van mij. En dan krijg ik weer een rilling over mijn rug even….
buzziebee wijzigde dit bericht op 22-01-2022 09:32
13.96% gewijzigd
Pingu schreef:
22-01-2022 09:25
Klopt, een man mag mij best een compliment geven over mijn uiterlijk. Echter lijkt het daar 95% over te gaan, terwijl ik echt zo veel meer ben en zo veel meer heb bereikt in mijn leven.
Pingu schreef:
22-01-2022 09:25
Allebei moet kunnen toch? Een leidinggevende mag ook zeggen dat je er leuk uit ziet. Vind ik ook een compliment als het normaal wordt gezegd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven